Δοκιμάζουμε το Nissan Juke 1.6 XTRONIC 112 PS


ΠΙΟ ΩΡΙΜΟ ΑΠΟ ΠΟΤΕ, ΤΟ NISSAN JUKE ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΤΟΝ ΑΣΤΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥ, ΣΥΝΔΥΑΖΟΝΤΑΣ ΕΝΑΝ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΒΕΝΖΙΝΗΣ 1.598 Κ.ΕΚ. ΜΕ ΤΟ ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ ΣΥΝΕΧΩΣ ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ (CVT).

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 29/10/2018

Εν έτει 2010, η παρουσία ενός crossover αστικών διαστάσεων στην γκάμα ενός κατασκευαστή αποτελούσε πραγματική είδηση. Βέβαια η Nissan δεν είναι οποιοσδήποτε κατασκευαστής αλλά εκείνος που με το Qashqai δημιούργησε νέα πρότυπα στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Με εφαλτήριο, λοιπόν, την απρόσμενη εμπορική επιτυχία του μικρομεσαίου crossover, η ιαπωνική φίρμα δεν δίστασε να περάσει στην παραγωγή το κατά τι μικρότερο αλλά σαφώς νεανικότερο Juke. Δεν δίστασε να μεταφέρει στη γραμμή παραγωγής τα εκκεντρικά σχεδιαστικά στοιχεία ενός φουτουριστικού πρωτότυπου, αδιαφορώντας επιδεικτικά για την όποια κριτική θα μπορούσε να δεχθεί η επιλογή της αυτή.

Πολύ σύντομα το Juke δημιούργησε φανατικούς οπαδούς αλλά και ορκισμένους εχθρούς, με τους πρώτους να γοητεύονται από τον ξεχωριστό χαρακτήρα του και τους δεύτερους να αδυνατούν να αποδεχθούν τους συμβιβασμούς που πραγματοποιήθηκαν ώστε η ιαπωνική πρόταση να διατηρήσει το αντισυμβατικό παρουσιαστικό της.

 

Juke το αειθαλές

Η εικόνα δεν άλλαξε σημαντικά ούτε μετά τη “midlife” ανανέωση που δέχθηκε, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν πραγματοποιήθηκαν οι απαραίτητες παρεμβάσεις ώστε να διορθωθούν τα κακώς κείμενα (βλέπε χώρο αποσκευών) και το Juke να αποκτήσει έναν πιο ολοκληρωμένο χαρακτήρα.

Αν κάτι αποκαλύπτει την πραγματική “ηλικία” του αυτοκινήτου τότε αυτό είναι το εσωτερικό, είτε με τα υλικά που έχουν επιλεγεί για συγκεκριμένες επιφάνειες στο ταμπλό είτε με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Το τελευταίο ενσωματώνει στις πλουσιότερες εκδόσεις του αυτοκινήτου σύστημα δορυφορικής πλοήγησης, ωστόσο, η οθόνη των 5,8 ιντσών εξακολουθεί να δείχνει μικρή για τα σημερινά δεδομένα.

Στον αντίποδα, η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε συγκεκριμένα προγράμματα οδήγησης συνιστά ένα συγκριτικό πλεονέκτημα απέναντι στις αντίστοιχου μεγέθους και χαρακτήρα προτάσεις του ανταγωνισμού, την ίδια στιγμή που η ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης μετριάζει τις όποιες ενστάσεις μπορούν να διατυπωθούν για την περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω.

Σε ό,τι αφορά τους χώρους, το Juke θα φιλοξενήσει με σχετική άνεση δύο επιβάτες στη δεύτερη σειρά καθισμάτων, ενώ τα 354 λίτρα του χώρου αποσκευών στις δικίνητες εκδόσεις του αυτοκινήτου το καθιστούν συμβατό με τα στάνταρ της κατηγορίας του.

 

Εντός, εκτός και επί τα αυτά

Μπορεί η αυξημένη απόσταση που διατηρούν οι μεταλλικές επιφάνειες του Juke από το έδαφος να υποδηλώνουν τη δυνατότητα κίνησης του αυτοκινήτου εκτός δρόμου, ωστόσο, ο προσανατολισμός του ιαπωνικού crossover ήταν και παραμένει ασφάλτινος.

Το setup της ανάρτησης, ακόμα στην έκδοση βενζίνης των 112 ίππων, σε προδιαθέτει να διατηρηθείς εντός των αυστηρών ορίων του δρόμου, εξαργυρώνοντας την ικανότητα του πλαισίου να διατηρεί τις ισορροπίες ακόμα και υπό πίεση.

Ο μάλλον... εξωτικός συνδυασμός του ατμοσφαιρικού κινητήρα βενζίνης των 1,6 λίτρων με το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης (Xtronic στην γλώσσα της Nissan)  δεν είναι εκείνος που θα μπορούσε να ενισχύσει τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, αυτό δεν σημαίνει ωστόσο ότι το Juke θα απογοητεύσει εκείνον που θα θελήσει να υπερβεί τον αστικό χαρακτήρα του.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
NISSAN JUKE 1.6 XTRONIC 112 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 7

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 7

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 7

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ73

Αν πρέπει να κρατήσεις κάτι από το CVT κιβώτιο του Juke τότε αυτό είναι η ευκολία χρήσης που προσφέρει, απαλλάσσοντας τον οδηγό από την άχαρη διαδικασία αλλαγής σχέσεων. Κατά τ’ άλλα, ο χρόνος και ο τρόπος αντίδρασής του στην αποφασιστική πίεση του δεξιού πεντάλ απέχει από το να χαρακτηριστούν υποδειγματικοί, γεγονός που αντικατοπτρίζεται και στις επιδόσεις του αυτοκινήτου.

Στην περίπτωση, πάλι, που προσαρμόσεις τις συνήθειές σου στις ιδιαιτερότητες του συνδυασμού κινητήρα-κιβωτίου, θα καταφέρεις να περιορίσεις σε μεγάλο βαθμό το φαινόμενο της υστέρησης και την κατανάλωση καυσίμου, συμβάλλοντας στην ομοιογένεια και την αποτελεσματικότητα του ιαπωνικού συνόλου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ NISSAN JUKE 1.6 XTRONIC 112 PS 2018   TIMH €17.280   ΤΕΛΗ €276

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1598 cc, Ατμοσφαιρικός, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 82(112)/5.600  ΡΟΠΗ Nm/rpm 144/4.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 12,3 sec, τελική 170 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,5 L/100km, 149 g/km

NISSAN JUKE 1.6 XTRONIC 112 PS 2018

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

ΚΑΤΑ AΝΕΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΙΒΩΤΙΟΥ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΧΩΡΟΙ ΠΙΣΩ ΕΠΙΒΑΤΩΝ

JOIN US