Με περισσότερες από 2,7 εκατομμύρια πωλήσεις, το Volvo XC60 ξεπέρασε το εμβληματικό Volvo 240 και είναι πλέον το Volvo με τις υψηλότερες πωλήσεις όλων των εποχών. Από την παρουσίασή του, το 2008, το μεσαίο SUV της Volvo Cars παραμένει ιδιαίτερα δημοφιλές για τους πελάτες, βρίσκοντας απήχηση σε μεγάλο εύρος οδηγών.
Το XC60 αρχικά κατασκευαζόταν αποκλειστικά στην Ευρώπη και στη συνέχεια έγινε το πρώτο παγκόσμιο μοντέλο Volvo που παράγεται και στην Κίνα, ενισχύοντας τις τοπικές πωλήσεις. Το 2018, ανακηρύχθηκε World Car of the Year.
Η τρέχουσα γενιά του XC60 έφερε τα plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης σε ένα ευρύτερο κοινό και ήταν το best seller της ευρωπαϊκής αγοράς στα plug-in υβριδικά το περασμένο έτος.
Για το έτος παραγωγής (Μodel Υear) 2026, το XC60 ανανεώθηκε σημαντικά, με πιο σύγχρονη σχεδίαση, πιο διαισθητική εμπειρία χρήστη, βελτιωμένη άνεση και ένα σύστημα infotainment με πιο άμεση απόκριση.
«Έχοντας μεγαλώσει στη Σουηδία της δεκαετίας του ‘80, γνώρισα το Volvo 240 ως το απόλυτο οικογενειακό αυτοκίνητο – μπορούσες να δεις ένα σχεδόν σε κάθε γκαράζ», λέει η Σουζάνε Χέγκλουντ, Επικεφαλής Παγκόσμιας Προσφοράς στη Volvo Cars. «Σήμερα, το XC60 καταλαμβάνει αυτή τη θέση με δύο τρόπους. Όχι μόνο ως το αγαπημένο των οικογενειών, αλλά και ως το best seller μας όλων των εποχών, κάτι που από μόνο του αποτελεί την απόλυτη απόδειξη επιτυχίας για ένα αυτοκίνητο. Και τώρα, με τις πρόσφατες αναβαθμίσεις, γίνεται ακόμα καλύτερο».
Το Volvo 240 κατασκευαζόταν από το 1974 έως το 1993, φθάνοντας τις 2.685.171 μονάδες. Η συναρμολόγησή του γινόταν στο Γκέτεμποργκ και το Κάλμαρ, στη Σουηδία, καθώς και στη Γάνδη, στο Βέλγιο. Το τελευταίο Volvo 240 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο της Τορσλάντα στο Γκέτεμποργκ, στις 5 Μαΐου 1993.
Επί σειρά ετών, το στέισον βάγκον Volvo 240 ήταν η πιο δημοφιλής επιλογή για οικογένειες σε όλον τον κόσμο. Αγαπήθηκε για τις αρετές του που σχετίζονται με την ασφάλεια και για τα εκλεπτυσμένα οδηγικά χαρακτηριστικά του. Στα μάτια πολλών ανθρώπων, αντιπροσώπευε το πώς πρέπει να είναι ένα στέισον. Σήμερα, το SUV έχει αντικαταστήσει το στέισον ως προφανής οικογενειακή επιλογή και το νέο status του XC60, ως best seller όλων των εποχών για τη Volvo, εκφράζει ξεκάθαρα αυτή την αλλαγή στις ανάγκες και τις επιθυμίες των πελατών.
Όταν παρουσιάστηκε το Volvo 240, το 1974, έθεσε πρότυπα ασφαλείας που θα παρέμεναν επίκαιρα για δεκαετίες. Για την εποχή του, διέθετε προηγμένο σχεδιασμό αμαξώματος, με εμπρός και πίσω ζώνες παραμόρφωσης, καθώς και ενισχυμένο θάλαμο επιβατών. Αυτό το είδος κλωβού ασφαλείας συνεχίζει και σήμερα να προστατεύει τους επιβάτες των Volvo.
Το 240 ήταν επίσης από τα πρώτα αυτοκίνητα που ενσωμάτωσαν ενισχυμένη προστασία για τις πλευρικές συγκρούσεις, η οποία εξελίχθηκε αργότερα στο πατενταρισμένο από τη Volvo Σύστημα Προστασίας από Πλευρική Σύγκρουση – Side-Impact Protection System (SIPS). Επιπλέον, η παρουσίαση του Βοηθητικού Παιδικού Καθίσματος (booster), το 1978, αποτέλεσε μία καινοτομία σε παγκόσμια πρώτη.
Το Volvo XC60 συνέχισε να αποτελεί πλατφόρμα για την παρουσίαση πολλών προηγμένων τεχνολογιών ασφαλείας, όπως το City Safety – το πρώτο παγκοσμίως σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος εκτάκτου ανάγκης σε χαμηλές ταχύτητες, στον στάνταρ εξοπλισμό, το οποίο σχεδιάστηκε για να συμβάλλει στην αποφυγή ή τον μετριασμό μιας σύγκρουσης σε ταχύτητες έως 30 km/h. Το σύστημα παρουσιάστηκε το 2008 και έκτοτε έχει γίνει τυπικός εξοπλισμός για τα νέα αυτοκίνητα σε όλον τον κόσμο.
Σε μία άλλη παγκόσμια πρωτιά, το XC60 ενσωμάτωσε τη λειτουργία Oncoming Lane Mitigation το 2017, ένα σύστημα ικανό να σας επανακατευθύνει στη λωρίδα σας εάν εκτραπείτε προς την αντίθετα κινούμενη κυκλοφορία. Αυτές οι καινοτομίες έχουν εξασφαλίσει στο αυτοκίνητο τα αντίστοιχα βραβεία ασφαλείας από ανεξάρτητους φορείς.
Όπως συνέβαινε με το 240 στην εποχή του, το ανανεωμένο Volvo XC60 είναι ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα στον δρόμο. Με τον προηγμένο κλωβό ασφαλείας και την πρόσφατη τεχνολογία ενεργητικής ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού, είναι σχεδιασμένο για να προστατεύει εσάς και τους επιβάτες σας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Volvo: Πώς λειτουργεί η «έξυπνη» ζώνη ασφαλείας που προσαρμόζεται σε κάθε επιβάτη (video)
Ξανά στην κορυφή της Ευρώπης το Renault Clio, οριακή «νίκη» επί του Dacia Sandero τον Μάιο
Έρευνες αποκαλύπτουν: Τα EV προκαλούν... ναυτία - Η επιστημονική εξήγηση