Δοκιμάζουμε το ηλεκτροκίνητο και πολύ ξεχωριστό Peugeot e-2008


Το Peugeot 2008 αναζητά τη διάκριση σε ένα νέο πεδίο, εκείνο της ηλεκτροκίνησης, βάζοντας στην πρίζα ακόμη και εκείνους που εμμένουν στην παρωχημένη λογική της χρήσης ορυκτών καυσίμων για την καθημερινή μετακίνησή τους.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 13/7/2021

Kακά τα ψέματα. Η ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας συνιστά ένα είδος πολυτέλειας. Ένα ακριβό σπορ το οποίο απευθύνεται σε λίγους, είτε γιατί προϋποθέτει την ύπαρξη της ελάχιστης δυνατής υποδομής -κοινώς έναν ιδιωτικό χώρο στάθμευσης με πρόσβαση στο δίκτυο παροχής ηλεκτρικής ενέργειας- είτε γιατί το κόστος ενός ηλεκτρικού οχήματος ή ακόμη και ενός plug-in υβριδικού παραμένει για τους περισσοτέρους απαγορευτικό. Είναι προφανές ότι για τον ευρωπαϊκό Νότο οι κρατικές επιδοτήσεις δεν αρκούν ώστε να αλλάξουν τις διαμορφωμένες ισορροπίες και ότι θα χρειαστεί να περιμένουμε τουλάχιστον μία πενταετία ώστε να μπορούμε να μιλάμε για μία τεχνολογία με υψηλούς δείκτες… μεταδοτικότητας. 

Μέχρι τότε, προτάσεις, όπως το Peugeot e-2008, βρίσκονται εδώ για να μας υπενθυμίζουν το τι μας επιφυλάσσει το μέλλον, διαμορφώνοντας έναν ισχυρό αντίλογο στο ακλόνητο, προσώρας, lobby των κινητήρων εσωτερικής καύσης. 

Θα χρειαστεί να εξαντλήσεις την παρατηρητικότητά σου ώστε να αντιληφθείς ότι δεν πρόκειται για ένα ακόμη Peugeot 2008, αλλά για μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη πρόταση, τη δεύτερη στην ιστορία της γαλλικής φίρμας. Τα λογότυπα της έκδοσης, καθώς και η διαφοροποιημένη κεντρική εισαγωγή αέρα αναλαμβάνουν τις απαραίτητες συστάσεις, επιτρέποντας να περάσεις απαρατήρητος, αν και εφόσον είναι αυτό που θέλεις να πετύχεις.

Άλλωστε, το 2008 διαθέτει τα απαραίτητα στοιχεία ώστε να ξεχωρίζει από το πλήθος των SUVs που έχουν κατακλύσει την ελληνική αγορά, διαθέτοντας με το μέρος του και τις πληθωρικές διαστάσεις του.Για του λόγου το αληθές, με μήκος που φτάνει στα 4,30 m, η γαλλική πρόταση δοκιμάζει τα ανώτερα όρια της κατηγορίας των αστικών διαστάσεων SUV, μαρτυρώντας και την πρόθεση της Peugeot να μην προβεί σε οποιαδήποτε μορφής έκπτωσης, η οποία θα μπορούσε να αμφισβητήσει τον near premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

One of a kind

Ξεχωριστό σε σχεδίαση, γενναιόδωρο σε διαστάσεις, αλλά και έτοιμο να κάνει το βήμα παραπάνω σε ό,τι αφορά στα ποιοτικά και εξοπλιστικά χαρακτηριστικά του, το ηλεκτροκίνητο Peugeot 2008 εξαντλεί το τεχνολογικό «οπλοστάσιο» του PSA Group.

O τρισδιάστατος ψηφιακός πίνακας οργάνων, η χορταστική σε διαστάσεις κεντρικά τοποθετημένη έγχρωμη οθόνη αφής, τα καλοσχεδιασμένα καθίσματα με επένδυση γκρι Alcantara, είναι μερικά μόνον από τα στοιχεία που αναδεικνύουν τη στόχευση του αυτοκινήτου φωτογραφίζοντας την κορυφαία εξοπλιστικά έκδοση.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι διαφορές σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις του αυτοκινήτου μετρώνται στα δάκτυλα του ενός χεριού. Ο διακόπτης που προσφέρει άμεση πρόσβαση στα δεδομένα του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης βρίσκεται ανάμεσα σε εκείνους της κεντρικής κονσόλας, οι οποίοι παραπέμπουν σε πλήκτρα πιάνου, ενώ και τα 405 λίτρα του χώρου αποσκευών συναντούν την επίδοση των συμβατικών εκδόσεων του αυτοκινήτου. Και αυτό γιατί οι μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 50 kWh βρίσκονται τοποθετημένες στο δάπεδο του αυτοκινήτου, διατηρώντας ανέπαφες τις χωροταξικές δεξιότητες του αυτοκινήτου.

Mε τούτα και με εκείνα, ο χρόνος προσαρμογής στη νέα, ηλεκτρική πραγματικότητα μειώνεται στο ελάχιστο. Η αλήθεια είναι ότι χρειάζεται περισσότερη προσπάθεια ώστε να βρεις την ιδανική θέση οδήγησης, ελέω της αρχιτεκτονικής του i-Cockpit, παρά για να μπεις στα παπούτσια ενός ηλεκτροκίνητου SUV, η αυτονομία του οποίου ξεπερνά τα 300 χιλιόμετρα.

Πέρα από τη σύνεση στην οποία οφείλεις να εμφυσήσεις κάθε σου κίνηση, στη φαρέτρα του οδηγού έρχονται να προστεθούν τα τρία προγράμματα λειτουργίας, καθώς και τα μόλις δύο επίπεδα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνσης.

Ξεκινώντας από τα προγράμματα οδήγησης, κινούμενος σε αστικό ή περιαστικό περιβάλλον, δεν έχεις κανέναν απολύτως λόγος να φύγεις από την ασφάλεια και τη θαλπωρή του «Eco» για χάρη της μέγιστης απόδοσης των 136 PS που χαρίζει η διαμόρφωση Sport.

Less is more

Με νηστεία και προσευχή, λοιπόν, και με τον επιλογέα στη θέση B, η οποία προσφέρει τη μέγιστη δυνατή ανάκτηση από τη στιγμή που θα τραβήξεις το πόδι σου από το γκάζι, τα 320 χιλιόμετρα αυτονομίας που δίνει ο κατασκευαστής αποτελούν μια απολύτως ρεαλιστική τιμή.

Αν πάλι δεν σεβαστείς την ηλεκτροκίνητη φύση του αυτοκινήτου και αφεθείς στην αβίαστη επιτάχυνση που εξασφαλίζουν οι 136 PS και τα 260 Nm ροπής, η επίσκεψή σου σε ένα από τα λιγοστά σημεία φόρτισης του λεκανοπεδίου θα έρθει πιο σύντομα απ' όσο υπολόγιζες.

Το φτωχό σε πληροφορία σύστημα διεύθυνσης είναι αντιπροσωπευτικό του φιλήσυχου χαρακτήρα του γαλλικού crossover, την ίδια στιγμή που ο χρόνος και ο τρόπος απόκρισης των φρένων είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα ξενίσει όσους έχουν γαλουχηθεί με την αναλογικότητα μιας συμβατικής κατασκευής.

Απουσία μηχανικών θορύβων και κραδασμών, η άνεση στο εσωτερικό του ηλεκτροκίνητου Peugeot 2008 κινείται σε υψηλότατα επίπεδα. Αν, μάλιστα, η ποιότητα της ασφάλτου είναι τέτοια που να μη δοκιμάζει τη συνοχή του πλαισίου, τότε η γαλλική πρόταση δείχνει ικανή να προσφέρει μια αποκαλυπτική εμπειρία οδήγησης. Βέβαια, η παραμικρή απόκλιση από το best case scenario οδηγεί σε παραχωρήσεις.

Βλέπετε, τα σχεδόν 1.600 κιλά του αυτοκινήτου βάζουν δύσκολα στο γαλλικό σύνολο, το οποίο, αργά ή γρήγορα, υποκύπτει στους νόμους της Φυσικής. Οι τροχοί των 18 ιντσών με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ δεν βοηθούν, σε κάθε περίπτωση, στη διαδικασία της απόσβεσης των κακοτεχνιών, ενισχύοντας την αμηχανία του πλαισίου.

Στο ίδιο συμπέρασμα καταλήγεις αν και εφόσον επιχειρήσεις να κινηθείς σε έναν πιο σβέλτο ρυθμό. Με τους τροχούς υπό γωνία θα δυσκολευτείς να εντοπίσεις το sweet spot της απόδοσης του ηλεκτροκινητήρα και να διατηρηθείς εντός των ασφυκτικών πλαισίων που ορίζει η αστραπιαία απόκρισή του, ώστε να μη χρειαστεί να οπισθοχωρήσεις των προκεχωρημένων θέσεών σου. 

Με δεδομένη την αυτονομία καθώς και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, είναι προτιμότερο να αρκεστείς στη stress free εμπειρία που σου προσφέρει το Peugeot e-2008 αξιοποιώντας τις δεξιότητές του, είτε ως ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα είτε ως ένα σύγχρονο crossover ικανό να επιβιώνει στη ζούγκλα της πόλης.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ PEUGEOT 2008 e-2008 2020   TIMH €31.478   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ HΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 136/10.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 260/3.673

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,5 sec, τελική 150 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 kWh/100km, 0

PEUGEOT 2008 e-2008 2020

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

ΚΑΤΑ ΑΠΡΟΣΩΠΟ ΟΔΗΓΙΚΟ ΠΡΟΦΙΛ