Αποστολή στην Ισπανία: Οδηγούμε το νέο Mitsubishi L200


Το ικανό για όλα Mitsubishi L200 επιστρέφει στην έκτη κατά σειρά γενιά του με έναν νέο κινητήρα diesel 2,2 λίτρων απόδοσης 150 ίππων, προηγμένο σύστημα τετρακίνησης και εφαρμογές άνεσης και ασφάλειας που παραπέμπουν σε επιβατική πρόταση.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 4/9/2019

Το γεγονός ότι η ευρύτερη κατηγορία των pick-up αντιπροσωπεύει μόλις το 1% της ευρωπαϊκής αγοράς ελάχιστα μειώνει την προσπάθεια των κατασκευαστών που δραστηριοποιούνται σε αυτήν να δημιουργήσουν προτάσεις ικανές να ανταποκριθούν όχι μόνον στις τυπικές υποχρεώσεις ενός επαγγελματικού οχήματος άλλα και σε εκείνες που προκύπτουν από την ικανότητα-αναγκαιότητα μεταφοράς… προσωπικού.

 Όχι τυχαία, λοιπόν, η πρόοδος που σημειώνεται τα τελευταία χρόνια σε επίπεδο άνεσης, ασφάλειας και αποδοτικότητας είναι τέτοια που στις περισσότερες των περιπτώσεων επισκιάζει τα χαρακτηριστικά για τα οποία τα pick-up διακρίθηκαν στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν.

Το παράδειγμα του Mitsubishi L200 δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικό. Μιλώντας για την έκτη γενιά ενός αυτοκινήτου που μετρά τέσσερις δεκαετίες αδιάλειπτης παρουσίας στην παγκόσμια αγορά και περισσότερες από 4 εκατομμύρια πωλήσεις σε ολόκληρο τον πλανήτη, οφείλεις να σταθείς με σεβασμό απέναντι στο ούτως ή άλλως επιβλητικό μέγεθός του.

Απέναντι στο εντυπωσιακό σχεδιαστικό του αποτύπωμα, το οποίο αντλεί έμπνευση από τις επιβατικές προτάσεις της ιαπωνικής φίρμας, παραπέμποντας εμμέσως πλην σαφώς στα Outlander και Eclipse Cross.

Το 51% των επιμέρους τμημάτων του νέου Mitsubishi L200 διαφοροποιούνται σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο και το πλήρως ανασχεδιασμένο μπροστινό τμήμα με τα ψηλότερα κατά 4 εκατοστά τοποθετημένα φωτιστικά σώματα ίσως είναι η καλύτερη απόδειξη των όσων ισχυρίζονται οι άνθρωποι της ιαπωνικής φίρμας.

Όχι όμως και η μοναδική, καθώς κάτω από το καπό του επιβλητικού pick-up βρίσκεται έναν νέος κινητήρας diesel χωρητικότητας 2,2 λίτρων και απόδοσης 150 ίππων, ο οποίος μάλιστα εναρμονίζεται με τα αυστηρότερα ευρωπαϊκά πρότυπα εκπομπής ρύπων (Euro 6d Temp).

Aναβαθμισμένο, ωστόσο, επιστρέφει και το σύστημα τετρακίνησης Super Select το οποίο συνδυάζει την παρουσία δύο διαφορικών περιορισμένης ολίσθησης (κεντρικού και πίσω) με τις σχέσεις υποπολλαπλασιασμού, χαρίζοντας παράλληλα στον οδηγό τη δυνατότητα να προσαρμόσει τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του μέσω των τεσσάρων προγραμμάτων του Off Road Mode (Gravel, Mud/Snow, Sand, Rock). To σύστημα μετάδοσης συμπληρώνει το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, ωστόσο, εναλλακτικά μπορεί να επιλέξει κανείς μια αυτόματη μονάδα με τον ίδιο αριθμό ταχυτήτων.

Ένας ακόμα τομέας στον οποίο το νέο Mitsubishi L200 δείχνει να έχει σημειώσει αξιοσημείωτη πρόοδο είναι ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας. Στο περιθώριο της αισθητικής αναβάθμισης που δέχθηκε το πιλοτήριο και γενικότερα ο θάλαμος επιβατών, στην περίπτωση των double cab εκδόσεων, το ιαπωνικό pick-up  συμπλήρωνει τον εξοπλιστικό του κατάλογο με εφαρμογές όπως το σύστημα αυτόνομης πέδησης, το σύστημα προειδοποίησης για την κίνηση οχημάτων στην τυφλή γωνία των εξωτερικών καθρεπτών και το Hill Descent Control.

Η κεντρικά τοποθετημένη έγχρωμη οθόνη αφής υποδηλώνει με τη σειρά της τα βήματα εκσυγχρονισμού που πραγματοποιήθηκαν σε επίπεδο συνδεσιμότητας, την ίδια στιγμή που η παρουσία τεσσάρων θυρών USB (δύο στο μπροστινό και δύο στο πίσω τμήμα) αναδεικνύουν τη σημασία που δόθηκε στη λεπτομέρεια.

Στο αναβαθμισμένο πλαίσιο και ειδικότερα στις νέες ρυθμίσεις των αναρτήσεων οφείλει να πιστώσει κανείς τον πολιτισμένο χαρακτήρα του νέου Mitsubishi L200 στην άσφαλτο. Νέα ελατήρια και νέα αμορτισέρ τοποθετήθηκαν στους μπροστινούς τροχούς, ενώ στον πίσω άξονα προστέθηκε ένα επιπλέον φύλλο σούστας (σύνολο έξι).

Τέλος, στις εκδόσεις που θα φέρουν τροχούς μεγέθους 18 ιντσών, το νέο Mitsubishi L200 θα εφοδιάζεται με μεγαλύτερης διαμέτρου μπροστινές δισκόπλακες (320 mm) και δαγκάνες διπλού εμβόλου.

Περνώντας από τη θεωρεία στην πράξη, τα πρώτα αναγνωριστικά χιλιόμετρα στο αριστερό κάθισμα του νέου Mitsubishi L200 κατέστησαν σαφή τη βελτίωση που έχει επιτευχθεί στον τομέα της άνεσης.

Η μικρότερης έντασης κραδασμοί που παράγει κατά τη λειτουργία του ο κινητήρας diesel των 2,2 λίτρων φιλτράρονται επαρκώς, η πίσω ανάρτηση διαχειρίζεται με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα τις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος και το σύστημα διεύθυνσης αν και «αργό» για τα δεδομένα ενός επιβατικού αυτοκινήτου εμπνέει εμπιστοσύνη ακόμα και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου υπερβεί τα συνήθη όρια.

Σε κάθε περίπτωση, η παρουσία του αυτόματου κιβωτίου των έξι σχέσεων κάνει τα πράγματα να δείχνουν πιο εύκολα, «κρύβοντας» σε μεγάλο βαθμό την υστέρηση που εμφανίζει ο κινητήρας diesel των 2,2 λίτρων κάτω από τις 2.000 σ.α.λ.

Αντιστοίχως, οι σχέσεις υποπολλαπλασιασμού και η βέλτιστη διαχείριση-κατανομή της ροπής που εξασφαλίζουν τα προηγμένα «ηλεκτρονικά» του αυτοκινήτου απλοποιούν τις διαδικασίες μακριά από την άσφαλτο, μετατρέποντας το ιαπωνικό pick-up σε ένα ικανότατο offroader.

Η διάθεση του νέου Mitsubishi L200 στη χώρα μας θα ξεκινήσει τον Οκτώβριο σε εκδόσεις που θα φέρουν είτε το προηγμένο σύστημα τετρακίνησης Super Select II είτε το σύστημα κατ’ επιλογήν τετρακίνησης Easy Select.