2021 Suzuki Swace Hybrid - Test Drive: Δοκιμάζουμε το υβριδικό Station Wagon που καταναλώνει μόλις 4,7 lt/100km


Κι εκεί, ανάμεσα στα πάσης φύσεως  SUV και crossover, ξεπηδά ένα πραγματικό διαμάντι, το Suzuki Swace που με την hybrid τεχνολογία του υιοθετεί τη φιλοσοφία της απόλυτης πρακτικότητας και της αποδοτικότητας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 1/1/2022

Αλλά πριν από όλα να κάνουμε την απαραίτητη διευκρίνηση. Το station wagon που βλέπετε δεν είναι άλλο από το… Toyota Corolla Touring Sports Hybrid. H Suzuki συνεργάζεται εδώ και χρόνια με διάφορους Ιάπωνες κατασκευαστές, συμπληρώνοντας τη γκάμα της και τώρα ήταν καιρός για την Toyota να υποστηρίξει τη Suzuki δίνοντάς της το εξαιρετικό της μοντέλο με σήματα της Suzuki και μια μικρή μόνο αλλαγή στο εμπρός μέρος.

Ως τέτοιο λοιπόν το Swace έρχεται να δείξει γιατί μας είναι τόσο γνώριμο στην όψη (αφού είναι Corolla) και συνάμα να χαρούμε τον τρόπο με τον οποίο οι σχεδιαστές του έφτιαξαν ένα station wagon τόσο μα τόσο δυναμικό (και καλοφτιαγμένο!) που με μήκος 4,65 μέτρων και μεταξόνιο στα 2,7 μέτρα δε δείχνει καθόλου μεγάλο, ογκώδες ή βαρετό.

Οικονομία με αποδείξεις!

Το υβριδικό σύστημα είναι το κέντρο του ενδιαφέροντος και συνάμα ο λόγος απόκτησης αυτού του μοντέλου. Ένας τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1,8 λίτρων που αποδίδει 98 ίππους έρχεται να βρει έναν ηλεκτροκινητήρα 72 ίππων ο οποίος παίρνει ζωή από μια συστοιχία μπαταριών. Η μετάδοση πραγματοποιείται με ένα αυτόματο κιβώτιο e-CVT με τη συνδρομή δύο ηλεκτρικών μοτέρ εκ των οποίων το ένα λειτουργεί ως μίζα, ως γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας, αλλά υποβοηθά και τον μηχανισμό μετάδοσης όταν ο κύριος ηλεκτροκινητήρας (που μετατρέπεται κι αυτός σε γεννήτρια για την ανάκτηση ενέργειας από το φρενάρισμα) και ο βενζινοκινητήρας βάζουν την ισχύ μέσω των εμπρός κινητήριων τροχών στο δρόμο.

Και με γόνατα MacPherson εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω, το Swace δεν είναι απλά ένας ικανός κουβαλητής αλλά και ένα αυτοκίνητο που μπορεί να ανεβάσει ρυθμό, αν του ζητηθεί, χωρίς να χάσει ο οδηγός τον έλεγχο ή την όρεξη να κινηθεί γρήγορα εφόσον οι συνθήκες φορτίου και το κιβώτιο το επιτρέψουν. Βλέπετε η υβριδική τεχνολογία της Toyota που περνά μέσα από το κιβώτιο e-CVT είναι ο τρόπος επίτευξης χαμηλής κατανάλωσης, ηλεκτρικής κίνησης και χαμηλών εκπομπών ρύπων, αλλά συνάμα κατευνάζει τη δυναμική μιας διάταξης που βασίζεται στην ηλεκτροκίνηση.

Καλοφτιαγμένο και πρακτικό εσωτερικό

Στο εσωτερικό, η προέλευση του Swace γίνεται ακόμα πιο εμφανής αφού τόσο η σχεδίαση όσο και η επιλογή ποιοτικών υλικών είναι copy/paste, πράγμα καλό. Ευρυχωρία, πρακτικότητα και καλή εργονομία έρχονται να συνδυαστούν με πληθώρα ευκολιών, ανέσεων και συστημάτων ασφαλείας με την υλοποίηση σε ελληνικό περιβάλλον, μέσα από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη 8 ιντσών που δεσπόζει στην κορυφή της κονσόλας.

Το μοντέλο φαίνεται ότι είναι ευρύχωρο. Τα 928 mm απόσταση μεταξύ των εμπρός και πίσω καθισμάτων είναι το πρώτο μέρος της αλήθειας του Swace. Το δεύτερο είναι ο χώρος αποσκευών που μπορεί να χωρέσει αποσκευές με όγκο έως και 596 λίτρα, ενώ μπορεί να επεκταθεί με το κατέβασμα των πίσω καθισμάτων και να φτάσει έως τα 1.606 λίτρα.

Με αυτά και μ’ εκείνα, έχουμε ένα πλήρες, οικολογικό και πρακτικό αυτοκίνητο εγνωσμένης υβριδικής τεχνολογίας και με ένα πακτωλό συστημάτων ασφαλείας να δίνουν πόντους προστιθέμενης αξίας. Το αυτοκίνητο έρχεται με συνολικά πολύ πλούσιο εξοπλισμό αλλά και με ανάλογη τιμή.

Κι έτσι, 122 ίπποι και 142 Nm είναι ο συνδυασμός των δύο κόσμων, βενζίνης και ρεύματος και τα 11,1 sec για τα πρώτα 100 km/h από στάση και τα 180 km/h τελικής είναι οι επιδόσεις του Swace. Νούμερα που δε βάζουν φωτιά στην άσφαλτο αλλά ούτε και στην… τσέπη σας.

Ανεξάρτητα πάντως από τον τομέα των επιδόσεων το Swace είναι πολύ άνετο στο δρόμο ανεξαρτήτως ποιότητας ασφαλτοτάπητα και με την πολύ καλή μηχανολογική δουλειά είναι άκαμπτο οπότε τριγμοί και στρεβλώσεις απουσιάζουν σχεδόν ολοκληρωτικά. Από την άλλη το πιο σημαντικό είναι ότι με 86% αμιγή ηλεκτρική λειτουργία και 4,7 L/100 km μέση κατανάλωση σε αστικό ιστό τούτο το Suzuki είναι αλλού σε κατανάλωση. Για παράδειγμα, διαδρομή 50 χιλιομέτρων εντός της Αττικής Οδού έδειξε στο σχετικό όργανο στον ψηφιακό πίνακα  57% αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, και μέση κατανάλωση 3,8 L/100 km. Αυτά τα μεγέθη βλέπει  ο eco friendly οδηγός, ενώ μέχρι και 100 km/h ταχύτητας εν κινήσει μόνο με ηλεκτρισμό μπορεί κανείς να επιτύχει μέσα από την λειτουργία EV mode.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SUZUKI SWACE Hybrid 2021   TIMH €   ΤΕΛΗ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Ατμοσφαιρικός, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 122/5.200  ΡΟΠΗ Nm/rpm 142/3.600

ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,1 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,4 L/100km, 99 g/km

SUZUKI SWACE Hybrid 2021

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

ΚΑΤΑ ΑΙΣΘΗΣΗ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ, ΤΙΜΗ