Δοκιμάζουμε το Ford Kuga 1.5 TDCi 120 PS 2WD Powershift


Το βλέπεις ογκώδες, με εμφάνιση που ταιριάζει στον αδρό χαρακτήρα που πρέπει να έχει ένα SUV και είσαι σίγουρος ότι θα ικανοποιήσει τις μεταφορικές ανάγκες σου. Κι όμως, το Kuga αποδεικνύεται κάτι περισσότερο από αυτό που αναμένεις.

  • ΚEIMENO: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 28/11/2019

Ευτυχώς, το Kuga δεν αποδείχτηκε τόσο «παγκόσμιο αυτοκίνητο» όσο, ίσως, θα ήθελαν κάποια στελέχη της Ford. Δημιουργήθηκε, μεν, για να απευθύνεται σε πολλές αγορές αυτοκινήτου ανά τον πλανήτη (και για το λόγο αυτό βασίζεται πάνω στην πλατφόρμα Global C της εταιρείας), με γνώμονα να ικανοποιεί την αισθητική πελατών με διαφορετική κουλτούρα, έχει τα μηχανικά μέρη από το Focus, δε. Και το τελευταίο στοιχείο σώζει την κατάσταση για τους Ευρωπαίους. Το Kuga στοχεύει κυρίως στην αγορά της Γηραιάς Ηπείρου και αυτό σημαίνει ότι έχει τα στοιχεία που πρέπει. Ευτυχώς, επαναλαμβάνουμε.

Το πλαίσιό του ενισχύθηκε για να προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια στους επιβάτες, η ανάρτησή του ρυθμίστηκε με τρόπο που να ταιριάζει στο  χαρακτήρα του, να προσφέρει άνεση στους επιβάτες και να τηρεί όσο το δυνατόν τη φήμη της Ford στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, συγκριτικά με τους άμεσους ανταγωνιστές του.

Εσωτερικά

Η ευρυχωρία στο εσωτερικό του Kuga είναι ικανοποιητική, ακόμα και για πέντε υψηλόσωμους επιβάτες, αυτό είναι δεδομένο. Το ίδιο ισχύει και για το πορτμπαγκάζ. Το αυτοκίνητο προκαλεί θετική εντύπωση σε αυτόν τον τομέα. Οι επιβάτες κάθονται σχετικά ψηλά, σε καθίσματα που είναι σχετικά μαλακά και με καλή πλευρική στήριξη, αναλογικά. Η θέση οδήγησης, επίσης, είναι καλή και η κονσόλα διαχωρίζει σαφώς το  χώρο μεταξύ οδηγού και συνοδηγού, περιορίζοντας, όμως, τον ακόμαμεγαλύτερο ωφέλιμο χώρο που θα μπορούσαν έχουν στη διάθεσή τους.

Τα υλικά του εσωτερικού είναι καλής ποιότητας, σε γενικές γραμμές. Ωστόσο, σε κάποια σημεία της κονσόλας και στο εσωτερικό των θυρών δείχνουν υποδεέστερα της περίστασης. Η εντύπωση αυτή ενισχύεται από την ύπαρξη του συστήματος ενημερωδιασκέδασης SYNC 3, το οποίο είναι χρηστικό στη λειτουργία του και οι επιβάτες συνηθίζουν γρήγορα το  χειρισμό του.

Μηχανικά

Στη συγκεκριμένη εκδοχή του, το Kuga διαθέτει τον 1.5 TDCi ο οποίος είναι εξελιγμένος για να έχει όσο το δυνατόν μικρότερες τριβές, κατανάλωση καυσίμου, εκπομπές ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα. Διαθέτει turbo μεταβλητής συμπίεσης, σύστημα common rail υψηλής πίεσης και αντλία με εγχυτήρες οκτώ οπών. Είναι σχετικά ήσυχος στη λειτουργία του και αποδίδει τη ροπή από τις σχετικά χαμηλές στροφές.

Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (Powershift) έξι σχέσεων, κάνει εύκολο το έργο του οδηγού. Το κιβώτιο έχει τις τρεις τελευταίες σχέσεις του overdrive και σχετικά μακριά τελική σχέση μετάδοσης για οικονομία καυσίμου. Η τελευταία επιτυγχάνεται κυρίως στο ταξίδι, καθώς σε άλλες περιπτώσεις είναι σχετικά αυξημένη για τα δεδομένα ενός πετρελαιοκίνητου. Το αυξημένο βάρος του Kuga παίζει τον ρόλο του εδώ.

Η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι καλή για τα δεδομένα ενός οχήματος αυτής της κατηγορίας. Η αμεσότητα αλλαγής κατεύθυνσης και η αίσθηση του τιμονιού κρίνονται θετικά, όπως και ο τρόπος λειτουργίας της ανάρτησης.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
Ford KUGA 1.5 TDCi 120 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ82

Το γεγονός ότι οι άνθρωποι της Ford επέλεξαν να τοποθετήσουν στο πίσω μέρος του οχήματος διάταξη πολλαπλών συνδέσμων και στη δικίνητη έκδοση του Kuga αποδεικνύει ότι ήθελαν να το κάνουν να ξεχωρίζει αναφορικά με την άνεση για τους επιβάτες, την αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης και την εν γένει οδική συμπεριφορά του. Για την τελευταία φροντίζουν τόσο το σύστημα Curve Control, που περιορίζει την υποστροφή όταν ο οδηγός κινείται σε μια στροφή με αυξημένη ταχύτητα, όσο και το Torque Vectoring. Το Kuga είναι ένα πολύ καλό οικογενειακό αυτοκίνητο και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται. Το γεγονός ότι ανήκει στην κατηγορία SUV απλώς προσθέτει στην εκτίμηση και στην προτίμηση των υποψήφιων αγοραστών.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ Ford KUGA 1.5 TDCi 120 PS 2018   TIMH €26.404   ΤΕΛΗ €273,8

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.499, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 88(120)/3.600  ΡΟΠΗ Nm/rpm 300/1.500-2.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 12,4 sec, τελική 171 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,8 L/100km, 124 g/km

Ford KUGA 1.5 TDCi 120 PS 2018

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ENTONH ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ,ΦΡΕΝΑ.

ΚΑΤΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΛΙΚΩΝ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ