Δοκιμάζουμε το "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020" Peugeot 208 (video)


Το νέο Peugeot 208 κέρδισε πανάξια τον τίτλο του Car Off The Year (COTY) 2020, αξιοποιώντας την ελκυστική του σχεδίαση, αλλά και τον σύγχρονο τεχνολογικό του επίπεδο. Εμείς το δοκιμάζουμε στην έκδοση με τον εξαιρετικό κινητήρα 1.2 lt των 130 ίππων και καταγράφουμε τα υπέρ και τα κατά.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 2/3/2020

Πολύ σπάνια ένα αυτοκίνητο αναστατώνει με τέτοιο τρόπο τη  ροή μιας κατηγορίας. Και το νέο Peugeot 208 καταφέρνει να συνδυάζει ένα ακαταμάχητο sex appeal με μία premium κατασκευαστική αύρα και ένα οδηγικό ταμπεραμέντο γνήσιο απόγονο της γαλλικής σχολής. Supermini της χρονιάς και μάλλον για πολλές ακόμα.

Tο νέο Peugeot 208 κατέκτησε τον τίτλο COTY 2020. Μάθε πώς

Για όσο καιρό το αυτοκίνητο θα παραμένει μία υπόθεση κυρίως συναισθήματος και όχι μια ηλεκτρονική συναλλαγή του e-bay, θα υπάρχει χώρος για εκπλήξεις, όπως το νέο 208. Την στιγμή που όλοι επενδύουν στα SUV ακόμα και σ’ αυτές τις μικρές κατηγορίες, η Peugeot δεν κάνει μία απλή πλαστική χειρουργική σε προφυλακτήρες και καθρεφτάκια με ολίγη από τεχνολογική «σάλτσα». Αντίθετα, βάζει κάτω όλη τη φαντασία και την εταιρική της συναισθηματική αγωγή και φέρνει στην επιφάνεια ένα αυτοκίνητο που ξαναβάζει το B-Segment στο επίκεντρο των συζητήσεων.

Πράγμα εξαιρετικά δύσκολο για τις ημέρες των μεγάλων αλλαγών που ζει η αυτοκινητοβιομηχανία, όπου ένα «στραβοπάτημα» ή μια λάθος εκτίμηση στα εξελόφυλλα των εμπορικών managers μπορούν να οδηγήσουν στην καταστροφή. Οι Γάλλοι της Peugeot δείχνουν να έχουν τα βιομηχανικά κότσια να βγουν μπροστά, παίρνουν δύναμη και κύρος από την εξαγορά της Opel και ξανοίγονται για τα καλά σε premium «χωράφια» στα οποία ανήκουν πλέον και δικαιωματικά.

Η εταιρική τους αυτοπεποίθηση βγαίνει ατόφια και ξεκάθαρη σ’ αυτό το νέο 208. Ένα αυτοκίνητο που «γεμίζει» όσο κανένα άλλο το αγοραστικό κριτήριο της κατηγορίας, που σε ξεμυαλίζει με τη σχεδίασή του και το οποίο χάρη στην ποιότητα του σαλονιού του βγαίνει ως ίσος προς ίσον απέναντι στους Γερμανούς στη διεκδίκηση της premium σφραγίδας. Με μήκος λίγο πάνω από τα 4 m και μεταξόνιο στα 2,54 m, βρίσκεται στην καρδιά της κατηγορίας από πλευράς διαστάσεων, όμως όλα επάνω του είναι τόσο φρέσκα και διαφορετικά, που ουσιαστικά τίποτα δεν μπορεί να σταθεί δίπλα του.

Η εξαιρετικής έμπνευσης μάσκα με τα φωτιστικά σώματα και τα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας, το χαμηλό και μυώδες αμάξωμα, οι ισορροπημένες αναλογίες, το υπέροχο πίσω μέρος, αλλά και οι αναφορές στο παρελθόν και το αξέχαστο 205, όλα αυτά και πολλά ακόμα δένουν ιδανικά πάνω σε ένα σχήμα απόλυτα αρμονικό και ακαταμάχητα μοντέρνο. Ιδίως στην έκδοση GT-Line, η οποία έχει και κάποια έξτρα στοιχεία (όπως τα μαύρα piano black πλαστικά φρύδια πάνω στους θόλους των τροχών) που τονίζουν ακόμα περισσότερο το δυναμικό του χαρακτήρα.

Στα μηχανικά μέρη, η μεγάλη αλλαγή έρχεται από την υιοθέτηση του πλαισίου CMP που ουσιαστικά αναβαθμίζει όλη τη δομή του αυτοκινήτου. Οι κινητήρες είναι τρεις βενζίνης, στην ουσία ένας, ο τρικύλινδρος των 1.200 cc, με απόδοση που κλιμακώνεται από τους 75, στους 100 και στους 130 PS του αυτοκινήτου της δοκιμής. Υπάρχει επίσης και ο 1,5 diesel με 100 PS και το αμιγώς ηλεκτρικό με 136 PS. Το πακέτο ολοκληρώνεται από την τυπική διάταξη των αναρτήσεων αυτής της κατηγορίας (γόνατα MacPherson και ημιάκαμπτος άξονας) και το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο EAT8 για το πάνω τμήμα της γκάμας πέραν του πεντατάχυτου μηχανικού στις μικρότερες εκδόσεις.

Οι τιμές για τις βασικές εκδόσεις διαμορφώνονται στα 13.580, 16.200 και 21.700 ευρώ για τις τρεις βενζινοκίνητες εκδόσεις, αντίστοιχα (στην τελευταία περίπτωση με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο), και ανεβαίνουν προς τα πάνω ανάλογα το επίπεδο εξοπλισμού, ο οποίος περιλαμβάνει από την αρχική έκδοση προηγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, όπως η αυτόνομη πέδηση έκτακτης ανάγκης, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και η αναγνώριση ορίων ταχύτητας.

Το δεύτερο σημείο που το νέο 208 βγάζει «μάτια» είναι στο σαλόνι του, το οποίο είναι ό,τι πιο μοντέρνο και καλαίσθητο υπάρχει αυτήν τη στιγμή στην κατηγορία, αλλά και σε πολύ ακριβότερα μοντέλα. Η σχεδίαση είναι άκρως εντυπωσιακή, ιδίως στις ακριβές εκδόσεις, με τον τρισδιάστατο πίνακα i-Cockpit και τη μεγάλη οθόνη infotainment των 10 ιντσών (7 ίντσες στις πιο απλές εκδόσεις), η οποία ελέγχεται από ένα σύνθετο σύστημα διακοπτών αφής που έρχονται να προσθέσουν ένα ακόμα στοιχείο εντυπωσιασμού.

Όλα αυτά τονίζονται ακόμα περισσότερο με μία πολύ ψαγμένη επιλογή στα υλικά και στους συνδυασμούς μεταξύ τους, τα οποία έχουν μία μοναδική αίσθηση ποιότητας και καλού φινιρίσματος αντίστοιχου ενός, ουσιαστικά, premium προϊόντος. Δεν λείπουν οι ενστάσεις σχετικά με τη θέση οδήγησης και το μικρό τιμόνι, που απαιτεί χρόνο και υπομονή για να το συνηθίσεις.

Η πιο σημαντική «γκρίζα» ζώνη του νέου supermini της Peugeot είναι οι σχετικά περιορισμένοι χώροι για τους πίσω επιβάτες, αλλά και το πορτ μπαγκάζ των 311 λίτρων, το οποίο, πάντως, έχει ένα αρκετά κανονικό σχήμα. Η Peugeot, ωστόσο, δεν μένει μόνο στην εμφάνιση και στον πολυτελή χαρακτήρα του σαλονιού. Αλλά κάνει και αυτό που πάντα έκανε καλύτερα από όλους στα μικρά της μοντέλα: να είναι το ίδιο απολαυστικά και στην οδήγησή τους.

Το πρώτο στοιχείο που εντυπωσιάζει είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης και η χαρακτηριστική ικανότητα της ανάρτησης να «λειαίνει» τις εγκάρσιες ανωμαλίες και τις πάσης φύσεως λακκούβες. Προφανώς και η συνταγή «ημιάκαμπτος άξονας-μικρό μεταξόνιο» κάνουν σποραδικά την εμφάνισή τους στο πίσω μέρος, όμως η πλειοψηφία των διαδρομών (ιδίως στην Εθνική Οδό) θα γίνει μέσα σε ένα εξαιρετικά άνετο και πολιτισμένο περιβάλλον, που ενισχύεται και από την κορυφαία για την κατηγορία ηχομόνωση. Η έκδοση GTLine των 130 PS έχει ένα λίγο πιο σφιχτό set-up σε σύγκριση με τις απλές εκδόσεις των 75 και 100 PS, όμως σε καμία περίπτωση δεν γίνεται ενοχλητικό, ιδίως αν σκεφτούμε ότι έχουμε να κάνουμε με 17άρες ζάντες και 45άρια ελαστικά.

Αυτή η λίγο πιο σφιχτή ανάρτηση, πάντως, του δίνει την ικανότητα να κινείται με σαφώς πιο σπιρτόζικο ταπεραμέντο σε πιεσμένες διαδρομές (ιδίως αν επιλεγεί το sport πρόγραμμα), όπου και πάλι το εξαιρετικό πλαίσιο σε αφήνει να παίξεις και να ξεπεράσεις τις λίγο τονισμένες κλίσεις, αλλά και ένα, όχι όσο θα περίμενες, ζωντανό τιμόνι.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
PEUGEOT 208 PureTech 130 EAT8

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 7

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ78

Γι’ αυτό το κάτι παραπάνω που πάντα χαρακτήριζε τα μικρά «200άρια» της Peugeot μάλλον θα χρειαστεί να περιμένουμε λίγο ακόμα, με το πλαίσιο και το γενικότερο στήσιμο να αφήνουν υποσχέσεις για κάτι πραγματικά μοναδικό με την ένδειξη GTi και ηλεκτρική ή όχι υποστήριξη στους κινητήρες.

Είναι προφανές ότι το νέο 208 είναι αυτή τη στιγμή το πιο χαρισματικό αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Δεν λείπουν οι ενστάσεις (κυρίως για τους χώρους), ούτε βέβαια εξαφανίστηκε μεμιάς και ο ικανότατος ανταγωνισμός -λόγου χάριν- και το «αδελφό» Corsa. H Peugeot , πάντως, κατάφερε να φτιάξει ένα αυτοκίνητο που είναι σχεδόν αδύνατον να του αντισταθείς, είτε στο αισθητικό -κυρίως- κομμάτι είτε στον τρόπο που κινείται.

Ένα αληθινά premium προϊόν, με ποιότητα και μία πανταχού παρούσα αίσθηση υπεροχής που το καθιστά ένα instant hit, όπου σταθεί και όπου βρεθεί. Είναι, πέρα και πάνω από κάθε αμφιβολία, η επιλογή μας για το supermini του 2020. Και ίσως και για αρκετά από τα χρόνια που θα έρθουν.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ PEUGEOT 208 PureTech 130 EAT8 2020   TIMH €21.700   ΤΕΛΗ €152,4

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.199, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 96(130)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 230/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,7 sec, τελική 208 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,6 L/100km, 127 g/km

PEUGEOT 208 PureTech 130 EAT8 2020

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΕΙΚΟΝΑ ΣΑΛΟΝΙΟΥ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ

ΚΑΤΑ ΧΩΡΟΙ ΓΙΑ ΕΠΙΒΑΤΕΣ, ΤΙΜΗ, ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ ΟΡΓΑΝΩΝ