2021 Tesla Model 3 Dual Motor 351 PS [Test Drive]


Πόσο γρήγορα τρέχει ο χρόνος; Πώς συμπληρώνεις το χωροχρονικό συνεχές όταν οδηγείς ένα αυτοκίνητο με την αύρα ενός Tesla; Πολύ απλό. Προσθέτεις fun factor και καινοτομία.

  • Κείμενο: Βαγγέλης Πετράκης, Φωτ.: Γιώργος Κούτος
  • 24/4/2021

O Nikola Tesla ήταν μια ιδιοφυΐα. Όταν ο ηλεκτρισμός άρχισε να κατακλύζει τον σύγχρονο κόσμο, ο Tesla είχε επινοήσει –μεταξύ πολλών άλλων- το εναλλασσόμενο ρεύμα, το ραδιόφωνο και τον ηλεκτρικό κινητήρα. Ένας άνθρωπος που «ταξίδεψε» με τη διορατικότητα, την επιστημονική του αντίληψη και την οξυδέρκεια στο μέλλον.

Χρόνια αργότερα ο δαιμόνιος και αντισυμβατικός Elon Musk πήρε το βαρύ, σαν ιστορία, επίθετο για να δημιουργήσει κάτι που έμελλε να βάλει την παγκόσμια αυτοκίνηση σε έναν επιταχυντή εξελίξεων. Και να που πλέον ήρθε και η Tesla επισήμως στην Ελλάδα και να  μαστε εδώ, μπροστά σε ένα λευκό, περλέ Model 3 Long Range που θεωρείται το sweet spot ανάμεσα στον εκδημοκρατισμό του… εξηλεκτρισμού για την πρώτη αναλυτική του δοκιμή στη χώρα μας με το γνώριμο σ’ εμάς πλέον μούδιασμα απέναντι σε ένα Tesla.

Γιατί μούδιασμα; Βρισκόμαστε στο σημείο που μεμιάς ό,τι γνωρίζαμε από μηχανολογία κάνει στην άκρη (ελπίζω όχι παίρνοντας την άγουσα για τον κάλαθο των αχρήστων), σπάζοντας το χωροχρονικό συνεχές που γνωρίζαμε στην Αυτοκίνηση, σκύβοντας το κεφάλι στην υπεροχή της ηλεκτρικής ενέργειας που κινεί τους τέσσερις τροχούς αυτού του λευκού μοντέλου.

Λάμπει το αυτοκίνητο με την τεχνολογική του υπόσταση. Είναι κάτι άλλο, είναι κάτι νέο, κάτι τόσο κόντρα σε όσα ήξερες ως τώρα που σε σαγηνεύει με την αντικομφορμιστική του πάστα, το DNA τού οραματιστή που επένδυσε στην ιδέα του, όπως επένδυσε σε μια ιδέα ο Bill Gates, o Steve Jobs, ο Henry Ford (για να κλείσουμε τον κύκλο με Αυτοκίνηση).

Ένα σκαρί που, σχεδιαστικά περνά μάλλον αθόρυβα, όπως αθόρυβα εκτελεί με… σιγαστήρα ό,τι βρεθεί στο διάβα του με 300 βενζινοκίνητους ίππους. Με εμφανή θεματάκια φινιρίσματος, αλλά που φαντάζουν τόσο επιμελώς ατημέλητα… Και ξέρετε γιατί; Επειδή η Tesla και οι δεκάδες νεαροί μηχανικοί της (με πολλούς Έλληνες στις τάξεις της) δίνουν βάση στην out-of-the-box προσέγγιση και όχι στις νόρμες της παραγωγής ενός άρτιου καταναλωτικού προϊόντος.

Από τα πιο σπουδαία, όπως είναι τα κελιά των μπαταριών και το πόσο λίγο κοβάλτιο περιέχουν πια, μέχρι αν οι πόρτες ανοίγουν ηλεκτρικά ή η ροή των αεραγωγών (που είναι αλήθεια; Βρείτε τους!) πραγματοποιείται περνώντας τα ακροδάχτυλά σου στη μεγάλη οθόνη αφής, δείχνοντας σαν τον Αίολο προς τα πού θα φυσήξει μέσα στην καμπίνα τη αύρα του ο κλιματισμός.

Minimal hub

Η είσοδος στο αυτοκίνητο με την ειδική κάρτα, ή ακόμα καλύτερα με το app που μόλις έχεις κατεβάσει στο smartphone σου, σε βάζει στο minimal υπόβαθρο της φίρμας, την προσέγγιση που θέλει την τεχνολογία να παραμένει στο cloud, στις οθόνες, στα CPU και να μην αναλώνεται σε αναλογικά «λείψανα». Οπότε τι απομένει;  Ένα τιμόνι, δύο πεντάλ, δύο μοχλικά χειριστήρια στην κολόνα του τιμονιού και μερικοί φυσικοί διακόπτες για παράθυρα και πόρτες.

Θέλει χρόνο, διάβολε, να ρυθμίσεις τα πάντα από την οθόνη αφής των 15 ιντσών. Όλος δικός σου ο χρόνος. Άλλωστε, δεν θα χασομερήσεις στον δρόμο. Ένα tablet που ρυθμίζει τα πάντα, που απεικονίζει τις μικρές και μεγάλες στιγμές του αυτοκινήτου. Ποιες είναι αυτές; Χρόνος φόρτισης στους Superchargers τής Tesla με ρυθμό 731 km αυτονομίας ανά ώρα, videogames με τιμονιέρα αυτήν του… αυτοκινήτου, ρυθμίσεις από τις πιο απλές μέχρι το άνοιγμα της πόρτας στο ντουλαπάκι του συνοδηγού και επιλογή από μια πλειάδα Ester eggs, μικρές εκπλήξεις που κάνουν τη ζωή πιο χαρούμενη, όπως σύνθεση τραγουδιών ή ακόμα και φάρσες για τους επιβάτες.

Είναι, όμως, και το άλλο… Το Tesla αναβαθμίζεται διαρκώς over-the-air σε επίπεδο λογισμικού και χαρακτηριστικών. Παράδειγμα; Το αυτοκίνητο έχει «κλειδώσει» την ισχύ του εμπρός ηλεκτροκινητήρα και με επί πληρωμή app αναβαθμίζεται. Έτσι, από τους 440,5 συνδυαστικούς ίππους της βασικής διαμόρφωσης φτάνουμε στους 498, ενώ στην τρέχουσα έκδοση του Model 3, όπως αυτή του αυτοκινήτου δοκιμής μας, έχουμε μικρές λεπτομέρειες που κάνουν βήματα προς την κατεύθυνση της αντιληπτής ποιότητας.

Η καμπίνα, βεβαίως, είναι επαρκής για τέσσερις και υπό προϋποθέσεις πέντε ενήλικες, μιας και το μεταξόνιο είναι αρκετό, το πάτωμα εντελώς επίπεδο και ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών επαρκής, όπως είναι και χώρος για τα κεφάλια. Δείτε γιατί. Επειδή δεν υπάρχει οροφή, με λαμαρίνα, μόνωση και επένδυση, αλλά ένα γιγάντιο κρύσταλλο που δίνει την αίσθηση μιας καλύπτρας μαχητικού. Το πίσω πορτμπαγκάζ, από την άλλη, πάσχει από το άνοιγμα τύπου τούνελ μικρό και βαθύ. Α! μην ξεχάσουμε υπάρχει και εμπρός χώρος αποσκευών.

Τεχνολογία να τη ζεις

Με χαμηλό κέντρο βάρους (άλλωστε, όλη η συστοιχία μπαταριών είναι θωρακισμένη σε μια «κολυμπήθρα» ψυκτικού υγρού σε όλο το πάτωμα), φαρδιά μετατρόχια, ιδανικό ζύγισμα 50/50 με τους ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα (σχεδιασμένους και εξελιγμένους από ελληνικά μυαλά και χέρια, εδώ, στο R&D Hub της Tesla στην Αγία Παρασκευή!), να δίνουν ένα ισόβαρο αποτέλεσμα, είναι μάλλον προφανές ότι έχεις ένα καλοστημένο σύνολο.

Προσθέστε εδώ τα διπλά ψαλίδια εμπρός, τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω (λύσεις που υπόσχονται ιδανική γεωμετρία και επαφή των τροχών με τον δρόμο,) αντιστρεπτικές και στους δύο άξονες και να μια πρώτη ένδειξη ότι ο κεραυνός που κυλά στις φλέβες του Model 3 μπορεί να εξαπολυθεί στην άσφαλτο με σύνεση και όχι άτσαλα. Εκκινείς τους κινητήρες. Πώς; Πού είναι ο διακόπτης; Δεν χρειάζονται τέτοια passé πράγματα. Βάζεις “D” στον επιλογέα και ξεκινάς χωρίς ήχο, χωρίς γνώριμες προσλαμβάνουσες. Πατάς το πεντάλ (υπάρχει ακόμα τέτοιο) και, ναι, η ηλεκτρική καταιγίδα ξεχύνεται εμπρός σου.

Η μεθυστική αίσθηση της επιτάχυνσης είναι εδώ παρούσα και συγχρόνως σιωπηρή. Δεν είναι ο τυφώνας κλίμακας 5, αλλά κάτι που αδιάλειπτα, άκοπα και αθόρυβα σε εκτοξεύει διαρκώς. Ευτυχώς το τιμόνι στην σπορ ρύθμιση είναι βαρύ (έχει και μεταβλητό βήμα), το νιώθεις βαρύ, το θέλεις να είναι έτσι. Και μετά, τα εγκεφαλικά σου κύτταρα προσπαθούν να συναγωνιστούν τούς επεξεργαστές του αυτοκινήτου. H τετρακίνηση μπορεί να μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά της, αναλόγως συνθηκών και πρόσφυσης, μέσα σε μόλις 10 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
TESLA MODEL 3 DUAL MOTOR

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ9

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ85

Οι εμπειρίες είναι συμπυκνωμένες, λες και το μυαλό σου θα γίνει ένας super capacitor, ένα ενεργειακό buffer που σε εξιτάρει συνεχώς. Ευτυχώς, δεν έχεις το Autopilot ενεργοποιημένο, το τρομερό σύστημα αυτόνομης οδήγησης της Tesla που οδηγεί αυτό για εσένα κι έτσι εκτιμάς, όχι μόνο την επιτάχυνση (αυτό είναι μάλλον το προφανές) αλλά το εκπληκτικό turn-in, την ευελιξία, στις προσταγές σου, τον έλεγχο της κινηματικής, του αυτοκινήτου και την ησυχία, απόρροια του αεροδυναμικού συντελεστή στο 0,23. Τέλεια!

Από την άλλη, έτερο παράδοξο (;) ότι το πλαίσιο, καμωμένο ως ένα υβρίδιο χάλυβα και αλουμινίου είναι ελαφρύ, αλλά και εξαιρετικά άκαμπτο με ελάχιστες στρεβλώσεις σε κακή άσφαλτο και με λακκούβες και τα τοιαύτα να παραμένουν εκτός της καμπίνας.

Μόνο στα πολλά χιλιόμετρα ανά ώρα, όπως τα βλέπεις να «αυγατίζουν» στην κεντρική οθόνη (που κοντέρ για τέτοια!,) αντιλαμβάνεσαι τον αέρα που περνά πάνω από το κεφάλι σου. Από την άλλη, μια πλειάδα από κάμερες και ραντάρ αλλά και μια ντουζίνα (κυριολεκτικά) αισθητήρων υπερήχων φροντίζει να δημιουργεί μια ασπίδα ασφαλείας για παν ενδεχόμενο.

Το Tesla Model 3 είναι αυτό που πάντα θα μπορούσες να δεις ως το επόμενό σου αυτοκίνητο. Ναι, η φίρμα τώρα ξεκινά να λειτουργεί στη χώρα μας, ναι οι Superchargers είναι ακόμα λίγοι, και οι φορτιστές ακόμα τώρα «φυτρώνουν» στις γειτονιές, όμως, ειλικρινά, το modus Vivendi του είναι τόσο μεθυστικό, που δεν μπορείς να το προσπεράσεις.

Η τιμή της βασικής έκδοσης για το, απλά, πισωκίνητο Model 3 μπορεί να πέσει κάτω από τα 40.000 ευρώ με την επιδότηση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά», ενώ το αυτοκίνητο δοκιμής με τα εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά του (0-100 km/hσε 4,7 sec είναι αυτά!), τετρακίνηση και αυτονομία στα 580 km πέφτει κάτω από τα 49.000 ευρώ. Όπως και να ‘χει, είναι ένα τόσο χαρισματικό μοντέλο, με γνήσια ταλέντα οδηγικών χαρακτηριστικών και καινοτομίας που μπορεί εύκολα να δείξει προς τα πού πηγαίνει το χωροχρονικό συνεχές της Αυτοκίνησης.

TESLA IN GREECE

Η Tesla στην Ελλάδα, πέρα από τις επενδύσεις σε επίπεδο R&D, έχει ξεκινήσει τη διάθεση μοντέλων, με πρώτο και καλύτερο το Model 3. Στην αρχή της χρονιάς ξεκίνησε την παρουσία της με σημείο επίδειξης στο Golden Hall στο Μαρούσι, όπου και υπάρχουν 6 Superchargers για τη φόρτιση των μοντέλων πελατών της φίρμας. Σκοπός είναι μέσα στο 2021 να λειτουργήσουν τρεις ακόμα σταθμοί φόρτισης, ενώ υπάρχει ήδη πλήρης υποστήριξη σε επίπεδο συντήρησης.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ TESLA MODEL 3 DUAL MOTOR 2021   TIMH €48.990   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 351 (498 με Upgrade)   ΡΟΠΗ Nm/rpm 163 Εμπρός/330 Πίσω

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 4,7 sec, τελική 261 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 14,8 kWh/100km, 0

TESLA MODEL 3 DUAL MOTOR 2021

ΥΠΕΡ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΚΑΤΑ MAINSTREAM ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΦΙΝΙΡΙΣΜΑ, ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ