Η δεύτερη ζωή του θρυλικού Citroen Type H


Η επαναφορά του κλασικού βαν Type H της Citroen δεν γίνεται από τη γαλλική εταιρεία αλλά από την ιταλική καροσερία Caselani, συνδυάζοντας ρετρό εμφάνιση, στυλ και φινέτσα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 25/9/2020

Η «Carozzeria Caselani» ιδρύθηκε πριν από περίπου είκοσι τρία χρόνια από τον κ. Fabrizio Caselani με σκοπό την επιχειρηματική εμπλοκή του στον χώρο των σκαφών. Πριν από πέντε χρόνια άρχισε να συνεργάζεται με τον κ. David Obendorfer, έναν σχεδιαστή ο οποίος επανέφερε στη σύγχρονη εποχή το Citroën Type H, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο για να τιμήσει τον θρυλικό Flaminio Bertoni, τον άνθρωπο που χάρισε στη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία μερικά από τα πιο ξεχωριστά μοντέλα στη ιστορία της. Το Type H παρουσιάστηκε το 1947 και έμεινε στην παραγωγή για 34 χρόνια.

Το σύγχρονο Type H βασίζεται στο Jumpy (στη μικρότερη εκδοχή του αναφορικά με τις διαστάσεις του) και στο SpaceTourer, δηλαδή στα δύο επαγγελματικά ή MPV οχήματα της Citroën. Οι άνθρωποι της Carozzeria Caselani δημιούργησαν ένα κιτ αμαξώματος το οποίο προσαρμόζουν στα δύο μοντέλα και το κάνουν να δείχνει σαν την επίκαιρη έκδοση του Type H. Η μάσκα έχει τη χαρακτηριστική μορφή της «μύτης χοίρου», όπως έχει επικρατήσει να ονομάζεται, ενώ στο αμάξωμα υπάρχουν οι χαρακτηριστικές διαμήκεις ραβδώσεις, όπως στο αρχικό μοντέλο. Επίσης, στη μάσκα υπάρχει το εμπορικό σήμα της Citroën σε μεγάλη διάσταση, όπως ήταν πριν και μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Η ιταλική καροσερία διαθέτει το σύγχρονο Type H σε διαφορετικές εκδοχές αναφορικά με το μεταξόνιο του και τη μεταφορική ικανότητά του καθώς και σε διάφορους τύπους σε σχέση με τη χρήση του. Έτσι, κάποιος μπορεί να επιλέξει μεταξύ του επαγγελματικού βαν, του οχήματος μεταφοράς προσωπικού, αυτοκινούμενου τροχόσπιτου, αυτοκινούμενης καντίνα ή πλατφόρμας για τη μεταφορά οχημάτων και προϊόντων. Η Citroën έχει δώσει την άδεια παραγωγής τους στην ιταλική εταιρεία, ενώ τα χρησιμοποιεί και η ίδια έμπρακτα ή ως οχήματα επίδειξης σε εκδηλώσεις της.