Δοκιμάζουμε την πρακτική λιμουζίνα Skoda Octavia iV 1.4 PHEV 204PS


Έχεις μπροστά σου ένα μεγάλο, σοβαρό, αλλά απόλυτα καλαίσθητο αυτοκίνητο, μια μπερλίνα από τα παλιά… Μια στιγμή! Είναι μόνο έτσι;

  • KEIMENO: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 25/7/2021

Τα φαινόμενα απατούν. Πίσω από την πεισματική συνέπεια της Skoda να παράγει έξυπνα αυτοκίνητα (εξ ου και το Simply Clever μότο της) σε νέα segments και με τόνους πρακτικότητας, έρχεται αυτή η κόντρα επιμονή να παράγει μπερλίνες. Είδαμε το τεράστιο Superb και τώρα έχουμε την Octavia η οποία με μήκος 4.689 mm–θεωρητικά- είναι ένα τυπικό προϊόν κάλυψης μεταφορικών αναγκών και μεγάλων αποστάσεων. Δεν είναι όμως μόνο αυτό.

Τούτη η Skoda Octavia, βασισμένη στην πλατφόρμα MQB Evo του Volkswagen Group είναι plug-in υβριδική. Λύση με την οποία, ένας τετρακύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας 1.4 TSI και ένας ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη παρέχουν συνδυασμένη ισχύ 204 PS. Η μπαταρία ιόντων λιθίου με ενεργειακό περιεχόμενο 13 kWh και (για να σας προλάβουμε) τυπικό κόστος πλήρους φόρτισης κάτω από 2 ευρώ και σχεδόν έξι ώρες για πλήρη φόρτιση από οικιακή, σούκο πρίζα, επιτρέπει ηλεκτρική αυτονομία μέχρι 60 km στον κύκλο WLTP.

Έτσι μαζί με συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,24 έχετε ένα μεγάλο Gran Tourer που μπορεί να κινηθεί με αστείες καταναλώσεις (έμφορτοι με μέση κατανάλωση στην Εθνική οδό στα 5,1 L/100 km είναι καλά;) αλλά και να κινηθείτε αμιγώς ηλεκτρικά ακόμη και για μια ολόκληρη εβδομάδα στο κλεινόν άστυ δίχως φόρτιση και με απόλυτα αθόρυβο, ηλεκτρικό τρόπο.

To αμάξωμα λοιπόν είναι σοβαρό αλλά ποιοτικά φτιαγμένο με αδρές γραμμές. Τα φωτιστικά είναι LED για όλες τις σκάλες ενώ διατίθενται προαιρετικά προβολείς LED Matrix που υποστηρίζουν πλήθος σεναρίων φωτισμού αναλόγως των συνθηκών και της κυκλοφορίας. Οι ίδιες ποιοτικές προσλαμβάνουσες ισχύουν και για το εσωτερικό όπου η κεντρική κονσόλα είναι διακοσμημένη με λεπτομέρειες χρωμίου, χρησιμοποιούνται μαλακά στην αφή υλικά ενώ την τιμητική τους έχουν οθόνες, παραμετροποιήσεις, ένα πανέμορφο πολυλειτουργικό τιμόνι 14 διαφορετικών λειτουργιών με δύο ακτίνες και κινούμενα γραφικά σε ένα πλήρως εξελληνισμένο περιβάλλον. Υπάρχει και φωτισμός περιβάλλοντος καμπίνας με LED να δημιουργούν κρυφό φωτισμό στις εμπρός πόρτες, το ταμπλό και το χώρο για τα πόδια των επιβατών. Οι χώροι δε θα μπορούσαν παρά να είναι γενναιόδωροι, ενώ και το πορτμπαγκάζ δεν είναι μικρό με 530 λίτρα χωρητικότητας.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
SKODA OCTAVIA iV Grand Coupe 1.4 Plug-in Hybrid 204 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ9

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ85

Η οδήγησή της plug-in έκδοσης ορίζεται εν πολλοίς από τα διαθέσιμα ενεργειακά αποθέματα και τον γνωστό πλουραλισμό στη χρήση/εναλλαγή θερμικού και ηλεκτρικού κινητήρα. Για αρχή, εκκινώντας πλήρως φορτισμένοι η σοφή επιλογή είναι η χρήση του προγράμματος Hybrid με την οποία χρησιμοποιείται ηλεκτρική ενέργεια με σύνεση και με βάση την όσο το δυνατόν μικρότερη κατανάλωση βενζίνης.

Υπάρχει –προφανώς- αμιγής ηλεκτροκίνηση με την επιλογή E-Mode που διατηρεί το πράσινο αποτύπωμα του αυτοκινήτου, αρκεί να μην θέλετε να κινηθείτε σε ρυθμούς Tesla μιας και τότε θα δείτε τα ηλεκτρόνια να… εξανεμίζονται. Τέλος, υπάρχει και η επιλογή φόρτισης εν κινήσει με μια κάποια επιβάρυνση στο καύσιμο, προκειμένου να φορτίσετε τη μπαταρία για μελλοντική χρήση.

Συμβουλή μας: μείνετε στο πρόγραμμα Hybrid Auto. Μέσα σε όλα αυτά υπάρχει πάντα και επιλογή από driving modes (Eco, Normal, Sport και Individual).

Οδηγώντας την Octavia, αυτό που πάντα εισπράττεις είναι η ηρεμία κίνησης μιας μπερλίνας με χαμηλό κέντρο βάρους και χαμηλό ύψος από το έδαφος κάτι που κάνει το ταξίδι σε μια ορεινή διαδρομή απολαυστική. Υπάρχει και τρομακτική… σιγή μέσα στην καμπίνα. Η αρχιτεκτονική των αναρτήσεων είναι γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω και παρά το αυξημένο βάρος λόγω μπαταρίας, είναι σωστά στημένο. Η επιλογή σχέσεων με το DSG κιβώτιο 6 σχέσεων είναι εύκολη αλλά σε μπερδεύει αν επιλέξεις ανάμεσα στα δύο προγράμματά του καθώς η δύναμη πέδησης ρυθμίζεται ανάλογα.

Θέλει πολλή εξοικείωση τούτο το αυτοκίνητο, όπως άλλωστε και όλα τα plug-in hybrid μοντέλα του VW Group που βασίζονται σε αυτήν την τοπολογία. Μη φοβάστε όμως. Μόλις καταλάβετε τι γίνεται με το υβριδικό σύστημά του θα έχετε τα οφέλη μιας οικονομικής σε κατανάλωση λιμουζίνας που συνάμα έρχεται πακτωμένη με ό,τι πιο φρέσκο σε επίπεδο τεχνολογιών ασφάλειας και όχι μόνο. Me 35.900 ευρώ (κρίμα που δεν επιδοτούνται και τα plug-in αν και θα έπρεπε) αγοράζεις ένα «άλλο» αυτοκίνητο μακριά από τα SUV και κοντά στην πράσινη ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Μειονεκτήματα δε βρίσκεις φωναχτά και αν θέλετε αυτό το σεμνά και ταπεινά πακέτο δε θα βρείτε αλλού καλύτερο μοντέλο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SKODA OCTAVIA iV Grand Coupe 1.4 Plug-in Hybrid 204 PS 2021   TIMH €35.900   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.395, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 204  ΡΟΠΗ Nm/rpm 350

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,7 sec, τελική 220 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 1 L/100km, 28 g/km

SKODA OCTAVIA iV Grand Coupe 1.4 Plug-in Hybrid 204 PS 2021

ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΧΩΡΟΙ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΛΛΟΙ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ

ΚΑΤΑ ΣΥΝΘΕΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ, ΨΗΦΙΑΚΗ ΦΩΝΗΤΙΚΗ ΒΟΗΘΟΣ