Δοκιμάζουμε την πληθωρική Mercedes-Benz GLE 350 d 4MATIC Coupe


Με μια εντυπωσιακή παρουσία στον δρόμο, με περισσότερο ελκυστικό αμάξωμα από τη SUV έκδοσή της, με πετρελαιοκινητήρα 272 ίππων και με μια κορυφαία ποιότητα, η Mercedes-Benz GLE 350 d 4MATIC Coupé είναι ένας τετράτροχος ισχυρισμός, όχι απλώς ένα μεγάλο τετρακίνητο πολυτελές όχημα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦIΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 11/7/2021

Ας ξεκινήσουμε από τη «βάση». Η Mercedes-Benz GLE είναι ένα πρακτικό SUV το οποίο παρέχει ευρυχωρία, πολυτέλεια και ποιότητα μετακίνησης στους επιβάτες της. Ωστόσο, κάποιοι βρίσκουν ότι το αμάξωμά της, η σιλουέτα της είναι «συνηθισμένο» και «κοινότοπο». Κατά συνέπεια, αναζητούν ένα όχημα που να ανταποκρίνεται στην ανάγκη τους να έχουν αυτό που αναζητούν.

Η μόδα με τη δημιουργία ενός coupé αμαξώματος σε ένα SUV όχημα, ως ένα επιπλέον μοντέλο στην γκάμα της κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας και ως μια πρόσθετη επιλογή για τους υποψήφιους αγοραστές, έφτασε και ως τη Στουτγάρδη, την έδρα της Mercedes-Benz στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας. 

Ήταν το 2015 όταν πρωτοείδαμε την GLE Coupé η οποία έδινε στους φίλους της γερμανικής εταιρείας τη δυνατότητα να έχουν και μια πιο ιδιότυπη σε όψη εκδοχή του μοντέλου. Η παρουσίαση της νέας γενιάς του, το 2019, άλλαξε αντιστοίχως και την εν λόγω εκδοχή του.

Πλέον, η GLE Coupé σχεδιάστηκε για να δείχνει περισσότερο σπορτίφ από πριν και να δημιουργεί εντονότερα συναισθήματα με την αισθητική του αμαξώματός της, όπως και να τονίζει τον πολυτελή χαρακτήρα της. 

Τα χαρακτηριστικά της

Το μήκος του αμαξώματός της είναι κατά ενάμιση εκατοστό μεγαλύτερο από το αντίστοιχο της GLE SUV, κυρίως λόγω της σχεδίασης των προφυλακτήρων. Ωστόσο, το μεταξόνιο της GLE Coupé είναι κατά 6,0 cm μικρότερο, συγκριτικά. Σύμφωνα με όσα ανακοινώνονται από τη Mercedes-Benz, αυτό συνέβη για να τονιστεί περισσότερο ο σπορτίφ χαρακτήρας της και να έχει καλύτερα δυναμικά χαρακτηριστικά σε σχέση με την πρώτη.

Σαφώς, όταν έχεις να κάνεις με ένα όχημα που το βάρος του ξεπερνά τους δύο τόνους η συγκεκριμένη φράση περί δυναμικών χαρακτηριστικών αποτελεί θέμα συζήτησης. Μην νομίζετε ότι με την GLE Coupé, ως οδηγός, θα καταρρίπτετε ρεκόρ χρόνου. Αντιθέτως, θα απολαμβάνετε τα πλεονεκτήματα που αυτή προσφέρει.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση είχαμε να κάνουμε με την GLE 350 d 4MATIC Coupé, δηλαδή με την πιο «αδύναμη» εκδοχή του μοντέλου, αναφορικά με τη μέγιστη ισχύ. Βεβαίως, οι 272 PS του εξακύλινδρου σε σειρά πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 2,9 λίτρων δεν είναι λίγοι, όμως φαίνονται σαν τέτοιοι αν τους αντιπαραβάλλεις με την ιπποδύναμη των υπόλοιπων διαθέσιμων εκδόσεων του μοντέλου.

Όμως, αυτό που εντυπωσιάζει (τόσο στη θεωρία όσο και στην πράξη) είναι η μέγιστη ροπή του: 600 Nm μεταξύ 1.200-3.200 rpm είναι ένα μέγεθος που προκαλεί το ενδιαφέρον των επιβατών, τόσο ως αριθμός όσο και κατά την επιτάχυνση εν κινήσει.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
MERCEDES-BENZ GLE Coupe 350 d 4MATIC 272 PS AUTO

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ82

Ο πετρελαιοκινητήρας συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων (αυτό που οι άνθρωποι της Mercedes-Benz ονομάζουν «9G-Tronic»). Βάσει των τεχνικών χαρακτηριστικών που ανακοινώνει η γερμανική εταιρεία, η κλιμάκωση του κιβωτίου είναι σχετικά «κοντή» στις έξι πρώτες ταχύτητες και «overdrive» στις τρεις τελευταίες. Επιπλέον, υπάρχουν και μοχλοδιακόπτες στο τιμόνι για να μπορεί ο οδηγός να αλλάζει τις σχέσεις ο ίδιος, όποτε το επιθυμεί.

Όπως είναι αναμενόμενο, η GLE 350 d 4MATIC Coupé διαθέτει το σύστημα «Dynamic Select» μέσω του οποίου ο οδηγός δύναται να παραμετροποιεί την αμεσότητα απόκρισης του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων, καθώς και την αίσθηση του τιμονιού. Το τελευταίο έχει ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση και η αίσθησή του είναι καλή για τα δεδομένα του οχήματος.

Επιπλέον, το αυτοκίνητο διατίθεται και με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση «Airmatic» (προαιρετικός εξοπλισμός) η οποία προσαρμόζει τη σκληρότητά της κάθε φορά και συμβάλλει στην πιο σπορτίφ αίσθηση του οχήματος. Τέλος, το επίσης ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης «4Matic» εξασφαλίζει την καλύτερη δυνατή πρόσφυση σε κάθε είδους επιφάνεια εδάφους.

Εντυπώσεις

Αυτή η λέξη (σημ.: παραπάνω) προσδιορίζει με σαφήνεια τα δεδομένα που σου αφήνει ως αίσθηση το γερμανικό πολυτελές αυτοκίνητο. Ο όγκος του δεν είναι μόνο δηλωτικό της ύπαρξής του αλλά καθορίζει τη γενικότερη υπόστασή της GLE Coupé, γενικότερα ως μοντέλου.

Παρότι το μεταξόνιό της είναι μικρότερο από το αντίστοιχο της GLE SUV, ο εσωτερικός χώρος είναι μεγαλύτερος απ’ ό,τι αναμένεις. Βεβαίως, η GLE Coupé δεν έχει αντίστοιχα μεγάλο ωφέλιμο ύψος για τους επιβάτες στο πίσω κάθισμα, όμως αυτοί δεν θα αντιμετωπίσουν ιδιαίτερο πρόβλημα ακόμα κι αν είναι υψηλόσωμοι.

Η ποιότητα κατασκευής είναι σε υψηλό επίπεδο, αντίστοιχη μιας μεγάλης Mercedes-Benz, όπως και το επίπεδο εξοπλισμού. Οι μεγάλες έγχρωμες οθόνες στον πίνακα οργάνων και στην κονσόλα εντάσσονται σε ένα ενιαίο σύνολο που δείχνει εκτεταμένο και διαθέτει πληθώρα ενδείξεων και πληροφοριών του συστήματος πολυμέσων «MBUX».

Το αυξημένο ύψος της GLE 350 d 4MATIC Coupé από το έδαφος σε συνδυασμό με τα σχετικά ψηλά τοποθετημένα καθίσματα εμπρός επιτρέπουν στον οδηγό να κατοπτεύει (ουσιαστικά) τον δρόμο εμπρός του. Η ορατότητα είναι καλή προς κάθε κατεύθυνση πλην προς τα πίσω, όπου το σχετικά ψηλό ύψος της πέμπτης πόρτας την περιορίζει κάπως.

Το αυτοκίνητο είναι μεγάλο σε διαστάσεις και αυτό το καταλαβαίνεις ως οδηγός κατά την κίνηση στην πόλη. Η GLE 350 d 4MATIC Coupé δεν αρέσκεται τόσο σε αυτή τη συνθήκη αν και δεν θα δημιουργήσει πρόβλημα στον οδηγό, καθώς οι πολυάριθμοι αισθητήρες προσέγγισης σε εμπόδιο και οι κάμερες περιμετρικά του οχήματος βοηθούν τον οδηγό να έχει πραγματική αντίληψη του περιβάλλοντος χώρου.

Αυτή η Mercedes-Benz αντιπροσωπεύει καλύτερα τον όρο ενός Grand Tourer οχήματος, αν και δεν έχει την κλασική μορφή ενός τέτοιου. Το ταξίδι με την GLE 350 d 4MATIC Coupé είναι μια ευχάριστη διαδικασία καθώς διατηρεί εύκολα και αβίαστα την ταχύτητά της, χωρίς ιδιαίτερο θόρυβο στο εσωτερικό της.

Η επιτάχυνση τόσο από στάση όσο και εν κινήσει είναι ικανοποιητική για τον όγκο του αυτοκινήτου, ενώ το σύστημα πέδησης αποδεικνύεται αποτελεσματικό να ακινητοποιεί το βαρύ αυτοκίνητο σε σχετικά μικρή απόσταση. Διαθέτει αεριζόμενους δίσκους σε όλους τους τροχούς, με τους εμπρός να είναι διάτρητοι.

Ο κινητήρας έχει τη χροιά ενός diesel αλλά ο θόρυβός του δεν ενοχλεί και η κατανάλωσή του αποδεικνύεται χαμηλή για ένα τέτοιο όχημα. Η μέση τιμή που μετρήσαμε ήταν 9,6 l/100 km, όμως αυτή μπορεί να μειωθεί κάτω από τα 8,0 l/100 km ή να υπερβεί τα 11,0 l/100 km, αναλόγως του πόσο πιέζει ο οδηγός όπως και του επιλεγμένου προγράμματος στο σύστημα «Dynamic Select».

Τι είναι η GLE 350 d 4MATIC Coupé, τελικά; Σίγουρα ένα πολυτελές, καλοκατασκευασμένο όχημα, αντιπροσωπευτικό ενός οχήματος που φέρει το εταιρικό σήμα της Mercedes-Benz. Πέραν από το προφανές, είναι ένα αυτοκίνητο που προσφέρει περισσότερα από όσα θα χρειαστεί κάποιος στην καθημερινή μετακίνησή του. Βεβαίως, με την τιμή αγοράς της συγκεκριμένης έκδοσης να ξεκινάει από τα 110.250 ευρώ είναι σαφές ότι ο ιδιοκτήτης της περιμένει πολλά. Η GLE 350 d 4MATIC Coupé είναι σε θέση να του παρέχει ακόμα περισσότερα, αν και με τον χρόνο όλα τα ζητούμενα συγκλίνουν σε ένα στοιχείο. Στο κύρος που αποπνέει το αυτοκίνητο. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-BENZ GLE Coupe 350 d 4MATIC 272 PS AUTO 2021   TIMH €110.250   ΤΕΛΗ €171,7

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2.925 cc, Turbo, 6 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 200 (272)/3/200-4/600  ΡΟΠΗ Nm/rpm 600/1.200-3.200

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 9 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,6 sec, τελική 226 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,7 L/100km, 202 g/km

MERCEDES-BENZ GLE Coupe 350 d 4MATIC 272 PS AUTO 2021

ΥΠΕΡ ΣΤΥΛ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ, ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗΣ.

ΚΑΤΑ ΒΑΡΟΣ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΚΙΒΩΤΙΟΥ, ΤΙΜΗ (ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΗΜΩΝ).