Η αρχή έγινε με την Junior και η συνέχεια δόθηκε, πριν από λίγες ώρες, με τη νέα Tonale. Η εμπρός όψη των καινούριων μοντέλων της Alfa Romeo έχει μια κοινή σχεδιαστική επιλογή που διαφοροποιείται πλήρως σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας.
Ποια είναι αυτή; Η «μεταφορά» της πινακίδας κυκλοφορίας από την αριστερή πλευρά στο κέντρο του προφυλακτήρα και μάλιστα πολύ πιο χαμηλά, σχεδόν στο κατώτερο σημείο του. Αυτή η μετακίνηση δεν εντάσσεται στο πλαίσιο των αλλαγών που ήθελε να κάνει η ιταλική μάρκα, με βάση την εξέλιξη της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της, αλλά προέκυψε «υποχρεωτικά».
Ο λόγος; Οι νέες προδιαγραφές ασφάλειας που έχει θεσπίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για την ασφάλεια των πεζών, που προέκυψαν από το συμπέρασμα ότι η τοποθέτηση της μεταλλικής πινακίδας στην άκρη του αμαξώματος προκαλεί αυξημένες πιθανότητες τραυματισμού όσων περπατούν στους δρόμους.
Αυτό είχε τονίσει, πριν από αρκετούς μήνες, ο επικεφαλής του τμήματος Σχεδίασης της Alfa Romeo. «Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να τοποθετούμε την πινακίδα κυκλοφορίας στην άκρη εξαιτίας των νέων κανονισμών για την ασφάλεια των πεζών που περιλαμβάνονται στην έγκριση τύπου», είχε χαρακτηριστικά αναφέρει ο Alejandro Mesonero-Romanos.
Η συγκεκριμένη αλλαγή αποτελεί έναν σημαντικό «συμβιβασμό» για την Alfa Romeo, αν σκεφτεί κανείς ότι ξεκινώντας από τη Giulietta Spider του 1955 και φτάνοντας στις τρέχουσες Giulia, Stelvio και Tonale (προ facelift), η εμπρός πινακίδα κυκλοφορίας «κοσμούσε» το αριστερό τμήμα των περισσότερων μοντέλων, με αποτέλεσμα να υπάρχει πλήρης «ελευθερία» για την ανάδειξη της εντυπωσιακής τριγωνικής μάσκας Scudetto.
Μάλιστα, ο Mesonero-Romanos είχε φτάσει στο σημείο να δηλώσει ότι ορισμένοι «σκληροπυρηνικοί» Alfisti μπορεί να πιστεύουν ότι μια Alfa Romeo... δεν είναι Alfa Romeo αν δεν έχει την πινακίδα στο πλάι. Το αντεπιχείρημά του ήταν ότι στην κατοχή του διαθέτει μία Alfetta και μια Giulia του 1968, οι οποίες είχαν την εμπρός πινακίδα στο κέντρο και «είναι όμορφες».
Συν τοις άλλοις, ανέδειξε και τα θετικά από σχεδιαστικής άποψης, υποστηρίζοντας ότι με αυτή την αλλαγή θα προκύψει συμμετρία στο εμπρός τμήμα των μοντέλων και αυτό τον χαροποιεί.
Πλέον, αυτή η σχεδιαστική «λεπτομέρεια» θα χαρακτηρίζει και τις νέες Stelvio και Giulia, με την πρώτη να αναμένεται εντός του 2025.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Alfa Romeo 75: Το τελευταίο κεφάλαιο μιας αυθεντικής εποχής (video)
Alfa Romeo Stelvio: Έρχεται νέα, μυστηριώδης έκδοση με 520 PS
Δοκιμές Euro NCAP: Ποια μοντέλα πήραν 5 αστέρια και ποια «πάτωσαν» (video)