Toyota: O 2JZ δε θεωρείται άδικα ένα από τα κορυφαία μοτέρ - Δείτε πώς είναι μετά από 668.000 km! (video)


Το κανάλι I Do Cars στο YouTube εξετάζει την κατάσταση του θρυλικού κινητήρα μετά από εκτεταμένη χρήση και αναλύει όλα τα στοιχεία που το έκαναν να μείνει στην ιστορία.

  • KEIMENO: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤΟ: IDOCARS (YouTube)
  • 14/9/2025

To ίδιο κανάλι στο παρελθόν έχει ανοίξει ξανά έναν τέτοιο κινητήρα με πολύ λιγότερα όμως χιλιόμετρα αλλά εξίσου εντυπωσιακά ευρήματα  Η ανθεκτική του κατασκευή, με μπλοκ από χυτοσίδηρο και η κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο τού επιτρέπει να αντέχει σε μεγάλες καταπονήσεις και να επιτυγχάνει υψηλές αποδόσεις, ακόμη και με εργοστασιακά εξαρτήματα. 

Ο 2JZ-GTE είναι ένας εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας 3,0 L με διπλό τούρμπο, που κατασκευάστηκε από την Toyota τη δεκαετία του 1990. Αρχικά παρουσιάστηκε στο Toyota Aristo και αργότερα έγινε ευρέως γνωστός μέσω της Supra. Ο κινητήρας αυτός είναι γνωστός για την ικανότητά του να αποδίδει υψηλή ισχύ με αξιοσημείωτη αξιοπιστία.

Στο βίντεο, ο παρουσιαστής αποσυναρμολογεί τον κινητήρα και εξετάζει τα εσωτερικά του εξαρτήματα, όπως τα έμβολα, τις βαλβίδες και τους εκκεντροφόρους. Παρά τα 668.000 km, τα εξαρτήματα παρουσιάζουν ελάχιστη φθορά, γεγονός που υπογραμμίζει την ποιότητα κατασκευής και την ανθεκτικότητά. Κατά την αποσυναρμολόγηση, παρατηρήθηκε ότι η κυλινδροκεφαλή και οι εκκεντροφόροι παρουσιάζουν μόνο ελαφρά σημάδια επιφανιακής φθοράς.

Αυτό είναι αξιοσημείωτο, δεδομένου ότι πολλοί κινητήρες με πολύ λιγότερα χιλιόμετρα παρουσιάζουν μεγαλύτερη φθορά. Επιπλέον, οι κύλινδροι ήταν σχεδόν ανέπαφοι, με μικρά σημάδια φθοράς σε ορισμένα σημεία να είναι εμφανή, γεγονός που μεταφράζεται πως ο κινητήρας διατηρούσε καλή συμπίεση καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής του. Παρά την παρουσία λίγης λάσπης στο κάρτερ λαδιού και τη φυσιολογική φθορά των εδράνων, το κάτω μέρος του ήταν σε άριστη κατάσταση.

Η αξιοπιστία και η δυνατότητα του 2JZ-GTE να αποδίδει υψηλή ισχύ χωρίς σημαντικές τροποποιήσεις τον έχουν καταστήσει δημοφιλή επιλογή μεταξύ των βελτιωτών και των αγωνιζόμενων. Η ανθεκτική του κατασκευή επιτρέπει την επίτευξη υψηλών επιπέδων ισχύος, με βελτιώσεις να φτάνουν και να ξεπερνούν ακόμα και τα 1.000 PS! Αυτό, σε συνδυασμό με την αντοχή του και τη χαμηλή φθορά των εξαρτημάτων του, όπως φαίνεται στο video, επιβεβαιώνει τη θέση του 2JZ-GTE ως ένας από τους κορυφαίους κινητήρες στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Διαρροή: Πρόωρη αποκάλυψη για την «ακραία» Toyota GRMN Corolla (photos-video)

Toyota GR Yaris με... συνδρομή! 4.800€ για έναν χρόνο και όλα τα έξοδα πληρωμένα!

Toyota: Δυναμική επιστροφή για Celica και Supra - Τα κινητήρια σύνολα που θα έχουν