Πολύ πριν το όνομα «Μ» γίνει συνώνυμο με τις ισχυρές εκδόσεις παραγωγής της BMW, η Motorsport GmbH είχε ήδη αρχίσει να διαμορφώνει τη δική της ταυτότητα.
Η BMW 3.0 CSL, που έκανε το αγωνιστικό της ντεμπούτο το 1973, υπήρξε το πρώτο αυτοκίνητο που εξελίχθηκε ουσιαστικά υπό τη σκέπη της νεοσύστατης τότε αγωνιστικής ομάδας. Ανάμεσα στα ελάχιστα αντίτυπα, το σασί E9/R1 ξεχωρίζει ως το πρωτότυπο ανάπτυξης όλου του προγράμματος.
Ένα αυτοκίνητο που διαμόρφωσε την αγωνιστική πορεία της BMW
Πρόκειται για μία από τις μόλις 21 μονάδες της CSL που κατασκευάστηκαν. Η εξέλιξή της άρχισε στις αρχές του 1972, με τους Hans Stuck και Harald Menzel να αφιερώνουν τον χειμώνα της ίδιας χρονιάς σε δοκιμές σε πίστες όπως το Paul Ricard και το Hockenheim. Οι δοκιμές αυτές αποτέλεσαν τη βάση για τα αγωνιστικά που θα έτρεχαν αργότερα στο ETCC, ενώ το συγκεκριμένο αυτοκίνητο λειτούργησε ως δοκιμαστική πλατφόρμα για το περίφημο αεροδυναμικό πακέτο 'Batmobile', που τελικά έγινε χαρακτηριστικό γνώρισμα της σειράς CSL.
Παρότι δεν κατέκτησε σημαντικούς τίτλους, το όχημα σημείωσε νίκες στο Nurburgring και αποδείχθηκε ιδιαίτερα χρήσιμο για τη δημιουργία των μεταγενέστερων αγωνιστικών της BMW. Πρόκειται, μάλιστα, για ένα από τα μόλις 11 αυτοκίνητα που συμμετείχαν επισήμως με εργοστασιακή υποστήριξη.
Από την Ευρώπη στην Αμερική
Στα τέλη του 1973, η BMW πούλησε την E9/R1 στην ομάδα Hurtig Team Libra για συμμετοχή στο πρωτάθλημα IMSA του 1974. Στα χέρια του John Buffum, το αυτοκίνητο πέτυχε τόσο εντυπωσιακά αποτελέσματα ώστε ώθησε τη BMW να εγκαινιάσει επίσημα εργοστασιακό πρόγραμμα στην IMSA την επόμενη χρονιά.
Παρά την ιστορική ονομασία της (3.0 CSL), η συγκεκριμένη CSL κρύβει κάτω από το καπό της τον μεγαλύτερο εξακύλινδρο κινητήρα M30 χωρητικότητας 3,5 L, όπως αυτός που χρησιμοποιήθηκε στους αγώνες IMSA μετά το 1975. Με απόδοση περίπου 400 PS, παραμένει πιστό στον ωμό και χαρακτηριστικό ήχο των αγωνιστικών BMW της εποχής.
Το αυτοκίνητο διατίθεται σήμερα προς πώληση στο Λονδίνο από την ομάδα Dylan Miles. Η ιστορική του αξία είναι τέτοια που δεν θα αποτελούσε έκπληξη αν η ίδια η BMW ενδιαφερόταν για την απόκτησή του, ιδίως από τη στιγμή που τα τελευταία χρόνια έχει τιμήσει το σήμα CSL με αρκετές επετειακές εκδόσεις. Αν και δεν υπάρχει επίσημη εκτίμηση τιμής, θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι η τελική προσφορά θα κινηθεί σε επταψήφιες τιμές.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Απόλυτη παράνοια: BMW M2 με 1.100 PS ντριφτάρει μέσα στο εργοστάσιο των Βαυαρών στο Μόναχο (video)
BMW M7: Το super sedan που όλοι θα ήθελαν και δεν ήρθε ποτέ (photos)
BMW M4 CS 2025: Οδηγούμε το εκρηκτικό κουπέ των 550 PS στα Μέγαρα



_77761_474653_type13028.jpg)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ




