BMW 420d Gran Coupe 184 PS


Ανάμεσα σε 2 κόσμους...

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 29/8/2014

Η Gran Coupé, η τρίτη εκδοχή της Σειράς 4, είναι πιο κομψή και πρακτικότερη από τη δίθυρη έκδοση του μοντέλου και ικανή να αντεπεξέρχεται με ευκολία τόσο στον ρόλο που της «ανατέθηκε» από τους ανθρώπους της BMW όσο και στις απαιτήσεις του οδηγού.

Στη βαυαρέζικη εταιρεία γνωρίζουν πολύ καλά πώς να δημιουργούν εκδόσεις για κάθε υποκατηγορία οχημάτων. Όπως, επίσης, γνωρίζουν καλά τις τεχνικές του μάρκετινγκ ώστε να «δημιουργούν ανάγκες» και να προσφέρουν τον τρόπο για να ικανοποιούν τις επιθυμίες. Βεβαίως, σύμφωνα με κάποιες από τις βασικές έννοιες του συγκεκριμένου γνωστικού πεδίου, το μάρκετινγκ δεν «δημιουργεί ανάγκες», επηρεάζει όμως τις επιθυμίες του κόσμου (όπου ως επιθυμία ορίζονται οι ανθρώπινες ανάγκες για ζωή).

Η Σειρά 4 Gran Coupé, συνεπώς, είναι προϊόν της (απαραίτητης στην εποχή μας) τμηματοποίησης και διαίρεσης της αγοράς αυτοκινήτου. Εκδοχή της Σειράς 4 Coupé, η τρίτη κατά σειρά του συγκεκριμένου μοντέλου, απευθύνεται σε όσους θέλουν ένα πιο σπορτίφ σε σχεδίαση και εμφάνιση πολυτελές όχημα, το οποίο όμως να μη στερείται πρακτικότητας. Έτσι διαθέτει πεντάθυρο αμάξωμα, το οποίο είναι κατά 2,7 εκατοστά πιο ψηλό από αυτό της Coupé - το μήκος και το πλάτος είναι ταυτόσημα, συγκριτικά. Επίσης, στην Gran Coupé, η κλίση του αμαξώματος είναι πιο αμβλεία ώστε αφενός να δημιουργεί μεγαλύτερο ωφέλιμο εσωτερικό ύψος αλλά και να είναι πιο αρμονικό σχεδιαστικά καθώς ουσιαστικά πρόκειται για ένα «liftback» όχημα.

Τα χαρακτηριστικά στοιχεία της

Δείχνει πιο πλατιά απ' ό,τι είναι πραγματικά και εντυπωσιάζει με τη σιλουέτα της. Άμεσα αναγνωρίσιμη ως BMW, συνδυάζει ομαλές γραμμές με ακμές, κυρίως στο καπό και το μέρος της. Το μήκος της φτάνει περίπου τα 4,64 μέτρα και το μεταξόνιό της τα 2,81 μέτρα, κάτι που σημαίνει ότι παρέχει ικανοποιητικό εσωτερικό χώρο. Όντως, οι επιβάτες έχουν αρκετό διαθέσιμο χώρο. Η διαμόρφωση του πίσω καθίσματος είναι «2 1» (για την περίπτωση που χρειαστεί να μεταφερθεί και πέμπτος επιβάτης), ωστόσο το όχημα είναι τετραθέσιο ουσιαστικά.

Τα πλαϊνά παράθυρα δεν περιβάλλονται από πλαίσιο, κάτι που συντείνει στη σπορτίβ «εικόνα» της Σειράς 4 Gran Coupé. Οι δύο πίσω πλαϊνές πόρτες ανοίγουν υπό αρκετά μεγάλη γωνία επιτρέποντας την σχετικά εύκολη είσοδο και έξοδο προς και από το αυτοκίνητο. Οι πίσω επιβάτες έχουν ικανό χώρο στη διάθεσή τους, τόσο για τα πόδια τους όσο και πάνω από το κεφάλι τους.

Η σχεδίαση και η γενικότερη εικόνα του εσωτερικού είναι τυπική μιας BMW. Στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτό μπορεί να θεωρηθεί από κάποιους μειονέκτημα, καθώς ο ιδιαίτερος «χαρακτήρας» της αξίζει κάτι πιο ιδιότυπο. Πάντως η εργονομία κρίνεται θετικά και οι θήκες για μικροαντικείμενα εξυπηρετούν συμβάλλοντας στη χρηστική διάσταση του οχήματος.

Εντυπώσεις

Η Σειρά 4 Gran Coupé έχει τα οδηγικά χαρακτηριστικά μιας BMW, αυτό είναι σίγουρο. Καθώς οτιδήποτε προσδιορίζεται μέσω σύγκρισης, έτσι και σε αυτή την περίπτωση πρέπει να αντιμετωπιστεί με αντιπαραβολή. Τι πιο φυσικό, λοιπόν, αυτό να γίνει με τη δίθυρη εκδοχή του μοντέλου.

Από τα πρώτα μέτρα ο οδηγός καταλαβαίνει ότι οι άνθρωποι της εταιρείας επέλεξαν να ρυθμίσουν λίγο πιο μαλακά την ανάρτηση της Gran Coupé. Οχι πολύ, ώστε να μην αλλοιωθεί ο «χαρακτήρας» του μοντέλου (όπως η φήμη της φίρμας και σε αυτόν τον τομέα), αρκετά πάντως ώστε να είναι αντιληπτή η διαφοροποίηση. Πρακτικά, η Gran Coupe δεν είναι τόσο σφιχτή σε αίσθηση όσο η δίθυρη. Είναι σαφές ότι η επιλογή να είναι πιο άνετη στο ταξίδι είναι σκόπιμη και αναμφισβήτητα καλοδεχούμενη από τους επιβάτες. Βάσει των στοιχείων της BMW, η 420d Gran Coupé με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων είναι κατά 60 κιλά βαρύτερη από την αντίστοιχη έκδοση της Coupé. Συγκριτικά, το επιπλέον βάρος δεν επηρεάζει την οδηγική συμπεριφορά του οχήματος, η οποία παραμένει κλασική για BMW. Επίσης, (σε επίπεδο ψυχολογίας) ο οδηγός μένει ανεπηρέαστος από τη διαμόρφωση του αμαξώματος και «ξεχνά»γρήγορα  ότι οδηγεί ένα πεντάθυρο όχημα, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον του στην οδηγική χαρά που είναι σε θέση να του παρέχει η Gran Coupé.

Ο δίλιτρος, τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας κινεί ικανοποιητικότατα το αυτοκίνητο. Χάρη στην προηγμένη τεχνολογία του («Twin Power Turbo», σύστημα τροφοδοσίας υψηλής πίεσης και ακριβέστατης ψεκαζόμενης ποσότητας καυσίμου κάθε φορά) η ροπή του αποδίδεται απροβλημάτιστα ακόμα και από τις χαμηλές σ.α.λ. Στην πράξη, οι επιδόσεις είναι πολύ καλές και η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται σε χαμηλό επίπεδο, κάτι που είναι πολύ θετικό, ιδίως αν συνυπολογίσουμε ότι το βάρος του οχήματος ξεπερνά τον ενάμιση τόνο. Ο οδηγός μπορεί με άνεση να επιλέγει κάθε φορά τον ρυθμό που θα κινηθεί χάρη τόσο στο σύστημα «Driving Experience Control» όσο και στον, απαράμιλλο έως τώρα, τρόπο λειτουργίας του κιβωτίου «Steptronic».

Ο οδηγός, σε καμιά περίπτωση δεν αισθάνεται να τον δυσκολεύει το συγκριτικά αυξημένο βάρος του οχήματος. Η αίσθηση από το τιμόνι είναι πολύ καλή και η Σειρά 4 Gran Coupé αλλάζει εύκολα διεύθυνση, με τρόπο που νομίζεις πως οδηγείς μικρότερων διαστάσεων όχημα. Τέλος, η περιμετρική ορατότητα είναι καλή. Ωστόσο υπάρχουν δύο στοιχεία που δεν συνάδουν με τον πολυτελή «χαρακτήρα» του οχήματος: η χροιά του πετρελαιοκινητήρα και ο θόρυβος από τα ελαστικά, όταν η ταχύτητα αυξάνεται.

Επιλογικά

Πρόσφατα, ο κ. Norbert Reithofer, CEO της BMW AG, ανέθεσε σε στελέχη γνωστής εταιρείας Επιχειρηματικών Συμβούλων να εκπονήσουν μελέτη ώστε η μειωθούν τα έξοδα του βαυαρικού ομίλου κατά 3-4 δισ. ευρώ κατ' έτος. Πρόθεση του κ. Reithofer είναι να παραμένει ανταγωνιστικός (BMW AG), να διατηρήσει την κερδοφορία του και να εκπληρωθεί ο εμπορικός στόχος που είναι οι 2.500.000 ετήσιες πωλήσεις έως το  τέλος του 2016.

Η προσπάθεια αυτή, εκτός του αναμενόμενου εξορθολογισμού στα κόστη, προϋποθέτει ταυτόχρονα και τη δημιουργία οχημάτων τα οποία να προκαλούν το εμπορικό ενδιαφέρον. Η Σειρά 4 Gran Coupé είναι ένα από αυτά, κατά τη γνώμη μας. Ηταν το «επόμενο βήμα» μετά την παρουσία της  Σειράς 4 Coupé στην αγορά, αναμενόμενη τόσο βάσει του θεσμοθετημένου επιχειρηματικού σχεδίου της BMW όσο και επειδή ο εγχώριος (γερμανικός) εμπορικός ανταγωνισμός έχει ήδη παρουσιάσει αντίστοιχα μοντέλα.

Υπό αυτό το πρίσμα η Σειρά 4 Gran Coupé θα έχει το μερίδιο της στην προσπάθεια της BMW να πετύχει τον εμπορικό στόχο της. Το ιδιαίτερο σχήμα της, η ποιότητα κατασκευής, το εταιρικό κύρος, η σπορτίβ οδική συμπεριφορά της και η (παρεπόμενη αλλά σαφώς καλοδεχούμενη από οδηγό και επιβάτες) πρακτικότητά της είναι τα βασικά στοιχεία της. Όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα να την αποκτήσουν μπορούν να ικανοποιούν την ανάγκη τους να έχουν ένα όχημα που να ξεχωρίζει και -μακροπρόθεσμα- να εκτιμούν ότι είναι σε θέση να εκπληρώνει με σχετική ευκολία τις μεταφορικές ανάγκες τους και τις οδηγικές «αναζητήσεις» τους.

ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟ ΤΗΣ BMW