Δοκιμάζουμε το νέο Opel Crossland Χ 1.2 T 110 PS


Με γαλλική μηχανολογική αγωγή και γερμανικό σχεδιαστικό αξάν, το Opel Crossland X καλείται να βρει την δική του θέση σε μια multilingual κατηγορία. Και όπως φαίνεται τα καταφέρνει αρκετά καλά.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΏΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 28/3/2018

Ο γάμος της χρονιάς μεταξύ PSA και Opel δεν ήταν ένα ειδύλλιο που προέκυψε έτσι στα ξαφνικά. Το ζεύγος διατηρούσε επαφές εδώ και αρκετά χρόνια, η γνωριμία είχε προχωρήσει σε «σχέση» με σοβαρό σκοπό, υπήρξε και συγκατοίκηση σε αρκετά μοντέλα, οπότε η ώρα που θα ανέβαιναν τα βιομηχανικά «σκαλιά της εκκλησίας» ήταν κάτι που ήρθε ως φυσιολογική εξέλιξη. Και ένα από τα πρώτα τέκνα αυτής της εταιρικής συνεύρεσης είναι το Opel Crossland X. Ένα αυτοκίνητο που σπεύδει να πιάσει το δικό του πόστο στα τεκταινόμενα των μικρών crossover, το οποίο θεωρητικά αντικαθιστά το Meriva (θυμάται άραγε κανείς την πάλαι ποτέ μόδα των πολυμορφικών; των ποιων;...) και που σε γενικές γραμμές είναι μία Γερμανική απόδοση της υπάρχουσας -και εξαιρετικής- βάσης που ακούει στο όνομα Peugeot 2008.

 

To Crossland Χ είναι η εκδοχή της Opel για το πιο δυναμικά ανερχόμενο κομμάτι αυτής της γενιάς οχημάτων, όντας μία συμπληρωματική πρόταση στο ήδη επιτυχημένο Mokka X που η ίδια η εταιρία το θέλει λίγο πιο hardcore από το νέο της «τέκνο» (άλλωστε το Mokka Χ μπορεί να εφοδιαστεί και με τετρακίνηση, κάτι που δεν γίνεται με το αυστηρά δικίνητο Crossland X). Και η διαφοροποίηση γίνεται άμεσα εμφανής από την σχεδίαση του αμαξώματος, όπου το νέο  compact SUV με τα σήματα της Opel διατηρεί αρκετά από τα αισθητικά γνωρίσματα της εταιρίας, ιδίως στην μάσκα με τα ενσωματωμένα LED ημέρας ενώ υιοθετεί και κάποιες off-road «αναφορές» όπως για παράδειγμα οι ποδιές κάτω από τους προφυλακτήρες. Χαρακτηριστικό του όλου σχεδίου από το πλάι είναι η «αιωρούμενη» οροφή, με μία νίκελ διακοσμητική ρίγα να διατρέχει όλο το αμάξωμα, θυμίζοντας στο πίσω μέρος το Opel Adam. Σε κάθε περίπτωση πάντως πρόκειται για ένα ισορροπημένο και ελκυστικό σχέδιο με το αυξημένο ύψος από το έδαφος και τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες να δημιουργούν ένα ευχάριστο στο μάτι «αστικό» crossover, μέσα στα πλαίσια που επιβάλλουν οι τάσεις της αγοράς και ο πολύς και δύσκολος ανταγωνισμός.

 

Χώροι και ποιότητα

 

Με μήκος στα 4,212 μέτρα και το μεταξόνιο στα 2,6 μέτρα, το CrosslandX είναι ένα τυπικό μοντέλο της κατηγορίας του σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις του αμαξώματος, ενώ η εκμετάλλευση των χώρων είναι ιδιαίτερα καλή χάρη στο μεταξόνιο των 2.604 mm, εξασφαλίζοντας ανέσεις για τέσσερις ψηλούς επιβάτες (ο πέμπτος θα πρέπει να κάνει αρκετές παραχωρήσεις). Το πορτμπαγκάζ των 410 λίτρων συνιστά κορυφαία τιμή για την κατηγορία και μάλιστα είναι αρκετά πρακτικό καθώς διαθέτει κανονικό σχήμα και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης. Ο χώρος αυτός μπορεί να φθάσει έως και τα 520 λίτρα στις εκδόσεις που τα πίσω καθίσματα μετακινούνται εμπρός-πίσω κατά 15 εκατοστά, ενώ με πλήρη αναδίπλωση των καθισμάτων, ο συνολικός όγκος για την μεταφορά αποσκευών φθάνει τα 1.255 λίτρα. Η εικόνα του σαλονιού είναι η τυπική ενός σύγχρονου Opel, με έμφαση κατά κύριο λόγο στην ποιότητα των υλικών και της συναρμολόγησης. Η ορατότητα είναι εξαιρετική προς όλες τις κατευθύνσεις, η θέση οδήγησης στo πλαίσιo της κατηγορίας (αν και τα καθίσματα είναι κάπως σκληρά) ενώ στο επίκεντρο βρίσκεται η οθόνη αφής των 8 ιντσών με το σύστημα multimedia της Opel που είναι πλούσιο σε δυνατότητες, αν και κάποιες λειτουργίες θα μπορούσαν να είναι πιο απλές. Ενδιαφέρον έχει πάντως ο εφοδιασμός του Crossland X με το σύστημα «Opel Eye» που δίνει μία πανοραμική εικόνα του αυτοκινήτου κατά την διάρκεια του παρκαρίσματος ενώ στα τυπικά στοιχεία εξοπλισμού (έξι αερόσακοι, διζωνικός κλιματισμός, ESP κ.λπ.) παρέχονται και δυνατότητες όπως το Σύστημα Ειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας, το Σύστημα Ειδοποίησης Τυφλού Σημείου κ.λπ.

Γαλλική... καρδιά

 

Κάτω από το πολύ ισορροπημένο και ευχάριστο στο μάτι αμάξωμα του Crossland X κρύβεται σε πλήρη ανάπτυξη μια τυπική διάταξη του Γαλλικού γκρουπ σε αυτή την κατηγορία. Στο επίκεντρο βρίσκουμε τον 3κύλινδρο turbo PureTech των 1.2 λίτρων με τους 110 ίππους και την ροπή των 205 Nm από τις 1.500 rpm. Στην έκδοση της δοκιμής μας συνδυαζόταν με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων με επιλογέα που δεν χαρακτηρίζεται για την ακρίβειά του στις αλλαγές ενώ έχει και αραιή κλιμάκωση κάτι που επιδρά στην σπιρτάδα που ούτως ή άλλως διαθέτει ο PureTech. Στην πράξη το μικρό τρικύλινδρο μοτέρ δείχνει να χρειάζεται να ξεπεράσει τις 2.000 rpm. έτσι ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει στην λογική ενός τέτοιου αυτοκινήτου, τραβά θετικά και με δύναμη στις μεσαίες στροφές, και (φυσιολογικά) «ξεφουσκώνει» στις υψηλές στροφές όπου δεν έχει και νόημα να επιμένεις. Από την άλλη είναι αρκετά οικονομικό για τα δεδομένα της κατηγορίας, αφού σε σβέλτο ταξίδι στην Εθνική καταγράψαμε έως και λίγο κάτω από τα 7 l/100km, με την κίνηση μέσα στην πόλη να απαιτεί περί το 1 λίτρο περισσότερο. Στον δρόμο το Crossland X χαρακτηρίζεται κατά κύριο λόγο από την άνεση της ανάρτησης και την ποιότητα κύλισης. Προνομιακό πεδίο δράσης του το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, όπου χάρη και στην μακριά τελευταία σχέση, ταξιδεύει ήσυχα και πολιτισμένα, και χωρίς να κουράζει τους επιβάτες του. Εξίσου ευχάριστο είναι και μέσα στην πόλη όπου λόγω της καλής ορατότητας και του ελαφρού τιμονιού κινείται με μία ευχάριστη ευκολία, αν και κάποιες εγκάρσιες ανωμαλίες κάνουν λίγο πιο έντονη την παρουσία τους απ' ό,τι θα θέλαμε (ιδίως στον πίσω άξονα). Σε επαρχιακό δίκτυο θα κινηθεί μέσα στα αναμενόμενα όρια αυτής της κατηγορίας, με οικογενειακό «πρόσημο» και χωρίς εμφανείς κλίσεις ή περιττές αντιδράσεις αν ξεπεραστούν τα εσκαμμένα. Σ’ αυτές τις συνθήκες θα εκτιμούσες μια λίγο καλύτερη αίσθηση από το τιμόνι και έναν πιο σαφή επιλογέα ταχυτήτων (μιας και το γαλλικό πλαίσιο φαίνεται να απολαμβάνει την σβέλτη οδήγηση), όμως ακόμα και έτσι, το Crossland X δεν θα απογοητεύσει τον τυπικό αγοραστή της κατηγορίας, που πάνω απ’ όλα βάζει την ευκολία στην κίνηση και την άνεση σε κάθε είδους ταξίδι.

 

Η άποψή μας

 

Με το Crossland X η Opel κάνει την σωστή κίνηση την κατάλληλη στιγμή, εκμεταλλευόμενη την δυναμική της κατηγορίας αλλά και το καλό μηχανολογικό «πακέτο» που προκύπτει από την συνεργασία με τους Γάλλους. Το τελικό αποτέλεσμα δικαιώνει και τους δύο, με το μικρό crossover της Γερμανικής εταιρίας να είναι ένα ολοκληρωμένο σύνολο, χωρίς κάποια αξιοσημείωτα σημάδια υστέρησης και με ξεκάθαρη την πρόθεση να πρωταγωνιστήσει στην πολυπληθή πλέον κατηγορία.

        ΥΠΕΡ

  • ΧΩΡΟΙ ΓΙΑ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΝΕΣΗΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
  • ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

       

       ΚΑΤΑ

  • ΑΙΣΘΗΣΗ ΕΠΙΛΟΓΕΑ
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Στα συν της όλης προσπάθειας και τα εφόδια που παίρνει από την Ελληνική αντιπροσωπεία, καθώς στα 20.600 ευρώ που ξεκινά η βασική έκδοση της δοκιμής μας έχει μία ιδιαίτερα πλήρη λίστα εξοπλισμού, σε συνδυασμό με μεγάλες εγγυήσεις αλλά και την υπηρεσία OnStar η οποία -μεταξύ άλλων- μετατρέπει το αυτοκίνητό σας σε WiFi HotSpot για έως και 7 συσκευές, με δωρεάν συνδρομή για ένα χρόνο. Σε κάθε περίπτωση πάντως το Crossland X αποτελεί μία άκρως ανταγωνιστική πρόταση στην κατηγορία, έχοντας ταιριάξει αρμονικά τα δύο «τζάκια» της καταγωγής του, με τους Γάλλους να κάνουν παιχνίδι εκεί που χρειάζεται και τους Γερμανούς να αναλαμβάνουν εκεί που πρέπει. Ό,τι καλύτερο για έναν «γάμο» που φαίνεται να έχει ανθόσπαρτο βιομηχανικό βίο εμπρός του.

 

TECH INFO

 

ΟPEL CROSSLAND X 1.2 T 110 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                3KΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO

ΚΑΥΣΙΜΟ                                    ΒΕΝΖΙΝΗ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)                            1.199

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]      81 (110)5.500

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm)            205/1.500

ΚΙΒΩΤΙΟ                                         ΜΗΧΑΝΙΚΟ, 5 ΣΧΕΣΕΩΝ

ΚΙΝΗΣΗ                                          ΣΤΟΥΣ EMΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ)       ΓΟΝΑΤΑ MacPHERSON/HMIAKAMΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ

EΛΑΣΤΙΚΑ                                     BRIDGESTONE TURANZA

ΔΙΑΣΤΑΣΗ                                     215/50-R17

ΑΜΑΞΩΜΑ

ΜXΠXΥ (mm)                             4.212x1.765x1.605

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm)                   2.604

ΒΑΡΟΣ (kg)                                1.245

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max           410/1.255

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l)                            45

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)*          188

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ (s)

0-80 km/h       7,9

0-100 km/h    12,3

0-120 km/h    17,7

0-400 m          18,2

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ (s)

50-80 km/h (ΜΕ 3η)            5,2

70-100 km/h (ΜΕ 4η)           7,8

80-120 km/h (ΜΕ 5η)           18,1

ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ (m)

90-0 km/h       31,2

120-0 km/h    55,3

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)

ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*    5,6/4,2

ΜEΙΚΤΗ*                  4,8

ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ      6,9

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)*     109

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ)*        20.600

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΕΥΡΩ)    106,82

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ...............................9
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ................................7
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ............................8
  • ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ..............8
  • ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ...........7
  • ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ............................8
  • ΑΣΦΑΛΕΙΑ...................................9
  • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ....................8
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ..............................9
  • VALUE FOR MONEΥ....................7

    ΣΥΝΟΛΟ......................................80