2021 Peugeot 5008 1.5 BlueHDi 130 PS EAT8 - TEST DRIVE: Δοκιμάζουμε το επταθέσιο SUV που ξεχωρίζει


Ένα πληθωρικό σχήμα, ικανότητες και αξεπέραστη πρακτικότητα. Αυτά είναι όσα φαντάζεσαι βλέποντας τούτο το μαύρο, υποβλητικό 5008. Όμως, δεν είναι μόνον αυτά.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 8/12/2021

Το να οδηγείς την επιμηκυσμένη έκδοση ενός Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς είναι κάπως παράδοξο μέσα στην –ξανά– ασφυκτιούσα από κυκλοφοριακή κίνηση Αθήνα.

Διότι ξέρεις ότι έχεις μόλις δρασκελίσει να μπεις στο αφαιρετικό και καλαίσθητο σαλόνι ενός 7θέσιου 5008, ενός αυτοκινήτου που αγγίζει τα 4,65 μέτρα μήκος και με τα φυμέ κρύσταλλά του να ακολουθούν το μαύρο του αμαξώματος είναι σαν VIP Shuttle από τα πολλά που κυκλοφορούν στους δρόμους της πρωτεύουσας. 

Κι όμως, το 5008 είναι μια προσπάθεια να προστεθεί πρακτικότητα στην καλαισθησία ενός 3008 με την ανάλογη αύξηση μήκους και την όσο γίνεται απόδοση του οδηγικού χαρακτήρα ενός αυτοκινήτου που, αν και SUV, μπορεί να κινηθεί σύμφωνα με τις ορέξεις του οδηγού του. 

Ξεκινώντας, βέβαια, από τα βασικά, έχεις αυτόν τον δυναμισμό και τη φινέτσα της ανανεωμένης γενιάς με τη χωρίς κορνίζα μάσκα και το τρισδιάστατο εφέ στη γρίλια που κοσμείται από τον παλαιό (πλέον) λέοντα της φίρμας και τα LED lights που είναι «όλα τα λεφτά». To μήκος είναι… ατελείωτο και σβήνει όπως και στο 3008 με όμορφα φωτιστικά αλλά εδώ η οροφή είναι πιο station wagon, μιας και υπάρχει και η τρίτη σειρά καθισμάτων που αρκεί για δύο παιδιά, αλλά που έχει λόγο ύπαρξης όταν οι μεταφορικές ανάγκες είναι επαυξημένες.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
PEUGEOT 5008 1.5 BlueHDi 130 PS EAT8 7ΘΕΣΙΟ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 10

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 5

ΣΥΝΟΛΟ78

Τα δύο μικρά καθίσματα πολύ βασικά στη δομή τους αναδιπλώνονται στο δάπεδο και με εύκολες κινήσεις μπορούν να αναπτυχθούν για την 7θέσια διαμόρφωση. Αξίζει να πούμε ότι η εταζέρα σε μορφή κασετίνας μπορεί να μπει στον εναπομείναντα χώρο αποσκευών όχι στο δάπεδο, όμως, όπως συμβαίνει με άλλες υλοποιήσεις του ανταγωνισμού. Η μεσαία σειρά καθισμάτων αποτελείται από τρία ανεξάρτητα και συρόμενα καθίσματα, όμορφα σε σχεδίαση και με ποιοτικές επενδύσεις. Προφανώς, η πρόσβαση μέσω αυτών προς τα πίσω είναι μάλλον δύσκολη για μεγάλους σωματότυπους.

Αρχίσαμε, λοιπόν, ανάποδα και καταλήξαμε στο εμπρός μέρος, όπου το πιλοτήριο μας είναι γνωστό με το i-Cockpit και τη ρηξικέλευθη προσέγγισή του (μικρός, ψηφιακός πίνακας οργάνων, πεπλατυσμένο τιμόνι) και χώρους που για μικροαντικείμενα θα τους θέλαμε περισσότερους (και τις ποτηροθήκες όχι στον αγκώνα, παρακαλώ!). Η σχεδίαση, βεβαίως, είναι το μεγαλύτερο προσόν εδώ, μιας και ο ιδιοκτήτης του 5008, όπως, άλλωστε, και του 3008, νιώθει ότι οδηγεί κάτι πολυτελές και ραφιναρισμένο, παρά τα όποια εργονομικά ολισθήματα.

Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει και ο sci-fi επιλογέας για το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων, ενώ στην ίδια επιφάνεια εργασίας υπάρχει ο διακόπτης ελεγχόμενης καθόδου και ο επιλογέας driving modes. Αξίζει εδώ να αναφερθεί ότι ο παλιός περιστροφικός επιλογέας του Advanced Grip Control έχει αφαιρεθεί και τα προγράμματά του έχουν ενσωματωθεί στα driving modes.

Έτσι πλέον έχουμε τα Sport, Normal, Eco, Sand, Mud, Snow που επικουρούνται από τα ελαστικά Vector 4 Seasons 3ης γενιάς της Goodyear σε διάσταση 225/55-R18. Είναι τουλάχιστον ενδιαφέρον ότι σε μια τέτοια υλοποίηση, τις ημέρες δοκιμής και με σχεδόν 10.000 km στο οδόμετρο του δημοσιογραφικού αυτοκινήτου, ο μόνος ενοχλητικός θόρυβος προερχόταν από κάποια πόρπη στα πίσω καθίσματα που κτυπούσε σε ένα πλαστικό της καμπίνας.

Ησυχία, άνεση και έλεγχος στις περισσότερες περιπτώσεις, αλλά και μια νωχελικότητα από την απόδοση του diesel κινητήρα των 130 PS στις περισσότερες περιπτώσεις (ακόμα και στο Sport πρόγραμμα) που τελικά και με πλήρες φορτίο (7θέσιο γαρ) μετατρέπεται σε μια συνεχή προσπάθεια απόδοσης και του τελευταίου ίππου και του έσχατου Nm από τα 300 διαθέσιμα.

Βεβαίως, εξίσου ενδιαφέρον είναι ότι η κατανάλωση τις ημέρες της δοκιμής δεν ξεπέρασε τα 6,7 L/100 km. Για να μη μακρηγορούμε εδώ έχουμε ένα φινετσάτο SUV με την προστιθέμενη αξία των 7 θέσεων, όμορφη οδική συμπεριφορά και άνεση που ξεκινά από τα 40.600 ευρώ, τιμή που δεν είναι χαμηλή, ειδικά όταν υπάρχει αξιόλογος ανταγωνισμός από Γερμανία μεριά

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ PEUGEOT 5008 1.5 BlueHDi 130 PS EAT8 7ΘΕΣΙΟ 2021   TIMH €40.600   ΤΕΛΗ €88,96

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.499 cc, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 96 (131)/3.750  ΡΟΠΗ Nm/rpm 300/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,8 sec, τελική 190 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,3 L/100km, 139 g/km

PEUGEOT 5008 1.5 BlueHDi 130 PS EAT8 7ΘΕΣΙΟ 2021

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΜΕΡΟΥΣ, ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΑΝΕΣΗ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.

ΚΑΤΑ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΠΙΣΩ ΜΕΡΟΥΣ, ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΠΙΣΩ ΚΑΘΙΣΜΑΤΩΝ, ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΚΡΗΚΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΤΙΜΗ.