Δοκιμάζουμε το Fiat 500X Cross 1.6 MultiJet 120 PS


ΑΥΤΗ Η ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΦΕΡΝΕΙ Η ΑΥΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ «500» ΜΠΟΛΙΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΣΤΥΛ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕΙ ΜΙΑ ΟΜΟΡΦΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΣΤΑ SUV.

  • KEIMENO: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 6/8/2019

Δίνοντας απλόχερα στυλ, εξοπλισμό και δύναμη το Fiat 500X μπορεί να είναι η διαφορετική επιλογή μέσα σε μια πολυπληθή κατηγορία. Το αυτοκίνητο δείχνει όπως πάντα με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο τη σχεδιαστική του καταβολή κι αυτό είναι καλό αν αναλογιστούμε ότι δείχνει πάντα διακριτό –όχι διακριτικό- ευχάριστο και συμπαγές σε μια κατηγορία στην οποία διαγκωνίζονται πολλοί για να τραβήξουν την προσοχή.

Έχει μαζί τα γονίδια της γκάμας 500 που την κατέστησαν πόλο έλξης για μια μεγάλη μερίδα αγοραστών. Στη δε έκδοση Cross υπάρχει η τόνωση στοιχείων που αφορούν έναν πιο περιπετειώδη χαρακτήρα όπως είναι οι ποδιές στους σπέσιαλ προφυλακτήρες.

Το εσωτερικό έχει έναν συνδυασμό από σκληρά και μαλακά πλαστικά με έμφαση στα δεύτερα την τυπική, ιταλιάνικη σχεδίαση ευχάριστη στην όψη άλλα όχι στην εργονομία των συστημάτων, ειδικά στο U Connect. Το οποίο περιλαμβάνει οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης 7 ιντσών με σύστημα πλοήγησης αλλά και συμβατότητα με λειτουργία mirror link για Apple CarPlay και Android Auto.

Κι ενώ είναι από τα λίγα της αγοράς που έχει ματ επιφάνεια αφής για εξάλειψη των αντανακλάσεων και για να μην κρατά ίχνη από τα ακροδάχτυλά μας, σε δυσκολεύει στη διαχείριση των μενού. Στα λοιπά της καμπίνας όμως πρέπει να χαιρετήσουμε τον υψηλό δείκτη πρακτικότητας με θήκες, ραφάκια και ντουλαπάκια καθώς και τα πολύ καλά καθίσματα.

Και οι πίσω χώροι είναι τυπικοί για την κατηγορία ενώ ο χώρος αποσκευών είναι σωστός σε σχήμα, αρκετά βαθύς και με χωρητικότητα στα 350 λίτρα είναι στον μέσο όρο. Ίσως ράγες μετακίνησης του πίσω καθίσματος να ήταν ευπρόσδεκτες εδώ.

Δύναμη παντού

Ο turbo diesel κινητήρας του 1,6 λίτρου είναι πανίσχυρος με 120 ίππους και 320 Nm ροπής από το 16βάλβιδο σύνολο. Ακούγεται βέβαια τόσο στο ρελαντί και περισσότερο υπό πίεση, όμως η απόδοσή του είναι θεαματική και προφανώς ενδείκνυται για περιπτώσεις υψηλών αναγκών φόρτωσης.

Για να γίνουν τα πράγματα ακόμη πιο βολικά, το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο DCT 6 σχέσεων αναλαμβάνει τα χρέη μετάδοσης στους εμπρός τροχούς. Παρά όμως το «δυνατό» δίδυμο κιβώτιο-κινητήρας, κάτι οι νόρμες ρύπων, κάτι η χαρτογράφηση, το κιβώτιο δείχνει να μην αποδίδει τόσο στρωτά και γρήγορα όπως τα αντίστοιχα γαλλικά και γερμανικά. Ίσως με κάποιο πρόγραμμα παραμετροποίησης τα πράγματα να είχαν περισσότερο μπρίο.

Είναι εύκολο στην οδήγηση του χάρη στα πλούσια αποθέματα ροπής αλλά και οικονομικό σε κατανάλωση με περίπου 7 l/100km σε μεικτές διαδρομές αλλά δεν προσφέρει κάποιο…ιταλιάνικο πλεονέκτημα την ώρα της γρήγορης οδήγησης λόγω κιβωτίου και όχι λόγω κινητήρα.

Tα 215/55-R17 Goodyear EfficientGrip είναι ένα καλό πασπαρτού για εντός και εκτός ασφάλτου διαδρομές όπου όμως είναι μάλλον κάπως σκληρό λόγω αμορτισέρ. Εντούτοις μπορεί με το στήσιμό του και λιγότερο με τα 15,7 εκατοστά απόστασης του πατώματος από το έδαφος να κινηθεί με μια κάποια ευχέρεια.

Το FIAT 500X, στην έκδοση Cross προσφέρει την άνεση ενός αποδοτικού κινητήρα, την ευκολία ενός διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου και τη σιγουριά ενός πλούσιου πακέτου εξοπλισμού ασφαλείας. Αυτά είναι μερικά σημαντικά στοιχεία για πολλούς trend setter οικογενειάρχες.

Τα 25.300 ευρώ εξαργυρώνουν ακριβώς αυτές τις ποιότητες και ως εκ τούτου δεν είναι παράλογο ποσό με δεδομένη την υψηλή αξία που κατάφερε να χτίσει η Fiat γύρω από ένα θρυλικό όνομα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ FIAT 500X 1.6 MULTIJET 120PS DCT 2019   TIMH €25.300   ΤΕΛΗ €146,4

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1598, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 88 (120)/3.750  ΡΟΠΗ Nm/rpm 320/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,7 sec, τελική 186 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,7 L/100km, 122 g/km

FIAT 500X 1.6 MULTIJET 120PS DCT 2019

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ,ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ,ΕΠΑΡΚΗΣ ΙΣΧΥΣ/ΡΟΠΗ

ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ

JOIN US