Μετά τα Κινέζικα, η Ευρώπη θα κατακλυστεί και με αυτοκίνητα από το Βιετνάμ!


Μέχρι το τέλος του 2023 περίπου 3.000 SUV θα βγουν στους δρόμους της Γαλλίας, της Γερμανίας και της Ολλανδίας… ενώ θα ακολουθήσουν πολλά περισσότερα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 21/9/2023

Την ώρα που ο «οικονομικός πόλεμος» ανάμεσα σε Ευρώπη και Κίνα για τις χαμηλές τιμές των κινεζικών EV στη Γηραιά Ήπειρο δείχνει να κορυφώνεται, μια άλλη Ασιατική χώρα ετοιμάζει τη… δική της απόβαση.

Ο λόγος για το Βιετνάμ, το οποίο σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Reuters, μέσω της VinFast θα φέρει στην ευρωπαϊκή αγορά περίπου 3.000 ηλεκτρικά SUV μέχρι το τέλος του 2023. Ο CEO της εταιρείας, Le Thi Thu Thuy, τόνισε ότι έχει στη διάθεσή του ήδη τη σχετική έγκριση από τις ρυθμιστικές αρχές, με αποτέλεσμα να είναι ανοικτός ο δρόμος, αν και αρνήθηκε να προσδιορίσει συγκεκριμένο αριθμό οχημάτων.

Ωστόσο, μία πηγή που γνωρίζει το σχέδιο της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά δε θέλησε να κατονομαστεί, από τη στιγμή που οι λεπτομέρειες δεν είναι ακόμα ανακοινώσιμες, τόνισε στο Reuters ότι με βάση το πλάνο της VinFast, περίπου 3.000 VF8 θα φτάσουν στην Γαλλία, την Γερμανία και την Ολλανδία, ενώ ορισμένα θα καταλήξουν και στο Ισραήλ το τελευταίο τρίμηνο του έτους.

Αν ο προγραμματισμός υλοποιηθεί με τα συγκεκριμένα νούμερα SUV, τότε η Ευρώπη θα καταστεί η μεγαλύτερη εξαγωγική αγορά για την VinFast, η οποία νωρίτερα φέτος έστειλε περίπου 2.100 EV στις Η.Π.Α.

Η «απόβασή» της στην ευρωπαϊκή αγορά καθυστέρησε κατά 12 μήνες, καθώς αρχικά είχε προγραμματίσει να επεκτείνει την παρουσία της στη Γηραιά Ήπειρο το δεύτερο εξάμηνο του 2022. Όμως η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών είχε ακυρώσει τα πλάνα της.

«Αναμένουμε να παραδώσουμε τα πρώτα μοντέλα VF8 σε Γάλλους, Γερμανούς και Ολλανδούς πελάτες το τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους», δήλωσε ο Thuy, προσθέτοντας ότι τα άλλα μοντέλα VF6, VF7 και VF9 της εταιρείας θα κυκλοφορήσουν στην ευρωπαϊκή αγορά το 2024.

Πριν από λίγες μέρες και πάλι το Reuters είχε αναφέρει ότι η VinFast σχεδιάζει την είσοδό της και σε άλλες 7 αγορές της Ασίας, συμπεριλαμβανομένης και της Ινδονησίας, στην οποία θέλει να χτίσει εργοστάσιο το 2026 που θα έχει ετήσια παραγωγή 30.000 με 50.000 οχημάτων.

Αυτή τη στιγμή η βασική της γραμμή παραγωγής βρίσκεται στο Βόρειο Βιετνάμ, στην πόλη Haiphong, ενώ έχει ανακοινώσει την πρόθεσή της να θέσει σε λειτουργία το 2025 και νέο εργοστάσιο στη North Carolina.

Πηγή: Reuters