Δοκιμάζουμε το Mini Cooper S 60 Years Edition


Το εμβληματικό MINI συμπληρώνει 60 χρόνια ζωής και το γιορτάζει με μια επετειακή έκδοση η οποία μας χαρίζει ένα σύντομο, αλλά πέρα για πέρα απολαυστικό ταξίδι στο ένδοξο παρελθόν του.

  • KΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 9/11/2019

H ιστορία είναι λίγο πολύ γνωστή. H κρίση του Σουέζ στα μέσα της δεκαετίας του 1950 στερεί από την ευρωπαϊκή ήπειρο την απρόσκοπτη πρόσβαση στα κοιτάσματα πετρελαίου της Μέσης Ανατολής μετατρέποντας μια περιορισμένης κλίμακας στρατιωτική σύρραξη στη μεγαλύτερη ενεργειακή κρίση που γνώρισε η Γηραιά Ήπειρος μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου πολέμου.

Ο «μαύρος χρυσός» γίνεται δυσεύρετος στους δρόμους της Ευρώπης και η ανάγκη δημιουργίας νέων-αποδοτικότερων τετράτροχων επιτακτική. Σε ένα λευκό κομμάτι χαρτί ο Αλέξανδρος Ισιγόνης καταθέτει στην British Motor Corporation τη δική του πρόταση, η οποία θα γίνει ευθύς αμέσως αποδεκτή. Τρία χρόνια αργότερα, στις 26 Αυγούστου του 1959, το Mini κυλά για πρώτη φορά από τις γραμμές παραγωγής της BMC, σημαδεύοντας ανεξίτηλα την ιστορία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Θα ακολουθήσει η σύμπραξη με τον μετρ των αγωνιστικών επιτυχιών John Cooper και η δημιουργία ενός αυτοκινήτου ικανού να ταπεινώσει οποιονδήποτε αντίπαλο σε οποιοδήποτε τερέν. Όχι τυχαία, το υπεράνω κάθε υποψίας Mini θα κατακτήσει τη νίκη στο θρυλικό Ράλλυ του Μόντε Κάρλο και το βαρύγδουπο προσωνύμιο του «φονέα γιγάντων».

RETROFIT

Θα συμφωνήσουμε όλοι ότι η σύγχρονη εκδοχή του ΜΙΝΙ δεν θυμίζει σε τίποτα εκείνο το αυτοκίνητο που εμπνεύστηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1950 ο δαιμόνιος Σμυρνιός, πριν όμως λοιδορήσουμε όσους αυτομόλησαν στο στρατόπεδο των Βαυαρών, με σκοπό να περισώσουν ένα πολύτιμο κομμάτι της βρετανικής κληρονομιάς, οφείλουμε, αν μη τι άλλο, να δούμε τι μπορεί να κρύβει πίσω της η αναπόφευκτη γιγάντωση των μεταλλικών επιφανειών και το lifestyle περιτύλιγμα με το οποίο αμπαλάρεται στις ημέρες μας κάθε σύγχρονο MINI.

Οφείλουμε να δώσουμε τον πρώτο λόγο στο αριστοτεχνικά ζυγισμένο πλαίσιο, στον πληθωρικό σε απόδοση υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης της ονομαστής έκδοσης Cooper S και στο αλάνθαστο ένστικτο ενός υπερβατικού αυτοκινήτου πόλης, παραβλέποντας ενδεχομένως όσα εσχάτως προστέθηκαν στον εξοπλισμό του,  με αφορμή τη συμπλήρωση 60 ετών από τη δημιουργία του. Όχι ότι το Βritish Racing Green που «ντύνει» τις επιφάνειες του αμαξώματος μάς αφήνει αδιάφορους ή το εκλεκτό δέρμα με το οποίο επενδύονται τα καθίσματα δεν συνάδει με τον premium προσανατολισμό του. Θα ήταν άδικο, όμως, να σταθεί κανείς στα εξοπλιστικά-εφήμερα χαρακτηριστικά μιας έκδοσης, προσπερνώντας ελαφρά την καρδία το, ούτως ή άλλως, μοναδικό αποτύπωμά της στην άσφαλτο.

Προφανώς και τα 1.998 cc του τετρακύλινδρου συνόλου ξυπνούν μνήμες από τον φορολογικό μεσαίωνα που σκεπάζει με το σκοτεινό του πέπλο αυτήν τη μικρή γωνιά της Ευρώπης, ακόμα και έτσι, πάντως, δεν μπορείς να γυρίσεις την πλάτη σε ένα αυτοκίνητο που θέτει ως απαρέγκλιτη προτεραιότητα τον οδηγικό ενθουσιασμό του χειριστή του, ξορκίζοντας, έστω και την ύστατη στιγμή, το γκλίτερ της αριστοκρατικής καταγωγής του. 

Ως εκ τούτου, οι 192 PS και τα 280 Nm ροπής δεν βρίσκονται εκεί απλώς για να ικανοποιήσουν την ακόρευστη δίψα των χρονομέτρων. Η διαδικασία επιτάχυνσης από στάση στα 100 km/h ολοκληρώνεται σε μόλις 6,7 s και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 235 km/h, αν, πάντως,  θα έπρεπε να ποντάρεις σε κάτι, αυτές δεν είναι οι επιδόσεις. Ούτε φυσικά και η ευκολία με την οποία κινείσαι εντός των τειχών ένεκα της παρουσίας του διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου των επτά σχέσεων. Θαρρείς πως η ζωή ξεκινά πέρα από τα ασφυκτικά όρια της πόλης, εκεί όπου ένα αυθεντικό MINI θα βρει το  χώρο και τον τρόπο να αναδείξει τις αρετές που περιγράφονται στο πλούσιο βιογραφικό του.

Η χειρουργική ακρίβεια με την οποία το σύστημα διεύθυνσης μεταφέρει τις εντολές σου στην άσφαλτο, η ταχύτητα και η συνέπεια του αυτόματου κιβωτίου, ο άριστος έλεγχος του αμαξώματος υπό οποιεσδήποτε συνθήκες αποκτούν αυτομάτως διαφορετική αξία. Είναι σχεδόν μάταιο να αντισταθείς στη φυσική γοητεία που ασκεί πάνω σου ετούτο το MINI. Κι όταν τα πράγματα μπουν στη σωστή σειρά, με το  διακόπτη του MINI Driving Modes να βρίσκεται στη θέση sport, τα ηλεκτρονικά εκτός μάχης, τα ακροδάχτυλά σου στα paddles και το δεξί πεντάλ μια ανάσα από το τέλος της διαδρομής του, μπορείς να αισθάνεσαι απολύτως σίγουρος για την ορθότητα της επιλογή σου. 

Κανείς δεν είπε ότι τα σχεδόν 35.000 ευρώ της επετειακής έκδοσης του MINI Cooper S είναι λίγα, στην περίπτωση, ωστόσο, που μπορείς να ζήσεις χωρίς την εξοπλιστική υπερβολή της εν λόγω διαμόρφωσης ή τις πολύτιμες υπηρεσίες του ημιαυτόματου κιβωτίου των επτά σχέσεων, τα 27.970 ευρώ φαντάζουν ως το τέλειο άλλοθι για έναν ακόμα έντιμο συμβιβασμό.