Δοκιμάζουμε την πανέμορφη Alfa Romeo Giulia Sprint 2.0TB 200PS AT8


Κάθε φορά που έρχεται στα χέρια μας μια Alfa Romeo το συναίσθημα είναι το ίδιο πλούσιο και, πλέον, σε κάνει να καταλήγεις με μια παράκληση: Η νέα υπερ-εταιρία Stellantis να συνεχίσει την cuore sportivο κληρονομιά της φίρμας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 8/8/2021

Η πλατφόρμα “Giorgio” επάνω στην οποία χτίζεται Giulia και Stelvio είναι σαν ιταλική συνταγή: κανείς δεν μπορεί να πετύχει την αυθεντικότητα στη γεύση. Και ξεκινάμε με αυτήν γιατί είναι η βάση για το θαύμα που κουβαλά μέσα της η σπορ μπερλίνα. Πολλοί έφτιαξαν πατώματα με ελαφριά, υλικά, ψαγμένη μηχανολογία και άριστα οδικά χαρακτηριστικά αλλά σαν τη Giorgio δεν υπάρχει κι ελπίζουμε (παρά τη μη δυνατότητα ένταξης υβριδικού συστήματος στα βασικά της) να μας συντροφεύει για χρόνια.

Στη έκδοση δοκιμής μας με την ένδοξη ονομασία Sprint και κοσμητικές παραλλαγές έχουμε την πιο τρανή απόδειξη ότι ακόμα και άβαφη, όταν είσαι κούκλα, είσαι… κούκλα. Στο λευκό χρώμα του πάγου πολλά ήταν τα φλογερά βλέμματα που τράβηξε τις ημέρες της δοκιμής μας και δεν ήταν λίγες οι φορές που απλά θέλαμε να πατήσουμε το κουμπί έναυσης στο τιμόνι και να αλλάξουμε ταχύτητες από τα μεγάλα αυτιά/paddles στην κολώνα του τιμονιού, έτσι για το οδηγοκεντρικό του πράγματος. Και μεταξύ μας, όταν δεν μπορείς σε επίπεδο budget να πλησιάσεις μια Ferrari, είναι ό,τι πιο ιταλικό σε αυτή την αίσθηση.

Λίγα λόγια λοιπόν για την εξωτερική εμφάνιση συμπληρώνοντας ακόμη ότι η πιο πρόσφατη αναβάθμιση της Giulia περιλαμβάνει καλύτερη αεροδυναμική στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου. Στα ενδότερα υπάρχει αναβάθμιση του κινητήρα MultiAir, βελτιώσεις στο 8άρι αυτόματο κιβώτιο και αναβαθμίσεις στο κομμάτι των ηλεκτρονικών, τόσο σε ό,τι αφορά τα συστήματα υποβοήθησης όσο και το Infotainment με –επιτέλους- οθόνη αφής 8,8 ιντσών εξαιρετικής ευκρίνειας αλλά –ακόμη- μέτριας εργονομίας. Η θέση οδήγησης είναι αυτή που θέλει ο ΟΔΗΓΟΣ και ως τέτοια δεν έχει και πολλά για να γκρινιάξεις. Όλα με αυτήν την ελκυστική σχεδίαση που είναι μεσογειακού και όχι τευτονικού ταμπεραμέντου.

Τα ελαφριά υλικά όπως το αλουμίνιο και το ανθρακόνημα έχουν εδώ την τιμητική τους (άξονας μετάδοσης φτιαγμένος από αυτό το ακριβό, F1 υλικό!) αλλά και άλλες τεχνολογίες όπως brake by wire, και ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Η πληθωρικότητα του πατώματος και το αθλητικό στήσιμο του αυτοκινήτου, δυστυχώς δεν ξεδιπλώνονται στο μέγιστο βαθμό μιας και ο δίλιτρος, τετρακύλινδρος κινητήρας των 1.995 cc που αποδίδει 200 ίππους και 330 Nm ροπής φαίνεται λίγος, αν μάλιστα είχες την τύχη να οδηγήσεις τις πιο δυνατές Giulia.

Κι αυτό έρχεται μάλλον ως κόντρα ρόλος αν αναλογιστεί κανείς ότι η Alfa Romeo δίνει 6,6 sec για τα πρώτα 100 km/h από στάση και 230 km/h τελικής. Από μια μπερλίνα που όταν ανεβεί στη ζυγαριά δείχνει 1.429 κιλά (λίγο για τα δεδομένα της κατασκευής που έχει τις διαστάσεις ενός μεσαίου μοντέλου με μήκος 4,64 μέτρα, μεταξόνιο στα 2,82 μέτρα και έναν χώρο αποσκευών από κανονικό οικογενειακό στα 480 λίτρα).

Μπορείς βέβαια να κινηθείς πραγματικά γρήγορα στο δικό σου όριο και σε οποιαδήποτε –προτιμήστε ορεινή!- διαδρομή χάρη στο στήσιμο του αυτοκινήτου, την κατανομή βάρους 50/50 και την αδιάλειπτη νουθεσία του ESP στον πίσω άξονα που δεν επιτρέπει «αμαρτίες». Αλλά ακόμη και στο πρόγραμμα Dynamic (πέραν των Natural και Advanced Efficiency του προγράμματος D.N.A. της φίρμας) υπάρχει μια συγκρατημένη αισιοδοξία και όχι μια άνευ όρων παράδοση με την υπερδοσολογία αδρεναλίνης μιας παντοδύναμης Giulia.

Σε ό,τι αφορά την καθημερινότητα, στο πρόγραμμα Advanced Efficiency, η Giulia γίνεται ένα αρνάκι που είναι συνάμα… «λύκος» όταν πρόκειται για κακοτεχνίες ή νεροφαγωμένη άσφαλτο με το στήσιμο της ανάρτησης και τα ελαστικά της Goodyear (Eagle F1 Assymetric 5) διαστάσεων 225/45-R18 να σε κινούν με τρομερή ποιότητα και αδιασάλευτη ησυχία. Η κατανάλωση, βέβαια, είναι ένα ζητούμενο καθώς δύσκολα θα δείτε τιμή κάτω από διψήφιο νούμερο αλλά μάλλον το τελευταίο πράγμα που ενδιαφέρει τον κάτοχο μιας Giulia είναι τι καταναλώνει.

Με εισαγωγική τιμή στα 36.700 ευρώ και τιμή για τη Sprint στα πιο αλμυρά 41.900 ευρώ αποκτάτε όχι μόνο ιστορία και τεχνογνωσία αλλά εξαιρετική ποιότητα (μη γελάτε!), ασύγκριτη οδική συμπεριφορά και μια σπάνια ομορφιά που στις μέρες μας δύσκολα βρίσκεις.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ ALFA ROMEO GIULIA 2.0 TB 200PS AT8 2021   TIMH €36.700   ΤΕΛΗ €114,8

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.995, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 147(200)/5.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 330/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,6 sec, τελική 230 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,4 L/100km, 164 g/km

ALFA ROMEO GIULIA 2.0 TB 200PS AT8 2021

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ, ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ

ΚΑΤΑ ΛΙΓΗ ΔΥΝΑΜΗ, ΤΙΜΗ SPRINT, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ