2022 BMW 220d Coupe - TEST DRIVE: Δοκιμάζουμε το diesel διασκεδαστικό σπορ κουπέ


Δίθυρο, κουπέ μοντέλο, με χώρους για όλη την οικογένεια, ξεχωριστό στιλ και ένα έμβλημα – συνώνυμο της επιτυχίας. Ή, αλλιώς, BMW σειρά 2 Coupé.

  • ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ-ΜΑΡΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 23/7/2022

Κι αν σ' αυτά προσθέσετε έναν εξαιρετικό ντίζελ κινητήρα και ένα state of the art αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, τότε τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο ξεκάθαρα: BMW 220d Coupé.

Είναι αλήθεια πως τα τελευταία χρόνια η αυτοκινητοβιομηχανία έχει... γυρίσει την πλάτη στα τρίθυρα και δίθυρα μοντέλα. Η πρακτικότητα που προσφέρουν τα σεντάν και -κυρίως- τα πεντάθυρα, έχει οδηγήσει τους κατασκευαστές στο να επενδύσουν σε πεντάθυρα (ως επί το πλείστον) SUV, τα οποία έχουν μεν κουπέ σχεδίαση, όμως δεν είναι κουπέ.

Κάπου εκεί έρχεται η BMW για να μας θυμίσει ότι ακόμα και το 2022, την εποχή του εξηλεκτρισμού της γκάμας των εταιριών, υπάρχει χώρος για ένα κομψό, σπορ μοντέλο, με δύο πόρτες, όπως η 220d Coupé.

Για όλους εμάς που λατρεύουμε την οδήγηση και έχουμε... μεγαλώσει κάπως, ένα δίθυρο κουπέ είναι ακριβώς αυτό που «μιλάει» στο συναίσθημά μας. Σε κάνει να θέλεις ακόμα και έπειτα από μια κοπιαστική ημέρα, να πάρεις τους... δρόμους και να απολαύσεις μια βόλτα, χαλαρά, δίχως το άγχος και την πίεση της ημέρας.

Ευτυχώς η BMW εξακολουθεί να αφουγκράζεται την ανάγκη του οδηγού για ένα σπορ μοντέλο με άφθονους χώρους και δύο πόρτες. Ίσως λόγω της ανάγκης της να διατηρήσει και το αγωνιστικό της DNA, μιας και η Σειρά 2 αποτελεί το «έδαφος» για την εξέλιξη των σύγχρονων αγωνιστικών μοντέλων της μάρκας.

Κάπως έτσι δημιουργήθηκε η ανάγκη κατασκευής της 220d Coupé. Ένα αυτοκίνητο που ξεκάθαρα «ακουμπά» στη Σειρά 4, δανειζόμενο σχεδιαστικά στοιχεία αλλά και τη γενικότερη φιλοσοφία που (πρέπει να) διακατέχει μια δίθυρη BMW. Τί έκαναν οι Βαυαροί; Πήραν την πλατφόρμα CLAR της Σειράς 4, την μίκρυναν, χρησιμοποίησαν τη μετάδοση στον πίσω άξονα και το σύστημα ανάρτησης και... voila!

Δικαίως θα διερωτηθεί κανείς πόσο μοιάζει η σύγχρονη κουπέ «δυάρα» με αυτή της περασμένης γενιάς. Η αλήθεια είναι πως δεν έχουν πολλά κοινά στοιχεία. Είναι πιο μεγάλη σε όλες τις διαστάσεις (105 mm σε μήκος, 64 mm σε πλάτος, 54mm σε μετατρόχιο εμπρός και 31 mm πίσω, αλλά και 51 mm σε μεταξόνιο. Μόνο στο ύψος... χάνει, καθώς είναι 28 mm πιο χαμηλή από την προκάτοχό της.

Μολαταύτα, χάρη στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου, το βάρος δεν ξεπερνά τα 1.650 κιλά, αριθμός «τσιμπημένος» είναι η αλήθεια, αλλά όχι τόσο ώστε να επηρεάσει τον εν γένει χαρακτήρα του μοντέλου. Κι αυτό διότι η 220d Coupé σε κάθε ευκαιρία θα θυμίσει στον οδηγό της ακριβώς για ποιόν λόγο κατασκευάστηκε και πόσο έντονες συγκινήσεις μπορεί να του προσφέρει.

Το... φαίνεσθαι

Σχεδιαστικά η BMW δεν υιοθέτησε εξτραβαγκάντσες. Καθαρές γραμμές, πόρτες δίχως πλαίσια στα παράθυρα, φωτιστικά σώματα εμπρός με τη σχεδιαστική υπογραφή της βαυαρικής φίρμας και ένα πίσω μέρος που «φωνάζει» ότι η συγκεκριμένη BMW ανήκει στη νέα γενιά των μοντέλων της μάρκας.

Φυσικά το μάτι θα πέσει αμέσως στα ευμεγέθη «νεφρά» της εισαγωγής αέρα στο μπροστινό μέρος. Είναι ένα σήμα-κατατεθέν των BMW των τελευταίως ετών και δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν από την 220d Coupé. Από το πλάι αποκλείεται να μην καταλάβεις ποιος είναι ο χαρακτήρας αυτού του αυτοκινήτου, ενώ πίσω ξεχωρίζουν τα φώτα που επεκτείνονται αρκετά σε πλάτος.

Εκ των έσω

Πάμε, τώρα, και στο εσωτερικό. Η BMW δεν δίστασε να δανειστεί πολλά στοιχεία από τις σειρές “3” και “4”, χρησιμοποιώντας στοιχεία που παραπέμπουν ευθέως στα μεγαλύτερα “αδέλφια” της. Ο οδηγός θα βρει αμέσως την ιδανική θέση οδήγησης, θα… κουμπώσει στο εξαιρετικό κάθισμα με την εντυπωσιακή πλευρική στήριξη και αφού δεθεί με τη ζώνη ασφαλείας, θα ενεργοποιήσει τον κινητήρα μέσω του μπουτόν στην κεντρική κονσόλα και δίπλα στον επιλογέα των ταχυτήτων.

Οδηγός και συνοδηγός απολαμβάνουν άπλετο χώρο, ενώ και οι πίσω επιβάτες δεν θα χρειαστεί να κάνουν ιδιαίτερες παραχωρήσεις. Προφανώς, λόγω σχήματος του αυτοκινήτου, οι κάπως πιο μεγαλόσωμοι δεν θα βολευτούν το ίδιο άνετα με τους μικροκαμωμένους, εντούτοις επί της ουσίας η 220d Coupé είναι ένα οικογενειακών διαστάσεων (αλλά όχι χρήσης) αυτοκίνητο. Εντυπωσιακός για τον χαρακτήρα του μοντέλου είναι ο χώρος αποσκευών των 390 λίτρων.

Κάτω από το... φαίνεσθαι

Σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, όμως, δεν παίζει ρόλο μόνο το... φαίνεσθαι. Η μηχανολογία αποτελούσε ανέκαθεν ένα σημείο κλειδί για την BMW, και στην περίπτωση της 220d Coupé δεν θα μπορούσε να υπάρξει εξαίρεση. Τί χρειάζεται ένα κουπέ; Ιδανική κατανομή βάρους, ιδανικά... πίσω κίνησης και έναν ζωηρό κινητήρα. Στην BMW, λοιπόν, πέτυχαν το πολυπόθητο 50:50 στην κατανομή του βάρους, επέμειναν στην πίσω κίνηση και τοποθέτησαν έναν υπερτροφοδοτούμενο ντίζελ κινητήρα κάτω από το καπώ, ο οποίος αποδίδει 190 ίππους και 400 nm ροπής σε ευρύτατο φάσμα στροφών. Η αίσθηση είναι εξαιρετική, ειδικά στον ανοιχτό δρόμο, εκεί όπου τα ταξίδια γίνονται άνετα και με απλό πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, η ένδειξη στο ταχύμετρο ανεβαίνει... επικίνδυνα! Συνάμα και η αίσθηση της απόλαυσης.

Το αμάξωμα είναι ιδανικό για ταξίδια, όμως απολαυστικό για κίνηση σε επαρχιακό δρόμο, όπου η ισχύς στον πίσω άξονα σπρώχνει την 220d Coupé προς την επόμενη στροφή με τρόπο εντυπωσιακό. ΚΙ όλα αυτά με μια μέση κατανάλωση της τάξης των 6,5 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα. Πίσω από την παχιά στεφάνη του τιμονιού κρύβονται επιμελώς τα paddles του Steptronic των οκτώ σχέσεων, το οποίο ταιριάζει «γάντι» με το μοτέρ. Η ανάρτηση φιλτράρει όλες τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ το τιμόνι παρέχει την παραμικρή πληροφόρηση στον οδηγό και υπό συνθήκες μπορεί να μετατραπεί στο μέσο, με το οποίο η 220d Coupé θα γίνει ένα μεγάλο... παιχνίδι στα χέρια του έμπειρου οδηγού της.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, διότι η πίσω κίνηση δεν συγχωρεί τον αδαή. Εκεί θα παρέμβουν τα ηλεκτρονικά, τα οποία θα κρατήσουν στη θέση της την ουρά του αυτοκινήτου. Και μάλιστα με τρόπο προοδευτικό, ώστε να μην τρομάξει ο προαναφερθείς… αδαής!

Φυλάττει Θερομπύλες

Εν κατακλείδι, αυτό που θα μπορούσαμε να πούμε είναι ότι η BMW 220d Coupé είναι ένα αυτοκίνητο που πλέον... φυλάττει Θερμοπύλες. Σε μια κατηγορία που δεν έχει απλά συρρικνωθεί αλλά τείνει να εξαφανιστεί, είναι παρούσα με τρόπο τέτοιο ώστε να μας κάνει να αναπολούμε το παρελθόν. Τότε που τα κουπέ κυριαρχούσαν στη ζωή μας και αποτελούσαν το όνειρο κάθε νέου, ή καθενός που αισθανόταν νέος.

Είθε όπως η BMW παραμείνει πιστή σε αυτή τη φιλοσοφία και συνεχίσει να μας προσφέρει τέτοια αυτοκίνητα, τα οποία σκορπούν χαμόγελα σε όσους τα βλέπουν. Μα κυρίως, σε όσους τυχερούς τα οδηγούν!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BMW Σειρά 2 Coupe 220d 2022   TIMH €43.700   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.995, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 140(190)/4.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 400/1.750-2.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,9 sec, τελική 237 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,7 L/100km, 122 g/km

BMW Σειρά 2 Coupe 220d 2022

ΥΠΕΡ ΠΛΑΙΣΙΟ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΙΣΘΗΣΗ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ.

ΚΑΤΑ ΣΚΛΗΡΑ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΙΣ ΠΟΡΤΕΣ.