Αυτοί είναι οι δέκα καλύτεροι κινητήρες που μπορείς να αποκτήσεις σήμερα!


Με την ηλεκτροκίνηση να βρίσκεται προ των πυλών, η παρουσία των κινητήρων εσωτερικής καύσης ανάμεσά μας αποκτά μια διαφορετική αξία. Εμείς επιλέξαμε τους δέκα καλύτερους κινητήρες βενζίνης των ημερών μας ταξιδεύοντας με όχημα τους ακούραστους κυλίνδρους τους στον κόσμο των υψηλών επιδόσεων.

  • 15/6/2021

Αλήθεια ποιος είναι ο καλύτερος κινητήρας των ημερών μας; Ποιος είναι εκείνος που κερδίζει hands down τη μάχη της κατηγορίας του, δημιουργώντας νέα σημεία αναφοράς; Εμείς επιλέξαμε δέκα λιγότερο ή περισσότερα εξωτικά κινητήρια σύνολα ταξιδεύοντας με όχημα τους ακούραστους κυλίνδρους τους στον μαγικό κόσμο των υψηλών επιδόσεων.

Εσείς δεν έχετε από το να μας ακολουθήσετε σε αυτό το ταξίδι, επιλέγοντας εκείνο το θαύμα της μηχανικής που ταιριάζει περισσότερο στα θέλω και τα πιστεύω σας. Απολαύστε υπεύθυνα!

1. Γνωστός με την κωδική ονομασία Μ139, αποτελεί ένα από τα τελευταία «μικρά» θαύματα της Mercedes-AMG, παράγοντας από μόλις 1.991 κ.εκ. 421 ίππους και 500 Nm ροπής. Για να φτάσει σε αυτά τα επίπεδα ισχύος, ο δίλιτρος κινητήρας της Mercedes-AMG χρησιμοποιεί διάφορα τεχνολογικά τεχνάσματα, όπως το σύστημα διπλού ψεκασμού (έμμεσου και άμεσου), την υψηλότερη από τον προκάτοχό του συμπίεση και ο twin scroll υπερσυμπιεστής καυσαερίων. Στην ερώτηση που θα συναπαντήσετε τον M139 της Mercedes-Benz, η απάντηση έρχεται από τις μικρομεσαίων διαστάσεων προτάσεις της AMG, όπως η νέα A 45, η CLA 45 και η GLA 45.

2. Ας μείνουμε στην κατηγορία των κινητήρων μεσαίου κυβισμού και ειδικότερα σε εκείνους που δεν ξεπερνούν σε χωρητικότητα τα 2,0 λίτρα, περνώντας ωστόσο σε μια πιο ειδική κατασκευή. Ο λόγος για το Koenigsegg Gemmera ο τρικύλινδρος κινητήρας του οποίου αποδίδει 600 ίππους. Ο TFG της Koenigsegg διαθέτει δύο υπερσυμπιεστές καυσαερίων,  απουσιάζει ωστόσο ο εκκεντροφόρος επικεφαλής, στη θέση του οποίου έχουν τοποθετηθεί υδραυλικοί «ενεργοποιητές» οι οποίοι φροντίζουν για την κίνηση των βαλβίδων. Με την αναλογία ίππων/λίτρων  να φτάνει τα 300 άλογα φαντάζει περιττό να σημειώσουμε ότι ο TFG της Koenigsegg είναι το ισχυρότερο τρικύλινδρο σύνολο του πλανήτη.

3. Σχεδιασμένος από τον μετρ του είδους Cosworth, το δωδεκακύλινδρο μοτέρ της Aston Martin Valkyrie δεν θα μπορούσε να λείπει από τον πάνθεον των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Χωρίς την παρουσία κάποιου υπερσυμπιεστή, ο πληθωρικός V12 των 6,5 λίτρων αποδίδει 1.000 ίππους στις 10.500 σ.α.λ., παραπέμποντας όχι τυχαία σε εκείνους τους κινητήρες που πρωταγωνιστούσαν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 στα μέσα της δεκαετίας του 1990. O V12 κινητήρας των 6,5 λίτρων συνδυάζεται με KERS το οποίο προσφέρει επιπλέον 160 ίππους στο υβριδικό σύστημα του βρετανικού hypercar.

4. Ένας διπλά υπερτροφοδοτούμενος V6 κινητήρας 2,9 λίτρων o οποίος εξελίχθηκε από τους μηχανικούς της Ferrari κοσμεί το οπλοστάσιο της Alfa Romeo και εφοδιάζει τις κορυφαίες εκδόσεις της Giulia και της Stelvio. H απόδοσή του φτάνει τους 540 ίππους στην περιορισμένης παραγωγής έκδοση της Giulia QV GTA ή στους 510 ίππους στις… πολιτικές εκδόσεις του αυτοκινήτου. Ο αλουμινένιος κινητήρας της Alfa Romeo διαθέτει –μεταξύ άλλων- την τεχνολογία αδρανοποίησης κυλίνδρων και συνδυάζεται κατά αποκλειστικότητα με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.

5. To 2015 η εμβληματική Bugatti Veyron αποτελούσε ήδη παρελθόν για τη γαλλική φίρμα η οποία ετοιμαζόταν να υποδεχθεί στην ακριβοθώρητη γκάμα της το νέο της hypercar. Η Bugatti Chiron να αποτελέσει το νέο σημείο αναφοράς της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας συνεχίζοντας από εκεί που σταμάτησε η προκατοχός της. Από τον W16 κινητήρα των 8,0 λίτρων η αναβαθμισμένη εκδοχή του οποίου απέδιδε 1.500 ίππους και 1.600 Nm ροπής. Με τη συμβολή των τεσσάρων υπερσυμπιεστών καυσαερίων και την εγγύηση ενός κολοσσού, σαν το VW Group.

6. Μένοντας στο όμιλο VW, επιστρέφοντας ωστόσο σε γήινες κατασκευές, ο πεντακύλινδρος κινητήρας της Audi o οποίος έχει κολλήσει χιλιάδες ένσημα κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες των μοντέλων RS της γερμανικής φίρμας δεν θα μπορούσε να λείπει από τη λίστα μας. Ο πεντακύλινδρος δολοφόνος με το αγγελικό πρόσωπο αποδίδει στις τελευταίες υλοποιήσεις του 400 ίππους και 480 Nm ροπής, έχοντας στο πλευρό του το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.

7. Η ιδιαιτερότητα του επόμενου κινητήρα στη wish λίστα μας δεν έγκειται στον αριθμό των κυλίνδρων αλλά στη διάταξή τους. Σωστά υποθέσατε, καθώς πρόκειται για έναν επίπεδο ή αν προτιμάτε boxer κινητήρα ο οποίος βγάζει τα προς το ζην κάτω από το καπό ενός Subaru.

Όχι ενός οποιουδήποτε Subaru αλλά του άγνωστου στην ελληνική αγορά WRX STI. Με χωρητικότητα 2,5 λίτρων, απόδοση 310 ίππων και τη χαρακτηριστική χροιά που συνοδεύει κάθε πρόταση της ιαπωνικής, κατέχει μια ξεχωριστή θέση στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, αποτελώντας επί της ουσίας τον φυσικό διάδοχο θρυλικού EJ20 κινητήρα της Subaru.

8. H Subaru ωστόσο δεν είναι η μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία που έχει επενδύσει στα πλεονεκτήματα των επίπεδων κινητήρων. Επιστρέφοντας στην ευρωπαϊκή ήπειρο, όπου και θα παραμείνουμε, δεν έχουμε από το να ταξιδέψουμε ως το μαγευτικό Zuffenhausen και το εργοστάσιο της Porsche, όπου κατασκευάζονται οι GTS εκδόσεις των 718 Coupe και Spyder.

Οι τελευταίες εφοδιάζονται με έναν ατμοσφαιρικό εξακύλινδρο boxer κινητήρα χωρητικότητας 4,0 λίτρων, ο οποίος απουσία υπερσυμπιεστή φτάνει έως και τις 7.000 σ.α.λ. ώστε να αγγίξει τη μέγιστη ισχύ των 400 ίππων. Αντιστοίχως, η μέγιστη ροπή των 420 Nm ροπής έρχεται στις 5.000 σ.α.λ. σε έναν κινητήρα ο οποίος φιλοξενεί πλήθος τεχνολογιών, όπως ο άμεσος ψεκασμός καυσίμου και η αδρανοποίηση κυλίνδρων.

9. Αν αναρωτιόσασταν σε ποιον κατασκευαστή ανήκει ο ισχυρότερος ατμοσφαιρικός κινητήρας ευρείας παραγωγής, τότε την απάντηση θα τη βρείτε σε μια κωμόπολη της βόρειας Ιταλία. Πρόκειται φυσικά για τo Μαρανέλο -τη φυσική έδρα της Ferrari- όπου κατασκευάζεται ένας θηριώδης V12 κινητήρας 6,5 λίτρων ο οποίος προορίζεται για την 812 Superfast.

H απόδοση του δωδεκακύλινδρου κινητήρα της Ferrari φτάνει τους 800 ίππους και τα 718 Nm ροπής, το 80% των οποίων είναι διαθέσιμα μόλις από τις 3.500 σ.α.λ. Ο V12 κινητήρας της 812 Superfast συνδυάζεται με σειριακό κιβώτιο επτά σχέσεων, το οποίο και διασφαλίζει την απρόσκοπτη μετάδοση της ισχύος στους πίσω τροχούς.

 

10. Με 800 ίππους και 800 Nm ροπής, ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος V8 κινητήρας της McLaren Senna αποτελεί την αναβαθμισμένη εκδοχή ενός μοτέρ που γνωρίσαμε για πρώτη φορά στην ταπεινότερη 720S χωρίς αυτό βέβαια να μειώνει στο ελάχιστο την αξία του. Άλλωστε αυτήν τη στιγμή αποτελεί τον ισχυρότερο θερμικό κινητήρα που έχει δημιουργήσει η βρετανική φίρμα με τη μακρά πορεία και τις δεκάδες διακρίσεις στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Πέρα από τους δύο twin scroll υπερσυμπιεστές καυσαερίων, το οκτακύλινδρο σύνολο των 3,8 λίτρων διαθέτει δύο αντλίες βενζίνης, σύστημα εξαγωγής κατασκευασμένο από τιτάνιο και ένα “flat plane” στροφαλοφόρο άξονα. Για το δύσκολο ομολογουμένως έργο της μετάδοση της ισχύος στον πίσω άξονα έχει επιλεγεί ένα ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων το οποίο διαθέτει δύο προγράμματα λειτουργίας.

Διαβάστε επίσης:

Γιατί με τον καιρό οι κινητήρες χάνουν τη δύναμή τους;

Συμβατικοί κινητήρες: Σκοτώνουν τα... άλογα όταν "γεράσουν";

Ακολουθήστε το Car Αnd Driver στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τον κόσμο του αυτοκινήτου.