CAR AND DRIVER ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
2019 TEST DRIVE VOLVO V60 D4

Test Drive: Volvo V60 D4 10/1

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Η δηµοφιλία των SUV συνεχίζεται ακάθεκτη στην παγκόσµια αγορά εξ ου και η πανσπερµία νέων µοντέλων ακόµη και από κατασκευαστές που απείχαν µετά… βδελυγµίας. Η Volvo δεν είναι ένας από αυτούς, καθώς διαθέτει ανταγωνιστικά SUV σε όλες τις κατηγορίες πονοκεφαλιάζοντας Γερµανούς και… αλλήλους, καταφέρνοντας παράλληλα κάτι µοναδικό: να διατηρήσει την παράδοση. Όπου Σουηδική παράδοση ίσον Station Wagon αυτοκίνητα µε χαρακτήρα. Είτε πρόκειται για τις απλές εκδόσεις που φέρουν το πρόθεµα «V» είτε για τις πιο εξειδικευµένες Cross Country η ουσία είναι πώς σε αυτά τα µοντέλα η Volvo κληροδοτεί την πολύχρονη εµπειρία της. 

Ακριβώς έτσι είναι κατασκευασµένο και το άρτι αφιχθέν V60 που γιατί να το κρύψουµε άλλωστε (και να θέλαµε δεν γίνεται…) αποτελεί µικρογραφία του V90. Βασίζεται, όπως και τα µεγαλύτερα S90/V90 στην αρχιτεκτονική της πλατφόρµας SPA, που ως γνωστόν εδράζονται οι µεγαλύτερες σειρές «90», αλλά και το µικρότερο XC40, προσφέροντας πολλές δυνατότητες συνδυασµών κινητήρων-συστηµάτων κίνησης αλλά και κορυφαία δυσκαµψία πάνω στην οποία οι Σουηδοί βασίζουν τα υψηλά επίπεδα παθητικής ασφάλειας.

Σουηδική πολυτέλεια

Το νέο V60 αισθητικά δεν έχει καµία σχέση µε το απελθόν µοντέλο, ξεχωρίζοντας για την αρµονία των γραµµών του, αλλά και την «εταιρική» του ταυτότητα όπως αυτή ορίζεται από το σχήµα των φωτιστικών σωµάτων εµπρός και πίσω, τη µάσκα, αλλά και τις χαρακτηριστικές γραµµές. Στο εσωτερικό η εικόνα είναι γνώριµη µε την οθόνη των ψηφιακών οργάνων των 12,3 ιντσών, την κεντρική (αφής) των 9 ιντσών του συστήµατος Sensus (ιδιαίτερα φιλικό στον χρήστη), αλλά και όλη αυτή την αίσθηση διακριτικής πολυτέλειας που προσδίδει η Volvo στα αυτοκίνητά της: δέρµα που συνδυάζεται µε καλής ποιότητας µαλακά πλαστικά, παχιές µοκέτες, επιχρωµιωµένα µεταλλικά πάνελ και βεβαίως όλα αυτά µε στοιχεία minimal design. 

Απέριττη πολυτέλεια, κορυφαία ποιότητα κατασκευής και συναρµογής, αλλά και µοντέρνο design στο εσωτερικό της Volvo σε επίπεδα ενός premium brand όπως αρέσκεται να τοποθετείται η Volvo. Το αµάξωµα έχει µεγαλώσει κατά 13 cm φθάνοντας τα 4,76 cm, ενώ σηµαντική επιµήκυνση έχει υποστεί και το µεταξόνιο που είναι το µεγαλύτερο στην κατηγορία: 10 cm ανερχόµενo στα 2.872 m! Είναι προφανές ότι δεν τίθεται κανένα θέµα για τη µεταφορά 4 ενήλικων επιβατών (σηµειώστε ότι ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών είναι στα 895 mm) που θα ταξιδέψουν µε τις ανέσεις που προσφέρει η business class του Airbus 380! 

Όσο τραβηγµένο και να ακούγεται κάτι τέτοιο έτσι ακριβώς είναι: Αποστειρωµένο περιβάλλον από εξωτερικούς θορύβους χάρη στην εξαιρετική ηχοµόνωση της καµπίνας, αλλά και κορυφαίο φιλτράρισµα του ανάγλυφου των ελληνικών δρόµων, τη στιγµή που η εργονοµία, η άνεση και η στήριξη που προσφέρουν τα καθίσµατα είναι επιπέδου luxury car. Μαζί µε τις ανέσεις το V60 προσφέρει άριστη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις για όλους τις επιβάτες, ένα υψηλής πιστότητας ηχοσύστηµα (προαιρετικά), άφθονες θήκες διευθέτησης µικροαντικειµένων και φυσικά ένα πορτµπαγκάζ που φθάνει τα 529 λίτρα (στα 1.441 λίτρα µε τα πίσω καθίσµατα πεσµένα). 

"V" For Driving And Travel

Το διακριτικό D4 στο πίσω µέρος προδίδει την ύπαρξη του πετρελαιοκινητήρα των 2 λίτρων (4 κύλινδρος, Twin Turbo) που αποδίδει 190 PS και την εξαιρετική ροπή των 400 Nm από τις 1.750-2.500 rpm. Κορυφαία specs στην κατηγορία και όχι µόνον, µε αποτέλεσµα και αντίστοιχες επιδόσεις. Μόλις 7,9 sec για τα 0-100 km/h και τελική στα 220 km/h επιδόσεις που «δείχνουν» ότι οι κινητήρας δεν επηρεάζεται από το αυξηµένο βάρος των 1.739 κιλών του αµαξώµατος… 

Πιο αντιληπτή η άνεση µε την οποία κινεί ο D4 το V60 είναι οι εν κινήσει επιταχύνσεις (π.χ. στη διαδικασία µιας γρήγορης προσπέρασης), κάτι βεβαίως που οφείλει και στην «διαχείριση» από το αυτόµατο κιβώτιο των 8 σχέσεων. ?στόσο σε πιο απαιτητικές καταστάσεις, η µέτρια απόκρισή του στο kick-down καταδεικνύει την έλλειψη paddles στο τιµόνι… Το V60 D4 να ξεκαθαρίσουµε πώς δεν είναι sport προς αποφυγήν κάθε παρερµηνείας, αλλά ένα πολιτισµένο station wagon που µπορεί να σε µεταφέρει ταχύτατα και µε ασφάλεια από το σηµεία Α στο Β. Είναι η γενικότερη αίσθηση, είναι και η οµπρέλα των συστηµάτων ασφαλείας και υποστήριξης οδήγησης που ενσωµατώνει, όπως το Pilot Assist που προσοµοιώνει διαδικασία ηµι-αυτόνοµης οδήγησης.

Η έλλειψη sport χαρακτήρα γίνεται αντιληπτή όταν ο οδηγός ανεβάσει ρυθµό και «ψάξει» τα όρια του αυτοκινήτου. Τότε εκτός από το «αργό» στην αλλαγή σχέσεων κιβώτιο θα διαπιστώσει το επίσης αργό τιµόνι, αλλά και την µέτρια «ενδοτικότητα» της ανάρτησης χωρίς αυτό να σηµαίνει ότι το V60 δεν «στρίβει». Ίσα-ίσα που µε ένα τέµπο 8/10 θα ικανοποιήσει τον έµπειρο οδηγό µε το «κράτηµα» που προσφέρει, το σίγουρο πάτηµα, αλλά και γενικότερα τις ουδέτερες αντιδράσεις του.

Συµπερασµατικά, το V60 είναι ένα ταξιδιάρικο µεσαίο station wagon που προσφέρει χώρους και ανέσεις που κάνει µάλλον περιττή την απόκτηση του µεγαλύτερου V90, καθώς δεν υπολείπεται ούτε σε πολυτέλεια ούτε σε χαρακτήρα… Άλλωστε µιλάµε για έναν µικρότερο κλώνο του. Στην ερώτηση εάν θα το αγόραζα, οµολογώ ότι έχοντας την οδηγική εµπειρία της Cross Country έκδοσης του V90, θα προτιµούσα την αντίστοιχη του V60 καθώς ταιριάζει περισσότερο µε τον χαρακτήρα που επιζητά κανείς από ένα station wagon της σύγχρονης εποχής.

ΥΠΕΡ

ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, 

ΗΧΟΜΟΝΩΣΗ,

ΑΝΕΣΗ ΣΤΟ 

ΤΑΞΙΔΙ,

ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ

ΕΠΙΠΕΔΑ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΑΘΗΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ.

ΚΑΤΑ

ΜΕΤΡΙΟ ΣΕ ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙ,

ΑΡΓΟ ΣΤΟ KICK-DOWN ΚΙΒΩΤΙΟ

ΕΛΛΕΙΨΗ PADDLES.

TECH INFO

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO

ΚΑΥΣΙΜΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.969

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 141(190)/4.250

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm) 1.750/2.500

ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ

ΑΜΑΞΩΜΑ

ΜxΠxΥ (mm) 4.761x1.850x1.427

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2.872

ΒΑΡΟΣ (kg) 1.739

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max 529/1.441

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l) 55

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

0-100 km/h (s) 7,9

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 220

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (L/100KM)

ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ* Δ.Α/?.Α

ΜEΙΚΤΗ* 6,2-7,0

ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ 6,9

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)* 119

*ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ) 51.324

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ) 116,6

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ7
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ8
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ8
ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ7
ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ9
ΑΣΦΑΛΕΙΑ9
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ9
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ9
VALUE FOR MONEY7
ΣΥΝΟΛΟ86

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • HYUNDAI I30 FASTBACK N 2019 18/1

    Οδηγούμε το νέο Hyundai i30 Fastback N (Video)

    Το μοναδικό στο είδος του i30 Fastback N, έρχεται για να αποδείξει πώς ένα οικογενειακό αυτοκίνητο μπορεί ταυτόχρονα να είναι και fun to drive car.

  • KIA 2019 16/1

    KIA ProCeed & Ceed GT 2019: Tα δοκιμάζουμε στη Βαρκελώνη!

    Το νέο ProCeed προσδιορίζει με τον καλύτερο τρόπο την αλλαγή που συντελείται τα τελευταία χρόνια στην KIA, στην προσπάθεια που κάνει η Κορεατική εταιρεία να δημιουργήσει ενδιαφέροντα και ξεχωριστά μοντέλα. Το ίδιο, βέβαια, ισχύει και για το Ceed GT, την κορυφαία hatchback έκδοση...

  • 2019 TEST DRIVE BMW I8 ROADSTER 13/1

    Δοκιμάζουμε την BMW i8 Roadster

    Το i8 Roadster δικαιώνει την επιλογή των ανθρώπων της BMW να δημιουργήσουν ένα ακόμα πιο ξεχωριστό όχημα. Τα όνειρα που κάποιοι έκαναν μικροί έγιναν πραγματικότητα με τον πιο ενδιαφέροντα και πειστικό τρόπο. 

  • 2019 TEST DRIVE VOLVO V60 D4 10/1

    Δοκιμάζουμε το Volvo V60 D4

    Στη νέα του εκδοχή το V60 ακολουθεί τα ψηλά κατασκευαστικά στάνταρς των μεγαλύτερων σειρών της Volvo με τα οποία, εκτός από το πλαίσιο SPA, μοιράζεται όλες τις καινοτομίες των Σουηδών.

  • 2019 MERCEDES-BENZ E 220D COUPE 194PS 6/1

    Δοκιμάζουμε τη Mercedes-Benz E 220d Coupe 194PS

    Ένα αυτοκίνητο με σπάνιο σχεδιαστικό 'αέρα' και με ταυτότητα ενός γνήσιου Grand Tourer. Αυτό είναι η E-Class Coupe και όχι μόνο.

  • 2019 BMW 118I 5ΘΥΡΗ STEPTRONIC 136PS 5/1

    Δοκιμάζουμε τη BMW 118i 5θυρη Steptronic 136PS

    Το 2019 θα μας φέρει τη νέα Σειρά 1 η οποία θα είναι προσθιοκίνητη. Μέχρι τότε δοκιμάζουμε την τελευταία πισωκίνητη premium πρόταση της κατηγορίας σε μια από τις πιο 'προσγειωμένες' προτάσεις της.

  • 2019 JEEP COMPASS 2.0 MULTIJET2 140PS LIMITED 4WD 9-SPEED AUTO 4/1

    Δοκιμάζουμε το Jeep Compass 2.0 MultiJet2 140PS Limited 4WD 9-Speed Auto

    Ανάμεσα σε καταιγίδες με 'ονοματεπώνυμο' δοκιμάζουμε ένα από εκείνα τα αυτοκίνητα που μπορούν να κοιτάξουν στα μάτια έναν χιονιά, μια καταιγίδα και λάσπη με άνεση και ποιότητα.

  • 2018 PEUGEOT 3008 TEST DRIVE 31/12/2018

    Δοκιμάζουμε το Peugeot 3008 130 S&S EAT8 Grip

    Το 3008, το πιο καινοτόμο σε εμφάνιση –και όχι μόνο- SUV της κατηγορίας του δε χρειάστηκε να αλλάξει απολύτως τίποτα στην όψη, αλλά στο μηχανολογικό τμήμα στο οποίο αναγεννήθηκε αγγίζοντας πλέον το άνω όριο σε ό,τι αφορά την απόδοση.

  • 2018 SMART FORTWO TURBO 90PS 29/12/2018

    Δοκιμάζουμε το smart fortwo turbo 90PS twinamic

    Είναι το χρώμα, είναι ο διάκοσμος, το concept αυτού του fortwo που δε θα το αγοράζατε ποτέ…Ετσι θα πείτε εσείς, το ανδρικό αναγνωστικό κοινό και –μεταξύ μας- και η smart το διαφημίζει ως feminine symbol.

  • 2018 HONDA CR-V TEST DRIVE 26/12/2018

    Δοκιμάζουμε το Honda CR-V 1.5T 193 PS CVT AWD

    Το Honda CR-V δε χρειάζεται συστάσεις. Κι όμως ίσως αξίζει να θυμηθούμε ποια είναι τα κατορθώματά του που το κατατάσσουν στο κλαμπ των κορυφαίων αυτοκινήτων παγκοσμίως. Παράλληλα δε να σκεφτούμε τι μπορεί να σημαίνει για τη μετέπειτα πορεία του η εκ βάθρων ανανέωσή του. ...

  • SKODA KODIAQ SCOUT 2.0 TDI 190 PS 4X4 DSG7 2019 23/12/2018

    Οδηγούμε: Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI SRC 190 PS 4x4 DSG7

    Εάν το απλό Kodiaq είναι 'λίγο' για κάποιους, ως εικόνα και σε ό,τι αφορά τις εκτός δρόμου δυνατότητες κίνησης, η Skoda έχει να τους προσφέρει την έκδοση Scout. Και εδώ αρχίζουν οι ευχάριστες διαπιστώσεις.

  • 2018 MINI COOPER HATCH 1.5T 136 PS 20/12/2018

    Δοκιμάζουμε το νέο Mini Cooper Hatch 1.5 Τ 136 PS

    Σε μια εποχή που οι αναλυτές της αυτοκίνησης βλέπουν το τέλος των τρίθυρων hatch αμαξωμάτων εμείς οδηγούμε το απόλυτα αυθεντικό, οδηγοκεντρικό τρίθυρο MINI Hatch και αναρωτιόμαστε: Το σκέφτηκαν καλά;

  • RENAULT 2018 11/12/2018

    Αποστολή στην Ιταλία: Οδηγούμε το επανασχεδιασμένο Renault Kadjar (video)

    Κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Renault που βρίσκεται στην Palencia (Ισπανία), ανανεώθηκε αισθητικά και σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό του και εφοδιάζεται με τον νέο 1.3 TCe των 140 PS ή 160 PS, αντίστοιχα.

  • MERCEDES-AMG A 35 5/12/2018

    Αποστολή στην Ισπανία: Οδηγούμε τη νέα Mercedes-AMG A 35

    Η Mercedes-Benz προσθέτει έναν ακόμα “κωδικό” στην γκάμα της νέας A-Class, γεφυρώνοντας το χάσμα ανάμεσα στις συμβατικές εκδόσεις του αυτοκινήτου και σε εκείνες που υπογράφει η AMG.

  • 2019 HONDA CRV HYBRID - ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ 29/11/2018

    Αποστολή στην Ισπανία: Οδηγούμε το νέο Honda CR-V Hybrid (Video)

    Η Honda βγάζει από το ευρωπαϊκό της κάδρο τον diesel κινητήρα και φτιάχνει ένα πρωτοποριακό υβριδικό CR-V. Ίσως και το καλύτερο 'κλασικό' υβριδικό της εποχής μας.