Δοκιμάζουμε την τετρακίνητη Mercedes-Benz GLB200 4Matic


Σε μια κίνηση-ρελάνς για την κατηγορία των SUV, η Mercedes αναδεικνύει με την GLB200 4MATIC ότι μπορεί να υπάρχει το τέλειο SUV.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 21/7/2021

Τέλειο; Σωστά! Σε αγορές όπως η ελληνική, με την ηλεκτροκίνηση να κινείται –ακόμη- σε αχαρτογράφητα νερά και τον μεγάλο κυβισμό να αποτελεί τον αιωνόβιο Μπαμπούλα της αυτοκίνησης, το ιδανικό σχήμα ήταν πάντα «μεγάλο πρακτικό αμάξωμα, μικρός κινητήρας, αυτόματο κιβώτιο, τετρακίνηση και μάρκα με αίγλη». Είναι πλέον όλο αυτό το πακέτο πραγματικότητα, με την έλευση της έκδοσης GLB200 4MATIC μιας έκδοσης που την περιμέναμε και τη ζητούσαμε εδώ και χρόνια από τα στελέχη των εταιριών στο εξωτερικό.

Το αμάξωμα είναι το γνωστό της GLB, του πιο μεγάλου σε φυσικές διαστάσεις μοντέλου που βασίζεται στην πλατφόρμα MFA της μάρκας με μεταξόνιο 2.829 mm. Θυμίζουμε ότι το μοντέλο δύναται να είναι και 7θέσιο, αν και στο αυτοκίνητο δοκιμής μας είχε θυσιαστεί η τρίτη σειρά καθισμάτων. Παρ’ όλα αυτά και σε μια έκφανση πολυχρηστικών ικανοτήτων, η δεύτερη σειρά καθισμάτων κινείται σε ράγες κατά το διαμήκη άξονα κατά 140 mm μεταβάλλοντας τους χώρους είτε των πίσω επιβατών είτε των αποσκευών. Σε κάθε περίπτωση η καμπίνα είναι όχι μόνο ευρύχωρη αλλά και ευήλια χάρη στην τετραγωνισμένη σχεδιαστική προσέγγιση του αυτοκινήτου και τα μεγάλα πλαϊνά κρύσταλλα.

Το αυτοκίνητο δοκιμής μας είχε ό,τι περιμένεις από τη μάρκα με το αστέρι, με προεξάρχον το σύστημα MBUX, με μεγάλες οθόνες για πίνακα οργάνων και multimedia αλλά και την ύπαρξη ενός bonus: Η αυτόματα τετρακίνητη έκδοση «φορά» όχι το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο 7 σχέσεων αλλά το καλό, νέο 8G-DCT διπλού συμπλέκτη ξηρού τύπου κιβώτιο που είναι πιο συμπαγές και 3,6 κιλά ελαφρύτερο από το 7G-DCT. Μπορεί να διαχειριστεί μέγιστη ροπή 520 Nm και η 8η ταχύτητα έχει μεγαλύτερο λόγο με αποτέλεσμα με σταθερές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο το αυτοκίνητο να κινείται με χαμηλότερες rpm για οικονομία στο καύσιμο και πιο ήσυχη λειτουργία. Αυτά για τους… μερακλήδες. Επίσης, έχει μεγαλύτερο κατά 6 λίτρα ρεζερβουάρ για καλή αυτονομία μιας και a priori το αυτοκίνητο είναι λίγο πιο βενζινοβόρο από τον δικίνητο αδελφό του.

Η καρδιά του αυτοκινήτου είναι ο εύστροφος, τετρακύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας 1.332 cc απόδοσης 163 ίππων με 0-100 Km/h στα 9,7 sec και τελική στα 202 km/h. Η οδική συμπεριφορά σε επίπεδο άνεσης δεν ξεφεύγει από την τυπικά άνετη προδιάθεση που έχουν όλες σχεδόν οι Mercedes. Πέφτεις σε μια λακκούβα και όλα γίνονται ακόμα πιο μακριά από τις αναρτήσεις και τα ελαστικά του, απόδειξη ότι premium δεν είναι μόνο η εικόνα αλλά και η ουσία.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
MERCEDES-BENZ GLB 200 4MATIC 8G-DCT

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ81

Σαφώς και υπάρχουν κλίσεις στις στροφές, αλλά με τέτοιο μήκος, πλάτος και ύψος αλλά και με βάρος 1.625 κιλά, δε μπορεί, θα κρεμαστείς από τη στεφάνη του τιμονιού σε μια απαιτητική στροφή. Ναι, καλά διαβάσατε, αυτό είναι το σημείο καμπής αυτής της GLB από τις προσθιοκίνητες αδελφές της. Η τετρακίνηση θωρακίζει το αυτοκίνητο από βίαιες συμπεριφορές υπό πίεση με απόλυτο έλεγχο κατά την είσοδο της στροφής χωρίς υποστροφικές περιπέτειες, ενώ σε εκτός δρόμου διαδρομή είναι η χαρά της περιπέτειας, αφού η αυτόματη μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς κάνει τα πράγματα να φαίνονται τόσο μα τόσο εύκολα. Αν μάλιστα με την πρώτη ευκαιρία τοποθετήσετε και μια τετράδα ελαστικών για χρήση και εκτός δρόμου και όχι τα 235/50-R19 Pirelli P Zero του AMG πακέτου στο αυτοκίνητο δοκιμής, έχετε έναν μακρινό ξάδελφο μιας G-Wagen. Σίγουρα τα 45.400 ευρώ για ένα αυτοκίνητο με αυτή τη μηχανολογική βάση δεν είναι λίγα αλλά από την άλλη, έχεις ένα «αστέρι» με χώρους από μια κατηγορία επάνω (τουλάχιστον) με ξεκάθαρες off-road ικανότητες χάρη στην τετρακίνηση και με εξοπλισμό αντάξιο μιας premium μάρκας.  

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-BENZ GLB 200 4MATIC 8G-DCT 2021   TIMH €45.400   ΤΕΛΗ €143,65

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.332, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 120(163)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 250/1.620-4.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,7 sec, τελική 202 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,4 L/100km, 169 g/km

MERCEDES-BENZ GLB 200 4MATIC 8G-DCT 2021

ΥΠΕΡ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

ΚΑΤΑ ΣΠΟΡ ΕΛΑΣΤΙΚΑ, ΛΙΓΗ ΔΥΝΑΜΗ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΘΑ ΗΤΑΝ ΕΥΠΡΟΣΔΕΚΤΗ, ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΘΥΡΩΝ