2022 Dacia Duster 1.0 TCe 100 LPG - Test Drive: Δοκιμάζουμε το υγραεριοκίνητο SUV με αυτονομία 1.235 km!


Tο νέο Duster διπλού καυσίμου, διαθέτει αυτονομία που σε πάει από την Αθήνα στην Κωνσταντινούπολη με ένα γέμισμα χωρίς καν να ανάψει… λαμπάκι!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 15/1/2022

Το Dacia Duster έχει αρχίσει να γίνεται ένα all-time classic απολαμβάνοντας μηχανολογικές και αισθητικές αναβαθμίσεις και συνάμα τη μοναξιά της κορυφής, αποτελώντας ένα από τα παγκόσμια best-seller ανεξαρτήτως κατασκευαστή. Στη νέα του εκδοχή απέκτησε σχεδιαστική συνοχή με τα μικρά του αδέλφια, τα Sandero, και ραφιναρίστηκε όχι μόνο μηχανολογικά, αλλά και τεχνολογικά και κατασκευαστικά. Σαφώς και με το που το δεις, διακρίνεις ένα Duster, αλλά δείχνει πιο έτοιμο από ποτέ να ανεβεί  επίπεδο.

Νέα μάσκα, νέα φώτα, νέο πίσω σπόιλερ και νέες ζάντες, νέες πλήμνες και ελαστικά, φωτισμός LED, καθώς και χαμηλότερος συντελεστής οπισθέλκουσας  που επιτυγχάνει μείωση των εκπομπών CO2, αλλά και χαμηλότερο επίπεδο αεροδυναμικών θορύβων για βελτίωση της ποιότητας κύλισης.

Το εσωτερικό δεν σταματά να είναι Dacia, αλλά πολλές μικρές αλλαγές ανέβασαν επίπεδο στη σχεδιαστική συνοχή και μείωσαν ως έναν βαθμό την εικόνα του χαμηλού προϋπολογισμού αυτοκινήτου. Αντίστοιχα, και ο εξοπλισμός είναι πλέον σύγχρονος, καθώς στην έκδοση Prestige της δοκιμής μας βρήκαμε πολλά καλούδια όπως αυτόματο κλιματισμό, Blind Spot Warning και σύστημα Multi-view με τέσσερις κάμερες θέασης, Medianav σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8" με ελληνική χαρτογράφηση, αλλά όχι και κάποια συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης από το επάνω ράφι, όπως Lane Departure Warning.

To Dacia Duster 1.0 TCe 100 LPG προσφέρει αυτονομία 1.235 km!

Προφανώς ένα από τα μεγάλο ατού αυτού του Duster είναι το σύστημα κίνησης με χρήση βενζίνης και υγραερίου (LPG). Το σύστημα βασίζεται σε έναν τρικύλινδρο turboμοτέρ του ενός λίτρου με έμμεσο ψεκασμό, είναι εργοστασιακά τοποθετημένο και αποδίδει χαμηλότερη ισχύ, όταν χρησιμοποιεί βενζίνη από ό,τι υγραέριο με αντίστοιχες διαφορές και στις επιδόσεις (δείτε το tech info για να πάρετε μία ιδέα). Σύμφωνα με την Dacia, η εγγύηση και τα διαστήματα συντήρησης είναι ίδια με την απλή βενζινοκίνητη έκδοση 1.0 TCe, ενώ δεν έχει αλλοιωθεί και ο ήδη μεγάλος χώρος αποσκευών στα 445 λίτρα.

Προφανώς και εξυπηρετεί η αμιγής χρήση υγραερίου (είναι, άλλωστε, η αρχική ρύθμιση του αυτοκινήτου να κινείται με υγραέριο), αν και το αυτοκίνητο δύναται να κινηθεί και με βενζίνη με συνδυαστική αυτονομία των δύο καυσίμων στα 1.235 km (!) χάρη στα τεράστια ρεζερβουάρ του (50 λίτρα βενζίνη, 49 λίτρα υγραέριο).

Η αλήθεια είναι ότι σε ταξίδι στην Εθνική μπορείτε άνετα να δείτε τέτοια απόδοση, ενώ και η ύπαρξη του διακόπτη ECO που περιορίζει τη μέγιστη απόδοση του κινητήρα βοηθά ακόμα περισσότερο στην επίτευξη χαμηλής κατανάλωσης καυσίμων.

Στις υπόλοιπες πτυχές του το προσθιοκίνητο μοντέλο με κιβώτιο 6 σχέσεων, φορά γόνατα εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, με ό,τι συνεπάγεται μια τέτοια τοπολογία για την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Καλή κατευθυντικότητα υπάρχει από την ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα, αλλά και αρκετές κλίσεις στις στροφές. 

Τα εξαιρετικά, όμως, ελαστικά Continental EcoContact 6 215/60-R17 και τα 217 mm απόστασης πατώματος από το έδαφος κρατούν σταθερά το αυτοκίνητο εντός ασφάλτου και φροντίζουν για το κάτι παραπάνω σε κίνηση εντός κακής ασφάλτου ή χώματος.

Το Dacia Duster προσφέρεται με δώρο το εργοστασιακό σύστημα υγραεριοκίνησης, οπότε οι τιμές των εκδόσεων με κινητήρα διπλού καυσίμου είναι ίδιες με αυτές των εκδόσεων με απλό κινητήρα βενζίνης, καθιστώντας την επιλογή BiFuel εξαιρετικά συμφέρουσα, ενώ παρέχεται και 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, αλλά και 3 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια. Με βάση όσα μπορεί να κάνει και μέχρι εκεί που μπορεί να φτάσει με το χαμηλό κόστος κίνησης, τούτο το Duster είναι ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα της ελληνικής –και όχι μόνον!- αγοράς και δεν είναι τυχαίο που χάρη στη νέα του νιότη κέρδισε τη διάκριση Best Value for Money του CarandDriver 10 Best για το 2022.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ DACIA DUSTER 1.0 ΤCe 100 LPG 2022   TIMH €16.990   ΤΕΛΗ €81,28

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΔΙΠΛΟΥ ΚΑΥΣΙΜΟΥ 999 cc, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη βενζίνη, LPG

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 67(91)/4.400   ΡΟΠΗ Nm/rpm 160/2.200

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 15,1 sec, τελική 166 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,3 l/100 km, 127 g/km

DACIA DUSTER 1.0 ΤCe 100 LPG 2022

ΥΠΕΡ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ, VALUE FOR MONEY ΠΡΟΤΑΣΗ, ΑΞΙΟΛΟΓΟ ΟΧΗΜΑ.

ΚΑΤΑ ΚΛΙΣΕΙΣ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΧΑΜΗΛΑ.