Δοκιμάζουμε την κορυφαία έκδοση της ΒΜW X2 απόδοσης 306 ίππων


Η BMW δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από τα σπορ SUV και στις μικρές κατηγορίες, με την X2 Μ35i να είναι ένα ιδιαίτερα γρήγορο και άκρως αποτελεσματικό αυτοκίνητο σε μία ποικιλία οδηγικών συνθηκών. Αρκεί μην έχεις δώσεις τόσο μεγάλη έμφαση στο γράμμα "Μ". 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 8/11/2020

Έχει περάσει πάνω από μία δεκαετία όταν η πρώτη Χ6 προσγειώθηκε σαν εξωγήινο διαστημόπλοιο σε μία εποχή που τα SUV έψαχναν ακόμα τον δρόμο τους. Η BMW είχε προβλέψει αρκετά νωρίς το τι ερχόταν. Και έπιασε πρώτο το πόστο μιας προφανούς εναλλακτικής προσέγγισης: του κουπέ SUV με σπορ βλέψεις και ανησυχίες που δεν περιορίζονταν μόνο στην πρακτικότητα και την ευκολία ενός ψηλού τετράτροχου διπλής χρήσης. Το νερό που κύλησε στο αυλάκι το γνωρίζουμε όλοι. Η υποκατηγορία αυτή εκτινάχθηκε στα ύψη και κάθε εταιρία φρόντισε να βγάλει και την δική της εκδοχή με μια πιο επικλινή οροφή.

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η σπορ προδιάθεση δεν έμεινε μόνο στην σχεδίαση και τις μεγάλες ζάντες αλλά απέκτησε και ουσία στα μηχανικά μέρη και την οδική συμπεριφορά, με βλέψεις να ανταγωνιστεί τις αντίστοιχες προτάσεις σε hatcback ή sedan της κάθε εταιρίας. Σ' αυτό το νέο πλαίσιο έρχεται να προστεθεί και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Η πάντα απαραίτητη "Μ" εκδοχή ενός αυτοκινήτου της BMW, αυτή την φορά στην Χ2, και σε ένα πακετάρισμα που δείχνει αρκετά ενδιαφέρον όχι μόνο σε εμφάνιση αλλά και σε όσα υπόσχονται τα 306 άλογα και οι τεχνικές του προδιαγραφές. 

Σε ότι αφορά το αμάξωμα, μόνο οι αρκετά παρατηρητικοί (ή όσοι στήσουν αυτί) θα καταλάβουν ότι κάτι πολύ διαφορετικό συμβαίνει με αυτή την Χ2. Πέρα από τα σήματα και τις λίγο μεγαλύτερες εξατμίσεις στο πίσω μέρος και κάποιες λεπτομέρειες στις εισαγωγές αέρα μπροστά, η γρήγορη Χ2 είναι αρκετά διακριτική. Το πακέτο Μ με την χαμηλότερη ανάρτηση, τις ζάντες των 19 ιντσών και τις μπλε δαγκάνες των φρένων δίνουν ένα ακόμα στίγμα για το ειδικό της συγκεκριμένης Χ2, η οποία σχεδόν τρία χρόνια μετά την επίσημη παρουσίασή της παραμένει μία από τις πιο ισορροπημένες σχεδιαστικές στιγμές της BMW, χωρίς τις υπερβολές και την φλυαρία των μεγαλύτερων σπορ μοντέλων της σειράς Χ, και σαφώς πιο κοντά στο πνεύμα της ελληνικής πραγματικότητας.

Στο σαλόνι συναντάμε το γνωστό και αρκετά οικείο (πράγμα καθόλου κακό) περιβάλλον της BMW, με την έμφαση στην ποιότητα και την κορυφαία εργονομία. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε ένα δερμάτινο σαλόνι σε πολύ έντονο χρώμα (Μagma Red το ονομάζει η εταιρία) προσδίδοντας ένα νεανικό προφίλ στην όλη κατασκευή, ενώ ιδιαίτερης μνείας χρήζουν τα εξαιρετικά σε όψη αλλά και πολύ καλή στήριξη του σώματος μπάκετ καθίσματα που ταιριάζουν άψογα με το πνεύμα της συγκεκριμένης έκδοσης. Η θέση οδήγησης είναι από τις πιο σπορτίφ σε αυτοκίνητο αυτού του είδους, ενώ και το σύστημα διαχείρισης των πληροφοριών είναι πιά στην απόλυτη ωριμότητά του, αποτελώντας μία από τις πιο σωστές εκτελέσεις ενός σύγχρονου Infotainment.

Οι χώροι για τους επιβάτες παρά το σπορ σχήμα του αμαξώματος είναι επαρκέστατοι, κάτι που συμβαίνει και με τον χώρο για τις αποσκευές που φθάνει στα 460 λίτρα, και μάλιστα με έξυπνη διαρρύθμιση και διπλό πάτο για εναλλακτικούς τρόπους φόρτωσης. Ο εξοπλισμός είναι αναμενόμενα πλήρης και με την τελευταία λέξη όλων των τεχνολογικών εφαρμογών της BMW, αν και -όπως συμβαίνει πάντα με τα αυτοκίνητα των Βαυαρών- υπάρχει περιθώριο για ανέβει ο λογαριασμός με τα πολλά εξτρά και τις δυνατότητες εξατομίκευσης που παρέχονται.

O δίλιτρος κινητήρας των 306 ίππων είναι ο ίδιος που χρησιμοποιείται και στην Σειρά 1, στην Μ135, έχοντας αρκετή δουλειά σε επιμέρους σημεία σε σχέση με την απλή έκδοση, όπως για παράδειγμα τον νέο και πιο ενισχυμένο στροφαλοφόρο, νέα πιστόνια και μπιέλες, τούρμπο μεγαλύτερης διαμέτρου, διαφορετική εισαγωγή αέρα, ενισχυμένο σύστημα ψύξης του λαδιού και νέο σύστημα ψεκασμού με μεγαλύτερα μπεκ και πίεση στα 350 bar. Όλα αυτά δημιουργούν ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον σύνολο, που μπορεί να μην εντυπωσιάζει σε αίσθηση (και δυστυχώς στον εντελώς low profile ήχο...), όμως είναι απίστευτα γραμμικό και άκρως αποτελεσματικό. Σε τέτοιο βαθμό που σε ξεγελάει και χρειάζεται να κοιτάξεις το ταχύμετρο για να δεις τα -πολλά- χιλιόμετρα που έχεις "μαζέψει".

Ο συνδυασμός του με το οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο της Aisin είναι αρκετά συγκροτημένος, με ικανοποιητική απόκριση στην σβέλτη οδήγηση, αν και θα  μπορούσε να είναι πιο γρήγορο σε κάποια επιτακτικά κατεβάσματα, ακόμα και στο πρόγραμμα Sport. Στο τελευταίο τα πράγματα γίνονται λίγο πιο ενδιαφέροντα σε ότι αφορά την γενικότερη αμεσότητα του driveline, όμως και πάλι δεν υπάρχει κάποια έκρηξη που περιμένει κανείς από ένα σπορ μοντέλο με την ένδειξη "Μ" της BMW ενώ και το τιμόνι αποκτά ένα έξτρα βάρος το οποίο όμως δεν προσθέτει απολύτως τίποτα στην ούτως ή άλλως αρκετά καλή αίσθηση που διαθέτει στη Normal λειτουργία. Η κατανάλωση τέλος κινείται στην περιοχή των 10 l/100 km, με τάσεις να ανέβει και πάνω από τα 12 λίτρα σε πιο σβέλτη οδήγηση αλλά και να πέσει -ελαφρά- πιο χαμηλά σε ένα cool ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο.

Στον δρόμο η X2 είναι όλα όσα περιμένει κανείς από μία σύγχρονη BMW. Πάνω σε ένα πολύ στιβαρό πλαίσιο έχει προστεθεί μία εντυπωσιακή στην λειτουργία της ανάρτηση και ένα μηχανολογικό set-up στο σύστημα διεύθυνσης και στα φρένα που σε "ψήνουν" από την πρώτη στιγμή να οδηγήσεις σβέλτα. Μπορεί να μην έχει όπως και η M135 τον χαρακτήρα και το τσαγανό μιας κανονικής έκδοσης του M Division (όπως το κάνει η M2 Competition για παράδειγμα), από την άλλη όμως είναι ένα φοβερά γρήγορο και αποτελεσματικό αυτοκίνητο σε μία ευρεία γκάμα συνθηκών.

Πολύ ωραία σεταρισμένη η ανάρτηση θα απορροφήσει σωστά τις ανωμαλίες των δρόμων χωρίς να κουράσει τους επιβάτες (παρά τις 19άρες ζάντες και τα χαμηλού προφίλ ελαστικά), ενώ θα κρατήσει και τις κλίσεις αρκετά περιορισμένες, με δεδομένο πάντα το μεγαλύτερο ύψος από το έδαφος και το σχετικά αυξημένο βάρος. Εξαιρετικό ως ταξιδιώτης μεγάλων αποστάσεων θα στρίψει με σιγουριά αλλά και χωρίς δράματα σε ένα ορεινό στροφιλίκι (βοηθά σ' αυτό και το μπλοκέ διαφορικό εμπρός), έχοντας ως συμπαραστάτες σ' αυτή την διαδικασία ένα άμεσο τιμόνι και πολύ καλά φρένα, με τις τετραπίστονες εμπρός δαγκάνες να δείχνουν να αντέχουν σε πολύ σκληρές δοκιμασίες.

Συνοψίζοντας, όπως και στην αντίστοιχη έκδοση της σειράς 1, και η γρήγορη X2 με τους 306 ίππους είναι ένα εξαιρετικά ισορροπημένο σπορ μοντέλο, από αυτά που χαίρεσαι να οδηγείς και να ζεις μαζί τους. Μπορεί να μην έχει την μηχανολογική και οδηγική έξαψη ενός "κανονικού" μοντέλου του M Division, είναι όμως πολύ πιο εύκολη στην προσέγγιση και σίγουρα πολύ πιο αποτελεσματική στα χέρια και ενός μέσου οδηγού.

Χωρίς να γίνεται κουραστική στην καθημερινή χρήση χάρη στην πολύ ισορροπημένη ανάρτηση, είναι ένα ταχύτατο σπορ SUV που μπορεί να καλύψει πολλές ανάγκες σε μία ποικιλία συνθηκών. Ενώ σε σύγκριση με την αντίστοιχη έκδοση της σειράς 1, χάνει ελαφρά σε ακρίβεια και αμεσότητα στις αντιδράσεις της, κερδίζοντας όμως σημαντικούς πόντους σε πρακτικότητα και βέβαια στο styling που θέλει τα SUV να έχουν την πρωτοκαθεδρία σε τέτοιου είδους συγκρίσεις. Συνολικά, μία πολύ συγκροτημένη και άψογα εκτελεσμένη προσπάθεια της BMW στα σπορ SUV, για την οποία αν αγνοήσεις για λίγο την ένδειξη "Μ", σίγουρα δικαιολογεί απόλυτα τα 66.657 ευρώ που κοστίζει. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BMW X2 Μ35i 2020   TIMH €66.657   ΤΕΛΗ €394

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.998, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 225 (306)/5.000-6.250  ΡΟΠΗ Nm/rpm 450/1.750=4.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 5 sec, τελική 250 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,9 L/100km, 161 g/km

BMW X2 Μ35i 2020

ΥΠΕΡ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ