Ford Puma ST: Το καυτό SUV των 200 ίππων μάς κλείνει το μάτι! (βίντεο)


Μέχρι πρότινος υπήρχε το Fiesta ST και αμέσως μετά ακολουθούσε το Focus ST, στη γκάμα των σπορ μοντέλων της Ford. Πλέον προστίθεται και ένα B-SUV στην εξίσωση, το Puma ST.

  • Μιχαλης Κατωποδης
  • 24/9/2020

Καιρό τώρα γνωρίζαμε για την εξέλιξη του κορυφαίου μοντέλου στη γκάμα του Puma και σήμερα η Ford προχώρησε στην αποκάλυψή του. Το Puma ST είναι το πρώτο hot-SUV της φίρμας και πρακτικά ένα από τα πρώτα γενικά σπορ μοντέλα στην κατηγορία των B-SUV, χωρίς άμεσο ανταγωνισμό σε αυτό που προσφέρει.

Εξωτερικά η αλήθεια είναι πως θα περιμέναμε να προκαλεί περισσότερο. Οι σχεδιαστές όμως της εταιρίας αποφάσισαν να αναδείξουν το δυναμισμό του, χωρίς να οδηγηθούν σε ακρότητες. Τα στοιχεία που χτυπάνε περισσότερο στο μάτι είναι οι τροχοί ελαφρού κράματος 19 ιντσών, με ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S και η διπλή απόληξη της εξάτμισης. Χρωματικά υπάρχει η αποκλειστική για το ST απόχρωση Mean Green, καθώς και πέντε ακόμα επιλογές. Ασχέτως του τι θα επιλέξει ο ενδιαφερόμενος, η οροφή, το περίγραμμα της μάσκας, οι καθρέφτες και μερικές ακόμη λεπτομέρειες, παραμένουν σε μαύρο χρώμα.

Περνώντας στο εσωτερικό, το βλέμμα πέφτει αρχικά στα μπάκετ καθίσματα της Recaro. Αυτά δείχνουν να προσφέρουν όλη την απαραίτητη πλευρική στήριξη, ενώ έχουν ραμμένα τα λογότυπα ST στο επάνω μέρος της πλάτης. Συνεχίζοντας, παρατηρούμε ένα flat-bottom τιμόνι, καθώς και διαφορετικό επιλογέα ταχυτήτων. Διαφοροποιήσεις υπάρχουν επίσης στα γραφικά των δύο οθονών (infotainment και πίνακα οργάνων).

Αναφορικά με τον κινητήρα, κάτω από το καπό κρύβεται το γνωστό πακέτο του Fiesta ST, με ένα τρικύλινδρο σύνολο 1,5 λίτρων που αποδίδει 200PS ισχύος και 320 Nm ροπής, συνδυαζόμενο με ένα μηχανικό κιβώτιο, έξι σχέσεων. Τα νούμερα αυτά είναι ικανά για να χαρίσουν στο βάρους 1.358 κιλών όχημα επιτάχυνση 0-100 σε 6,7 sec και τελική ταχύτητα 220 km/h. Σε περίπτωση τώρα που κάποιος κινείται χαλαρά, διακόπτεται η τροφοδοσία στον έναν από τους τρεις κυλίνδρους, περιορίζοντας έτσι την κατανάλωση.

Οι μηχανικοί της Ford φρόντισαν να δώσουν τη δέουσα προσοχή και στις αναρτήσεις. Οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω είναι κατά 40% σκληρότεροι, σε σχέση με τα απλά Puma, ενώ τα γόνατα McPherson μπροστά έχουν σκληρύνει κατά 50%. Ένα μηχανικό LSD διαφορικό φροντίζει για τη σωστή κατανομή της ροπής στους κινητήριους τροχούς, ενώ η συμπεριφορά του αυτοκινήτου μπορεί να οριστεί και από τα προγράμματα οδήγησης που είναι διαθέσιμα με το πάτημα ενός κουμπιού. Ειδικά για τα τελευταία, αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που συναντάμε επιλογή Eco σε μοντέλο της σειράς ST.

Συνεχίζοντας με το σύστημα διεύθυνσης, είναι κατά 25% πιο γρήγορο από αυτό των απλών μοντέλων. Τα μπροστινά φρένα, με τη σειρά τους, έχουν μεγαλώσει σε διάμετρο, ώστε να προσφέρουν 17% μεγαλύτερη δύναμη πέδησης, όσο για την εξάτμιση, ένα πιο ελεύθερο setup φροντίζει να δώσει τον απαραίτητο τόνο, όταν ο οδηγός αποφασίσει να πατήσει βαθύτερα το δεξί πεντάλ.