Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 280 PS


Tετρακίνηση, 280 άλογα και σπορ υποσχέσεις θα βρεις και αλλού. Το κρεσέντο των οδηγικών σου ενστίκτων όμως μόνο η Giulia σου εγγυάται.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 1/11/2019

H «Ωραία της Ημέρας», η κούκλα που άργησε κάμποσα χρόνια, και που από την πρώτη στιγμή της εμφάνισής της θύμισε πόσο όμορφα ήταν τα ιταλικά μας χρόνια. Την Giulia την έχουμε γνωρίσει σε πληθώρα εκδόσεων. Και αυτή τη φορά ήρθε η ώρα να συναντηθούμε με την Q4 των 280 ίππων. Την έκδοση που για πολλούς αποτελεί την χρυσή τομή της γκάμας, πιο γήινη από την extreme Quadrifoglio και πιο αντιπροσωπευτική από άποψη ιπποδύναμης και στόχων σε σχέση με την γκάμα που βρίσκεται πιο χαμηλά. Η αισθητική διαφοροποίηση είναι «τόσο-όσο» ώστε να μπορούμε να μιλάμε για μια special έκδοση. Ελαφρές αλλαγές στους προφυλακτήρες, μαύρα πλαίσια στις πόρτες, διπλές εξατμίσεις πίσω με πιο τονισμένο diffuser και βέβαια το σηματάκι «Veloce», η αγαπημένη καρτ-ποστάλ των νεανικών μας ονειρώξεων.

Στο σαλόνι

τα πράγματα παραμένουν ως έχουν και στις υπόλοιπες εκδόσεις, με τις εντυπώσεις να είναι μοιρασμένες. Στα συν η εξαιρετική θέση οδήγησης, με το χαμηλά τοποθετημένο κάθισμα, το όμορφο τιμόνι στην σωστή διάμετρο και με τα μεγάλα, τα «αγωνιστικά» paddles. Και από την άλλη μια εμφανής υστέρηση σε σχέση με τον Γερμανικό ανταγωνισμό στο λουστράρισμα της τεχνολογίας (καλό αλλά οπτικά «λίγο» το σύστημα infotainment) ενώ και οι χώροι για τους πίσω επιβάτες δεν είναι το δυνατό της σημείο. Συνολικά πάντως, αν συνυπολογίσουμε την πολύ βελτιωμένη ποιότητα και τον πλήρη εξοπλισμό, το ισοζύγιο είναι μάλλον θετικό, ιδίως αν έχεις από πριν μια θετική προδιάθεση προς κάθε τι ιταλικό, οπότε σ' αυτή την περίπτωση μάλλον θα σε κερδίσει και με το παραπάνω.

Στα μηχανικά μέρη, η σημαντικότερη προφανώς διαφοροποίηση σε σχέση με τις μικρότερες εκδόσεις είναι η ισχύς του κινητήρα. Τα 280 άλογα του δίλιτρου αλουμινένιου MultiAir κάνουν τα πράγματα πιο σοβαρά από την «απλή» δίλιτρη, τόσο σε επίπεδο επιδόσεων όσο και σε ότι αφορά την γενικότερη αναβάθμιση της οδηγικής ευχαρίστησης. Το μοτέρ είναι πιο «γεμάτο» σε όλο το φάσμα του στροφομέτρου, τραβά από χαμηλά, «φορτώνει» δυνατά μόλις ξυπνήσει το turbo με πολύ δυναμικές μεσαίες, ενώ ψηλά, πάνω από τις 5.500 rpm αρχίζει να παραδίδει το πνεύμα μέχρι να φθάσει στον κόφτη. Οι απαιτήσεις του σε βενζίνη είναι λογικές με τα 10,5 l/100 km μέσης κατανάλωσης που καταγράψαμε στην δοκιμή μας να είναι μία καλή επίδοση.

Οδηγώντας την κορυφαία δίλιτρη Giulia, αντιλαμβάνεσαι αμέσως ότι βρίσκεσαι εμπρός σε ένα οδηγικό και συναισθηματικό κρεσέντο που όμοιό του δεν υπάρχει στην κατηγορία αυτή (και όχι μόνο σ' αυτή). Διαθέτοντας ένα εξαιρετικό σε στιβαρότητα πλαίσιο και ένα τιμόνι ελαφρύ αλλά μεστό σε αίσθηση και ακρίβεια, νιώθεις «αλλιώς» μαζί της, πολύ διαφορετικά από τον άμεσο γερμανικό ανταγωνισμό. Το πάτημά της είναι πιο «αέρινο», με μία μοναδική ικανότητα να την τοποθετείς από στροφή σε στροφή με την ίδια έξαψη και την γλυκιά ταραχή σαν να έχεις βγει το πρώτο σου ερωτικό ραντεβού. Στο πρόγραμμα Dynamic το τιμόνι γίνεται λίγο αλλά ευχάριστα πιο βαρύ, το 8άρι κιβώτιο αποκτά πιο ξεκάθαρους τρόπους στις αντιδράσεις του και ο συνδυασμός ESP (που δεν βγαίνει off) και «οπισθοβαρούς» τετρακίνησης συνθέτουν ένα σύνολο που στρίβει με την σκέψη και χορογραφεί την άσφαλτο με μοναδική ακρίβεια και χάρη. Ακόμα και στις υπερβολές θα σε προστατέψει, θα φρενάρει με αυτοπεποίθηση, θα γύρει ελάχιστα, και θα πάρει την «πατημένη» δεξιά με χάσιμο με την βεβαιότητα πως ό,τι και να προκύψει θα το αντιμετωπίσει με τρόπο σίγουρο και ελεγχόμενο. Στο normal πρόγραμμα μπορεί να ταξιδεύει σαν μια τυπική μπερλίνα αυτής της κατηγορίας «μαζεύοντας» χιλιόμετρα στην Εθνική με αρχοντικό τρόπο, αν και θα θέλαμε λίγο καλύτερη άνεση από την ανάρτηση («ακούγονται» στα εγκάρσια τα run flat ελαστικά) και λίγο περισσότερο εγρήγορση στο κιβώτιο ταχυτήτων στα κατεβάσματα.

Συνοψίζοντας, η Giulia είναι μία γνήσια Alfa Romeo από τα παλιά, και όπως και τότε, έτσι και τώρα είναι περισσότερο μία υπόθεση αισθηματικής αγωγής παρά ένα τυπικό μεταφορικό μέσο. Στα 56.000 ευρώ που κοστίζει υπάρχει έντονος και σημαντικός ανταγωνισμός από την Γερμανία, που σε πολλά σημεία υπερέχει. Όμως με την Giulia, εκτός από την μοναδική της οδηγική υπόσταση, υπάρχει μια σχεδόν ερωτικής τάξης έλξη που δύσκολα μπορείς να την εξηγήσεις. Και ακόμα πιο δύσκολο να την αγνοήσεις. Che bella macchina!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ ALFA ROMEO GIULIA 2.0 ΤΒ VELOCE Q4 280 PS 2019   TIMH €56   ΤΕΛΗ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.995 cc, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 206(280)/5.250  ΡΟΠΗ Nm/rpm 400/2.250

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,2 sec, τελική 240 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,4 L/100km, 148 g/km

ALFA ROMEO GIULIA 2.0 ΤΒ VELOCE Q4 280 PS 2019

ΥΠΕΡ ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΜΕ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ, ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ, EΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΚΑΤΑ ΧΩΡΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΙΣΩ, ΣΥΣΤΗΜΑ INFOTAINMENT