2022 Mercedes-Benz A250e Sedan [Test Drive]: Δοκιμάζουμε τη μικρή limo με τη χαμηλή κατανάλωση


Χαρακτηριστικά ενός premium αυτοκινήτου στο ταξίδι, αλλά και στις ανέσεις που προσφέρει στους επιβάτες η plug in hybrid έκδοση της A-Class Sedan. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 22/2/2022

Η Formula 1 έχει περάσει στην υβριδοποιημένη εποχή, με την Mercedes-AMG Petronas να έχει τα τελευταία χρόνια το, κατά τεκμήριο, καλύτερο μονοθέσιο της Formula 1 και να μεταλαμπαδεύει αυτή την τεχνογνωσία και στα αυτοκίνητα παραγωγής. Ή έστω και ένα μέρος αυτής, όπως τούτη η A-Class, η plug-in υβριδική A 250e, που ενσωματώνει τεχνολογίες και από μία ακόμη υπερδύναμη της F1, τη Renault.

Οι Γάλλοι έχουν καταθέσει τον οβολό τους στο κομμάτι της τεχνολογίας βενζινοκινητήρων με το άριστο 1,33 λίτρων σύνολο. Κάτω από το καπό, λοιπόν, βλέπουμε νέα πράγματα. Είναι η πρώτη φορά που ένας βενζινοκινητήρας έχει… μετακομίσει στα αριστερά και δεν βασιλεύει στον χώρο του κέντρου. Ο λόγος για τον τετρακύλινδρο 1.33 λίτρων turbo βενζινοκινητήρα απόδοσης 160 ίππων, ο οποίος έχει έρθει εις σάρκα μίαν με έναν ηλεκτροκινητήρα 75kW (102 ίππων), μέσω ενός τροποποιημένου για την περίσταση διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου 8 σχέσεων (και με paddles στο τιμόνι) προσφέροντας μαζί 218 ίππους και ροπή 450 Νm (καλά διαβάσατε!).

Λύκος με προβιά

Πέρα από τα τεχνολογικά, που τα αντιλαμβάνεται κανείς κατά τη διάρκεια της οδήγησης, στεκόμαστε στην εμφάνιση αυτού του λευκού, «αθώου» hatchback, η οποία δεν απέχει ούτε εκατοστό από αυτή μιας συμβατικής A-Class , με εξαίρεση το ταμπελάκι EQ Power στα φτερά και τα δύο πορτάκια για πλήρωση σε βενζίνη και ρεύμα. Στο εσωτερικό, ομοίως, οι γραμμές, η αισθητική και η ποιότητα μας είναι ήδη γνώριμα. H οπτική πανδαισία πληροφοριών κάνει την A-Class ένα κανονικό αεροπλάνο…

 Ναι, μας λείπουν τα αναλογικά όργανα, αλλά εδώ, με την τεράστια διπλή ψηφιακή οθόνη και τον πλούτο παραμετροποίησης, μπορείτε να περάσετε ώρες ολόκληρες ρυθμίζοντας από το κεντρικό track pad ή τα δύο μικρά βοηθητικά στο πολυλειτουργικό τιμόνι, το τι θέλετε να μαθαίνετε, σε υψηλή ευκρίνεια, για τη λειτουργία του αυτοκινήτου. Βεβαίως, για κάποια μάτια οι γραμματοσειρές είναι μικρές, ενώ και το μενού δεν λέει να ελληνοποιηθεί, με ό,τι συνεπάγεται αυτό σε επίπεδο κατανόησης τεχνικών όρων από ένα ευρύ κοινό.

Η θέση οδήγησης είναι άριστη, αλλά η εργονομία, με τα τόσα gadgets που ενσωματώνει το αυτοκίνητο, θέλει μακρά περίοδο εξοικείωσης. Είπαμε, αεροπλάνο. Και τέτοιο μπορεί να γίνει και εν κινήσει. Διατίθενται έξι διαφορετικά στυλ οδήγησης που μπορεί να επιλέξει ο οδηγός ανάλογα με τις επιθυμίες του.

Τα προγράμματα Individual, Sport και Comfort μάς θυμίζουν πολλά αλλά πλέον εδώ υπάρχει η νέα εποχή. Electric πρόγραμμα, λοιπόν, με οδήγηση μόνο σε ταχύτητες έως 140 km/h, το οποίο προσφέρει ρυθμιζόμενη ανάκτηση ενέργειας και Battery Level με προτεραιότητα στη διατήρηση του επιπέδου φόρτισης της μπαταρίας. Τέλος, το έξυπνο πρόγραμμα ECO, που προσαρμόζει την απόδοση ανάλογα με την κυκλοφορία, με την πλήρη εκμετάλλευση όλων των υβριδικών λειτουργιών.

Είναι γρήγορο, πραγματικά γρήγορο το αυτοκίνητο… Στο πρόγραμμα Sport ο ρυθμός που ανεβάζει στροφές ο κινητήρας βενζίνης θυμίζει κανονικό AMG (ναι, αλήθεια!) και με την αστραπιαία υποστήριξη του ηλεκτροκινητήρα το αυτοκίνητο θυμίζει ένα κανονικό σπορ μοντέλο.

Με το δε πακέτο AMG-Line, έχει όχι μόνο την αισθητική πινελιά τού κλάδου των γρήγορων αυτοκινήτων της Mercedes, αλλά και το σχετικό στήσιμο με χαμηλωμένο σπορ set-up, που σε ιντριγκάρει να κινηθείς γρήγορα.

Τα 6,6 sec για τα πρώτα 0-100 km/h που υπόσχεται η εταιρεία είναι ένας εφικτός στόχος και μόνο μια υπόνοια υποστροφής με κρύα ελαστικά μπορεί να περιορίσει, αρχικά, το τέμπο σας . Τα φρένα, βέβαια, όπως συμβαίνει σε κάθε περίπτωση αναγεννητικής πέδησης, έχουν ιδιότυπη αίσθηση και καλό είναι να τη συνηθίσετε πριν προβείτε σε κάποια άτυπη ανάβαση Ριτσώνας.

Το plug-in του πράγματος σημαίνει ότι η μπαταρία της A 250e  μπορεί να φορτιστεί σε wallbox 7,4 kW με εναλλασσόμενο ρεύμα σε 1 ώρα και 45 λεπτά από 10 έως 100 τοις εκατό, και με φόρτιση συνεχούς ρεύματος μπορεί να πληρωθεί με ηλεκτρόνια από 10 έως 80 τοις εκατό της χωρητικότητάς της σε περίπου 25 λεπτά. Αυτό για μια αυτονομία αμιγούς ηλεκτροκίνησης στα 70 km κατά WLTP, αλλά κι αυτό είναι συζητήσιμο, μιας και όχι μόνο μπορεί να δείτε πολύ λιγότερα, αλλά και πολύ περισσότερα αν το επιτρέπουν οι συνθήκες και το… δεξί σας πόδι.

Πέρα, όμως, από όλα αυτά τα νούμερα, αξιοσημείωτο είναι ότι παρακολουθώντας από την κεντρική οθόνη, ψηλά στο κέντρο του ταμπλώ, το θαυμαστό ταξίδι της ροής της ενέργειας προς τους εμπρός τροχούς, μαγεύεσαι από την -στα όρια τεχνητής νοημοσύνης- στρατηγική του συστήματος στην κατανάλωση βενζίνης και ρεύματος αλλά και στη φόρτιση των μπαταριών μέσω του βενζινοκινητήρα και του συστήματος πέδησης. Μια αέναη χορογραφία ηλεκτρονίων που ορίζεται από πολλούς αισθητήρες, τα ραντάρ και το σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου έτσι ώστε να μην πάει ούτε watt χαμένο.

Στην αρχή μπορεί να σε ξενίσει το να βλέπεις το αυτοκίνητο να φρενάρει μόνο του ή να ορίζει μοντέλο κίνησης ανάλογα με τη ροή της κυκλοφορίας, αλλά όλα γίνονται για την οικονομία. Κι αυτή έρχεται εύκολα. Αν θέλετε να γράψουμε μια μέση κατανάλωση (πράγμα δύσκολο και σύνθετο), αυτή μπορεί να είναι από 0,0 έως 6,1 l/100 km βενζίνης, η οποία, αν θελήσετε να γίνετε… Lewis, θα ξεπεράσει το διψήφιο νούμερο, ενώ και η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας μπορεί να είναι από 1,2 kWh/100 km μέχρι 20 kWh/100 km στραγγίζοντας την μπαταρία των 15,6 kWh, αλλά συνάμα κινούμενοι σιωπηλά, σε απόλυτη ηλεκτρική λειτουργία.

Αυτό το αστέρι

Είναι Mercedes σε όλα του (άντε, και ολίγον Renault,) έχει χαρακτήρα, τσαγανό, καλό ζύγισμα για γρήγορη οδήγηση και, κατά περίπτωση, άριστη περιβαλλοντική επίδοση. Κρίμα που δεν μπορεί να έχει επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά», αλλά ακόμη κι έτσι έχεις στα χέρια σου ένα αυτοκίνητο που μπορεί να κινείται σαν ένα κανονικό AMG και συνάμα σαν ένα αθώο μηδενικών εκπομπών όχημα της επομένης δεκαετίας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-BENZ A-CLASS SEDAN A 250e 2022   TIMH €45.950   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.333, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 160(218)/Δ.Α  ΡΟΠΗ Nm/rpm 450/Δ.Α.

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,7 sec, τελική 240 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 1,3 L/100km, 21 g/km

MERCEDES-BENZ A-CLASS SEDAN A 250e 2022

ΥΠΕΡ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΥΒΡΙΔΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

ΚΑΤΑ ΜΕΝΟΥ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΠΟΙΗΣΕΩΝ, ΑΙΣΘΗΣΗ ΦΡΕΝΩΝ