Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα το νέο Hyundai i10


Ένα αυτοκίνητο πόλης με χάρες αυτοκινήτου από μεγαλύτερες κατηγορίες είναι το όνειρο κάθε κατασκευαστή. Η Hyundai δείχνει τον δρόμο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 28/10/2020

Είναι μάλλον άτοπο σε μια σύντομη δόκιμη να αναλύσουμε το παρελθόν και το προδιαγραφόμενο μέλλον της κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης. Όμως, όπως ακριβώς οι Κορεάτες κατάφεραν σε ένα σκαρί τόσο δα να χωρέσουν τόσα πολλά, έτσι θα προσπαθήσουμε κι εμείς σε δύο σελίδες να αξιολογήσουμε το αστέρι της πόλης, το νέο Hyundai i10 και μάλιστα στη βασική του έκδοση με 1000άρη, τρικύλινδρο, ατμοσφαιρικό κινητήρα.

Η δομή του αμαξώματος είναι όπως τη γνωρίζουμε εδώ και κάποια χρόνια, όμως οι σχεδιαστές της Hyundai (που δεν είναι πια μόνον Κορεάτες) προσέδωσαν στα επιμέρους διακοσμητικά στοιχεία έναν αέρα τεχνολογίας (στα προβολάκια τύπου ice cubes, στα hitech, θυμωμένα φωτιστικά εμπρός, τη μάσκα που θυμίζει N Series, την πίσω αεροτομή και την υποψία διαχύτη πίσω).

Σε όλα αυτά προσθέστε τη διχρωμία του αμαξώματος, τη μείωση του ύψους κατά 20mm και την αύξηση του πλάτους κατά 20mm και έχετε ένα αυτοκίνητο που είναι και δείχνει πιο σπορτίφ από πριν (και μάλλον κι από ποτέ).

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
HYUNDAI i10 1.0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 7

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ75

Στο εσωτερικό, επίσης, έχουν γίνει άλματα προόδου ως προς την προσλαμβάνουσα ατμόσφαιρα. Σκληρά μεν, αθάνατα δε πλαστικά, μερικά βαμμένα και με νεανικά διακοσμητικά μοτίβα. Η ευρυχωρία με αυξημένο συγκριτικά με πριν μεταξόνιο κατά 40mm και η αίσθηση ότι εδώ έχουμε ένα πλήρες εσωτερικό σε επίπεδο εργονομίας, χωροταξίας και εξοπλισμού είναι εμφανέστατη.

Η Hyundai «διαφημίζει» ότι τα πίσω παράθυρα είναι πλήρως ανοιγόμενα (τάση που παραδόξως έχει αποσυρθεί από πολλά αυτοκίνητα της κατηγορίας). Όμως, δεν είναι μόνον αυτά που κάνουν την καθημερινότητά μας πιο εύκολη.

Είναι και όσα την κάνουν πιο ασφαλή. H κορυφαία έκδοση Distinctive ήταν και το αυτοκίνητο δοκιμής μας. Μας καλόμαθε, η αλήθεια είναι, μιας και ο εξοπλισμός του είναι αντίστοιχος αυτοκινήτων της…μεθεπόμενης κατηγορίας.

Το πακέτο προηγμένων τεχνολογιών Hyundai SmartSense, για παράδειγμα, περιλαμβάνει (πάρτε ανάσα) συστήματα Προειδοποίησης Εκτροπής και Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας, Προειδοποίησης Απόσπασης Προσοχής Οδηγού, Προειδοποίησης Μετωπικής Σύγκρουσης, Αυτόματης Έκτακτης Πέδησης (χαμηλών και μεσαίων ταχυτήτων), Αυτόματης Έκτακτης Πέδησης με αναγνώριση πεζών, Περιοριστή Ταχύτητας. Επίσης, Σύστημα Υποβοήθησης Εκκίνησης σε ανηφόρα, στατικά φώτα στροφής και αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων. Για να μην αναφέρουμε τις λοιπές ευκολίες ανέσεων και διασυνδεσιμότητας.

Σε μηχανολογικό επίπεδο το μοτεράκι των τριών κυλίνδρων και των 67 PS, ακούγεται λίγο, αλλά η ευστροφία του όπως και η απόδοσή του από τις 2.500 μέχρι τις 5.000 rpm, μαζί με το κορυφαίο σε αίσθηση και ακρίβεια κιβώτιο, σε κάνουν να θέλεις να κινηθείς σβέλτα.

Όχι, η κατανάλωση δεν θα φτάσει ποτέ σε διψήφια νούμερα, ούτε καν πάνω από τα 7 l/100 km, ενώ η μέση τυπική είναι πέριξ των 6,0 l/100 km. Και αν είναι κάτι παράδοξο εδώ, αυτό έχει να κάνει με το ότι νιώθεις ότι ο συνδυασμός αναρτήσεων και ελαστικών είναι ιδιότυπος

Από τη μία, έχουμε ενδοτικά ελατήρια και αμορτισέρ, μια παραδοχή αστικού ζεν, όταν ο δρόμος είναι κακής ποιότητας, και, από την άλλη, στο πρώτο καπάκι αποχέτευσης νιώθεις τα πάντα όλα, απόρροια της επιλογής ελαστικών. Hankook Ventus Prime 3 διαστάσεων 195/45-R16 για ένα αυτοκίνητο πόλης. Σίγουρα σετάκι που το περιμένουμε στα τουρμπίσια i10 των 100 ίππων.

Με βασική τιμή στα 11.340 ευρώ, παίρνεις ήδη αρκετό αυτοκίνητο για τα χρήματα του, ενώ μετά την έκπτωση, στα 13.940 ευρώ αγοράζεις το αυτοκίνητο δοκιμής με όσα προαναφέραμε και άλλα πολλά που κάνουν τούτη την έκδοση σχεδόν μονόδρομο για οποίους θέλουν ένα μικρό, ασφαλές, τεχνολογικά προηγμένο αυτοκίνητο πόλης, που μπορεί να σε μεταφέρει με ασφάλεια και λίγο παραπέρα από τα τείχη της πόλης (θα θέλαμε ένα εξάρι κιβώτιο), με στυλ ποιότητα και, βέβαια, τις κορυφαίες εγγυήσεις της Hyundai.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ HYUNDAI i10 1.0 2020   TIMH €11.340   ΤΕΛΗ €102,9

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 998, Ατμοσφαιρικός, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 50(67)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 96/3.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 15 sec, τελική 156 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,5 L/100km, 108 g/km

HYUNDAI i10 1.0 2020

ΥΠΕΡ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΧΩΡΟΙ

ΚΑΤΑ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΤΙΜΗ