Δοκιμάζουμε το επανασχεδιασμένο KIA Rio 1.0 Turbo 48V 120 PS 7DCT «GT-Line»


Ποιές είναι οι αλλαγές στην ανανεωμένη έκδοση του Rio. Οι επιδόσεις, η κατανάλωση, αλλά και η αίσθηση που προσφέρει το υβριδικό σύστημα με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων.

  • KEIMENO: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 27/6/2021

H αισθητική αναβάθμισή του, η προσθήκη ήπιου υβριδικού συστήματος και βενζινοκινητήρων τεχνολογίας «Smartstream» όπως και η ενσωμάτωση νέου συστήματος πλοήγησης είναι τα κύρια στοιχεία του ανανεωμένου KIA Rio, το οποίο εξαιρείται πληρωμής τελών κυκλοφορίας στη συγκεκριμένη έκδοσή του.

Το Rio είναι ένα από τα πιο «παρεξηγημένα» μοντέλα της KIA στη Γηραιά ήπειρο. Επειδή το ενδιαφέρον των ευρωπαίων έχει μετατοπιστεί προς τα crossovers και εσχάτως τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα της κορεατικής εταιρείας, το supermini μοντέλο της φαίνεται σαν να έχει «βγει από το κάδρο» των υποψήφιων αγοραστών στην Ευρώπη.

Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει γενικότερα. Βάσει των στοιχείων που ανακοινώνει η KIA, το Rio έχει περίπου 500.000 πωλήσεις ετησίως σε όλο τον κόσμο, κάτι που το κάνει ένα από τα πιο εμπορικά μοντέλα της.

Συνεπώς, αυτό που (ως μοντέλο) μας «διαφεύγει» στην καθ’ ημάς Δύση, έχει την προσοχή τόσο των ανθρώπων της εταιρείας όπως και αυτών που το επιλέγουν τελικά. Η πρόσφατη επανασχεδίασή του το καταδεικνύει με τον πιο πειστικό τρόπο. 

Οι αλλαγές

Με την επανασχεδίασή του, το Rio προσομοιώνει περισσότερο προς την εταιρική σχεδιαστική εικόνα που έχει επιλεγεί από τα στελέχη της ώστε να προσδιορίζει την KIA. Έτσι, η μάσκα έχει μικρύνει σε ύψος σε σχέση με πριν ώστε να τονιστεί η διαμόρφωσή της (την οποία ονομάζουν ως «tiger nose»). Επίσης, έχουν αλλάξει τα φωτιστικά σώματα και η μορφή των προφυλακτήρων, ενώ οι προβολείς ομίχλης (εμπρός) εμπεριέχονται σε ανασχεδιασμένο πλαίσιο. Προαιρετικά, το supermini μοντέλο της νοτιοκορεατικής εταιρείας διατίθεται και με φώτα LED.

Η παλέτα των χρωμάτων με τα οποία διατίθεται πλέον το Rio έχει μεγαλώσει και ο αριθμός τους φτάνει τα εννιά, συνολικά, καθώς έχουν προστεθεί επιπλέον δύο (τα οποία ονομάζονται «Sporty Blue» και «Perennial Grey»). Επίσης, διατίθενται και νέας σχεδίασης ζάντες, διάστασης μεταξύ 15-17 ιντσών.

Στο εσωτερικό, το επανασχεδιασμένο μοντέλο έχει έγχρωμη οθόνη 4,2 ιντσών στη θέση του πίνακα οργάνων και μεγαλύτερη από πριν έγχρωμη οθόνη αφής στην κονσόλα, η οποία πλέον είναι 8,0 ιντσών. Εκτός αυτών, διατίθεται με νέας σχεδίασης ταπετσαρίες και περισσότερες επιλογές που διευκολύνουν την εξατομίκευση του αισθητικού συνόλου. Στην εξοπλιστική έκδοση «GT-Line» -όπως αυτή εν προκειμένω- το ταμπλό και ο εσωτερικός χώρος κυριαρχείται από το μαύρο χρώμα αλλά υπάρχουν στοιχεία λευκού χρώματος και πλαστικό που μιμείται την εμφάνιση ανθρακονημάτων.

Κατά την οδήγηση

Η κυριότερη αλλαγή στα μηχανικά μέρη τού μοντέλου είναι η προσθήκη ήπιου υβριδικού συστήματος 48 Volt. Το Rio διαθέτει μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου πολυμερούς ενεργειακής χωρητικότητας 0,46 kWh και έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος είναι συνδεδεμένος μέσω ιμάντα με τον 1.0 Turbo κινητήρα τεχνολογίας «Smartstream» (όπως την ονομάζει η KIA) και τον συνδράμει όταν χρειάζεται στην επιτάχυνση ή λειτουργεί ως γεννήτρια για να φορτίζει την μπαταρία. 

Ο βενζινοκινητήρας διαθέτει στους κυλίνδρους του επίστρωση έτσι ώστε να μην αναπτύσσει υψηλή θερμοκρασία κατά τη λειτουργία του και έχει το σύστημα «CVVD» («Continuously Variable Valve Duration») το οποίο μεταβάλλει διαρκώς το χρονικό διάστημα που μένουν ανοιχτές οι βαλβίδες, αναλόγως του εφαρμοζόμενου φορτίου από τον οδηγό.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
KIA RIO 1.0 TURBO 48V HYBRID 120 PS 7DCT «GT-Line»

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ80

Ο κινητήρας αυτής της τεχνολογίας (σημ.: «Smartstream») αποδίδει την ίδια μέγιστη ισχύ με αυτόν της σειράς «Kappa» που τοποθετούνταν πριν στα μοντέλα της KIA, (100 PS και 120 PS, αντίστοιχα). Στη συγκεκριμένη εκδοχή τού Rio, δηλαδή αυτή με τους 120 PS και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, η μέγιστη ροπή του φτάνει τα 200 Nm, τιμή η οποία είναι κατά 16% αυξημένη συγκριτικά με πριν,

Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει σχετικά «κοντή» κλιμάκωση σε ό,τι αφορά στις πρώτες τέσσερις σχέσεις του, ενώ οι τρεις τελευταίες είναι «overdrive» για οικονομία καυσίμου, όσο το δυνατόν. Στην πράξη, οι αλλαγές των σχέσεων δεν είναι πάντα άμεσες και κάποιες φορές καταλαβαίνεις ότι η συγκεκριμένη διαδικασία είναι πιο αργή απ’ όσο θα ήθελε ο οδηγός. 

Το Rio διαθέτει και σύστημα «Drive Mode» μέσω του οποίου παραμετροποιείται η αμεσότητα τόσο στην απόδοση της ροπής όσο και αυτή στη λειτουργία του κιβωτίου και της αίσθησης του τιμονιού. Υπάρχουν τρία διαφορετικά προγράμματα, τα «Eco», «Normal» και «Sport» τα οποία δύναται να επιλέγει ο οδηγός.

Στα πρώτα δύο, ο καλύτερος τρόπος να διατηρεί τον ρυθμό του είναι να πιέζει μερικώς το δεξί πεντάλ για να υπάρχει διαρκώς ροπή προς τους τροχούς και να μην αισθάνεται την έλλειψή της στην περίπτωση που αργεί να πραγματοποιηθεί η αλλαγή σχέσεων του κιβωτίου. Στην τρίτη περίπτωση («Sport») πρέπει να κάνει το ίδιο εάν θέλει να μην αισθάνεται την κάπως «νευρική» εφαρμογή της σε αυτούς. Γενικά, το Rio δεν είναι ένα όχημα που διακρίνεται για τις επιδόσεις του, είναι ένα τυπικό οικογενειακό όχημα.

Η ανάρτησή του είναι σχετικά σφιχτή αλλά οι Νοτιοκορεάτες έχουν καταφέρει να βρουν μια πολύ ικανοποιητική αναλογία μεταξύ της ικανότητάς της να απορροφά τις ταλαντώσεις και να προσφέρει άνεση στους επιβάτες. Το επίπεδο θορύβου είναι σχετικά χαμηλό όσο και η ταχύτητα παραμένει και αυτή τέτοια. Όταν η τελευταία αυξάνεται, τότε η έντασή του γίνεται αισθητή.

Το επίπεδο εξοπλισμού στη συγκεκριμένη έκδοση του μοντέλου (σημ.: «GT-Line») είναι πολύ καλό για τα δεδομένα της supermini κατηγορίας. Αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με τα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού αλλά συμβάλλει και στην αισθητική αναβάθμισή του συγκριτικά με ό,τι ισχύει στις υπόλοιπες εξοπλιστικές εκδόσεις του μοντέλου.

Τέλος, το Rio, όπως όλα τα μοντέλα της KIA, έχει την απαράμιλλη επταετή εργοστασιακή εγγύηση, ενώ παρέχεται και πενταετής δωρεάν οδική βοήθεια. Η τιμή της συγκεκριμένης έκδοσης του μοντέλου ξεκινά από τα 18.990 ευρώ. Κάποιος μπορεί να τα θεωρήσει πολλά για ένα πεντάθυρο hatchback supermini, ωστόσο αυτά που προσφέρει ως τεχνολογικό και εξοπλιστικό «πακέτο», η πρακτικότητά του, η ποιότητα κατασκευής και η αξιοπιστία το κάνουν να είναι αρκετά συμφέρον για αγορά καινούργιου αυτοκινήτου.  

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ KIA RIO 1.0 TURBO 48V HYBRID 120 PS 7DCT «GT-Line» 2021   TIMH €18.990   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 998 cc, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 88 (120)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 200/2.000-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,6 sec, τελική 190 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,1 L/100km, 116 g/km

KIA RIO 1.0 TURBO 48V HYBRID 120 PS 7DCT «GT-Line» 2021

ΥΠΕΡ ΕΠΤΑΕΤΗΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ ΕΓΓΥΗΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ.

ΚΑΤΑ ΘΟΡΥΒΟΣ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΕΝΙΟΤΕ ΑΡΓΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ, XΕΙΡΙΣΜΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ INFOTAIΝMENT.