Δοκιμάζουμε την δυναμική BMW 320d xDrive 190PS


ΣΤΗΝ 7Η ΓΕΝΙΑ ΤΗΣ Η ΒΜW ΣΕΙΡΑ 3 ΕΡΧΕΤΑΙ ΠΙΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΑΠΟ ΠΟΤΕ ΣΥΝΔΥΑΖΟΝΤΑΣ ΕΝΑ ΥΠΕΡΠΛΗΡΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΚΕΤΟ ΜΕ ΤΗΝ ΚΛΑΣΙΚΗ ΟΔΗΓΙΚΗ ΥΠΕΡΟΧΗ ΜΙΑΣ 3ΑΡΑΣ. ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ DIESEL ΜΕ ΤΑ 190 ΑΛΟΓΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΙΣΩΣ ΤΟ ΠΙΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΠΑΚΕΤΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 25/4/2020

Έχουν περάσει 44 χρόνια και πάνω από 15 εκατομμύρια πωλήσεις από την παρουσίαση της πρώτης 3άρας και όλα πια είναι διαφορετικά τόσο για το αυτοκίνητο όσο και για την ίδια την εταιρία. Η σειρά 3 αποτέλεσε σημείο καμπής για την BMW, το αυτοκίνητο που της έδωσε τα φτερά να απογειωθεί σε πωλήσεις και status στο ευρύ κοινό, και από τότε, να μην κοιτάξει ποτέ πίσω. Η έβδομη γενιά της που βρίσκεται κοντά μας λίγο πάνω από ένα χρόνο, είναι ένα από εκείνα τα μοναδικά παραδείγματα εξέλιξης που μπορούν να δημιουργούν οι Βαυαροί μηχανικοί και σχεδιαστές της BMW.

Χωρίς να παραχαράξουν το σποτίβικο DNA που ξεχωρίζει την 3άρα από όλα τα σεντάν της αγοράς σε κάθε γενιά της, εδώ έχουν φροντίσει να προσθέσουν όλα εκείνα τα στοιχεία που περιμένει κανείς από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Δηλαδή απίστευτες ποσότητες σύγχρονης τεχνολογίας και κάθε είδους βοηθητικό ηλεκτρονικό σύστημα που είναι διαθέσιμο σήμερα στην αγορά. Το τελικό αποτέλεσμα όπως έχουμε διαπιστώσει και σε άλλες δοκιμές με τη νέα 3άρα τους δικαώνει απόλυτα, όντας ένα αυτοκίνητο που τιμά την παράδοσή του και κυρίως εκφράζει στο μέγιστο δυνατό την εποχή του. Κάτι που γίνεται ακόμα πιο εμφανές στην έκδοση της δοκιμής μας: την τετρακίνητη 320d, με τον εξαιρετικό δίλιτρο turbodiesel και τους 190 ίππους.

Ξεκινώντας από αυτόν, να υπενθυμίσουμε ότι πρόκειται για ένα τετρακύλινδρο σύνολο με πολύ υψηλή τεχνολογία και διαρκή εξέλιξη σε ότι αφορά τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του αλλά και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Σ' αυτή τη γενιά του διαθέτει εξελιγμένη διαχείριση των αερίων στο turbo για καλύτερη απόδοση σε όλη την κλίμακα των στροφών, με δύο τουρμπίνες, η μεγαλύτερη εκ των οποίων είναι και μεταβλητής γεωμετρίας. Το καύσιμο μπαίνει στον κύλινδρο με πιέσεις που φθάνουν έως και τα 2.500 bar, ανεβάζοντας την ισχύ σ' αυτή την έκδοση στους 190 ίππους και την ροπή στα 400 Νm από τις 1.750 στροφές, εξασφαλίζοντας και εξαιρετικές επιδόσεις με το 0-100 Km/h σε 6,9 δευτερόλεπτα και τελική τα 233 km/h.

Αυτό που εντυπωσιάζει είναι ο χαρακτήρας του κινητήρα που σε τίποτα δεν θυμίζει diesel, ούτε σε ότι έχει να κάνει με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας (θόρυβος, κραδασμοί) που απουσιάζουν παντελώς, ούτε και σε ότι έχει να κάνει με τον τρόπο που ανεβάζει στροφές όπου θυμίζει αρκετά βενζινοκινητήρα έτσι όπως ανεβάζει με όρεξη και ψυχωμένα τις στροφές έως το κόκκινο. Η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες εξαρτάται και από τον τρόπο που οδηγεί κανείς ένα τέτοιο σπορ σεντάν, με τις απλές μετακινήσεις στην Εθνική να αρκούνται και σε τιμές κοντά στα 6,5 l/100 km ή να φθάνουν και λίγο παραπάνω από τα 8 λίτρα όταν αρχίσει η διασκέδαση. Εξαιρετικές τιμές σε κάθε περίπτωση, ιδίως αν σκεφτούμε τα 190 άλογα και ένα αυτοκίνητο με έντονο το σπορ στοιχείο, που σε έκδοση βενζίνης θα έκαιγε αρκετά πιο πάνω.

Και βεβαίως μιλάμε για σπορ σεντάν όπως πάντα κάναμε με την 3άρα. Η G20 όπως είναι ο κωδικός αυτής της γενιάς βασίζεται πάνω σε γερά θεμέλια: το σύγχρονο πλαίσιο CLAR είναι ιδιαίτερα στιβαρό και δημιουργεί ένα ακλόνητο υπόβαθρο για να δεθούν επάνω του ένα πολύ ψαγμένο σετ αναρτήσεων με γόνατα McPherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, ένα εξελιγμένο σύστημα διεύθυνσης και αρκετές έξυπνες λύσεις όπως την χρήση ελαφρών υλικών σε διάφορα σημεία του οχήματος ώστε να μειωθεί το βάρος κατά 55 κιλά, να αυξηθεί η ακαμψία του αμαξώματος κατά 25% και να διατηρηθεί ως κόρη οφθαλμού το κλασικό για BMW μοίρασμα του βάρους 50:50 εμπρός πίσω.

Η νέα 3άρα είναι και όπως αναμένεται σε κάθε γενιά και ελαφρά μεγαλύτερη, με 76 χιλιοστά σε μήκος, 16 χιλιοστά σε πλάτος ενώ αυξημένο είναι και το μεταξόνιο κατά 41 χιλιοστά. Όλα αυτά συνηγορούν σε δύο πράγματα. Πρώτο στο ότι οι χώροι πλέον είναι ιδιαίτερα μεγάλοι για τους επιβάτες, με τους πίσω να έχουν πρωτόγνωρη για 3άρα άνεση στα πόδια και πάνω από τα κεφάλια τους ενώ μεγάλωσε και ο χώρος αποσκευών, στα 480 λίτρα. Και το δεύτερο όφελος είναι ότι το αυτοκίνητο απέκτησε μία πιο δυναμική παρουσία στον δρόμο (έχει φαρδύνει κιόλας και έχουν μεγαλώσει και τα μετατρόχια), παραμένοντας κομψή και άμεσα αναγνωρίσιμη ως BMW.

Οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες στην μάσκα και τα φωτιστικά σώματα συνδυάζονται με ένα πολύ μυώδες σχέδιο στο πλάι και στους φουσκωμένους θόλους, δημιουργώντας μία 3άρα που αρέσει και επιβάλλεται χωρίς να προκαλεί. Είναι δε και ιδιαίτερα αεροδυναμική με συντελεστή οπισθέλκουσας Cd: 023, κάτι που δείχνει την πολύ σοβαρή δουλειά που κάνουν στην BMW όχι μόνο στο να διατηρήσουν την εικόνα του πιο σημαντικού τους μοντέλου αλλά να μπουν και σε τομείς ουσίας.

Και όταν λέμε τομείς ουσίας, θα πρέπει να συνηθίσουμε πλέον ότι αναφερόμαστε και το ηλεκτρονικό-ψηφιακό πακέτο με το οποίο εφοδιάζεται κάθε σύγχρονο αυτοκίνητο. Και εδώ η BMW πήρε από την βιτρίνα των τεχνολογιών της ότι πιο τελευταίο και εξελιγμένο διαθέτει, και δημιούργησε ένα αυτοκίνητο που είναι η επιτομή της τεχνολογίας στην κατηγορία του. Υπάρχουν όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού που παίρνουν πληροφορίες από αρκετά ραντάρ και κάμερες περιμετρικά του αυτοκινήτου, διαθέτοντας σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης, Lane Deparrture Warning, Steering & Lane Control Assist, Active Cruise Control, υποβοήθηση στο πάρκινγ σε συνδυασο με το σύστημα Reversing Assistant (που κρατά στη  μνήμη τα τελευταία 50 μέτρα και κάνει όπισθεν μόνο του) και πολλά άλλα. Υπάρχει επίσης δυνατότητα φωνητικών εντολών που μάλιστα ανταποκρίνεται καλύτερα από αντίστοιχα του ανταγωνισμού, υπάρχει το ψηφιακό Digital Key, Head Up Display ενώ διατίθενται και οι ψηφιακές υπηρεσίες της BMW που ενημερώνουν όλα αυτά τα συστήματα και το λογισμικό τους μέσω του cloud.

Όλα αυτά συνδυάζονται με ένα κορυφαίο επίπεδο πολυτέλειας και ποιότητας που κάνει κάθε BMW να ξεχωρίζει, αλλά και με νέα σχεδίαση στο ταμπλό που πλέον χαρακτηρίζεται από ένα έντονο ψηφιακό περιβάλλον, με ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών στις ακριβές εκδόσεις καθώς και οθόνη 10,25 ιντσών για το νέο και αρκετά εξελιγμένο iDrive 7.0. Το τελευταίο διαθέτει δεκάδες λειτουργίες παραμετροποίησης των συστημάτων του αυτοκινήτου ενώ αποδεικνύεται και αρκετά λειτουργικό στην πράξη, χωρίς να αποσπά την προσοχή του οδηγού με περιττές ενέργειες. Από εκεί και πέρα το περιβάλλον είναι premium επί της ουσίας, με όλα τα υλικά να είναι προσεγμένα ένα κι ένα και την συναρμολόγηση να μην αφήνει περιθώριο για κανένα παράπονο. Όσο για τον εξοπλισμό, μπορεί να πάρει την ανιούσα και μάλιστα απότομα και με ακριβό κόστος για όποιον θέλει ένα πιο "γεμάτο" αυτοκίνητο από το έτσι κι αλλιώς πλήρες πακέτο της αρχικής έκδοσης.

Ξεκινώντας να οδηγείς την 3άρα για άλλη μια φορά ενθουσιάζεσαι από την θέση οδήγησης που βρίσκεις σε μία BMW. Νιώθεις μέσα στο αυτοκίνητο, γίνεσαι ένα με το πλαίσιο και το τιμόνι, είσαι πια σε απευθείας σύνδεση με όλα όσα γίνονται στον δρόμο. Ο κινητήρας είναι μία ευχάριστη έκπληξη καθώς και δύναμη έχει και ροπή και δεν "ξεψυχάει" ψηλά όταν αποφασίσεις να οδηγήσεις σβέλτα, ενώ συνδυάζεται άψογα και με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του 8τάχυτου Steptronic που εκμεταλλεύεται τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα όχι μόνο προς ευχαρίστηση του οδηγού αλλά και με γνώμονα την οικονομία. Aπό εκεί και πέρα έχεις να κάνεις με μία αισθητά βελτιωμένη 3άρα, που δείχνει σαφώς αναβαθμισμένη και πιο ώριμη αλλά και εξίσου παιχνιδιάρα και οδηγικά ευχάριστη για όποιον αποφασίσει να παίξει μαζί της.

Κυρίαρχο είναι και εδώ το τιμόνι σε συνδυασμό με το εμπρός σύστημα και το ακλόνητο πλαίσιο, τα οποία δίνουν μία τρομακτική σιγουριά στον οδηγό για το που βρίσκεται το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου και πόσο κοντά βρίσκεται στο όριο. Σε χαμηλότερους ρυθμούς είναι ένα cruiser μεγάλων αποστάσεων, με εξαιρετική ποιότητα κύλισης και πολιτισμένο χαρακτήρα, ικανό να καλύπτει μεγάλες αποστάσεις ξεκούραστα και... οικονομικά. Στην ρύθμιση Comfort είναι ευχάριστα άνετο χωρίς να γίνεται πλαδαρό, ενώ όταν πατηθεί το πρόγραμμα Sport γίνεται ακόμα πιο άμεση στις αντιδράσεις της, με ένα τιμόνι μοναδικής αίσθησης και μία ανάρτηση που είναι μεν σφιχτή αλλά από την αλλη προσθέτει ένα ξεκάθαρο σπορ χαρακτήρα στην 3άρα.

Αυτό είναι και το κύριο στοιχείο που παραμένει αδιαπραγμάτευτο και στη νέα γενιά. Η ΒΜW 3 έχει μεγαλώσει, έχει ωριμάσει, έχει γίνει ένα πιο πλήρες και αναβαθμισμένο αυτοκίνητο για εκείνον που χρειάζεται μία αίσθηση κύρους και πολυτέλειας. Και την ίδια στιγμή παραμένει ένα οδηγικό όπλο για εκείνους που μπορούν να εκτιμήσουν ένα φοβερό set-up πλαισίου και αναρτήσεων και ίσως κάποια στιγμή αποσυνδέσουν και τα ηλεκτρονικά και θελήσουν να θυμηθούν την νεόητά τους. Πάντα βέβαια με την παρουσία της τετρακίνησης της BMW που δημιουργεί ένα έξτρα αίσθημα ασφάλειας, αλλά και υπό προϋποθέσεις επιτρέπει και κάποιες μικρές οδηγικές "παρασπονδίες".  Και η επιλογή του  πετρελαιοκινητήρα δεν αποτελεί πρόβλημα για κάτι τέτοιο. Το αντίθετο μάλιστα, είναι τόσο γεμάτος και πληθωρικός σε απόδοση που σπάνια θα σου λείψει η βενζίνη, ενώ στον λογαριασμό του μήνα θα σου έχουν μείνει και αρκετές εκατοντάδες ευρώ στην τσέπη από την οικονομία σε καύσιμο.

Η τιμή των 52.300 ευρώ δεν είναι αυτό που θα έλεγες ευκαιρία και έχει απέναντί της την κοντινή σε ισχύ 320i xDrive που κοστίζει περίπου 5 χιλιάρικα λιγότερο (όσο σχεδόν και η απλή δικίνητη 320d των 46.250 ευρώ). Η επιλογή δύσκολη μεταξύ των δύο, όμως με δεδομένη την απόδοση και τον γενικότερο χαρακτήρα αυτού του συγκεκριμένου κινητήρα, είναι πρόκληση η υπέρβαση προς τον diesel, την οποία θα στρεφόμασταν εμείς. Η απόφαση δική σας. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BMW Σειρά 3 Sedan 320d xDrive 2020   TIMH €52.300   ΤΕΛΗ €112

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.995, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm (140) 190/4.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 400/1.750-2.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,9 sec, τελική 233 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,3 L/100km, 114 g/km

BMW Σειρά 3 Sedan 320d xDrive 2020

ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΕ ΚΑΥΣΙΜΟ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ

JOIN US