Αποστολή στη Γαλλία: Οδηγούμε το επανασχεδιασμένο Skoda Kodiaq


To ανανεωμένο Skoda Kodiaq δείχνει ότι η τσεχική εταιρεία έχει μπει για τα καλά στη λίστα αυτών που προσφέρουν ποιοτικά και πρακτικά οχήματα. Το επανασχεδιασμένο μοντέλο θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας από τα τέλη Ιουλίου.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 2/7/2021

Το Kodiaq είναι ένα σημαντικό μοντέλο για τη Skoda επειδή κατάφερε να αλλάξει την εικόνα της από το 2016 και έπειτα, οπότε και μπήκε σε διαδικασία παραγωγής. Ως τότε, η εταιρεία ήταν γνωστή κυρίως για τα μοντέλα της στη μικρομεσαία και τη μεσαία κατηγορία οχημάτων. Όμως, το Kodiaq τής έδωσε άλλες δυνατότητες εμπορικής επέκτασης και την έκανε να μεταβάλλει σχετικά και την εταιρική φιλοσοφία της.

Το Kodiaq παρουσιάστηκε ως ένα ευρύχωρο και καλοκατασκευασμένο SUV, διαπνεόμενο από την κατασκευαστική φιλοσοφία την οποία στη Skoda ονομάζουν με τη φράση «simply clever». Δεν ήταν απλώς έξυπνα σχεδιασμένο και διαμορφωμένο. Ήταν μια έξυπνη επιχειρηματική κίνηση από την πλευρά των ανθρώπων της εταιρείας, όπως αποδείχτηκε από την αποδοχή των Ευρωπαίων αγοραστών και τις πωλήσεις του.

Επίσης, ήταν το πρώτο μιας νέας «οικογένειας» crossover/SUV μοντέλων τα οποία δημιουργήθηκαν έκτοτε, τόσο για την αγορά της Γηραιά Ηπείρου, όσο και για αυτή της Κίνας και (εσχάτως) της Ινδίας. Συνολικά, προσθέτοντας και το άρτι αφιχθέν αμιγώς ηλεκτροκίνητο Enyaq iV, αυτή αποτελείται πλέον από οκτώ οχήματα.

Οι εξωτερικές αλλαγές

Το επανασχεδιασμένο Kodiaq διαθέτει αλλαγές τόσο στον αισθητικό τομέα όσο και στους κινητήρες και στον εξοπλισμό του. Σε σχέση με πριν, η μάσκα του είναι πιο κάθετη και έχει διαφορετικό, εξαγωνικό πλαίσιο, διαθέτει μικρότερους σε ύψος προβολείς LED εμπρός (full-LED Matrix στις ακριβότερες εκδόσεις του, κάτι που ισχύει για πρώτη φορά στο μοντέλο), αναδιαμορφωμένο πλαίσιο για τους προβολείς ομίχλης και ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες.

Το καπό και οι θόλοι είναι ανυψωμένοι και το αυτοκίνητο διατίθεται με νέας σχεδίασης τροχούς που μπορούν να φτάσουν και τις 20 ίντσες σε διάσταση. Στο πίσω μέρος έχουν επανασχεδιαστεί τόσο ο προφυλακτήρας, που ενσωματώνει αεροδυναμικό διαχύτη, όσο και τα φώτα. Τα τελευταία, επίσης είναι πιο λεπτά, διαθέτουν τεχνολογία full LED από τη βασική έκδοση του μοντέλου, ενώ από τη μεσαία εξοπλιστική έκδοση και άνω τα εκεί φλας λειτουργούν με εφέ κίνησης. Τέλος, έχει αναδιαμορφωθεί και η μικρή αεροτομή στην κορυφή του αμαξώματος.

Σύμφωνα με τον κ. Oliver Stefani, επικεφαλής του Τμήματος Σχεδιασμού της Skoda Auto, η νέα αισθητική τού Kodiaq το έκανε να είναι πιο δυναμικό και πιο κομψό σε εμφάνιση, συγκριτικά με πριν. Mε την ευκαιρία της επανασχεδίασης του μοντέλου, τα στελέχη της Skoda αποφάσισαν να διακόψουν την παραγωγή και τη διάθεση στην αγορά τού Kodiaq Scout. Όπως μας είπαν, ο λόγος είναι ότι η συγκεκριμένη έκδοση μπέρδευε τους υποψήφιους αγοραστές, τόσο αυτού όσο και της αντίστοιχης έκδοσης της καινούργιας Octavia.

Συνεπώς, ελήφθη η απόφαση να πάψει η κατασκευή του αλλά τα αισθητικά στοιχεία του να ενσωματωθούν στις εξοπλιστικές εκδόσεις του ανανεωμένου Kodiaq, «διασκορπιζόμενα» σε αυτές. Επίσης, αναλύοντας τις απόψεις των πελατών της εταιρείας, ενίσχυσαν την σπορτίβ ικανότητα και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του Kodiaq RS, συγκριτικά με πριν.

Εσωτερικά

Με την ευκαιρία της επανασχεδίασης, ανανεώθηκε και ο εξοπλισμός και οι ταπετσαρίες του μοντέλου. Ωστόσο, η κυριότερη αλλαγή αφορά στη δυνατότητα να διατίθεται προαιρετικά με νέα εργονομικά δερμάτινα καθίσματα εμπρός τα οποία διαθέτουν λειτουργίες κλιματισμού και μασάζ.

Κατά τα λοιπά, το Kodiaq θα διατίθεται με νέες ταπετσαρίες από βιώσιμα και ανακυκλωμένα υλικά, στο ταμπλό του θα υπάρχουν νέες διακοσμητικές λωρίδες από αλουμίνιο ή σε μοτίβο διαμαντιού, θα έχει εσωτερικό φωτισμό LED και πολυλειτουργικό τιμόνι με δύο ή τρεις ακτίνες, αναλόγως της έκδοσής του.

Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνονται πλέον το σύστημα «Travel Assist» που διευκολύνει τον οδηγό στο έργο του και το «Hands-on Detect», το οποίο αναγνωρίζει εάν αυτός κρατά το τιμόνι ή όχι. Επίσης, στις εκδόσεις του οχήματος με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, υπάρχουν μοχλοδιακόπτες (στο τιμόνι) μέσω των οποίων αυτός μπορεί να αλλάζει τις σχέσεις.

Πέραν αυτών, θα υπάρχει η δυνατότητα αυξημένης διασυνδεσιμότητας για τους επιβάτες. Ο πίνακας οργάνων είναι μια έγχρωμη οθόνη ψηφιακών ενδείξεων που μπορεί να φτάσει σε διάσταση τις 10,25 ίντσες, ενώ η κεντρική έγχρωμη οθόνη αφής μπορεί να είναι διάστασης έως 9,2 ιντσών. Το «Virtual Cockpit» που έχει δημιουργήσει ο Όμιλος VAG, στο επανασχεδιασμένο μοντέλο θα είναι διαθέσιμο στην εξοπλιστική έκδοση «Sportline» και στο Kodiaq RS.

Προαιρετικά, θα διατίθεται με το ηχοσύστημα «Canton» το οποίο πλέον έχει απόδοση 625 Watt και διαθέτει 10 ηχεία (έναντι οκτώ έως τώρα). Αυτό θα ανήκει στον βασικό εξοπλισμό της κορυφαίας έκδοσης «Laurin & Klement». Αυτή θα περιλαμβάνει, επίσης, ηλεκτρικά δερμάτινα διάτρητα εμπρός καθίσματα με μνήμες, καλύμματα πεντάλ από ανοξείδωτο ατσάλι και φωτισμό περιβάλλοντος LED με εκτεταμένο φάσμα λειτουργιών.

Οι κινητήρες

Το επανασχεδιασμένο Kodiaq θα διατίθεται με βελτιωμένους κινητήρες αναφορικά με τη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, την εκπομπή ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα. Οι βενζινοκινητήρες θα είναι ο 1.5 TSI EVO των 150 PS και ο 2.0 TSI EVO των 190 PS. Η κορυφαία έκδοση Kodiaq RS θα διαθέτει πλέον τον 2.0 TSI EVO των 245 PS, αντί του TDI Biturbo με τον οποίο εξοπλιζόταν ως τώρα.

Σύμφωνα με τη Skoda, το επανασχεδιασμένο Kodiaq RS έχει μικρότερο βάρος και καλύτερες επιδόσεις, συγκριτικά. Έτσι, επιταχύνεται από τα 0-100 km/h σε 6,5 sec και η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 234 km/h. Οι TSI EVO διαθέτουν το σύστημα «ACT» που απενεργοποιεί την τροφοδοσία με καύσιμο των δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, νέα ελαφρύτερα έμβολα από κράμα αλουμινίου, καινούργιο στροφαλοφόρο άξονα, αποδοτικότερο σύστημα ψεκασμού υψηλής πίεσης (350 bar) και βελτιωμένο σύστημα ψύξης του υπερτροφοδότη.

Εκτός αυτών, το ανανεωμένο Kodiaq θα διατίθεται με τον 2.0 TDI τόσο στην εκδοχή μέγιστης ισχύος 150 PS όσο και σε αυτή με τους 200 PS. Και σε αυτόν έχει γίνει προσπάθεια για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπεμπόμενων ρύπων.

Σε ό,τι αφορά στο κιβώτιο ταχυτήτων, μόνο η βασική έκδοση του επανασχεδιασμένου Kodiaq, η δικίνητη με τον 1.5 TSI EVO των 150 PS, θα διατίθεται με χειροκίνητο έξι σχέσεων. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη («DSG») θα είναι προαιρετικό σε αυτή, σε όλες τις υπόλοιπες θα περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό τους. Τέλος, το αυτοκίνητο θα διατίθεται και σε τετρακίνητη έκδοση.

Πρώτες εντυπώσεις

Το αναβαθμισμένο SUV μοντέλο της Skoda παραμένει ένα απαράμιλλα ευρύχωρο όχημα, το οποίο διατίθεται και σε επταθέσια έκδοση. Η ανάρτησή του, η οποία εμπρός αποτελείται από γόνατα τύπου MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο και πίσω από διάταξη πολλαπλών συνδέσμων και αντιστρεπτική ράβδο, είναι σχετικά σφιχτή σε αίσθηση και δεν έχουν αλλάξει οι ρυθμίσεις της.

Το Kodiaq, ακόμα και στην τετρακίνητη εκδοχή του, αναμένεται να χρησιμοποιείται εντός δρόμου στην πλειονότητα των περιπτώσεων. Συνεπώς, το βάρος έχει δοθεί στην όσο το δυνατόν καλύτερη οδική συμπεριφορά σε ασφαλτοστρωμένο οδικό δίκτυο.

Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τόσο την έκδοση με τον 1.5 TSI EVO των 150 PS, με το κιβώτιο DSG, όσο και την τετρακίνητη με τον 2.0 TDI των 150 PS, αντιστοίχως. Στην πρώτη περίπτωση (με τον βενζινοκινητήρα), το Kodiaq δεν έχει αλλάξει χαρακτήρα σε σχέση με πριν, αναφορικά με την οδική συμπεριφορά του. Ωστόσο, οι αλλαγές που έχουν γίνει στο αυτοκίνητο το έχουν κάνει να έχει καλύτερη ποιότητα κύλισης και να είναι πιο ήσυχο σε κάθε ταχύτητα κίνησης. 

Η ροπή του κινητήρα αποδίδεται με ικανοποιητικό τρόπο από περίπου από τις 1.500 rpm και σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ο οδηγός μπορεί να κρατά εύκολα τον ρυθμό που έχει επιλέξει. Επιπλέον, έχει στη διάθεσή του το σύστημα παραμετροποίησης μετάδοσης της ροπής το οποίο παρέχει πέντε διαφορετικές επιλογές, μία από τις οποίες («Individual») του επιτρέπει να ορίσει ο ίδιος την αμεσότητα απόδοσης της ισχύος και της αλλαγής των σχέσεων, όπως και την αίσθηση του τιμονιού.  

Η σφιχτή ανάρτηση λειτουργεί ικανοποιητικά και εκτός δρόμου, όπως διαπιστώσαμε κινούμενοι σε χωματόδρομο με την πετρελαιοκίνητη έκδοση του οχήματος. Απορροφά καλά τις ταλαντώσεις και μόνο σε έντονες, εγκάρσιες κακοτεχνίες θα ήθελες να είναι πιο μαλακή. Ο 2.0 TDI των 150 PS ταιριάζει στον χαρακτήρα του Kodiaq, καθώς παρέχει στο αυτοκίνητο την απαιτούμενη ροπή. Επίσης, έχει μειωθεί ο εκπεμπόμενος θόρυβός του σε σχέση με πριν.

Τέλος, το Kodiaq διατηρεί δύο από τα βασικά πλεονεκτήματά του που είναι η ευρυχωρία για τους επιβάτες του και η πρακτικότητα. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από τα 270-2.065 λίτρα στην επταθέσια έκδοση του μοντέλου και από τα 835-2.065 λίτρα στην πενταθέσια. Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά από την ελληνική αντιπροσωπία, το ανανεωμένο μοντέλο θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας από τα τέλη Ιουλίου.