Το προσιτά e-car που θέλει να προωθήσει η Ευρώπη δεν θα είναι και τόσο... προσιτά


Η ιδέα για ένα μικρό, προσιτό αυτοκίνητο για τον μέσο Ευρωπαίο αρχίζει να παίρνει σάρκα και οστά, καθώς για πρώτη φορά μέλος της Κομισιόν αναφέρθηκε με σαφήνεια στο κόστος ενός τέτοιου οχήματος.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: NISSAN, ΑΡΧΕΙΟ
  • 30/9/2025

Η ιδέα για την υιοθέτηση των λεγόμενων «kei cars», μιας νέας κατηγορίας επιβατικών οχημάτων, στα πρότυπα των ιαπωνικών, με μικρότερο μέγεθος, περιορισμένη ισχύ και μειωμένες προδιαγραφές ασφάλειας, έχει πέσει στο τραπέζι των αξιωματούχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης τους τελευταίους μήνες, ως απάντηση στην επέλαση της Κίνας στην ευρωπαϊκή αγορά.

Μιλώντας στην Ευρωβουλή στις αρχές του μήνα, η πρόεδρος της Κομισιόν Ursula von der Leyen, επεσήμανε χαρακτηριστικά: «Εκατομμύρια Ευρωπαίοι θέλουν να αγοράσουν προσιτά ευρωπαϊκά αυτοκίνητα. Δεν μπορούμε να αφήσουμε την Κίνα και άλλους να κατακτήσουν αυτήν την αγορά».

Τώρα τα e-cars, όπως τα ονομάζει η Κομισιόν, αρχίζουν να παίρνουν σάρκα και οστά. Ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη Βιομηχανία, Stephane Sejourne, μίλησε ενώπιον υπουργών των 27 κρατών-μελών της Ε.Ε., στο πλαίσιο του Συμβουλίου Ανταγωνιστικότητας, και ανακοίνωσε πως το προσιτό είδος αυτοκινήτου για την Ευρώπη θα κοστίζει από 15.000-20.000 ευρώ. Πάντως, θα πρέπει να αναφερθεί ότι σε αυτό το εύρος τιμών υπάρχουν ήδη αρκετές διαθέσιμες επιλογές για τους υποψήφιους αγοραστές, τις οποίες μπορείτε να δείτε αναλυτικά ΕΔΩ. Συνεπώς, δεν μιλάμε για κάτι που αναμένεται να αλλάξει ριζικά την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με τον ίδιο, «αυτό θα συμβάλει στη στήριξη της ζήτησης και αποτελεί ένα πραγματικό τμήμα της αγοράς που επί του παρόντος δεν λαμβάνεται υπόψη στην Ευρώπη και που θα μπορούσε να δώσει κίνητρα στην παραγωγή, συμπεριλαμβανομένων των δραστηριοτήτων των προμηθευτών μας».

Παράλληλα, ο Ιταλός υπουργός Επιχειρήσεων Adolfo Urso υποστήριξε ότι αν και τα μικρά αυτοκίνητα πρέπει να είναι προσβάσιμα σε όλους, δεν πρέπει να είναι απαραίτητα ηλεκτρικά. Είναι θετικός σε μία νέα κατηγορία μικρών αυτοκινήτων, υπό την προϋπόθεση ότι «εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο βαθιάς αναθεώρησης των κανόνων της Πράσινης Συμφωνίας με βάση τις αρχές της ελευθερίας και της τεχνολογικής ουδετερότητας».

Την ίδια ώρα, συνεχίζονται οι συζητήσεις για αναθεώρηση της απαγόρευσης των ΜΕΚ από το 2035, οι οποίες οδηγήσαν στην απόφαση της Ε.Ε. να επανεξετάσει τους στόχους για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στο τέλος του έτους, χωρίς όμως να «υπόσχεται» ριζικές αλλαγές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Αυτό ήταν το δημοφιλέστερο PHEV στην Ευρώπη για τον μήνα Αύγουστο (πίνακες)

Πόθεν Έσχες: Αυτά τα οχήματα δήλωσαν οι αρχηγοί των κομμάτων - Κανένας με ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Έρχονται «ραβασάκια» για απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας – Ποιοι οδηγοί πρέπει να μπουν στο myCAR και να διορθώσουν τα στοιχεία των οχημάτων τους