Δοκιμάζουμε το οικονομικό σε κατανάλωση Opel Astra 1.5 diesel


H ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΗ ΓΕΝΙΑ OPEL ASTRA ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΕ ΑΜΙΓΩΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΑ ΣΩΘΙΚΑ ΤΗΣ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 8/5/2020

Διότι αν το ξεχάσατε, η Opel ελλιμενίστηκε στους κόλπους του PSA Group (Peugeot-Citroen) και με φούρια Γάλλοι και Γερμανοί βάλθηκαν να υλοποιήσουν έννοιες όπως «διαμοιρασμός τεχνολογιών», «οικονομίες κλίμακας» και άλλα. Μοντέλα λοιπόν όπως το νέο Corsa, το Grandland ή το Crossland είναι τέκνα αυτής της νέας εποχής, όχι όμως και το Astra. Το αγαπημένο οικογενειακό των Ελλήνων «τράβηξε χειρόφρενο» διατηρώντας τα μηχανολογικά του συστατικά (πάτωμα, αναρτήσεις, κινητήρες) της σημερινής, γερμανικής γενιάς σε ένα μηχανολογικό φρεσκάρισμα και εν αναμονή του νέου… «γαλλικού» Astra.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
OPEL Astra 5door 1.5 Diesel 105PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 7

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 10

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 7

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 7

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ79

Στο σημερινό μοντέλο οι αισθητικές αλλαγές είναι μικρές, σχεδόν αδιόρατες (οι Γερμανοί λατρεύουν την προσκόλληση στις παραδόσεις). Αυτό δε σημαίνει ότι το Astra δεν ήταν και δεν είναι όμορφο, καλλίγραμμο ή φινετσάτο (έχει υπάρξει άλλωστε Αυτοκίνητο της Χρονιάς το 2016). Τουναντίον. Με τρισδιάστατη μάσκα, νέα φωτιστικά και ανασχεδίαση του προφυλακτήρα δείχνει πιο αεροδυναμικό από πριν. Είναι μάλιστα ένα από τα πιο αεροδυναμικά μοντέλα στην κατηγορία του με ειδική σχεδίαση των βραχιόνων της πίσω ανάρτησης, καλύμματα στο κάτω μέρος και ενεργά φλαπς στη μάσκα που σφραγίζουν το εμπρός μέρος για καλύτερη ροή του αέρα. Στο εσωτερικό οι πλούσιες εκδόσεις έχουν «αυτό το κάτι» που προδίδουν υψηλή τεχνολογία, όμορφα γραφικά και πλούτο απεικόνισης. Στις απλές εκδόσεις όμως, όπως αυτή της δοκιμής μας τα πράγματα με συμβατικό πίνακα οργάνων και μια οθόνη αφής 7 ιντσών είναι πιο προσγειωμένα και mainstream. Τυπική λοιπόν πληροφόρηση αλλά με ελληνικό μενού. Τυπικοί και χώροι, χωρίς μια κάποια περισσότερη άνεση, ειδικά στο πίσω μέρος για τους εκεί επιβάτες.

Στιβαρό πάτημα στις λακκούβες, χωρίς δραματικές μετατοπίσεις ή στρεβλώσεις είναι το κύριο οδηγικό χαρακτηριστικό του Astra ενώ είναι και συγκινητικά άνετο τη βοηθεία νέων αμορτισέρ. Δεν έχει την ψυχαναγκαστική ακρίβεια στην πληροφόρηση του τιμονιού όπως έχουν τα κορυφαία της κατηγορίας έχει όμως καλό κράτημα με τα Continental 205/55-R16 EcoContact 6 ελαστικά του. Ο γερμανικός, 1.5 diesel κινητήρας έχει turbo μεταβλητής γεωμετρίας, ψεκασμό common rail με πίεση έως 2.000 bar και σύστημα μείωσης εκπομπών ρύπων με οξειδωτικό καταλύτη, ψεκασμό AdBlue, καταλύτη SCR και φίλτρο κατακράτησης μικροσωματιδίων DPF. Αποδίδει 105 ίππους και ροπή 260 Nm και συμπληρώνεται από στάνταρ μηχανικό 6 σχέσεων.

Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στην έκδοση μας είναι μόλις 90 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο κάτι που σημαίνει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας (καλό, ε;). Ο κινητήρας όμως ακούγεται σε όλες τις περιπτώσεις, είτε στο ρελαντί είτε στην μια κάποια μικρή πίεση. Το λέμε αυτό μιας και το τρικύλινδρο σύνολο φιμωμένο όπως είναι για να είναι περιβαλλοντικά άψογο έχει μικρή αποδιδόμενη ισχύ και μικρό εύρος μέγιστης ωφέλιμης ροπής από τις 1.500-2.500 rpm, με αποτέλεσμα να μη χρειάζεται καμία επιμονή στο βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ. Ο επιλογέας εν τούτοις αν το θελήσετε είναι σχετικά γρήγορος, με ευχάριστο κούμπωμα και με μικρές διαδρομές αλλά με… μπαμπαδίστικο μπουτόν επιλογέα. Κάτι ακόμη πιο σημαντικό όμως είναι η κατανάλωση: 5,5 l/100km μέση δοκιμής. Μάλιστα.

Συνολικά αυτό το Astra είναι ένα trouble free «πακέτο» για τους παραδοσιακούς των hatchback. Γερμανικό στη στιβαρότητα, σοβαρό στο φιλτράρισμα. Απλά δεν προσφέρει κάτι σε επίπεδο αισθητικής μέσα-έξω αλλά κυρίως εξοπλισμού αιχμής από τα τελευταίας γενιάς που υπάρχουν σε ανταγωνιστικά μοντέλα αυτή τη στιγμή (ούτε μάλιστα ως προαιρετικά) ενώ και η τιμή των 21.300 ευρώ δεν είναι χαμηλή για όσα συμπεριλαμβάνει η έκδοση Edition της δοκιμής μας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ OPEL Astra 5door 1.5 Diesel 105PS 2020   TIMH €21.300   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.496, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 77(105)/3.250  ΡΟΠΗ Nm/rpm 260/1.500-2.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,9 sec, τελική 200 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 3,4 L/100km, 90 g/km

OPEL Astra 5door 1.5 Diesel 105PS 2020

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΑΝΕΣΗ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ

ΚΑΤΑ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ, ΤΙΜΗ

JOIN US