Δοκιμάζουμε το υβριδικό Suzuki Vitara


H υβριδική τεχνολογία χτύπησε την πόρτα της Suzuki και του δημοφιλέστατου στη χώρα μας Vitara το οποίο καλείται να προσαρμοστεί σε μια νέα, σαφώς πιο απαιτητική πραγματικότητα.

  • Κείμενο: Γιάννης Αδάναλης, Φωτ.: Γιώργος Κούτος
  • 4/10/2020

Για εκείνους που δεν είναι εξοικειωμένοι με την ιδέα του εξηλεκτρισμού της αυτοκίνησης και της προσπάθειας που καταβάλλεται ώστε τα σύγχρονα τετράτροχα να πληρούν τις ολοένα και αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων, η απόφαση της Suzuki να καταργήσει εν μια νυκτί από την γκάμα του Vitara τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης του 1,0 λίτρου φαντάζει παράλογη.

Οι Ιάπωνες προτίμησαν να επενδύσουν στο τετρακύλινδρο σύνολο των 1.373 κ.εκ., επιστρατεύοντας την ήπια υβριδική τεχνολογία ώστε να περιορίσουν τους εκλυόμενους ρύπους και να διατηρήσουν στην παραγωγή ένα αυτοκίνητο που μετρά ήδη έξι χρόνια ζωής και τουλάχιστον δύο προσπάθειες σχεδιαστικής και εξοπλιστικής επικαιροποίησης.

Η τελευταία υλοποιήθηκε ταυτόχρονα με την άφιξη των mild hybrid υβριδικών εκδόσεων, εστιάζοντας στην εικόνα του αυτοκινήτου και ειδικότερα στο ρύγχος του αμαξώματος όπου φιλοξενούνται οι ανασχεδιασμένοι προβολείς.

Παρά το γεγονός, πάντως, ότι μιλάμε για το πλέον προβεβλημένο τμήμα του Suzuki Vitara, μόνο οι απευθείας αντιπαράθεση παλιού και νέου μπορεί να οδηγήσει σε ασφαλή συμπεράσματα σε ό,τι έχει να κάνει με τις αισθητικής φύσεως αλλαγές.

Αντίστοιχη είναι και η εικόνα στο εσωτερικό του ιαπωνικού crossover, καθώς λείπουν εκείνα τα στοιχεία που υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσαν να στοιχειοθετήσουν την ανανέωσή του.

Το πλαστικό που καλύπτει το ταμπλό είναι αφρώδες βελτιώνοντας σημαντικά την απτή ποιότητα, αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι έχουν εξαλειφθεί και οι συνήθεις τριγμοί. Την έκδοση εξοπλισμού ακολουθεί το φινίρισμα των διακοσμητικών επιφανειών και οι επενδύσεις των καθισμάτων, μιας και στην κορυφαία έκδοση συναντάμε suede δέρμα.

Αντιθέτως στον βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου ανήκουν στοιχεία όπως ο αυτόματος κλιματισμός και το Adaptive Cruise Control, ενώ αρκεί κανείς να φτάσει έως το δεύτερο επίπεδο GL ώστε στον ήδη πλούσιο κατάλογο των εφαρμογών ενεργητικής ασφάλειας να προστεθεί το Blind Spot Assist και οι τροχοί να «ντυθούν» με ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών.

Στην ίδια εξοπλιστική έκδοση το Suzuki Vitara αποκτά έγχρωμη οθόνη αφής μεγέθους 7 ιντσών με εκτεταμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας, η οποία δεσπόζει στην κεντρική κονσόλας υποστηρίζοντας -μεταξύ άλλων- και την κάμερα οπισθοπορείας, όπου αυτή διατίθεται.

Σε επίπεδο… χωροταξίας δεν παρατηρούνται ουσιαστικές αποκλίσεις ανάμεσα στο χθες με το σήμερα του αυτοκινήτου. Το μήκος των 4,175 μέτρων τοποθετεί το Vitara στην κατηγορία των B-SUV, κάτι που επιβεβαιώνεται και από τους διαθέσιμους χώρους για επιβάτες και αποσκευές.

Το ενδιαφέρον, λοιπόν, επικεντρώνεται στο υβριδικό σύνολο του 1,4 λίτρου το οποίο αποδίδει 129 ίππους, ήτοι 11 ίππους λιγότερους από τη συμβατική εκδοχή του. Σε αντίθεση με την ισχύ, η μέγιστη τιμή της ροπής έχει αυξηθεί από τα 220 στα 235 Nm, χωρίς ωστόσο να η αύξηση αυτή να φαντάζει αρκετή ώστε να αντισταθμίσει την απώλεια ισχύος και την διαφοροποίηση της κλιμάκωσης του κιβωτίου.

Μιλώντας με τα νούμερα και μάλιστα με εκείνα που ανακοινώνει ο ίδιος ο κατασκευαστής, το υβριδικό Suzuki Vitara δεν διαφοροποιείται στη διαδικασία της επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε σύγκριση με την έκδοση που δεν υποστηρίζεται από το ήπιο υβριδικό σύστημα των 48V, επιτυγχάνοντας την ίδια ακριβώς επίδοση (9,5 δευ.).

Το τελευταίο αποτελείται από έναν ισχυρό εναλλάκτη-ηλεκτροκινητήρα ο οποίος σε συγκεκριμένες συνθήκες υποβοηθά τη λειτουργία του κινητήρα βενζίνης, κλείνοντας τα όποια κενά παρουσιάζει η απόδοσή του και περιορίζοντας τις ενεργειακές απαιτήσεις του.

Στην πράξη, βέβαια, η διαφορά που προκύπτει, ιδίως στο κομμάτι της κατανάλωσης καυσίμου είναι μικρή από τη στιγμή μάλιστα που θα συγκρίνεις τις επιδόσεις του υβριδικού Vitara με εκείνες της έκδοσης του 1,0 λίτρου.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
SUZUKI VITARA 1.4 Hybrid

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 7

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ76

Σε πραγματικές συνθήκες μόνο μακριά από τους δρόμους της πόλης θα δεις τη μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου να υποχωρεί κάτω από τα 7,0 λίτρα και αυτό φυσικά αν δείξεις την απαραίτητη εγκράτεια με τη χρήση του δεξιού πεντάλ.

Άλλωστε το Suzuki Vitara δεν έχει κατασκευαστεί για να ξυπνήσει άγνωστα οδηγικά πάθη αλλά για να αποτελέσει ένα πραγματικό πολυεργαλείο ικανό να ανταποκριθεί σε όποιον ρόλο που άπτεται της καθημερινότητας.

Η απόσταση από το έδαφος αυξάνει σημαντικά τις πιθανότητες επιβίωσής σου στην ελληνική άσφαλτο, χωρίς να επηρεάζει την οδική συμπεριφορά του ιαπωνικού crossover. Στους συνήθεις ρυθμούς, το ιαπωνικό crossover δεν πρόκειται να σε φέρει σε δύσκολη θέση, αντισταθμίζοντας τα παραπανίσια εκατοστά του ground clearance με τις κατά τι σκληρότερες ρυθμίσεις αναρτήσεων.

Υπό συγκεκριμένες συνθήκες, βέβαια, η επιλογή αυτή μπορεί να οδηγήσει σε κάποιους συμβιβασμούς στον τομέα της ποιότητας κύλισης, καθώς το πέρασα του Suzuki Vitara πάνω από τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος περισσότερο σκληρές απ’  όσο θα μπορούσε να φανταστεί κανείς.

Αγγίζοντας το όριο των 20.000 ευρώ για το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού της υβριδικής έκδοσης του ανανεωμένου Suzuki Vitara, το ιαπωνικό crossover παραμένει μία από τις πιο προσιτές προτάσεις στην κατηγορία του. Και μία από τις δημοφιλέστερες, παρά τα χρόνια που βαραίνουν τις πλάτες της.

Διαβάστε ακόμα:

Αυτές είναι οι πιο άσχημες Ferrari όλων των εποχών

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SUZUKI VITARA 1.4 Hybrid 2020   TIMH €18.570   ΤΕΛΗ €102

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1373, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 129/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 235/2.000-3.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,5 sec, τελική 208 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,6 L/100km, 111 g/km

SUZUKI VITARA 1.4 Hybrid 2020

ΥΠΕΡ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΕΛΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ

ΚΑΤΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ