Δοκιμάζουμε την σπορτίφ BMW X2 sDrive18d Steptronic 150PS


H μεσαία εκδοχή των diesel εκδόσεων της Χ2 είναι η χρυσή τομή από πλευράς ισχύος και επιδόσεων όσο και κόστους, χωρίς να χάνει το μοναδικό για την κατηγορία σπορ χαρακτήρα της. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 4/4/2020

Κλείνοντας σχεδόν δύο χρόνια στην αγορά, η X2 φανερώνει ακόμα και σήμερα ότι ήταν η σωστή κίνηση στην σωστή ώρα για την ΒΜW. Αποτελώντας μία προσπάθεια να μεταφερθεί και προς τα κάτω η πιο σπορ αύρα των "ζυγών" crossover της εταιρίας (Χ4 και Χ6), κατάφερε να συνδυάσει σχεδόν ιδανικά την λογική ενός SUV με αυτή ενός hatchback.

Δύο χρόνια αργότερα, ο απολογισμός της προσέγγισης της γερμανικής εταιρίας κρίνεται άκρως επιτυχημένος, αποτελώντας ένα αυτοκίνητο που αρέσει στον κόσμο και δεν έχει κάποιο τρανταχτό σχεδιαστικό εύρημα που τόσο διχάζει το κοινό στα τελευταία μοντέλα της BMW. Η Χ2 καταφέρνει να διαφοροποιείται σημαντικά από την πιο κλασική γραμμή της Χ1, εκφράζοντας ίσως πιο χαρακτηριστικά τα σπορ γονίδια της BMW όχι μόνο στην σχεδίαση αλλά και στον οδηγικό της χαρακτήρα.

Η έκδοση της δοκιμής μας είναι μία σαφής ένδειξη όλων των παραπάνω. Σ' αυτό το υπέροχο γαλάζιο χρώμα, με τις μεγάλες ζάντες των 19 ιντσών και τις προσεγμένες πλαστικές νύξεις στο αμάξωμα από το "Μ" πακέτο που είχαμε στην διάθεσή μας, διαχωρίζει εντελώς την θέση της από ένα τυπικό ψηλό SUV δίνοντας την εντύπωση ενός hatchback με λίγο μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος. Η κλίσης της πίσω γραμμής της οροφής σε συνδυασμό με την εντυπωσιακή μάσκα συνθέτουν ένα πολύ μοντέρνο σχήμα που χάρη και στις λογικές του διαστάσεις σε σχέση με την Χ1 (4,36 έναντι 4,44 μέτρων) δημιουργούν μια σαφώς δυναμική εικόνα με έντονο το σπορ στοιχείο.

Στο σαλόνι τα πράγματα είναι μάλλον οικεία για όσους έχουν εξασκηθεί λιγάκι στα δεδομένα της BMW, με την σχεδίαση να ακολουθεί τα γνωστά μονοπάτια και την ποιότητα κατασκευής να είναι σε κορυφαία επίπεδα. Ξεχωρίζει η θέση οδήγησης που πάντα ήταν και παραμένει το σημείο αναφοράς στην κατηγορία για κάθε BMW, τα πολύ όμορφα καθίσματα από σουέντ δέρμα και ύφασμα στην έκδοση της δοκιμής με εξαιρετική πλευρική στήριξη αλλά και το σύστημα infotainment της εταιρίας που στην τελευταία του γενιά είναι αρκετά πιο πληθωρικό σε παροχές και ίσως το πιο προσβάσιμο στην χρήση.

Σε ότι αφορά τους χώρους, τα 2,67 μέτρα του μεταξονίου είναι μία ικανοποιητική τιμή για τέσσερις ενήλικες, με τους πίσω να κάθονται χαμηλά και να έχουν αρκετό αέρα πάνω από τα κεφάλια τους χωρίς να αισθάνονται κλειστοφοβικά όπως σε αντίστοιχα σπορτίφ μοντέλα του ανταγωνισμού. Το πορτ-μπαγκάζ στα 470 λίτρα είναι μία ικανοποιητική τιμή, όχι κορυφαία για τα δεδομένα του μήκους του αυτοκινήτου (το τίμημα που πρέπει να πληρώσει κανείς για την σπορ διάσταση του χαρακτήρα του), όμως είναι επαρκέστατη για τις μετακινήσεις 4 επιβατών. 

Στα μηχανικά μέρη το ενδιαφέρον εντοπίζεται προφανώς στον κινητήρα των 1,5 λίτρων και των 150 ίππων. Πρόκειται για την μεσαία εκδοχή των diesel παροχών της εταιρίας στην γκάμα του μοντέλου, με χαμηλότερα την έκδοση 16d και απόδοση 116 ίππους και πιο πάνω την 20d με τα 190 άλογα. Σε σχέση με τον μικρότερο χάνει το φορολογικό πλεονέκτημα των 1,5 λίτρων, όμως από την άλλη είναι μία προσιτή επιλογή σε σχέση με τον μεγάλο σε ότι αφορά το κόστος αγοράς.

Πρόκειται για ένα σύνολο TwinPower Turbo όπως το ονομάζει η BMW, με αρκετά σύγχρονη σχεδίαση και μία απίστευτη ωριμότητα στον τρόπο που συμπεριφέρεται σε πραγματικές συνθήκες. Ελαστικό από πολύ χαμηλά, άμεσο στην απόκριση, χωρίς το τυπικό "ξεφούσκωμα" κοντά στο κόκκινο, και με τον θόρυβο περιορισμένο στο ελάχιστο, είναι από αυτές τις περιπτώσεις που η επιλογή ενός diesel σε δικαιώνεια απόλυτα. Πολύ περισσότερο όταν η κατανάλωση, παρά την σβέλτη οδήγηση που σε σπρώχνει μονίμως το αυτοκίνητο, δεν ξεπερνά τα 7 l/100km με δυνατότητα να κινηθείς και κοντά στα 6 l/100km σε χαλαρό ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο.

Το οκτάρι Steptronic συμβάλλει ιδανικά στην ανάδειξη των χαρακτηριστικών του κινητήρα με γρήγορες αλλαγές και μία μικρή υστέρηση στο κατέβασμα πολλών σχέσεων μαζί να εξαλείφεται σχεδόν τελείως στην Sport ρύθμιση των προγραμμάτων οδήγησης. Σ' αυτή την ρύθμιση το ούτως ή άλλως πολύ καλό σε αίσθηση τιμόνι αποκτά λίγο παραπάνω ευπρόσδεκτο "βάρος", συμβάλλοντας και αυτό με τον δικό του τρόπο στην γενικότερη αίσθηση που έχεις από την θέση οδήγησης ότι βρίσκεσαι όχι σε ένα crossover αλλά σε κάτι πιο... μάχιμο.

Και αυτή η αίσθηση είναι που κυριαρχεί σε ότι αφορά τον οδικό χαρακτήρα της X2. Όπως και σε όλες τις υπόλοιπες εκδόσεις που κατά καιρούς έχουμε οδηγήσει, έτσι και σ' αυτήν εδώ νιώθεις αμέσως ότι χειρίζεσαι κάτι πιο άμεσο και σαφώς πιο ευχάριστο από ένα ψηλό SUV τύπου Χ1. Το εξαιρετικά στιβαρό πλαίσιο αλλά και οι νέες ρυθμίσεις των αναρτήσεων έχουν φτιάξει ένα πιο σπιρτόζικο και σβέλτο σύνολο, με πιο άμεσες αντιδράσεις στις εντολές του οδηγού και μία σαφώς πιο έντονη αίσθηση συμμετοχικότητας σε ότι συμβαίνει στον δρόμο.

Οι κλίσεις παρά τα 18 εκατοστά απόστασης από το έδαφος είναι ιδιαίτερα περιορισμένες με αποτέλεσμα η Χ2 να διαγράφει με ακρίβεια και χωρίς περιττά δράματα τις στροφές, ακόμα και σε ρυθμούς που θα ταίριαζαν περισσότερο σε ένα σπορτίφ hatchback παρά σε ένα -τύποις- crossover.

Το τιμόνι είναι κορυφαίο σε πληροφόρηση, τα φρένα παντού και πάντα αποτελεσματικά, ενώ ως μοναδική ένσταση θα σημειώσουμε την άνεση από την ανάρτηση -κυρίως στο πίσω μέρος- κάτι που οφείλεται αποκλειστικά στα 19άρια χαμηλού προφίλ ελαστικά. Στον αυτοκινητόδρομο είναι μία γνήσια BMW, με εκείνη την έντονη αίσθηση ποιότητας και οδηγικής υπεροχής, άνετη και σίγουρη στα πολλά χιλιόμετρα, και με το σύνολο κινητήρα-κιβωτίου να ταιριάζουν γάντι στο ελληνικό οδικό δίκτυο και πέραν των Εθνικών Οδών.

Εκτός δρόμου θα κινηθεί με την σύνεση και την προσοχή που θα επιδείξει ο οδηγός στον πανάκριβο συνδυασμό ζαντών-ελαστικών, ενώ η δικίνητη έκδοση της δοκιμής μας θα αρκεστεί στα επαρκέστατα 18 εκατοστά απόστασης από το έδαφος για να φθάσει -με αρκετή προσοχή- σε κάποιο απομακρυσμένο σημείο μακριά από την άσφαλτo.

Συνοψίζοντας, η Χ2 18d είναι ίσως η χρυσή τομή όχι μόνο των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων αλλά και όλης της γκάμας της Χ2. Oi 150 ίπποι είναι επαρκέστατοι για την ελληνική πραγματικότητα, η οικονομία σε καύσιμο δεδομένη όπως δεδομένο είναι και όλο το σύμπαν της BMW σε ότι αφορά την ποιότητα και την γενικότερη αφ' υψηλού αίσθηση που προσφέρει σε όλα της τα αυτοκίνητα. Σ' αυτό το σύμπαν έρχεται η Χ2 να προσφέρει μία ξεχωριστή στιγμή, όντας ότι πιο σπορ και προσηλωμένο στην ευχαρίστηση του οδηγού έχει καταφέρει μέχρι στιγμής να βγάλει στην κατηγορία των SUV της, όντας ένα αυτοκίνητο που απολαμβάνεις όχι μόνο στην διεκπεραίωση των καθημερινών σου αναγκών αλλά και όταν αποφασίσεις να φέρεις λίγη οδηγική έξαψη στην ζωή σου.

Με τιμή στα 41.350 ευρώ είναι 7 χιλιάρικα φθηνότερη από την πιο δυνατή δίλιτρη των 190 ίππων και μόλις 2.5 χιλιάρικα πιο ακριβή από την βασική των -λίγων- 116 ίππων. Σε κάθε περίπτωση η X2 αποτελεί  μία ακόμα εξαιρετική στιγμή της εταιρίας, από τις ευτυχέστερες των τελευταίων δύο ετών σε όλη την γκάμα την μοντέλων της, με αυτήν εδώ την πετρελαιοκίνητη των 150 ίππων να συνδυάζει ιδανικά σε ένα πακέτο την λογική και το οδηγικό συναίσθημα. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BMW X2 18d sDrive Steptronic 2020   TIMH €41.350   ΤΕΛΗ €116

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.1995, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110(150)/4.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 350/1.750-2.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,3 sec, τελική 207 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,5 L/100km, 118 g/km

BMW X2 18d sDrive Steptronic 2020

ΥΠΕΡ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΕ ΚΑΥΣΙΜΟ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

ΚΑΤΑ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΙΣΩ, ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΣΤΙΣ ΕΓΚΑΡΣΙΕΣ ΑΝΩΜΑΛΙΕΣ, ΤΙΜΗ