Δοκιμάζουμε τη BMW X2 16d sDrive 116PS 7-DCT


ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ, ΕΙΝΑΙ Η ΠΙΟ ΑΔΥΝΑΜΗ, ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΗ ΕΚΔΟΧΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΤΗΣ BMW. ΠΡΑΚΤΙΚΑ, ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΟΧΗΜΑ ΑΠ' ΟΣΟ ΝΟΜΙΖΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΙΚΡΗ ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 28/7/2019

Η X2 16d sDrive, με τον τρικύλινδρο πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 1.5 l δείχνει να είναι μια «λύση ανάγκης» -αυτή που, συνήθως, προορίζεται για συγκεκριμένες αγορές ή κατηγορίες (π.χ. για εταιρείες leasing). Παρόλα αυτά, στη συγκεκριμένη περίπτωση, τα δεδομένα που αφορούν στο αυτοκίνητο είναι θετικά και ο όποιος δισταγμός ή αμφιβολία δημιουργηθεί σε κάποιον, από τη σχετικά μικρή ονομαστική ισχύ του κινητήρα, απομακρύνεται από τη στιγμή που θα οδηγήσεις ή θα μετακινηθείς με το αυτοκίνητο.

Η αρκετά γραμμική απόδοση της ροπής του και το σύστημα «Driving Experience Control», το οποίο παραμετροποιεί την αμεσότητα εφαρμογής της στους εμπρός τροχούς, επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμόζει τα δεδομένα απόδοσης ισχύος στον ρυθμό που επιθυμεί να κινείται κάθε φορά. Εάν εξαιρέσουμε τη διαμόρφωση «Eco» (όπου, προφανώς, προτεραιότητα είναι η οικονομία καυσίμου), τόσο στην «Comfort» όσο και στη «Sport», το αυτοκίνητο αποδεικνύεται σχετικά «ζωηρό», τηρουμένων των αναλογιών. Φυσικά, από την επιλογή του εκάστοτε προγράμματος, μεταβάλλεται και η απόκριση στην αλλαγή των σχέσεων του επτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.

Στο εσωτερικό

Ξεκινήσαμε την αναφορά μας στην X2 16d sDrive από τον κινητήρα, καθώς αυτός είναι το προσδιοριστικό στοιχείο της. Το επίπεδο θορύβου κατά τη λειτουργία του είναι σε σχετικά χαμηλό επίπεδο, ενώ η κατανάλωση καυσίμου είναι χαμηλή όσο ο οδηγός κινείται με επιλεγμένο το πρόγραμμα «Eco» και δεν πιέζει έντονα και συχνά το δεξί πεντάλ. Εάν προτιμά κάποια από τις άλλες δύο διαμορφώσεις του «Driving Experience Control», τότε αυτή αυξάνεται σε επίπεδο που να μην το περιμένεις αρχικά, για πετρελαιοκίνητο όχημα και με βάση την ως τώρα επίδοση σε μια BMW με τέτοιο κινητήρα. Αιτία γι' αυτό είναι -κυρίως- το νέο πρότυπο μέτρησης «WLTP» το οποίο θα έχει ως αποτέλεσμα να βλέπουμε εφεξής αυξημένη κατανάλωση καυσίμου, συγκριτικά με ό,τι είχαμε συνηθίσει ως τώρα. Πάντως, τα 7,5 l/100 km που μετρήσαμε ως μέση τιμή κατανάλωσης στην X2 16d sDrive, είναι μια τιμή που ικανοποιεί, σε γενικές γραμμές.

Κατά τα λοιπά, το αυτοκίνητο είναι τυπικό δημιούργημα της βαυαρικής εταιρείας. Το εσωτερικό του είναι καλοφτιαγμένο, ευρύχωρο και με την τυπική (για μια BMW) διαμόρφωση του ταμπλό. Στη συγκεκριμένη εξοπλιστική έκδοση («M Sport»), το όχημα διέθετε σπορ καθίσματα εμπρός -ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, φυσικά- κάτι που συμβάλλει με τον τρόπο του στην εικόνα του περισσότερο ευχάριστου οδηγικά οχήματος. Είναι σχετικά σφιχτά σε αίσθηση, όμως στηρίζουν καλά το σώμα και συντείνουν στην πολύ καλή θέση οδήγησης, για όχημα αυτής της κατηγορίας. Το πίσω κάθισμα, επίσης, είναι σχετικά χαμηλά τοποθετημένο και οι εκεί επιβάτες έχουν ικανοποιητικό χώρο, τόσο σε ό,τι αφορά το ωφέλιμο μήκος όσο και το πλάτος. Συμπληρωματικά, να αναφέρουμε ότι στον βασικό εξοπλισμό της X2 16d sDrive συμπεριλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, σύστημα multimedia iDrive με έγχρωμη οθόνη 6,5 ιντσών, «service insurance» για πέντε χρόνια (ή 60.000 km), σπορ δερμάτινο τιμόνι με διακόπτες χειρισμού του ηχοσυστήματος και άλλων επιμέρους λειτουργιών, φώτα ημέρας και πίσω φώτα τεχνολογίας LED, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, προβολείς ομίχλης.

Στον δρόμο

Η οδική συμπεριφορά της Χ2 16d sDrive προσήκει περισσότερο σε αυτή ενός καλοστημένου hatchback οχήματος παρά σε αυτή ενός crossover.
Η οδική συμπεριφορά της Χ2 16d sDrive προσήκει περισσότερο σε αυτή ενός καλοστημένου hatchback οχήματος παρά σε αυτή ενός crossover.

Καθότι η X2, ως μοντέλο, αποτελεί μια περισσότερο σπορτίβ εκδοχή στα crossover/SUV μοντέλα της, σε σχέση με τις X1 και X3, η οδική συμπεριφορά της είναι καλύτερη αυτών υπό την έννοια ότι είναι αμεσότερη στην αλλαγή κατεύθυνσης από τον οδηγό. Η ανάρτηση είναι σφιχτή αλλά άνετη κατά το ταξίδι και το επίπεδο θορύβου χαμηλό. Ως οδηγός, μπορείς να χαρείς την ουδέτερη -στην πλειονότητα των περιπτώσεων- οδική συμπεριφορά της X2 16d sDrive και ως συνεπιβάτης τις δυνατότητες διασύνδεσης και ενημέρωσης του συστήματος «Connected Drive».

Αυτή η έκδοση του μοντέλου διατηρεί την κατασκευαστική φιλοσοφία της BMW καθώς και την τάση που έχει θεσπίσει αναφορικά με τα crossover. Συνήθως, οι άλλες εταιρείες παρουσιάζουν τέτοια οχήματα που έχουν υποδεέστερη οδική συμπεριφορά απ' ό,τι ένα hatchback. Με τη X2, αυτό δεν ισχύει μιας και διακρίνεται και σε αυτόν τον τομέα. Βεβαίως, η 16d sDrive δεν έχει τις επιδόσεις που να την κάνουν να ξεχωρίζει αλλά δεν δημιουργήθηκε γι' αυτόν τον σκοπό. Υπάρχει για να είναι μια προσιτή επιλογή στην πολυτελή κατηγορία.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BMW X1 16d sDRIVE 116 PS STEPTRONIC 7-DCT 2019   TIMH €36.550   ΤΕΛΗ €112,7

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.496, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 85(116)/4.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 270/1.750-2.250

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,5 sec, τελική 192 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,4 L/100km, 115 g/km

BMW X1 16d sDRIVE 116 PS STEPTRONIC 7-DCT 2019

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΣΤΥΛ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ,

ΚΑΤΑ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (ΓΙΑ BMW), ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ)

JOIN US