Δοκιμάζουμε το Mazda CX3 1.8 SkyActiv diesel 115PS 2WD


ΜΙΑ ΕΤΑΙΡΙΑ ΜΕ ΕΔΡΑ ΤΗΝ ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΧΙΡΟΣΙΜΑ ΠΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΖΗΣΕΙ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΓΕΙ ΦΕΛΛΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΤΡΑΝΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΕΙΣΜΑΤΟΣ, ΟΡΑΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠ’ ΟΛΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΚΑΤΙ ΜΑΓΙΚΟ: ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΝΑ ΧΑΙΡΕΣΑΙ ΝΑ ΟΔΗΓΕΙΣ.

  • 3/12/2019

Αυτό είναι η Mazda που σήμερα, μετά τις προ δεκαετίας περιπέτειες και την απαγκίστρωσή της από τη Ford έπρεπε να αποδείξει ότι μπορούσε να επιζήσει όχι μόνο μιας πυρηνικής καταστροφής αλλά κι ενός οικονομικού Αρμαγεδδώνα που έπληξε πλείστες αυτοκινητοβιομηχανίες μετά την κατάρρευση της Lehman Brothers. Και στην Ελλάδα όμως πέρασε δύσκολα η φίρμα με πέντε «πέτρινα» χρόνια, χωρίς εισαγωγέα και χωρίς όραμα. Ώσπου ο όμιλος Συγγελίδη μπήκε στο κόλπο και ανέστησε δίκτυο και μάρκα. Το comeback λοιπόν στην Ελλάδα γίνεται με πλήρη γκάμα ενώ στην τόσο δημοφιλή κατηγορία των SUV εκπρόσωποι για την ιαπωνική φίρμα είναι τα νέα CX-5 και CX-3 με το δεύτερο να αποτελεί εδώ το αντικείμενο της αξιολόγησής μας. Παρ’ όλα αυτά θα πρέπει να κάνουμε μια «περίληψη προηγούμενων επεισοδίων».

Ήταν το 2015 όταν η Mazda παρουσίασε το CX-3 και μόλις πέρυσι έκανε ένα πολυεπίπεδο facelift προκειμένου το αυτοκίνητο να δείχνει και να είναι πιο πολυτελές να είναι πιο minimal και πρακτικό, έχοντας νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση, νέο κινητήρα diesel και πολλές λύσεις για τη βελτίωση της ποιότητας κύλισης. Ξεκινώντας λοιπόν με ό,τι έχουμε μπροστά μας δεν μπορούμε παρά να εξάρουμε σχεδιαστές και εργάτες γι αυτό το σύνολο. Οι γραμμές του CX-3 με το εμπρός μακρύ καπό και την τραβηγμένη πίσω καμπίνα, σαφώς και ορίζουν ένα δυναμικό σε όψη σύνολο. Συνάμα η εμπρός μάσκα, τα εμπρός φωτιστικά σώματα, οι όμορφες, αρχοντικές λεπτομέρειες με χρώμιο όπως και τα πίσω φωτιστικά σώματα «δένουν» σε ένα σύνολο που μακράν είναι ό,τι πιο πολυτελές και ποιοτικό στην κατηγορία, δίνοντας έναν δυναμισμό που συνήθως συναντάς σε άλλες κατηγορίες αυτοκινήτων.

Το δε χρώμα του αυτοκινήτου δοκιμής (Soul Red Crystal, σήμα-κατατεθέν της Mazda) δε χορταίνεις να το απολαμβάνεις. Ένα αυτοκίνητο λοιπόν που κρατά ολόκληρο τον σχεδιαστικό κώδικα Kodo της Mazda (ναι, θα μάθουμε και ολίγα ιαπωνικά από την παράδοση της φίρμας), τη δυναμική, ρέουσα αίσθηση ενός σχήματος δηλαδή ακόμη κι όταν αυτό είναι στατικό. Ή το Jinba Ittai  «αναβάτης και άλογο ως ένα».  Θα επανέλθουμε με αυτή τη δεύτερη και θεμελιώδη αρχή της Mazda όταν πάρουμε στα χέρια μας, το κορυφαίο MX-5. Ως τότε το CX-3 δε χάνει σε τίποτε την αίσθηση που ήθελαν οι εξελικτές της φίρμας να προσδώσουν στο συμπαγές SUV. Ναι, μπορεί να μην είναι κορυφαίο στον τομέα όπως είναι το Ford EcoSport ή να έχει την «γκλαμουριά» ενός DS3 Crossback (για να περάσουμε και στα της κατασκευής) όμως πετυχαίνει να είναι το κορυφαίο συμπαγές ιαπωνικό SUV σε οδήγηση και αντιληπτή -και μη- ποιότητα.

Εντός του CX-3

Το να μπαίνεις σε ένα SUV και το μόνο αναλογικό όργανο που βλέπεις εμπρός σου από τη θέση του οδηγού να είναι ένα στροφόμετρο στις 6.000 rpm είναι τουλάχιστον αιρετικό, ιδιαίτερο… όχι όμως για τη Mazda. Το ταμπλό απαρτίζεται από σκληρά πλαστικά με μια λωρίδα δέρματος και εμφανείς ραφές να δείχνουν όλα μαζί ποιοτικά καμωμένα. Ο επιλογέας είναι ΑΚΡΙΒΩΣ εκεί που πρέπει, κοντός και μικρές διαδρομές, το δε πολυλειτουργικό τιμόνι έχει μια πλειάδα διακοπτών που βελτιώνουν την εργονομία. Συνολικά η ποιότητα είναι από τις κορυφαίες της κατηγορίας όπως και η αισθητική αν και δε φτάνει το επίπεδο του πραγματικά premium Mazda 3.

Η εργονομία είναι τυπική για Ιάπωνα κατασκευαστή, με μια πλειάδα διακοπτών αριστερά του τιμονιού και σαφώς λιγότερους εκ δεξιών. Στη μικρή κεντρική οθόνη που δεν είναι αφής απεικονίζονται με πλήρες ελληνικό μενού πολλές πληροφορίες που αφορούν το αυτοκίνητο και ελέγχονται από περιστροφικό διακόπτη HMI Commander στη βάση της στενής κονσόλας με μια κάποια σύνθετη διαδικασία η αλήθεια είναι. Η οποία κονσόλα μπορεί να φιλοξενήσει μετά βίας ένα κανονικό, σημερινό smartphone αλλά τουλάχιστον έχει δύο ποτηροθήκες. Οι χώροι συνολικά είναι επαρκέστατοι για την κατηγορία με κανονική θέση οδήγησης και τυπική διάταξη πίσω. Η περιμετρική ορατότητα όμως είναι μάλλον περιορισμένη και όχι αυτή ενός T-Cross καθώς η σχεδίαση είναι τέτοια. Όσο για τις αποσκευές θα βολευτούν κι αυτές μια χαρά χωρίς όμως να υπάρχει η χωρητικότητα των κορυφαίων της κατηγορίας.

Επί τω έργω…

Κύριο σημείο ενδιαφέροντος στα μηχανικά μέρη είναι ο 1800άρης diesel κινητήρας που ανήκει στις νέες προτάσεις της Mazda ενσωματώνοντας πολλά μικρά και μεγάλα τρικ που αυξάνουν τη ροπή, διατηρώντας σε χαμηλό επίπεδο την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Σπέσιαλ σχεδίαση πιστονιών, μελετημένος ψεκασμός 6 εγχύσεων ανά κύκλο και γρήγορη επίτευξη της ιδανικής θερμοκρασίας, turbo μεταβλητής γεωμετρίας και προσπάθεια μείωσης του εγγενούς θορύβου που παράγουν οι κινητήρες diesel. Επίσης καταλύτης και παγίδα οξειδίων του αζώτου κάνουν τη βρώμικη –κυριολεκτικά!- δουλειά της συμμόρφωσης του κινητήρα με το αυστηρό Euro 6d-TEMP πρότυπο.  

Όλα είναι εκεί με μια μικρή «παραφωνία» στη χροιά του στο ρελαντί που θυμίζει ένα κλασικό σύνολο πετρελαίου. Πατήστε λίγο το γκάζι και θα δείτε ότι επιταχύνει ομαλά, κάνοντας συνάμα τη χροιά του να αλλάζει σε πιο smooth ακούσματα, ενώ από τις 2.200 μέχρι τις 5.000 rpm υπάρχει μια ζωντανή συμπεριφορά, μια απόδοση που κάνει το αυτοκίνητο σβέλτο, αρκεί να καταφεύγετε συχνά στον 6άρη μηχανικό επιλογέα με την (όπως πάντα για Mazda) άριστη αίσθηση.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
MAZDA CX3 1.8 SkyActiv diesel 115PS 2WD

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 7

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ80

Η κατανάλωση είναι κάτι το πρωτόγνωρο με 6,2 l/100km μέση δοκιμής και αστική που μπορεί να γίνει αστεία με ενδείξεις μέχρι και 4,0 l/100km. Κάτι ακόμη σημαντικό είναι ότι τόσο η αεροδυναμική φροντίδα, όσο και η ηχομόνωση κάνουν το CX-3 ένα εξαιρετικά ήσυχο, ταξιδιάρικο αυτοκίνητο και μόνο κάποιες φορές ακούγονται τα ελαστικά της Toyo. Παίρνει κλίσεις στις στροφές ενώ και το rebound σε ένα κυματισμό του ασφαλτοτάπητα είναι λίγο τεμπέλικο (κάτι μάλλον επιθυμητό σε ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας) αλλά συνολικά η αποσβετικότητα αγγίζει το τέλειο καθώς η άνεση είναι κορυφαία.

Μπορεί από την άλλη να μην ακούγεται όταν περνά πάνω από μια κακοτεχνία σαν ένα κομμάτι γερμανικού χάλυβα, αλλά αυτό είναι θέμα ήχου και όχι ουσίας. Το δε τιμόνι έχει θετική αίσθηση και είναι ακριβές. Έτσι όλο στο αυτοκίνητο είναι ρυθμισμένα για Jinba Ittai καθώς όταν του «πάρεις τον αέρα» μπορείς να νιώσεις το εμπρός να αλλάζει την κατευθυντικότητά του γρήγορα με το πίσω μέρος μια σταλιά μοναχά ανυπάκουο υπό πίεση ελέω ημιάκαμπτου άξονα. Και μην αμελήσουμε. Αν τα ελαστικά ήταν κάποια εκ των κορυφαίων αυτό θα είχε και αντίστοιχο αντίκτυπο στην τελική οδηγική «πινελιά» του αυτοκινήτου παρότι στα φρένα τα πήγε μια χαρά. Ο εξοπλισμός από την άλλη ειδικά στο κορυφαίο αυτοκίνητο δοκιμής μας είχε τα πάντα: Ειδοποίηση απόκλισης από λωρίδα,  Έλεγχο νεκρού σημείου, Head Up display, κάμερα οπισθοπορείας, smart keyless entry, Αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, θερμαινόμενα καθίσματα, Smart City Brake Support και όπως πάντα όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες.

Με όλα τούτα είναι προφανές ότι η τιμή του αυτοκινήτου δοκιμής η οποία ξεπερνά τα 27.000 ευρώ γίνεται πολύ αλμυρή, ενώ και η τιμή εισόδου στα 1800 cc δεν απέχει πολύ με 24.263 ευρώ. Για να κατανοήσουμε τις στρεβλώσεις της ελληνικής αγοράς η λιανική προ φόρων της έκδοσης Revolution της δοκιμής είναι στα 19.427 ευρώ. Όλα αυτά μας φέρνουν προ ενός διλήμματος που δεν είναι άλλο από το αν η ιαπωνική κουλτούρα στην κορυφαία της στιγμή για την κατηγορία μπορεί να ευδοκιμήσει μέσα στην…ελληνική τσέπη. Την απάντηση την δώσατε εσείς, αφού τις ημέρες της δοκιμής το CX-3 έγινε talk of the town με πολλούς από εσάς να ρωτάτε –και αρκετοί να ξέρετε ήδη- τα «τι» και «πως». Εμείς δε μπορούμε παρά να προτείνουμε το CX-3 εφόσον έχετε τη δυνατότητα καθώς αποτελεί μια ολικά κορυφαία επιλογή για την κατηγορία.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MAZDA CX3 1.8 SkyActiv diesel 115PS 2WD 2019   TIMH €24.263   ΤΕΛΗ €111,72

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.759, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 85(115)/4.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 270/1.600

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,4 sec, τελική 184 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,4 L/100km, 114 g/km

MAZDA CX3 1.8 SkyActiv diesel 115PS 2WD 2019

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΕΥΕΛΙΞΙΑ

ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ, ΚΥΒΙΣΜΟΣ

JOIN US