Δοκιμάζουμε: Suzuki Swift 1.2 Dualjet


To Suzuki Swift με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα του 1,2 λίτρου μάς υπενθυμίζει τον πραγματικό ρόλο και σκοπό ενός αυθεντικού αυτοκινήτου πόλης.

  • KEIMENO: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 24/2/2019

Η συνειδητή απόφαση της Suzuki να μην ακολουθήσει τη λογική των βασικών ανταγωνιστών της, διατηρώντας το Swift σε ένα μέγεθος αυθεντικά αστικό έχει δύο αναγνώσεις. Η πρώτη που θέλει το δημοφιλές Swift να έπεται, σε ό,τι αφορά τουλάχιστον τις χωροταξικές επιδόσεις του, έναντι των supermini της ελληνικής αγοράς και η δεύτερη που εστιάζει στα πλεονεκτήματα ενός αυτοκινήτου με μικρότερες διαστάσεις, χαμηλότερο βάρος, προσιτό προφίλ και αν μη τι άλλο γήινες τεχνικές προδιαγραφές.

Αν λοιπόν το ζητούμενο είναι ένα αυτοκίνητο ικανό να φέρει εις πέρας το αστικό του έργο με τις λιγότερες απώλειες, με τους λιγότερους δυνατούς συμβιβασμούς και όχι ένα τετράτροχο που θα διαδραματίσει τον ρόλο του βασικού, τότε το Swift φαντάζει ως την ιδανική επιλογή. Όχι οποιοδήποτε Swift αλλά εκείνο που εφοδιάζεται με τον κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1.242 κ.εκ.

Less is more

Χωρίς την παρουσία κάποιου υπερσυμπιεστή ή ενδεχομένως του ήπιου υβριδικού συστήματος το οποίο η Suzuki προσφέρει σε αντίστοιχες υλοποιήσεις, το τετρακύλινδρο σύνολο τεχνολογίας έμμεσου ψεκασμού παράγει 90 ίππους και 120 Nm ροπής.

Η ελαστικότητα που χαρακτηρίζει τη λειτουργία του, γεμίζει τα όποια κενά ενδεχομένως δημιουργούνται από την τοποθέτηση ενός μηχανικού κιβωτίου πέντε σχέσεων στο πλευρό του, ωστόσο, για εκείνο που ξεχωρίζει το ατμοσφαιρικό μεν δοκιμασμένο δε μοτέρ της Suzuki είναι η αποδοτικότητά του.

Για τις περιορισμένες ενεργειακές απαιτήσεις του, οι οποίες σε πραγματικές συνθήκες συναντούν τις “επιδόσεις” ενός αντίστοιχου κυβισμού κινητήρα diesel. Βέβαια στην προκειμένη περίπτωση καλείσαι να “ζήσεις” με τα 120 Nm της μέγιστης ροπής και όχι με την πληθωρική απόδοση ενός πετρελαιοκίνητου συνδυασμού.

Καλείσαι να εξαντλήσεις τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ, επενδύοντας τόσο στους 90 αξιόμαχους ίππους όσο και στο βάρος των 900 κιλών που τους κάνει να δείχνουν περισσότεροι. Άλλωστε οι ρυθμίσεις του πλαισίου ευνοούν έναν πιο σβέλτο και δυναμικό ρυθμό κίνησης, χωρίς παρόλα αυτά να στερούν την ευελιξία ή την ποιότητα κύλισης ενός αυτοκινήτου που γνωρίζει πολύ καλά τα όριά του.

Υπάρχουν στιγμές, λοιπόν, που οι έντονες κακοτεχνίες του οδοστρώματος δοκιμάζουν τη συνοχή του πλαισίου και την ικανότητά του να διατηρεί υπό έλεγχο τη μετάδοση των κραδασμών στο εσωτερικό. Υπάρχουν περιπτώσεις, όπου το “κοντό” μεταξόνιο των 2,45 μέτρων προσδίδει στις αντιδράσεις του μικρού Suzuki μια υποθάλπουσα νευρικότητα, υπενθυμίζοντας με την απαιτούμενη διακριτικότητα και ευγένεια τον αστικό του προσανατολισμό.

Το μικρόν και χάριν έχει

Όπως προαναφέραμε, το Suzuki Swift δεν κατασκευάστηκε με σκοπό να τα βάλει με τα... μεγαθήρια της κατηγορίας του. Τα 265 λίτρα του χώρου αποσκευών απέχουν από τα επίπεδα ενός supermini, χωρίς παρόλα αυτά να μπορούν να θεωρηθούν περιοριστικά.

Το ίδιο ισχύει και για τους διαθέσιμους χώρους στον θάλαμο επιβατών και ειδικότερα στην πίσω σειρά καθισμάτων όπου η συνύπαρξη δύο ενηλίκων δεν θα πρέπει να θεωρείται απαγορευτική. Άλλωστε εξοπλιστικά, το Swift κινείται πέρα από όσα οι αστικές προδιαγραφές του ορίζουν, προσφέροντας το κάτι παραπάνω σε επίπεδο θεάματος και ουσίας.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
SUZUKI SWIFT 1.2 DUALJET GL+

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 7

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 7

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 7

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 7

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ74

Ειδικότερα, στην έκδοση GL το δημοφιλές Suzuki προσφέρει, μεταξύ άλλων, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, προβολείς ομίχλης, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, σκουρόχρωμα κρύσταλλα στα πίσω παράθυρα, σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με οθόνη αφής 7 ιντσών και κάμερα οπισθοπορείας.

Προαιρετικά, αντιθέτως, προσφέρεται το Brake Radar Support, το οποίο ενημερώνει τον οδηγό για τον κίνδυνο σύγκρουσης με το προπορευόμενο όχημα και στη συνέχεια ενεργοποιεί το σύστημα πέδησης ώστε να αποτρέψει την πρόσκρουση ή να περιορίσει τις συνέπειές της.

Παρά το γεγονός, λοιπόν, ότι το Swift με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα του 1,2 λίτρου ξεκινά από τα 11.830 ευρώ, η πλουσιότερη έκδοση GL των 12.830 ευρώ φαντάζει ως την ιδανική επιλογή στην γκάμα του “μικρού” Suzuki, όντας αρκούντως προσιτή και πέρα από κάθε αμφιβολία πλήρως εξοπλισμένη.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SUZUKI SWIFT 1.2 DUALJET GL+ 2019   TIMH €12.830   ΤΕΛΗ €103,88

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1242, Ατμοσφαιρικός, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 90/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 120/4.400

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,9 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,6 L/100km, 106 g/km

SUZUKI SWIFT 1.2 DUALJET GL+ 2019

ΥΠΕΡ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ, ΕΥΕΛΙΞΙΑ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

ΚΑΤΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΚΡΑΔΑΣΜΩΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ, ΧΩΡΟΙ