Δοκιμάζουμε: Subaru XV 1.6i-S LinearTronic AWD 114PS


Το XV είναι μια ιδιαίτερη παρουσία στην κατηγορία των SUV οχημάτων. «Ακριβοθώρητο», αλλά όχι ελιτίστικο, συνιστά ένα τετρακίνητο όχημα που διακρίνεται για τον ξεχωριστό τρόπο που επιμένει να κατασκευάζει τα μοντέλα της η Subaru.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 22/9/2019

Σίγουρα, οι λάτρεις των μοντέλων της ιαπωνικής εταιρείας θεωρούν το XV ασύγκριτο. Ωστόσο, το θέμα είναι να μπορέσει να προσελκύσει περισσότερους υποψήφιους αγοραστές -μάλιστα να τους αποτρέψει να στραφούν σε πιο δημοφιλή, αλλά πιο κοινότοπα, μοντέλα άλλων εταιρειών. Και για να το καταφέρει, προτάσσει τις κατασκευαστικές αρετές και τη εταιρική φιλοσοφία της Subaru.

Το δεύτερης γενιάς XV παρουσιάστηκε το 2018 και είναι το πρώτο μοντέλο της το οποίο βασίζεται στην «Παγκόσμια Πλατφόρμα» (Subaru Global Platform) που έχει δημιουργήσει η εταιρεία και η οποία θα χρησιμοποιείται στα καινούργια μοντέλα της. Όπως έχει γίνει γνωστό, χάρη σε αυτή θα βελτιωθεί τόσο η ασφάλεια των επιβατών, πεζών και άλλων εποχούμενων, η οδική συμπεριφορά των οχημάτων αλλά και θα υπάρχει η δυνατότητα να ενσωματώνονται σύγχρονα συστήματα ενημερωδιασκέδασης.

Η τετρακίνηση

Φυσικά, ο λόγος για το «Symmetrical AWD» το οποίο στην περίπτωση της Subaru δεν αφορά μόνο το σύστημα τετρακίνησης καθαυτό. Όταν αναφερόμαστε σε αυτό πρέπει να συνυπολογίσουμε τον επίπεδο κινητήρα και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης (Lineartronic). Όλα αυτά αποτελούν ένα ενιαίο σύνολο το οποίο έχει ως αποτελέσματα τη συμμετρία στο βάρος (εμπρός-πίσω) όσο και τη μετάδοση της ροπής μεταξύ των δύο αξόνων αλλά και τη μεταφορά της μεταξύ των τροχών του ίδιου άξονα.

Υπό κανονικές συνθήκες πρόσφυσης και ρυθμού οδήγησης, η ροπή μεταδίδεται σε ποσοστό 60/40 εμπρός/πίσω. Μεταξύ των δύο αξόνων παρεμβάλλεται ένας (ηλεκτρονικά ελεγχόμενος) πολύδισκος συμπλέκτης ο οποίος μεταβάλλει το ποσοστό της ροπής αναλόγως των απαιτήσεων που υπάρχουν κάθε φορά. Το νέο XV διαθέτει και το σύστημα X-Mode, το οποίο ενεργοποιείται μέσω ενός διακόπτη. Με αυτό, μετριάζεται η αμεσότητα απόκρισης στο πάτημα του δεξιού πεντάλ, το κιβώτιο CVT διατηρεί τη μικρότερη σχέση (από τις προεπιλεγμένες) και η ροπή μεταδίδεται αποτελεσματικότερα σε όλους τους τροχούς, βελτιστοποιώντας την πρόσφυσή τους.

Επίσης, συνεπικουρικά σε αυτό, το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (VDC) που διαθέτει το XV επεμβαίνει όποτε χρειάζεται, φρενάροντας στιγμιαία τον τροχό που χάνει την πρόσφυσή του ενώ ενεργοποιείται και το σύστημα Hill Descent Control, το οποίο διατηρεί σταθερή την ταχύτητα του οχήματος (έως 20 km/h) όταν αυτό κατεβαίνει σε πλαγιά με έντονη κλίση, ή κινείται σε επιφάνεια με μικρό συντελεστή τριβής.

Οδηγώντας

Η νέα πλατφόρμα έχει βελτιώσει την οδική συμπεριφορά του XV σε σχέση με αυτή του προηγούμενου μοντέλου. Η ανάρτησή του αποτελείται από γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο εμπρός και από διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Το πλαίσιο είναι ενισχυμένο και πιο δύσκαμπτο σε σχέση με πριν, κάτι που φαίνεται σαφώς στην εκτός δρόμου κίνηση. Σε αυτή τη περίπτωση, το σύστημα τετρακίνησης και το κιβώτιο συνεργάζονται πολύ καλά, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να κινείται απροβλημάτιστα εκεί που ενδεχομένως να αμφιβάλεις αρχικά.

Σε αυτό συμβάλλουν τόσο το ύψος του οχήματος από το έδαφος -που φτάνει τα 22 cm- όσο και οι σχετικά μικροί πρόβολοί του (ειδικά ο πίσω). Σύμφωνα με τη Subaru, στο XV η γωνία προσέγγισης είναι 18,0°, η γωνία ράμπας 21,6° και η γωνία διαφυγής 29,0°. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σχετικά σφιχτή όμως καταφέρνει να είναι άνετη για τους επιβάτες, τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου.

Στο εσωτερικό, η ευρυχωρία είναι πολύ καλή και πέντε ενηλίκους και η ποιότητα κατασκευής σε πολύ υψηλό επίπεδο. Ωστόσο, ο κινητήρας η σχετικά μικρή απόδοση του κινητήρα και ο θόρυβος από το κιβώτιο ταχυτήτων μειώνουν τα θετικά στοιχεία του αυτοκινήτου. Επίσης, η κατανάλωση καυσίμου είναι αυξημένη σε κάθε περίπτωση και με δυσκολία πέφτει κάτω από τα 10,0 l/100 km.

Το XV θα το επιλέξεις για τα δεδομένα της εταιρείας και για την προσεγμένη κατασκευή του. Μπορεί να μην συμπεριλαμβάνεται στις πρώτες επιλογές των υποψήφιων αγοραστών ενός SUV οχήματος αλλά έχει τόσα πλεονεκτήματα που το κάνουν μία από τις καλύτερες αγορές για όποιον θέλει ένα καλοεξοπλισμένο, αξιόπιστο, καλοκατασκευασμένο και ικανό για εκτός δρόμου κίνηση όχημα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SUBARU SUBARU XV XV 1.6i-S 114 PS LINEARTRONIC AWD 2019   TIMH €25.980   ΤΕΛΗ €290

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Ατμοσφαιρικός, 4 Κύλινδρος, Boxer  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 84(114)/6.200  ΡΟΠΗ Nm/rpm 150/3.600

ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 13,9 sec, τελική 175 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,9 L/100km, 157 g/km

SUBARU SUBARU XV XV 1.6i-S 114 PS LINEARTRONIC AWD 2019

ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΕΣΗΣ.

ΚΑΤΑ EΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΑΙ ΘΟΡΥΒΟΣ CVT ΚΙΒΩΤΙΟΥ.