2022 Suzuki Swift Hybrid CVT [Test Drive] - Δοκιμάζουμε το πάνοπλο ιαπωνικό supermini


To Suzuki Swift με αυτόματο κιβώτιο είναι ένα supermini που έχει πολλά καλά και ευκολίες αλλά που σε αφήνει με μια γεύση ανολοκλήρωτης fun-to-drive αίσθησης. Εντούτοις έχει πολλές χάρες σε ό,τι αφορά την οικονομία και την ασφάλεια.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 2/4/2022

Η φήμη του το φέρνει στις πρώτες θέσεις αναγνωρισιμότητας στην κατηγορία των supermini. Το Suzuki Swift από τη στιγμή που ενστερνίστηκε την τρέχουσα σχεδιαστική του γραμμή είναι μια εξαιρετική λύση ενός αυτοκινήτου με συμπαγείς διαστάσεις (μήκος μόλις 3,84 μέτρων), πολλές τεχνολογικές λύσεις που αφορούν την ασφάλεια και το πράσινο αποτύπωμα διατηρώντας συνάμα μια βάση που μπορεί εύκολα να γίνει από το μικρό αυτοκίνητο της κάθε ημέρας, στο hot hatch Swift Sport.

Για την ώρα δοκιμάζουμε την αυτόματη έκδοση του Swift που έρχεται με τη γνώριμη, φιλική και σπορτίβ του εμφάνιση με τυπική, ιαπωνική ποιότητα (είναι made in Japan) και με ένα σκούρο εσωτερικό με κυρίαρχα τα σκληρά πλαστικά που θα τα βρουν και τα… παιδιά σας, λιγότερο πολυτελή σε όψη αλλά απόλυτα ανθεκτικά.

Το ταμπλό και το σύστημα πολυμέσων λοιπόν είναι λίγο παλιά σε όψη, αλλά βρίθουν πληροφοριών (ειδικά το πολυόργανο ανάμεσα σε στροφόμετρο και ταχύμετρο είναι κορυφαίο μετρώντας μέχρι και πλευρικά G!) χωρίς «γρι» ελληνικά. Η πρακτικότητα πάντως είναι ιαπωνική με πλήρως εκμεταλλεύσιμους τους όχι και τόσο γενναιόδωρους χώρους της καμπίνας (είπαμε, είναι στα όρια των αυτοκινήτων πόλης).

Τεχνολογία

Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 1.2 διαθέτει σύστημα διπλού ψεκασμού, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, αντλία λαδιού μεταβλητής χωρητικότητας και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα μπεκ ψύξης εμβόλου που εκμηδενίζουν τις ψυκτικές απώλειες και τον θόρυβο του κινητήρα.

Και σε αυτό το σύνολο έρχεται και προστίθεται το υβριδικό σύστημα που αποτελείται από μια ηλεκτρογεννήτρια (ISG – Integrated Starter Generator) με λειτουργία ηλεκτρικού κινητήρα και μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα στα 10Ah, η οποία φορτίζει κατά την πέδηση και με την οποία η ηλεκτρογεννήτρια υποβοηθά τον κινητήρα κατά την επιτάχυνση, προσφέροντας επιπλέον ισχύ 2,6 ίππων στις 800 rpm του κινητήρα, υψηλότερη ροπή και έτσι χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.

Η ηλεκτρογεννήτρια επίσης αναλαμβάνει την παύση αλλά και την επανέναρξη λειτουργίας του κινητήρα όταν το αυτοκίνητο πρόκειται να σταματήσει (λειτουργία start-stop).

Συμπεριφορά

Οδηγικά το αυτοκίνητο είναι…ανάμεικτο. Από τη μία έχουμε ένα πάτωμα που θυμίζει την κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, αλλά με ένα πιο σπορ πάτημα με ελαστικά διάστασης 185/55-R16 που δεν ευνοεί την άνεση ενώ ταυτόχρονα ανήκουν στην πράσινη γενιά (Bridgestone Ecopia) τα οποία ευνοούν τη χαμηλή κατανάλωση κι όχι το κράτημα υπό πίεση.

Κι από την άλλη έχουμε ένα μεταξένιο τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό μοτέρ 83 ίππων ισχύος που, δυνητικά, ανεβάζει στροφές, αλλά που ταυτόχρονα συνδυάζεται με ένα κιβώτιο CVT το οποίο προσφέρει μια εκπληκτικά ομαλή λειτουργία όταν δεν πιέζεις βίαια το γκάζι, και που διαμαρτύρεται όταν θέλεις να εκμεταλλευτείς τα paddles στο τιμόνι καθόσον, αν και CVT, έχει 7 προκαθορισμένες θέσεις για προσομοίωση αλλαγών.

Σε μια πρόταση τα είπαμε όλα; Όχι. Υπάρχει και ένας αντίλογος που λέει ότι πέραν της ευκολίας κίνησης χωρίς αλλαγές, το αυτοκίνητο με ένα σοφιστικέ start/stop και μικροϋβριδική λειτουργία μπορεί να επιτύχει εξαιρετικές επιδόσεις καταναλώσεις. Σημειώστε μόνο τούτο: 1 ml εξοικονόμηση καυσίμου για κάθε 8 sec στάσης.

Μετρήσαμε 8,5 λίτρα καυσίμου ανά 100 km  που δεν καταναλώθηκε μετά από 18 ώρες στάσης σε φανάρια. Όφελος χρηματικό και οικολογικό που έρχεται ως απόδειξη ότι μπορεί η μηχανολογία του εν λόγω Swift να μη βάζει φωτιά στην άσφαλτο (αχ, Suzuki Swift Sport!) αλλά που δε βάζει επ' ουδενί φωτιά στην τσέπη αφού εκτός της χαμηλής κατανάλωσης απαλλάσσεται κι από τα τέλη κυκλοφορίας.

Επιπρόσθετα, στο αυτοκίνητο δοκιμής με την καλοεξοπλισμένη έκδοση δοκιμής GLX υπάρχει ένας πακτωλός συστημάτων ασφαλείας, η ομπρέλα Suzuki Safety Support (η ιαπωνική φίρμα ήταν πρωτοπόρος στην κατηγορία των supermini εξοπλίζοντας με τόσα και τέτοια συστήματα ασφαλείας ένα μοντέλο) με Radar Brake Support (RBS), Adaptive cruise control, Dual Sensor Brake Support (DSBS), Σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και Σύστημα προειδοποίησης εκτροπής αυτοκινήτου μεταξύ πολλών άλλων συστημάτων.

Με 18.780 ευρώ αγοράζει κανείς πολύ Suzuki (τεχνολογίες ασφάλειας, εξυβριδισμού, ποιότητα και οδική συμπεριφορά) σε μικρό περιτύλιγμα. Είναι ένα από τα λίγα αυτοκίνητα που προσφέρει αυτόν το συνδυασμό επιμέρους ιδιοτήτων και μπορεί να αποτελεί μονόδρομο αν και φαίνεται αλμυρό.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SUZUKI SWIFT 1.2 HYBRID CVT 83 PS 2022   TIMH €15.830   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.197, Ατμοσφαιρικός, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 61(83)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 107/2.800

ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 12,2 sec, τελική 175 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,1 L/100km, 115 g/km

SUZUKI SWIFT 1.2 HYBRID CVT 83 PS 2022

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΥΒΡΙΔΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ.

ΚΑΤΑ ΑΝΤΙΛΗΠΤΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΡΑΘΥΜΙΑ ΚΙΒΩΤΙΟΥ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ, ΤΙΜΗ.