Δοκιμάζουμε: Ford EcoSport 1.0 EcoBoost 140PS


Επιτέλους η Ford έσπευσε να αναθεωρήσει το συμπαγές της SUV και να το επικαιροποιήσει τόσο καλά που δείχνει πλέον να βάζει υποψηφιότητα για την κορυφή της κατηγορίας του, χωρίς μάλιστα να χάνει τίποτε από την οδηγική του αξία.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 12/3/2018

Στην κατηγορία με τη μεγαλύτερη άνθηση στην Ευρώπη αυτήν των συμπαγών SUV και crossovers, με νέα μοντέλα να βγαίνουν κάθε μέρα από τις γραμμές παραγωγής εμείς τρέχουμε και δεν προλαβαίνουμε να τα δοκιμάζουμε σε κάθε λογής πλαγιά και χωματόδρομο. Στην κατηγορία όμως τούτη, πολλοί είναι αυτοί που αποφεύγουν να κάνουν κάτι σημαντικό: να εξοπλίσουν το μικρό τους αυτοκίνητο ελευθέρου χρόνου και με τετρακίνηση. Μέσα λοιπόν σε αυτή τη γενική… «αβλεψία» η Ford πρόσθεσε μέσα σε μια σειρά αναβαθμίσεων και τετρακίνηση. Βεβαίως το πρώτο EcoSport της νέας εποχής που δοκιμάζουμε εδώ είναι το αποκλειστικά προσθιοκίνητο 1.0 EcoBoost με την τρομερή βερσιόν των 140 ίππων.

Κατά αρχάς η Ford κράτησε την ίδια πλατφόρμα (αυτήν του Fiesta) η οποία ούτως ή άλλως είναι εξαιρετική σε δομικά στοιχεία και μηχανολογική επάρκεια με εκτεταμένη χρήση χάλυβα υπερυψηλής αντοχής. Από εκεί και μετά όμως πήρε κάποιες γρήγορες αλλά όχι βιαστικές αποφάσεις. Εκ πρώτης έκανε το εμπρός μέρος πιο καλλίγραμμο φέρνοντας το νέο EcoSport πιο κοντά στο Kuga από ό,τι στο…Edge ή το Tourneo. Όντως, όλο το εμπρός μέρος θαρρείς και είναι η μάσκα του Kuga που….μπήκε στο πλύσιμο. Αυτό είναι καλό, διότι συνάμα έχει βελτιωθεί αυτή η αίσθηση της ποιότητας που αποπνέει η σχεδίαση. Στη δε έκδοση ST-Line της δοκιμής μας εκτός από τα όμορφα φώτα ημέρας LED υπάρχουν σπέσιαλ πολυεδρικοί προβολείς, ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, πλαϊνές ποδιές, μαύρες ράγες οροφής και ανθρακί 17άρες ζάντες αλουμινίου, διχρωμία αμαξώματος με μαύρη οροφή και σηματάκια ST-Line για να μην ξεχνιόμαστε. Συνολικά το νέο EcoSport είναι ελάχιστα μεγαλύτερο σε όλες του τις διαστάσεις και κατά τι βαρύτερο. Για να καταλάβετε το βάθος της ανανέωσης και της ζέσης της φίρμας σε ό,τι έχει να κάνει με την ανανέωση στο design, μέχρι και τα ελαστικά της Vredestein, τα Sportrac 5 είναι σχεδιασμένα από τον διάσημο σχεδιαστή Giugiaro (είναι μάλιστα εξαιρετικά σε ησυχία και κράτημα).

 

Στο εσωτερικό

βλέπουμε επιτέλους ένα σαλόνι του 2018 και όχι 10χρόνων πίσω, ιδίως σε επίπεδο αντιληπτής ποιότητας. Το ταμπλό άλλαξε, όντας πλέον σαν αυτό του νέου Fiesta με μαλακά, ποιοτικά πλαστικά, κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών αλά tablet και με SYNC3 για μια πλειάδα διασύνδεσης και εφαρμογών μαζί με εύκολο στη χρήση Navi. Ανάμεσα σε ταχύμετρο και στροφόμετρο υπάρχει μικρή έγχρωμη οθόνη πληροφοριών. Τα καλούδια ST-Line εδώ επικεντρώνονται στο flat-bottom δερμάτινο τιμόνι, τα δερμάτινα καθίσματα με ένθετα από οικολογικό σουέντ με  κόκκινη ραφή, το δερμάτινο χειρόφρενο και τη λαβή επιλογέα, τα μαρσπιέ με επιγραφή ST-Line και τα σπορ πεντάλ από ανοξείδωτο ατσάλι. Σε επίπεδο πρακτικότητας υπάρχει νέα, πιο έξυπνη διευθέτηση χώρων με μικρές και μεγάλες θήκες για μικρά αντικείμενα και μεγάλα κινητά.

Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες βέβαια δεν έχουν αλλάξει μιας και το πάτωμα δεν έχει αλλαγές, επομένως υπάρχει επάρκεια σε ό,τι αφορά το ύψος αλλά όχι τόση για τα γόνατα των επιβατών. Πηγαίνοντας ακόμα πιο πίσω η πλαϊνά ανοιγόμενη πόρτα του χώρου αποσκευών παραμένει, με τα δεδομένα προτερήματα και ελαττώματά της. Τo πάτωμα του χώρου αποσκευών είναι νέο με ρυθμιζόμενο ύψος που μπορεί να ανασηκωθεί αποκαλύπτοντας ένα κρυφό αποθηκευτικό χώρο ή να κατέβει για αύξηση της χωρητικότητας στα 334 λίτρα παρότι συγκριτικά με το παρελθόν αυτή η διάταξη… μειώνει το χώρο, ενώ χωρίς το νέο δάπεδο παραμένει ταυτόσημος με πριν. Το ίδιο το πάτωμα χρησιμοποιεί μία ειδική κυψελοειδή δομή που το κάνει πιο ανθεκτικό από ατσάλι ανά κιλό βάρους και μπορεί να υποστηρίξει πάνω από 300 kg.

 

Αναβάθμιση παντού

Κι ενώ λοιπόν περιμένουμε με μεγάλη ανυπομονησία το νέο σύνολο 1.5 EcoBlue 125 PS και την τετρακίνηση Ford Intelligent All Wheel Drive του Kuga, οδηγούμε και δοκιμάζουμε –ξανά- τον 1000άρη EcoBoost κινητήρα βενζίνης των 140 ίππων με Twin-independent Variable Cam Timing -Ti-VCT και τεχνολογία άμεσου ψεκασμού, τον οποίο συνοδεύει πλέον άλλη μια ευπρόσδεκτη προσθήκη, αυτή ενός 6άρη μηχανικού επιλογέα ταχυτήτων. Συνολικά η εταιρία ανακοινώνει λιγότερο CO2 και χαμηλότερες καταναλώσεις, κάτι που είδαμε και στην πράξη. Πάντως η αίσθηση οδήγησης δείχνει αναβαθμισμένη και παίρνουμε όρκο ότι μερικές εκατοντάδες από τα 2.300 νέα εξαρτήματα του ανανεωμένου EcoSport έχουν να κάνουν με την ηχομόνωση και την αίσθηση στιβαρότητας. Αυτή η τελευταία είναι η κορυφαία στην κατηγορία.

Το τιμόνι ακριβέστατο, οι κλίσεις υπάρχουν αλλά ελέγχονται άριστα από τη γεωμετρία των σπορτίβικων αναρτήσεων (κι ας υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας πίσω) ενώ ο ρυθμός μπορεί να ανεβεί στην άσφαλτο πολύ άνετα, απόρροια και της ευστροφίας του μοτέρ. Βέβαια αυτή η ευστροφία βγαίνει μπροστά από τις 2.500 rpm και μετά. Ακολούθως ο δείκτης του στροφόμετρου ανεβαίνει αγόγγυστα και φτάνει μέχρι τις 6.500 rpm του κόφτη. Η προσθήκη του 6άρη επιλογέα βοηθά σαφώς τις επιδόσεις οι οποίες είναι έστω και οριακά καλύτερες από πριν αλλά κυρίως τώρα το EcoSport είναι πολύ πιο ήσυχο σε ταχύτητες Εθνικής οδού. Η νέα σχεδίασή του compact SUV της Ford δεν αλλοίωσε καθόλου τις εκτός ασφάλτου ικανότητές του καθώς με 190 mm απόσταση από το έδαφος, γωνία προσέγγισης 21 μοιρών, γωνία αναχώρησης 33,3 μοιρών και βάθος βύθισης 550 mm είναι κορυφαίο στην κατηγορία (αναρωτιόμαστε τι θα συμβεί όταν λανσαριστεί στα μέσα της χρονιάς με τετρακίνηση).

Χαιρόμαστε όταν βλέπουμε κατασκευαστές με αντανακλαστικά. Ανατρέχοντας στην πρώτη μας δοκιμή του EcoSport προ διετίας, είχαμε σταθεί σε μερικά πράγματα παράταιρα με τη φιλοσοφία της φίρμας και τα δεδομένα του ανταγωνισμού. Τα περισσότερα από αυτά διορθώθηκαν κι έκαναν το EcoSport να δείχνει ως ένα κανονικό προϊόν Ford και όχι μια λύση ανάγκης για να καλυφθεί η ζήτηση.

YΠΕΡ

  • ΣΧΕΔΙΑΣΗ
  • ΑΙΣΘΗΣΗ ΣΤΙΒΑΡΟΤΗΤΑΣ
  • ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΑΤΑ

  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ
  • ΤΙΜΗ
 

TECH INFO

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost 140 PS ST-Line

 
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 3ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO
ΚΑΥΣΙΜΟΒΕΝΖΙΝΗ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)999
ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]103(140)/6.000
ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm)180/1.400-5.000
ΚΙΒΩΤΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΚΙΝΗΣΗΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ)ΓΟΝΑΤΑ MCPHERSON ΜΕ ΨΑΛΙΔΙΑ ΒΑΣΗΣ, ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ/ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ
EΛΑΣΤΙΚΑVREDESTEIN SPORTRAC 5
ΔΙΑΣΤΑΣΗ205/50-R17

ΑΜΑΞΩΜΑ

 
ΜXΠXΥ (mm)4.096x1.8165x1.765
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm)2.519
ΒΑΡΟΣ (kg)1.280
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max356/1.238
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l)52
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)*185
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ (s) 
0-80 km/h7,1
0-100 km/h10,8
0-120 km/h14,8
0-400 m17,5
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ (s) 
50-80 km/h (ΜΕ 3η)4,5
70-100 km/h (ΜΕ 4η)6,7
80-120 km/h (ΜΕ 5η)12,5
90-120 km/h (ΜΕ 6η)13,2
ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ (m) 
90-0 km/h34,1
120-0 km/h56,4
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km) 
ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*6,2/4,6
ΜEΙΚΤΗ*5,2
ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ7,0
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)*119
ΘΟΡΥΒΟΣ (dBA) 
90 km/h (ΜΕ 4η)61
110 km/h (ΜΕ 5η)63
130 km/h (ΜΕ )67
* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ 
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ)*21.509
ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ)116,62

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost 140 PS ST-Line
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ9
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ8
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ9
ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ8
ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ8
ΑΣΦΑΛΕΙΑ8
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ8
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ7
VALUE FOR MONEΥ7
ΣΥΝΟΛΟ80

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ