Δοκιμάζουμε το νέο Suzuki Swift 1.2 Hybrid


Το ανανεωμένο Suzuki Swift αποτελεί τον μοναδικό ουσιαστικό αντίλογο στη σαφή τάση υπερμεγέθυνσης των αυτοκινήτων πόλης, προτάσσοντας την υβριδική του φύση και τον αστικό του προσανατολισμό απέναντι στην υπερβολή κάθε σύγχρονου supermini.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 26/10/2020

Η νέα, υβριδική εποχή ξημέρωσε για το Suzuki Swift πολύ νωρίτερα απ’ ότι στις αντίστοιχου μεγέθους και χαρακτήρα προτάσεις της ελληνικής αγοράς. Το ιαπωνικό supermini με τις συμπαγείς διαστάσεις και τον ξεκάθαρα αστικό προσανατολισμό προσφέρεται από το 2018 με ήπια υβριδικά σύνολα, απαντώντας στην ανάγκη περιορισμού των εκλυόμενων ρύπων. Μια ανάγκη που με τις ευλογίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης μετατράπηκε σε υποχρέωση, ωθώντας τους Ιάπωνες να πάρουν ακόμα πιο δραστικά μέτρα. Ποια είναι αυτά;

Ρίχνοντας μια ματιά στην γκάμα του ανανεωμένου Suzuki Swift είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα αντιληφθείτε την απουσία ενός κινητήρα που όπλιζε με περίσσια αυτοπεποίθηση ακόμα και τις μικρότερες σε διαστάσεις προτάσεις της Suzuki. Ο λόγος για τον τρικύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης του 1,0 λίτρου ο οποίος έχασε τη μάχη των ρύπων αποτελώντας οριστικό παρελθόν.

Μια ακόμα… παράπλευρη απώλεια είναι και η υποχώρηση των μέγιστων τιμών απόδοσης εκείνων των κινητήρων που διατήρησαν τη θέση τους στο ούτως ή άλλως περιορισμένο portfolio των Ιαπώνων. Η ισχύς του κινητήρα του 1,4 λίτρου περιορίστηκε από τους 140 PS στους 129, ενώ αντίστοιχη ήταν και η τύχη του του ατμοσφαιρικού συνόλου του 1,2 λίτρου. Από τους 90 PS  πλέον μετράμε μόλις… 83, κάτι που ελάχιστα μεταβάλλει την εικόνα τους προσφάτως ανανεωμένου Swift στον δρόμο.

Πριν φτάσουμε όμως στον τρόπο με τον οποίο το ιαπωνικό supermini υποδέχθηκε τα κακά μαντάτα, ας δούμε ποια είναι εκείνα τα χαρακτηριστικά που το διαφοροποιούν από το πρόσφατο παρελθόν του. Σε επίπεδο σχεδίασης, οι ουσιαστικότερες παρεμβάσεις εντοπίζοντας στο ρύγχος του αμαξώματος και τα φωτιστικά σώματα. Η εικόνα είναι πιο σύγχρονη και ενδεχομένως πιο ελκυστική, αλλά δίχως καμία αμφιβολία συμβατή με ό,τι έχει να παρουσιάσει το ιαπωνικό supermini μέχρι σήμερα.

Στις πλουσιότερες εκδόσεις του αυτοκινήτου (GL και GLX), το πλήθος των εξοπλιστικών στοιχείων άνεσης και ασφάλειας είναι εκείνο που δίνει τον τόνο στο cockpit, όπου ξεχωρίζει το καλοσχηματισμένο πολυλειτουργικό τριάκτινο τιμόνι και η κεντρικά τοποθετημένη έγχρωμη οθόνη αφής μεγέθους επτά ιντσών. Τα πλαστικά είναι σκληρά με ικανοποιητικό φινίρισμα και συναρμογή.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
SUZUKI SWIFT 1.2 HYBRID 83 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 7

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ6

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 7

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 9

ΣΥΝΟΛΟ76

Τριγμοί φυσικά υπάρχουν, όπως και στις περισσότερες προτάσεις της κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης, ενώ με δεδομένες τις εξωτερικές διαστάσεις του αμαξώματος -το συνολικό μήκος φτάνει τα 3,85 μέτρα απέχοντας σχεδόν 15 εκατοστά από τα επίπεδα της κατηγορίας των supermini- οι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές μπορούν να θεωρηθούν ικανοποιητικοί.

Σε αντίθεση, λοιπόν, με τα χωροταξικά δεδομένα του αυτοκινήτου και τον εκτενέστατο κατάλογο του εξοπλισμού -σημειώστε από την έκδοση GL το ανανεωμένο Swift εφοδιάζεται με το προηγμένο σύστημα αυτόνομης πέδησης Dual Sensor Brake Control, με Ενεργό Cruise Control-, τα οποία διατηρούν ψηλά τη σημαία της ιαπωνικής πρότασης, το τετρακύλινδρο σύνολο του 1,2 λίτρου είναι εμφανώς προσανατολισμένο στις αστικές υποχρεώσεις του αυτοκινήτου.

Άλλωστε οι 83 PS και τα 103 Nm ροπής δεν δημιουργούν μεγάλες προσδοκίες ούτε φυσικά η παρουσία του ήπιου υβριδικού συστήματος φαντάζει ικανή να αλλάξει τις ισορροπίες. Ναι μεν ο κινητήρας των 1.197 cc  απέκτησε ακόμα μεγαλύτερη ελαστικότητα, γεγονός που σου επιτρέπει να κινείσαι μόνιμα με μία έως και δύο σχέσεις πάνω, όχι όμως και την ικανότητα να κοιτάει τα μάτια υπερτροφοδοτούμενα σύνολα ανάλογου ή μικρότερου κυβισμού.

Το κέρδος προκύπτει στην κατανάλωση καυσίμου, μιας και θα πρέπει να προσπαθήσεις πραγματικά ώστε η μέση τιμή της να υπερβεί τα 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Σε επίπεδο αποδοτικότητας, το Swift έχει έναν και μοναδικό αντίπαλο που ονομάζεται Toyota Yaris, το οποίο όλος τυχαίος έχει επενδύσει τις τύχες του σε ατμοσφαιρικούς κινητήρες και υβριδικά σύνολα.

Αν και εφόσον εξοικειωθείτε με την εμφανή αδυναμία του πλαισίου να διαχειριστεί αποτελεσματικά το πλήθος και την ένταση των κακοτεχνιών της ελληνικής ασφάλτου καθώς και με τη μέτρια αίσθηση του επιλογέα του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων, τότε είναι σχεδόν σίγουρο ότι το ανανεωμένο Suzuki Swift, των φειδωλών ενεργειακών απαιτήσεων και των 13.140 ευρώ (τιμή βασικής έκδοσης), δεν πρόκειται να σας απογοητεύσει.

Ευέλικτο όσο κανένα άλλο supermini, αποδοτικό όσο η υβριδική φύση του αφήνει να εννοηθεί και με την αξιοπιστία ενός κατασκευαστή που δεν έχει δώσει αντίθετα δείγματα γραφής, το Suzuki Swift απευθύνεται σε εκείνους που τοποθετούν ψηλά στις προτεραιότητές του την αστική χρήση.  

Διαβάστε ακόμα:

Δοκιμάζουμε το υβριδικό Suzuki Vitara

Πρώτη δοκιμή για το νέο Toyota Yaris Hybrid που καταναλώνει μόλις 3,7 λίτρα!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SUZUKI SWIFT 1.2 HYBRID 83 PS 2020   TIMH €13.350   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.197, Ατμοσφαιρικός, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 83/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 107/2.800

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 13,1 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,4 L/100km, 88 g/km

SUZUKI SWIFT 1.2 HYBRID 83 PS 2020

ΥΠΕΡ Κατανάλωση καυσίμου, ευελιξία, Τιμή/Εξοπλισμός

ΚΑΤΑ Επιδόσεις, ποιότητα κατασκευής