Audi A3 Sport Sedan 1.6 TDI 110PS S-TRONIC: Best of both worlds


Και premium και διακριτικό. Και οικονομικό και δυνατό. Και μικρό και πρακτικό. Τελικά τούτο το A3 είναι ό,τι καλύτερο σε επίπεδο...ισορροπίας.

  • 8/1/2015

Eίναι ανάμεσά μας εδώ και λίγο καιρό. Κινείται σεμνά και διακριτικά με το τριών όγκων αμάξωμά του που θυμίζει έντονα A4, αλλά με αρκετά στοιχεία που το κάνουν λίγο πιο επιθετικό, λίγο πιο hitech, λίγο πιο... από το μέλλον.

Το A3 Sport Sedan ίσως ξεκίνησε την καριέρα του κοιτώντας άλλες, αναδυόμενες αγορές, γρήγορα όμως έγινε best-seller κι έχει ήδη μαζέψει αρκετά βραβεία και διακρίσεις για τη σχεδίασή του. Στα σωθικά του δεν κρύβονται πολλοί κύλινδροι, εκατοντάδες άλογα ή Quattro και διαφορικά. Κρύβονται όμως προηγμένα πράγματα που οδηγούν σε ένα όμορφο, άνετο, χαλαρό σύνολο που ξέρει να κινείται ομαλά, ελεγχόμενα και οικονομικά.

Ο νέος τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας των 110 ίππων και των 250 Nm από τις 1.500 μέχρι τις 3.000 σ.α.λ. διαθέτει ό,τι τελευταίο από άποψης τεχνολογίας και την πολλά υποσχόμενη ονομασία Clean Diesel όντας Euro 6.

Από τα πρώτα μέτρα κίνησης με αυτό το αυτοκίνητο αντιλαμβάνεσαι αυτό το οποίο μας εξώθησε να εμπνευστούμε τον τίτλο της δοκιμής μας. Το αυτοκίνητο διαθέτει κατ’ αρχάς ένα πολύ στιβαρό αμάξωμα και συνάμα όσο ελαφρύ γίνεται για μια λιμουζίνα 4,45 μέτρων, μια υλοποίηση υπό το σχήμα Ultra της Audi που δείχνει πώς πρέπει να φτιάχνονται τα αυτοκίνητα. Η τριών όγκων υλοποίηση -με τα περισσότερα «δεσίματα»- κάνει τα πράγματα σαφώς ποιοτικά σε κάθε κακώς κείμενο των ελληνικών δρόμων κι ας υπάρχει πίσω ημιάκαμπτος άξονας λύση «φτωχική» για τα δεδομένα της φίρμας αλλά εν τέλει αποτελεσματική. Το τελευταίο το αναφέρουμε αφού το αυτοκίνητο είναι άνετο, καθόλου σκληρό χωρίς από την άλλη να απαρνιέται ένα γρήγορο τέμπο οδήγησης, όσο γρήγορο επιτρέπει η ονομαστική ισχύς των 110 ίππων και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Κατά τα πρότυπα της εταιρείας μέσω του Audi drive select έχουμε όχι μόνο δυνατότητα παραμετροποίησης του προφίλ του κινητήρα αλλά και του συστήματος διεύθυνσης και του κιβωτίου με νορμάλ ή σπορ διαχείριση των σχέσεων. Επομένως υπάρχει η ευκολία να αφήσουμε τις τάχιστες αλλαγές από το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο ή και να επέμβουμε αναλόγως διάθεσης.

Μέχρι την εμφάνιση του εντελώς νέου -και σαφώς μεγαλύτερου- A4 αυτό το Audi είναι ό,τι πιο προσεγμένο σε αμάξωμα τριών όγκων σε μικρή κατηγορία. Εχει εμφάνιση, ποιότητα και μια δωρική -για πολλούς βέβαια άοσμη- σχεδίαση εσωτερικού, χώρους που για τα δεδομένα του δυναμικής σχεδίασης αμαξώματος αλλά και του πατώματος MQB με 2,63 μέτρα μεταξονίου είναι όσο καλύτερα γίνεται (αν και ο χώρος αποσκευών των 425 λίτρων είναι απλά συμπαθητικός). Eπιπλέον είναι οικονομικό σε κατανάλωση καυσίμου μετρώντας μόλις 6,1 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χλμ. και για ένα… «τσικ» θα είχε και ατέλεια στα τέλη κυκλοφορίας.

Για να ξεκινήσουμε και μια φορά αντίστροφα την τελική μας αποτίμηση, παραπονεμένος θα μείνει κάποιος από την τιμή που αγγίζει τα 27.000 ευρώ. Μπορεί κανείς να αποκτήσει μεγαλύτερα, ανταγωνιστικά premium αυτοκίνητα ή ακόμα κι εκείνο το Q3 που πάντα θέλατε έστω κι αν δεν μιλάμε για diesel.

Επομένως τούτο το αυτοκίνητο το αποκτά ο συνειδητοποιημένος, εκείνος που σε έναν μοναδικό συνδυασμό θα αποκτήσει ένα συμμαζεμένο, premium sedan, με την οικονομία καυσίμου ενός diesel κινητήρα και την ευκολία χρήσης ενός S-Tronic. Και υπό αυτό το πρίσμα, αυτό το αυτοκίνητο δεν έχει αντίπαλο.