2022 Suzuki S-Cross Hybrid 129PS 6AT - TEST DRIVE: Δοκιμάζουμε το πλήρως αναβαθμισμένο ιαπωνικό SUV


Το ιαπωνικό SUV με εφόδια τον πολύ καλό κινητήρα, τις έξυπνες διαστάσεις και τη φρέσκια σχεδίαση έρχεται να ταράξει τα νερά της κατηγορίας των C-SUV.

  • KEIMENO: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΤΟΛΙΟΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 17/4/2022

Σπάνια στις ημέρες μας ένα μοντέλο αναμένεται με τόσο ενδιαφέρον. Αρκετοί γνωστοί, ακόμα και εμείς, είχαμε την περιέργεια να το δούμε από κοντά και να το οδηγήσουμε. Οι λόγοι απλοί. Αφενός, η Suzuki  είναι μια εταιρεία που έχει αγαπηθεί από το ελληνικό κοινό και έχει συνδυαστεί με τα SUV οχήματα όσο λίγες, αφετέρου το νέο S-Cross είναι το μοναδικό SUV με κινητήρα βενζίνης 1,4 lt. που διατίθεται και ως τετρακίνητο! Ταυτόχρονα είναι και ήπια υβριδικό, οπότε κλείνει το μάτι και σε εκείνους με οικολογική συνείδηση. Όλα τα παραπάνω σε ανταγωνιστική τιμή και με την ασφάλεια αξιοπιστίας που γνωρίζουμε από τα προϊόντα της μάρκας.

Προσιτό

H Suzuki, όμως, δεν περιορίζεται σε μια τετρακίνητη έκδοση. Διαθέτει το S-Cross και με κίνηση στον εμπρός άξονα και τιμές που ξεκινούν από τα 20.670 €, μιας και ένα μεγάλο μέρος του κοινού δίνει προτεραιότητα στην τιμή. Τα επίπεδα εξοπλισμού είναι τρία (GL, GL , GLX), ενώ σε κάθε περίπτωση ο κινητήρας είναι βενζίνης με χωρητικότητα 1,4 lt. και απόδοση 129 PS. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν προσθιοκίνητο και διέθετε αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων που χρεώνεται εξτρά. Αυτή η εκδοχή, καθώς και η τετρακίνητη διατίθενται με τα δύο ανώτερα επίπεδα εξοπλισμού GL και GLX.

Στην περίπτωσή μας είχαμε το επίπεδο εξοπλισμού GL που στα μάτια μας δείχνει επαρκές. Μεταξύ άλλων, διαθέτει αισθητήρες φωτών και βροχής, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες με ενσωματωμένο φλας, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, δερμάτινο τιμόνι, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, αλλά και θερμαινόμενα καθίσματα για τους εμπρός επιβάτες, στοιχείο που δεν συναντάς εύκολα στην κατηγορία και είναι ευπρόσδεκτο τον χειμώνα. Μαζί και μια σειρά από συστήματα ασφαλείας που βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα που η εταιρεία ονομάζει «Suzuki Safety Support». Μεταξύ αυτών ξεχωρίζουμε το σύστημα αναγνώρισης τυφλού σημείου, το adaptive cruise control με λειτουργία Stop & Go, το σύστημα οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας, την προειδοποίηση εκτροπής, αλλά και το σύστημα αποφυγής αλλαγής λωρίδας. Η προσθιοκίνητη έκδοση GL με το αυτόματο κιβώτιο ξεκινά από τα € 24.870. Ωστόσο με λίγα περισσότερα χρήματα στα € 25.670 μπορείτε να αποκτήσετε την έκδοση GL με χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά σύστημα τετρακίνησης ALL GRiP.

Ρωμαλέα σχεδίαση

Η προηγούμενη γενιά του SX-4 ήταν ελκυστική, αλλά κάπως ουδέτερη σχεδιαστικά. Το νέο μοντέλο αποπνέει έντονα αποφασιστικότητα και δυναμισμό. Τα φωτιστικά σώματα έχουν γίνει πιο κοφτερά και έχουν τοποθετηθεί ψηλά στο καπό. Είναι τεχνολογίας LED, εντυπωσιάζουν όταν βρίσκονται σε λειτουργία με την απόδοση, αλλά και την εικόνα τους. Μια μπάρα σε ασημί χρώμα νοητά τα ενώνει, ενώ στο κέντρο δεσπόζει το σήμα της εταιρείας. Μαζί με τη μεγάλη μάσκα σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα αποτελούν τους πρωταγωνιστές στην όψη του μοντέλου. Τα τετραγωνισμένα φρύδια στους θόλους των μπροστινών και των πίσω τροχών, σε συνδυασμό με τις λεπτομέρειες ασημί χρώματος στο μπροστινό και το πίσω μέρος τονίζουν τον SUV χαρακτήρα του μοντέλου. Στο πίσω μέρος τα μεγάλα σε όγκο φωτιστικά τεχνολογίας LED πρωταγωνιστούν, αν και η σχεδίαση τους διχάζει.

Το S-Cross ανήκει στην κατηγορία των C-SUV. Οι διαστάσεις του, ωστόσο, είναι λίγο πάνω από τα όρια της κατηγορίας των B-SUV με συνολικό μήκος 4.300 mm και μεταξόνιο 2.600mm. Στην πραγματικότητα, είναι τόσο μεγάλο ώστε να χωρέσει άνετα μια οικογένεια με τις αποσκευές της (χώρος αποσκευών 430 lt), αλλά και τόσο μαζεμένο ώστε να ελίσσεται και να παρκάρει εύκολα στο αστικό περιβάλλον. Πραγματικά ιδανικές διαστάσεις. Επίσης, όπως συνηθίζει η Suzuki, το βάρος είναι συγκρατημένο στα 1.240 κιλά κάτι που ευνοεί τις επιδόσεις και την κατανάλωση.

Άνεση και τεχνολογία

Το εσωτερικό είναι άνετο και ευρύχωρο. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες προσφέρουν καλή περιφερειακή ορατότητα, ενώ ο «αέρας» πάνω από τα κεφάλια των επιβατών δίνει πόντους στον τομέα της αίσθησης. Από την αρχή καταλαβαίνεις ότι βρίσκεσαι σε ένα αυτοκίνητο με πλούσιο εξοπλισμό, με φροντισμένο διάκοσμο και με όλα τα κομφόρ που θα ζητήσει ο σημερινός πελάτης. Προσεγμένες ταπετσαρίες στα καθίσματα, όμορφες ενθέσεις σε ασημί χρώμα και μοντέρνα σχεδίαση στις πλαστικές επιφάνειες, που, όμως, είναι από σκληρά υλικά, με εξαίρεση την επιφάνεια εμπρός από τοn συνοδηγό.

Η εργονομία στις βασικές λειτουργίες είναι καλή, ωστόσο θα θέλαμε κάτι πιο μοντέρνο για την ρύθμιση του trip computer και πιο μοντέρνα μπουτόν αριστερά από το τιμόνι. Στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας ξεχωρίζει η οθόνη πολυμέσων η οποία μέχρι το επίπεδο εξοπλισμού GL έχει διαγώνιο 7 ιντσών, ενώ στο κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού GLX έχει διαγώνιο 9 ιντσών, είναι υψηλής ευκρίνειας και με ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης. Σε κάθε περίπτωση, διαθέτει σύγχρονες ψηφιακές δυνατότητες με Apple CarPlay και Android Auto, αναγνώριση φωνής και την πραγματοποίηση κλήσεων μέσω της λειτουργίας Bluetooth. Στην έκδοση με τη μικρή οθόνη, ωστόσο, θα θέλαμε μικρότερο πλαίσιο, μιας και χρησιμοποιείται το ίδιο με αυτή των 9 ιντσών.

Δυνατή καρδιά

Ένα από τα δυνατότερα χαρτιά του S-Cross κρύβεται κάτω από το καπό. Ο κινητήρας τεχνολογίας Boosterjet έχει εξελιχθεί με βάση τη φιλοσοφία της Suzuki που συνεπάγεται μικρές διαστάσεις και βάρος σε συνδυασμό με υψηλή απόδοση, άμεση απόκριση και ομαλή απόδοση. Είναι υπερτροφοδοτούμενος, με άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων. Συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V που αποτελείται από μια ηλεκτρογεννήτρια με λειτουργία ηλεκτροκινητήρα, μια μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα μετατροπέα τάσης. Το σύστημα χρησιμοποιεί την ενέργεια που ανακτά από την επιβράδυνση για την ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης καυσίμου και για τη βελτίωση της οδηγικής απόδοσης.

Σβέλτο με σπορτίφ στοιχεία

Κάθεσαι ψηλά και βρίσκεις εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης. Ωραίο σε υφή το τιμόνι και με σπορτίφ, μαζεμένη διάμετρο φιλοξενεί και Paddles για την χειροκίνητη αλλαγή ταχυτήτων. Ο πίνακας οργάνων με την τρισδιάστατη σχεδίαση έχει όμορφα γραφικά, ενώ ο υπολογιστής ταξιδίου δίνει αρκετές πληροφορίες στον οδηγό. Ο κινητήρας από το ρελαντί δείχνει ζωντανός και εύρυθμος. Το κιβώτιο έχει ομαλή λειτουργία και οι αλλαγές πραγματοποιούνται γρήγορα. Η ανάρτηση είναι σφιχτή. Θα θέλαμε ένα ψήγμα περισσότερη άνεση και αυτό θα μπορούσε να προκύψει αν τα ελαστικά είχαν λίγο μεγαλύτερο προφίλ. Η διάσταση των ελαστικών 215/55-R17 δίνει έναν περισσότερο ασφάλτινο χαρακτήρα στο S-Cross. Η αλήθεια είναι πως στις στροφές συμπεριφέρεται πολύ καλά όντας στιβαρό και φιλικό. Οι αλλαγές κατεύθυνσης είναι άμεσες, ενώ το περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά.

Στον ανοικτό δρόμο παραμένει σταθερό και ευχάριστο, αλλά το γρήγορο ταξίδι θα περιορίσουν οι αεροδυναμικοί θόρυβοι που, ωστόσο, παρουσιάζονται πάνω από το όριο ταχύτητας των αυτοκινητοδρόμων. Στο αστικό περιβάλλον το αυτόματο κιβώτιο κάνει τη ζωή πολύ πιο εύκολη. Σε κάθε περίπτωση, όμως, είναι ο κινητήρας που σε κερδίζει. Γραμμική λειτουργία από το ρελαντί και γεμάτη απόδοση ακόμα και κοντά στο όριο στροφών που βρίσκεται στις 6.000 rpm. Κερασάκι στην τούρτα, ο ήχος του κινητήρα που είναι ευχάριστος, ειδικά στις υψηλές στροφές. Η πολύ καλή απόδοση συνδυάζεται με λογική κατανάλωση που στη δοκιμή μας βρέθηκε στα 7,6 L/100 km. Αναμφίβολα, μία από τις καλύτερες μηχανικές επιλογές σε αυτή την κλίμακα χρημάτων.

Διαφορετικό και ευχάριστο

Το ενδιαφέρον του κόσμου για το νέο μοντέλο της Suzuki είναι λογικό. Όπως και ο προκάτοχός του, αποτελεί μια διαφορετική πρόταση στην κατηγορία. Φρέσκια σχεδίαση, έξυπνες διαστάσεις που συνδυάζονται με καλούς χώρους, προηγμένα συστήματα ασφαλείας και ένα πολύ καλό κινητήριο σύνολο με υβριδική τεχνολογία, αποτελούν τα δυνατά χαρτιά της κατασκευής. Μένει τώρα να δοκιμάσουμε την τετρακίνητη έκδοση, που θα κάνει ακόμα πιο ξεχωριστή την πρόταση της Suzuki.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SUZUKI S-CROSS 1.4 Hybrid 129PS 6AT 2022   TIMH €24.870   ΤΕΛΗ €82,56

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.373 cc, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 95 (129) / 5.500   ΡΟΠΗ Nm/rpm 235/2.000-3.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,5 sec, τελική 195 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,7 L/100km, 129 g/km

SUZUKI S-CROSS 1.4 Hybrid 129PS 6AT 2022

ΥΠΕΡ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΜΑΖΕΜΕΝΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ.

ΚΑΤΑ ΣΚΛΗΡΑ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΚΑΜΠΙΝΑ, ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΔΙΑΚΟΠΤΩΝ.