Δοκιμάζουμε το ξεχωριστό και πρακτικό Citroen C3 Aircross C-Series


Το ιδιαίτερο στυλ του Citroën C3 Aircross αυτή τη φορά συνδυάζεται με ένα επιπλέον επίπεδο εξοπλισμού απ’ ό,τι ως τώρα, ώστε να προσφέρει όσο το δυνατόν περισσότερα στους υποψήφιους αγοραστές του.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 29/5/2021

Στη Citroën, έχουν τη δυνατότητα, την εμπειρία αλλά και την ικανότητα να δημιουργούν οχήματα τα οποία να ξεχωρίζουν αισθητικά. Περισσότερο από κάθε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία, τα μοντέλα της διακρίνονται αισθητικά, σε βαθμό που κάποιες φορές να είναι μια σκόπιμη επιλογή από μέρους της εταιρείας.

Βεβαίως, αυτό προκύπτει από την ίδια την ιστορία της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Κι επειδή ένα «μήνυμα» χρειάζεται και έναν δέκτη –πέραν του πομπού– ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασίας μετάδοσής του, αυτός υπάρχει και είναι πρόθυμος να το δεχτεί.

Έτσι, οι περισσότεροι αναμένουμε από τη Citroën να μας προκαλέσει εντύπωση, να μας εκπλήξει ενίοτε, επιθυμούμε να παρουσιάζει κάτι όντως διαφορετικό σε μεγαλύτερο βαθμό από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία. Ακόμη κι αν διαφωνούμε με το αποτέλεσμα ή αυτό δεν είναι του γούστου μας, τελικά το συγχωρούμε, επειδή απλά πρόκειται για τη συγκεκριμένη εταιρεία. Και εξακολουθούμε να αναμένουμε την επόμενη έκπληξή της…

Το C3 Aircross «C-Series»

Η συγκεκριμένη εξοπλιστική έκδοση, η οποία ονομάστηκε «C-Series», δημιουργήθηκε από τη Citroën ώστε να αποτελεί μία πιο συμφέρουσα επιλογή για όσους θέλουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο που να είναι ευρύχωρο, καλά εξοπλισμένο και οικονομικά προσιτό γι’ αυτά που προσφέρει.

Τα στοιχεία που τονίζουν το στυλ του αυτοκινήτου εξωτερικά, και το κάνουν να διαφέρει από τις υπόλοιπες εξοπλιστικές εκδόσεις, είναι τα σκούρου κόκκινου χρώματος καλύμματα που υπάρχουν στους εξωτερικούς καθρέφτες και στους εμπρός προβολείς, οι νέας σχεδίασης ζάντες 16 ιντσών (στη Citroën, την ονομάζουν «Matrix»»), τα φιμέ πίσω κρύσταλλα και το ανάγλυφο λογότυπο «C-Series» στις εμπρός πόρτες.

Επιπλέον, (το αμάξωμα) διατίθεται σε τέσσερις χρωματικούς συνδυασμούς, με μαύρη οροφή στα χρώματα που ονομάζονται «Artense Grey», «Platinium Grey» και «Natural White», όπως και με λευκή οροφή στο μαύρο χρώμα «Perla Nera».

Στο εσωτερικό της συγκεκριμένης εξοπλιστικής έκδοσης περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως το «Speed Limit Information» (αναγνωρίζει τις πινακίδες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας) ή το «Intelligent Speed Adaptation» (το σύστημα cruise control προσαρμόζει την ταχύτητα κίνησης του οχήματος ανάλογα με τη μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα κάθε φορά). 

Επίσης, διαθέτει τα συστήματα «hill assist» και «cornering light». Στο ταμπλό τού αυτοκινήτου υπάρχει έγχρωμη οθόνη αφής 7,0 ιντσών, λειτουργία «Mirror Screen» (για «Android Auto» και «CarPlay») και Multimedia Citroën Connect Radio με ψηφιακό δέκτη DAB και 6 ηχεία. Τέλος, στα καθίσματα υπάρχει κόκκινου χρώματος λωρίδα, ενώ στα εμπρός είναι ραμμένη η ονομασία της συγκεκριμένης εξοπλιστικής έκδοσης.

Στον δρόμο

Καθώς πρόκειται για εξοπλιστική έκδοση, το αυτοκίνητο δεν διαφοροποιείται σε ό,τι αφορά στα υπόλοιπα τεχνικά χαρακτηριστικά του ή την εν γένει οδική συμπεριφορά του, συγκριτικά με αυτά που ισχύουν για το C3 Aircross. 

Ο 1.2 PureTech κινητήρας, στη συγκεκριμένη εκδοχή του, αποδίδει μέγιστη ισχύ 110 PS/5.500 rpm και μέγιστη ροπή 205 Nm/1.750 rpm. Στην έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων η μέση τυποποιημένη κατανάλωσή του είναι 5,9 l/100 km και η μέση τυποποιημένη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα 135 g/km. 

Πρακτικά, είναι επαρκής για να κινήσει αξιοπρεπώς το αυτοκίνητο, ωστόσο η ροπή του αρχίζει να αποδίδεται ικανοποιητικά σχετικά ψηλά, περίπου από τις 2.000 rpm και άνω. Ο θόρυβός του δεν είναι έντονος, ωστόσο ο οδηγός χρειάζεται τον πιέζει σχετικά για να κινηθεί με πιο γρήγορο ρυθμό.

Όταν το πράττει, η επιτάχυνση εν κινήσει είναι καλή μέχρι τις περίπου 4.500 rpm, κάτι που τον βοηθά στο έργο του. Όσο επιλέξει ήρεμο ρυθμό κίνησης, η κατανάλωση καυσίμου τού οχήματος φτάνει περίπου στα 7,5 l/100 km. Η μέση τιμή κατανάλωσης της δοκιμής μας ήταν 8,2 l/100 km.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
CITROEN C3 Aircross 1.2 PURETECH 110 PS «C-SERIES»

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ78

Η ανάρτησή του αποτελείται από γόνατα τύπου MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο, εμπρός, και από ημιάκαμπτο άξονα, πίσω. Είναι σχετικά σφιχτή σε αίσθηση, παρέχει σχετική άνεση τους επιβάτες του οχήματος αλλά δεν απορροφά σε ικανοποιητικό τις ταλαντώσεις όταν το όχημα διέρχεται από κακοτεχνίες του δρόμου με χαμηλή ταχύτητα. Όταν η τελευταία αυξάνεται, λειτουργεί αποτελεσματικότερα.

Το σχετικά μεγάλο ύψος του C3 Aircross από το έδαφος, το οποίο είναι 17,8 cm, του επιτρέπει να διέρχεται με ευκολία πολλές από τις λακκούβες ή τα αναχώματα στον ασφαλτόδρομο ή σε χωματόδρομο. Αυτό διευκολύνει τον οδηγό, προφανώς. Όμως, το αυτοκίνητο δεν είναι μόνο γι’ αυτόν, είναι και για τους υπόλοιπους επιβάτες του.

Η ευρυχωρία του είναι καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας του. Τόσο το ωφέλιμο μήκος, όσο και το ύψος επιτρέπουν τη μεταφορά πέντε ενηλίκων, ενώ το πορτμπαγκάζ του είναι τουλάχιστον 410 λίτρα και αυξάνεται ως τα 1.289 λίτρα όταν διπλώσουν οι πλάτες του πίσω καθίσματος.

Η πρακτικότητά του είναι καλή, σε γενικές γραμμές, ωστόσο οι θήκες για μικροαντικείμενα στη βάση της κονσόλας δεν είναι χρηστικές όταν πρόκειται για την τοποθέτηση μικρών μπουκαλιών, για παράδειγμα.

Αναφορικά με την οδική συμπεριφορά του C3 Aircross των 110 PS είναι ένα αυτή που αρμόζει σε ένα τυπικό οικογενειακό όχημα. Όταν πρόκειται για στροφές, το αμάξωμά του θα γείρει σχετικά και εάν ο οδηγός επιμείνει στο γκάζι θα υποστρέψει. Ωστόσο, το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης επεμβαίνει νωρίς και περιορίζει έγκαιρα το φαινόμενο.

Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει σχετικά μεγάλες διαδρομές και μέτρια αίσθηση. Επίσης, η αντιληπτή ποιότητα του πλαστικού σε κάποια τμήματα του ταμπλό και του εσωτερικού δείχνει υποδεέστερη της γενικότερης εικόνας που προτίθεται να αντιπροσωπεύει η συγκεκριμένη έκδοση.

Συμπερασματικά το C3 Aircross «C-Series» είναι ένα ελκυστικό «πακέτο» για όποιον θέλει ένα καινούργιο αυτοκίνητο με καλό επίπεδο εξοπλισμού και ευρυχωρία στο εσωτερικό του.

H ιδιότυπη εμφάνισή του και το στυλ του εντάσσονται στα (ξεχωριστά) πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου και για πολλούς αποτελούν ουσιαστικό στοιχείο επιλογής του. Τέλος, σε ό,τι αφορά στην τιμή πώλησής του, αυτή είναι 17.500 ευρώ, χάρη στην προωθητική ενέργεια που κάνει η ελληνική αντιπροσωπεία της Citroën. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ CITROEN C3 Aircross 1.2 PURETECH 110 PS «C-SERIES» 2021   TIMH €17.500   ΤΕΛΗ €86,4

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.199 cc, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 81 (110)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 205/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,2 sec, τελική 185 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,9 L/100km, 135 g/km

CITROEN C3 Aircross 1.2 PURETECH 110 PS «C-SERIES» 2021

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΣΤΥΛ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.

ΚΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΣΦΙΧΤΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ, ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΠΛΑΣΤΙΚΟΥ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΣΗΜΕΙΑ.