2021 Audi Q5 40 TDI Hybrid (MHEV) quattro S-Tronic 204 PS – TEST DRIVE: Δοκιμάζουμε το SUV με στοιχεία ενός GT


Το Audi Q5 με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα και το ήπιο σύστημα υβριδικής διάταξης, με το σύστημα τετρακίνησης και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων μάς προκαλεί να ξανασκεφτούμε κάποιες καταστάσεις.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 11/12/2021

Δίλιτρο, πετρελαιοκίνητο SUV στην εποχή μας; Θεός φυλάξοι! Πού ακούστηκε! Όταν ολόκληρος ο παγκόσμιος κλάδος της Αυτοκινητοβιομηχανίας (και όχι μόνον αυτός) έχει στραφεί μετά μανίας στην «αγιοποίηση» της ηλεκτροκίνησης, τα ντίζελ (φευ!) μοιάζουν παρατεταμένα στην ερεβώδη άβυσσο του αργού πετρελαίου.

Όσα (λίγα) έχουν απομείνει, μάλλον αντιμετωπίζονται περιφρονητικά από τους όψιμους (θεματο)φύλακες τού περιβάλλοντος. Πολλές φορές είναι οι ίδιοι που μόλις πριν από μερικά χρόνια (λιγότερα από μια δεκαετία) τα θεωρούσαν περίπου σαν την… πεμπτουσία για τον περιορισμό καταστροφής αυτού. Καιροί και ήθη, όπως σε κάθε εποχή…

Στην Audi, θα έπρεπε το σκέφτονται διπλά αναφορικά με τους πετρελαιοκινητήρες, ιδίως εφόσον ανήκει στον Όμιλο VAG. Το 2015 δεν απέχει πολύ χρονικά και το σκάνδαλο Dieselgate εξακολουθεί να ταλανίζει τους Γερμανούς. Ωστόσο, προσπάθησαν να το ξεπεράσουν όσο το δυνατόν συντομότερα και να βελτιώσουν όσο περισσότερο την ικανότητά τους να εκπέμπουν λιγότερους ρύπους και διοξείδιο του άνθρακα. 

Diesel και Mild Hybrid

Μία από τις λύσεις που επέλεξαν γι’ αυτό ήταν και τοποθέτηση ήπιου υβριδικού συστήματος στον δίλιτρο, τετρακύλινδρο σε σειρά πετρελαιοκινητήρα ο οποίος διατίθεται στο Q5. Θυμίζουμε ότι αυτός είναι καινούργιος, ζυγίζει περίπου 20 kg λιγότερο με αυτόν που αντικατέστησε και έχει εξελιχθεί συγκριτικά ώστε για να μην αναπτύσσει πολλές τριβές κατά τη λειτουργία του.

Επίσης στην εξάτμισή του έχει τοποθετηθεί το νέο σύστημα που έχουν αναπτύξει στον όμιλο VAG για τους πετρελαιοκινητήρες και τον περιορισμό των ρύπων, κυρίως των οξειδίων του αζώτου. Αυτό διαθέτει δύο καταλύτες τοποθετημένους σειραϊκά. Ο πρώτος είναι τοποθετημένος στον κινητήρα και ο δεύτερος κάτω από το αμάξωμα.

Βασικό στοιχείο του συστήματος περιορισμού των ρύπων είναι το γεγονός ότι κάθε καταλυτικός μετατροπέας έχει δύο εγχυτήρες διαλύματος ουρίας («AdBlue») για τον διπλό μικροψεκασμό αυτής και την όσο το δυνατόν καλύτερη εξουδετέρωση των οξειδίων του αζώτου. Φυσικά, όλη η διαδικασία είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη. Η πετρελαιοκίνητη έκδοση του Q5 έχει τεπόζιτο 12 λίτρων για την αποθήκευση του διαλύματος ουρίας.

Επιπλέον, έχει τοποθετηθεί ήπιο υβριδικό σύστημα το οποίο αποτελείται από έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα ισχύος δύο ίππων (2 PS) και μπαταρία 12 Volt. Ο ηλεκτροκινητήρας συνδέεται με τον TDI μέσω ιμάντα και λειτουργεί είτε ως μίζα είτε ως γεννήτρια για να αποθηκεύει ενέργεια κατά την πέδηση. Επίσης, όταν η ταχύτητα του οχήματος είναι μικρότερη από 22 km/h, ο θερμικός κινητήρας μπορεί να σταματήσει τη λειτουργία του, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου για όσο διάστημα διαρκεί αυτό και να επανεκκινήσει βοηθούμενος από τον ηλεκτροκινητήρα.

Σαν ένα ψηλότερο Gran Turismo

Ο συγκεκριμένος χαρακτηρισμός ίσως να φαίνεται υπερβολικός αλλά, πιστέψτε μας, δεν είναι. Βεβαίως, το Audi Q5 είναι ένα πολυτελές SUV όχημα –δεν αλλάζει ο χαρακτήρας του. Ωστόσο, η συγκεκριμένη έκδοση παρέχει και τη δυνατότητα να μετακινούνται οι επιβάτες του με χαρακτηριστική άνεση σε πολύωρο ταξίδι.

Με τον όρο «άνεση» δεν εννοούμε μόνο την ικανότητα της ανάρτησης να απορροφά τις ταλαντώσεις, αλλά και τη γενικότερη αίσθηση. Το χαμηλό επίπεδο θορύβου, αεροδυναμικού και κύλισης, το πολυτελές και ευρύχωρο εσωτερικό και η πιο σύγχρονη εικόνα του (χάρη στην πρόσφατη επανασχεδίαση της δεύτερης γενιάς του μοντέλου), σε κάνουν να πιστέψεις ότι τρόπον τινά βρίσκεσαι σε ένα «υπερυψωμένο GT» όχημα.

Ως οδηγός, συνηθίζεις εύκολα τον σχετικά μεγάλο όγκο του. Τόσο το σύστημα διεύθυνσης όσο και η ικανοποιητική ορατότητα βοηθούν σε αυτό. Επιπλέον, η απόδοση της ροπής από τις πολύ χαμηλές rpm και η καλή λειτουργία τού αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων εξασφαλίζουν ικανοποιητική επιτάχυνση είτε από στάση είτε εν κινήσει, πάντα βάσει των δεδομένων του οχήματος.

Μόνο όταν ο οδηγός έχει επιλέξει το πρόγραμμα λειτουργίας «Eco» στο σύστημα «Drive Modes» υστερεί σε αμεσότητα εφαρμογής της ροπή,  κάτι που είναι αναμενόμενο καθώς η προτεραιότητα δίνεται στην οικονομία καυσίμου. Σε αυτή συμβάλλει και η τεχνολογία «Ultra» που διαθέτει το σύστημα τετρακίνησης «quattro» το οποίο διαθέτει το Audi Q5.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
AUDI Q5 2.0 40 TDI (2.0) HYBRID (mHEV) quattro 204 PS S-TRONIC

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ82

Συγκεκριμένα, διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη στον πίσω άξονα ο οποίος ενεργοποιείται μόνο όταν το απαιτήσουν οι συνθήκες πρόσφυσης του δρόμου. Υπό κανονικές συνθήκες, η ροπή μεταφέρεται μόνο στους εμπρός τροχούς. Η τετρακίνηση εφαρμόζεται όταν η επιφάνεια του δρόμου (ή του εδάφους στην κίνηση εκτός αυτού) έχει μειωμένο συντελεστή τριβής ή όταν ο οδηγός επιλέξει κάποιο από τα προγράμματα «Dynamic» ή «Off-Road» του συστήματος «Drive Modes». Μάλιστα, στη δεύτερη επιλογή, εμφανίζονται πληροφορίες όπως, για παράδειγμα, η γωνία κλίσης του εδάφους ή αυτής στην οποία είναι στριμμένοι οι εμπρός τροχοί.

Αναφορικά με την εμφάνιση, το Audi Q5 επανασχεδιάστηκε πέρυσι. Πλέον, στο εμπρός μέρος του αμαξώματος διακρίνεται από το σχήμα των φώτων ημέρας LED και από τη μάσκα. Πίσω, αλλαγές υπάρχουν στο σχήμα και το κάλυμμα των εκεί φώτων όπως και στην τεχνολογία τους, η οποία είναι OLED και εφαρμόστηκε για πρώτη φορά. Επίσης, διαφορετικός είναι και ο εκεί προφυλακτήρας στον οποίο υπάρχει ενσωματωμένος αεροδυναμικός διαχύτης.

Εσωτερικά, υπάρχουν αλλαγές στο σύστημα MMI το οποίο έχει τους πιεζοαπτικούς διακόπτες και οθόνη αφής στο κέντρο της κονσόλας, καταργώντας έτσι το περιστροφικό διακόπτη, και επενδύσεις από καλύτερης ποιότητας υλικά, σε σχέση με πριν. Επίσης υπάρχει σύστημα πλοήγησης της Google με τρισδιάστατη δορυφορική απεικόνιση του εδάφους. Τέλος. σε ό,τι αφορά στη μέση κατανάλωση καυσίμου, μετρήσαμε 8,2 l/100 km, τιμή που είναι καλή για τα δεδομένα του οχήματος και του βάρους του.

Το Q5 είναι ένα πολυτελές SUV και στην Audi φρόντισαν να διατηρήσει τον χαρακτήρα του και τα πλεονεκτήματά του. Η  διάθεσή του και με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα είναι ένα από αυτά. Η συγκεκριμένη έκδοση είναι «πληθωρική» αναφορικά με αυτά που προσφέρει στον αγοραστή αρκεί αυτός να έχει τα σχεδόν 60.000 ευρώ που απαιτούνται για την απόκτησή της, στη χώρα μας. 

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ AUDI Q5 2.0 40 TDI (2.0) HYBRID (mHEV) quattro 204 PS S-TRONIC 2021   TIMH €56.950   ΤΕΛΗ €114,8

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.968 cc, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 150 (204)/3.800-4.200  ΡΟΠΗ Nm/rpm 400/1.750-3.250

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,2 sec, τελική 222 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,3 L/100km, 164 g/km

AUDI Q5 2.0 40 TDI (2.0) HYBRID (mHEV) quattro 204 PS S-TRONIC 2021

ΥΠΕΡ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΑΝΕΣΗ ΣΤΟ ΤΑΞΙΔΙ, ΗΣΥΧΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.

ΚΑΤΑ BAΡΟΣ ΟΧΗΜΑΤΟΣ, ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΤΗΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ INFOTAINMENT.