2022 Mercedes-Benz C200 [Test Drive]: Κορυφαία ποιότητα και τεχνολογία


Μια εντυπωσιακή, τεχνολογικά προηγμένη και εξηλεκτρισμένη λιμουζίνα έρχεται να μας εκπλήξει με το βάθος της ποιότητας, της πολυτέλειας και της τεχνογνωσίας που κρύβει.

  • Του ΓΙΑΝΝΗ-ΜΑΡΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 22/1/2022

Ήταν Οκτώβριος του 1986. Η Mercedes 190 ήταν ήδη τρία χρόνια στην κυκλοφορία και στο «στρατηγείο» της μάρκας με το «αστέρι» ήδη είχαν ξεκινήσει οι συζητήσεις αναφορικά με το μοντέλο που θα διαδεχόταν την W201. Το project άρχισε να υλοποιείται το 1987, δύο χρόνια αργότερα επελέγη το σχέδιο του Murat Gunak και στις 19 Δεκεμβρίου του 1990 ξεκίνησε η παραγωγή της πρώτης Mercedes C Klasse, όπως είναι η ονομασία του μοντέλου στα γερμανικά. Από τότε πέρασαν περισσότερες από τρεις δεκαετίες και η «C» αισίως έχει φτάσει στην πέμπτη γενιά της. Πρόκειται για την πρώτη «C», η οποία συνδυάζει θερμικούς κινητήρες με ηλεκτρομοτέρ, ακολουθώντας τον δρόμο του εξηλεκτρισμού της Mercedes.

Η νέα «C» βασίζεται σε μια σημαντικά αναθεωρημένη έκδοση του πατώματος του αυτοκινήτου που από το 2014 και για μία επταετία πούλησε περισσότερες από 2,5 εκατομμύρια μονάδες στις αγορές όπου διατίθετο. Όμως είναι μεγαλύτερη από κάθε άποψη, εκτός από το ύψος. Δανείζεται πολλή τεχνολογία από την τρέχουσα γενιά της S-Class, συμπεριλαμβανομένης της βασικής διάταξης και της φιλοσοφίας του εσωτερικού της. Με λίγα λόγια, η πέμπτης γενιάς «C» είναι ένα premium μοντέλο, το οποίο κοιτάζει μάλλον προς τον ακριβότερο ανταγωνισμό, παρά προς τα μοντέλα, τα οποία παραδοσιακά ανταγωνιζόταν.

Οδηγήσαμε πρόσφατα την C200 AMG Line, η οποία, ως στάνταρ, διαθέτει σπορ ανάρτηση κατά 15 χιλιοστά χαμηλότερη από τη στάνταρ. Παρά την ασφαλώς πιο «σφιχτή» ρύθμιση της ανάρτησης, η C200 ήταν αρκετά άνετη ακόμα και σε πιο σβέλτο ρυθμό. Είναι αναμφισβήτητα στο στοιχείο της στους αυτοκινητόδρομους, όμως και στις «φιδίσιες» διαδρομές τα καταφέρνει εξαιρετικά, με τις εντυπωσιακές ζάντες αλουμινίου των 19 ιντσών να προσθέτουν στην εμφάνιση αλλά και στην οδική συμπεριφορά, χάρη στα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά.

Τεχνολογική υπεροχή

Όπως προαναφέραμε, η βασική αρχιτεκτονική του ταμπλό της νέας C είναι κοινή με την πολυτελή ναυαρχίδα της Mercedes. Η οθόνη αφής των 11,9 ιντσών σε κάθετη διάταξη, που προέρχεται απευθείας από την S-Class και ήταν στάνταρ στην C200 της δοκιμής μας, είναι αρκετά διαισθητική και γεμάτη τεχνολογία. Υπάρχει η δυνατότητα επιλογής και μικρότερης οθόνης, 9,5 ιντσών, όμως σε κάθε περίπτωση ο έλεγχος όλων των λειτουργιών του αυτοκινήτου γίνεται μέσω αυτής. Ο φωνητικός βοηθός «Hey Mercedes» γίνεται πιο έξυπνος από γενιά σε γενιά και είναι ο ασφαλέστερος τρόπος χειρισμού του συστήματος ενώ οδηγείτε. Οι ενημερώσεις over-the-air σημαίνουν ότι το σύστημα θα πρέπει να βελτιώνεται με την πάροδο του χρόνου. Η εμφάνιση των νέας φιλοσοφίας οθονών μπορεί να εξατομικευθεί, καθώς υπάρχουν τρεις διαφορετικές εκδοχές (Discreet, Sporty και Classic), καθώς και τρεις τρόποι λειτουργίας (Service, Assistance, Navigation).

Ασφαλώς θα περιμένατε από μια Mercedes να είναι άνετη, και η νέα C δεν θα σας απογοητεύει. Τα καθίσματα και η θέση οδήγησης είναι άνετα και προσφέρουν εξαιρετική στήριξη του σώματος. Πάντως, παρά το γεγονός ότι είναι γενικά μεγαλύτερη από την προκάτοχό της σε διαστάσεις, η νέα «C» δεν είναι πολύ πιο ευρύχωρη σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Πέντε ενήλικες θα βολευτούν άνετα και δίχως να κάνουν την παραμικρή παραχώρηση, ενώ τα 455 λίτρα του πορτμπαγκάζ χωρούν και με το παραπάνω τις αποσκευές μιας μέσης οικογένειας. Για όποιον θέλει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, υπάρχει πάντα διαθέσιμη και η έκδοση Estate.

Με 204 ( 20 υβριδικούς) ίππους

Η C200 χρησιμοποιεί έναν τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων με απόδοση 204 ίππους στις 5.800 rpm και μέγιστη ροπή 300 Nm διαθέσιμη από τις 1.800 rpm έως τις 4.000 rpm. Το ήπιο υβριδικό σύστημα με τη μπαταρία των 48 volt και το ενσωματωμένο μοτέρ εναλλάκτη/γεννήτριας που ανακτά την ενέργεια που χάνεται κατά το φρενάρισμα και τη χρησιμοποιεί για να βοηθήσει τον κινητήρα κατά την εκκίνηση και την επιτάχυνση, προσφέρει επιπλέον 20 ίππους και 200 Nm ροπής.

Το κινητήριο σύνολο συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων, το οποίο πέραν της πλήρως αυτοματοποιημένης λειτουργίας του, προσφέρει και τη δυνατότητα αλλαγής σχέσεων από τα paddles πίσω από το τιμόνι, το οποίο παρέχει όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες στον οδηγό. Η επιτάχυνση από στάση μέχρι τα 100 χιλιόμετρα ανά ώρα επιτυγχάνεται σε μόλις 7,3’’, ενώ χάρη και στον εξαιρετικό συντελεστή οπισθέλκουσας που είναι μόνον 0,24, η τελική ταχύτητα «αγγίζει» τα 250 km/h! Από πλευράς κατανάλωσης, κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κινήθηκε οριακά κάτω από τα 8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα οδήγησης σε μικτές συνθήκες, τιμή ελαφρώς αυξημένη συγκριτικά με τα 6,2 λίτρα που δίνει το εργοστάσιο. Τα φρένα είναι δυνατά κι αποτελεσματικά, απαιτούν ένα μικρό διάστημα εξοικείωσης μιας και η διαδρομή του πεντάλ είναι μεγάλη, όμως εμπνέουν σιγουριά κι ανεβάζουν το επίπεδο ασφάλειας της C200.

«Εντός έδρας» στον αυτοκινητόδρομο!

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
MERCEDES-BENZ C-Class Sedan 200

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ9

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ84

Καλορυθμισμένη, εκλεπτυσμένη και εντυπωσιακά άνετη η C200, απολαμβάνει των… προνομίων του ήπιου υβριδικού συστήματος, το οποίο συμβάλλει στη βελτίωση της οδήγησης στην πόλη, ενώ βελτιώνει τη συμπεριφορά του γερμανικού σεντάν όταν επιταχύνει στους αυτοκινητόδρομους. Στον αυτοκινητόδρομο η C200 «καταπίνει» τα χιλιόμετρα με χαρακτηριστική ευκολία, όμως λόγω και των μεγαλύτερων σε διάσταση αναμφισβήτητα τα πήγε καλύτερα στον αυτοκινητόδρομο από ό,τι στους επαρχιακούς δρόμους και στην πόλη, όπου οι λακκούβες και τα σαμαράκια μάλλον... ταλαιπωρούσαν τα αμορτισέρ.

Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, αυτό μπορεί να οφειλόταν στη σπορ ανάρτηση, το χαμηλότερο κατά 15 χιλιοστά ύψος κύλισης και τις ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, αλλά γενικά πρόκειται για ένα εξαιρετικό και άνετο αυτοκίνητο. Η ηχομόνωση είναι απλά κορυφαία, ενώ ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, η απουσία αεροδυναμικών θορύβων κάνει τη ζωή των επιβατών πολύ ευχάριστη!

Πληρέστατη!

Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται πληθώρα τεχνολογικών στοιχείων, όπως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, κεντρική οθόνη πολυμέσων υψηλής ανάλυσης 11,9 ιντσών εξοπλισμένη με το τελευταίας γενιάς σύστημα πολυμέσων MBUX της Mercedes, αυτόματο σύστημα διζωνικού κλιματισμού Thermatic, δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα και ασύρματη φόρτιση smartphone, ατμοσφαιρικό φωτισμό, αισθητήρα δακτυλικών αποτυπωμάτων, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς LED High Performance και μια τεράστια γκάμα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Κι όλα αυτά με τιμές που ξεκινούν από τις 52.750 ευρώ για την C200. Η C200 είναι εξαιρετικά άνετη, εντυπωσιακά εξοπλισμένη και οδηγικά απολαυστική. Βρίσκει μια καλή ισορροπία μεταξύ του δυναμισμού της BMW Σειράς 3 και της φινέτσας και της ποιότητας του Audi A4. Είναι γεμάτη με τεχνολογία επιπέδου S-Class, οδηγείται και χειρίζεται έξυπνα, έχει άνετη καμπίνα και ο ηλεκτροκίνητος κινητήρας των 204 ίππων συνδυάζει απόδοση, οικονομία αλλά και χαμηλό κόστος χρήσης.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-BENZ C-Class Sedan 200 2022   TIMH €52.750   ΤΕΛΗ €102,2

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.496, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 165(224)/5.800-6.100  ΡΟΠΗ Nm/rpm 300/1.800-4.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 9 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,3 sec, τελική 246 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,2 L/100km, 146 g/km

MERCEDES-BENZ C-Class Sedan 200 2022

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΑΙΣΘΗΣΗ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΚΑΤΑ ΤΙΜΕΣ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΩΝ